10.3 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

‘#DonAcción’, la importància de donar sang per a salvar vides

Celgene, una companyia de Bristol Myers Squibb (NYSE: BMY), posa en marxa la campanya ‘DonAcción’, un projecte que persegueix sensibilitzar a la població sobre la importància de la donació de sang per a salvar vides. En el marc d’aquesta campanya, que compta amb l’aval del Grup Espanyol de Síndromes Mielodisplàstiques (GESMD), la companyia farmacèutica ens presenta a DonAcción, un superheroi amb una missió clara: que tots descobrim el superpoder que hi ha en la nostra sang.

La seua història es presenta a través un vídeo i un còmic que ofereixen una reflexió sobre la importància de la donació, de la bona gestió de la sang donada i de la cerca d’alternatives que reduïsquen el nombre de transfusions quan fora possible amb l’objectiu de destinar-les als qui més falta els fa. I és que, a conseqüència de malalties, urgències o accidents, una persona necessita sang cada tres segons i s’estima que, només a Espanya, una de cada dos la necessitarà alguna vegada en la seua vida.

David Valcárcel, vicepresident del Grup Espanyol de Síndromes Mielodisplàstiques, sosté que, des del Grup, “estem convençuts que la iniciativa tindrà un gran acolliment entre la població i que ‘DonAcción’ remourà consciències contribuint al fet que siguem més conscients encara de la importància que un acte tan senzill com donar pot canviar la vida de tantes persones”.

María Díez Campelo, presidenta del GESMD, dona suport a les seues paraules: “com a professionals de l’hematologia, cada dia comprovem el valor i poder que té la sang per a transformar la vida de pacients i persones que la necessiten. Gràcies a DonAcción, confiem que la resta de la Societat descobrisca el seu superpoder i s’aconseguisca augmentar la consciència sobre la sang i la importància de fer un bon ús d’ella”.

Durant el mes d’abril, DonAcción es presentarà a través de diferents suports per a arribar al major nombre de persones possible. El vídeo de la campanya podrà veure’s aquest cap de setmana en més de 270 sales de cinema de Madrid, Barcelona, Sevilla, València, Valladolid i Bilbao i en plataformes digitals com Youtube i, en els pròxims dies, el còmic arribarà a estacions de metro, parades d’autobús i circuits universitaris de Madrid, Barcelona i Sevilla.

Conscients que la sang és vida i, alhora, un recurs molt valuós capaç de salvar unes altres, en Celgene porten dècades treballant en la cerca de solucions que milloren la qualitat i esperança de vida de pacients amb patologies hematològiques i desenvolupant tractaments capaços de reduir el nombre de transfusions, amb l’objectiu que aqueix superpoder que tots portem dins arribe als qui més el necessiten.

Sobre Bristol Myers Squibb

Bristol Myers Squibb és una companyia biofarmacéutica internacional la missió de la qual és descobrir, desenvolupar i proporcionar medicaments innovadors que ajuden els pacients a superar malalties greus. Per a més informació sobre Bristol Myers Squibb, visite’ns en Bms.com.
Celgene i Juno Therapeutics són filials propietat de Bristol Myers Squibb. En determinats països fora dels EUA, i a causa de les lleis locals, Celgene i Juno Therapeutics es coneixen com a Celgene, una companyia de Bristol Myers Squibb, i Juno Therapeutics, una companyia de Bristol Myers Squibb.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.