18.4 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Dormir en hotels de la Comunitat va ser un 14% més car el 2022, amb una mitjana de 88 euros nit

La Comunitat Valenciana segueix mantenint-se al pòdium de les destinacions turístiques preferides malgrat un increment de costos que també ha repercutit en les tarifes hoteleres.

Així, el sector turístic segueix recuperant-se i registrant les xifres anteriors a la pandèmia, especialment, als territoris de sol i platja com Catalunya, Andalusia, Illes Balears, Canàries o la nostra Comunitat en convertir-se un any més en la tria dels viatgers nacionals i estrangers. Tot i això, l’alta demanda i la pujada de preus ha provocat un augment dels costos i a conseqüència del preu mitjà de les habitacions.

De fet, el preu mitjà d’una habitació en els hotels de la Comunitat Valenciana va ser de 88 euros en 2022, un 14,7% més que el 2021, segons les dades publicades este dimarts pe l’Institut Nacional d’Estadística (INE) a la seua enquesta de Conjuntura Turística Hotelera. Tot i que estes xifres del territori valencià no arriben a la mitjana estatal els preus hotelers van augmentar un 17% el 2022, amb una facturació mitjana diària per cada habitació ocupada (ADR) de 104,7 euros.

En este sentit, les comunitats autònomes que van presentar els majors increments de preus van ser la Comunitat de Madrid, on els hotels van pujar de mitjana un 32,1%, Catalunya un 25,7% i el País Basc un 20,6%. Per categories, la facturació mitjana va ser de 233,4 euros per als hotels de cinc estrelles, de 110,2 euros per als de quatre i de 84,9 euros per als de tres estrelles. Els ingressos per habitació disponible per a estes mateixes categories van ser de 151,6, 78,2 i 57,4 euros, respectivament.

27,2 milions de pernoctacions a la Comunitat Valenciana

En total Espanya va assolir la xifra de 320,7 de pernoctacions en establiments hotelers el 2022, amb un augment del 85,6% respecte al 2021, i un descens d’un 6,5% si es comparen amb les dades prèvies a la pandèmia del 2019 quan es van registrar 343 milions de pernoctacions. Igualment, este any les pernoctacions de residents van créixer un 32,1% i les de no residents un 144,7%, i el 59,1% es van concentrar entre els mesos de maig a setembre, amb un augment del 75,4% respecte al mateix període del 2021.

Del mateix, la Comunitat Valenciana registrar 8.787.244 viatgers l’any passat, un 53,78% més que el 2021 (encara hi havia restriccions per la pandèmia) i 27,2 milions de pernoctacions. A més va ser el tercera destinació elegida pels viatgers residents Espanya, concentrant el 12,5% de les pernoctacions totals, darrere de Catalunya (14,3%), en segon lloc, i Andalusia (21,5%) que va ser la destinació principal dels viatgers espanyols. Pel que fa al principal destí triat pels no residents va ser Canàries, amb un 27,5% del total de pernoctacions, seguit de les Illes Balears (25,2%) i Catalunya (17,9%).

Els viatgers del Regne Unit i Alemanya van realitzar 89,3 milions de pernoctacions hoteleres en 2022, la qual cosa va suposar el 44,5% del total de les de no residents. Les dels viatgers del Regne Unit van augmentar el 305,8% i les dels d’Alemanya un 101,7%. A més, entre els principals països emissors, els majors creixements de pernoctacions el 2022 van ser de viatgers de Noruega (368,7%), Regne Unit (305,8%) i Irlanda (269,5%).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.

Pérez Llorca anuncia 80.000 euros per als familiars de les víctimes mortals de la DANA

El president de la Generalitat ha anunciat una ajuda directa de 80.000 euros destinada als familiars de les persones mortes per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a València. El compromís s'ha fet públic en la primera sessió de control de la legislatura per al cap del Consell.

Bernabé defén que denunciar la violència masclista és clau i té conseqüències

La secretària d'Igualtat del PSOE ha demanat no fer un pas arrere i ha subratllat que denunciar és la clau perquè activa respostes institucionals. Ha recolzat l'actuació d'Interior en el cas del número dos de la Policia i ha retret al PP la seua posició.

Tres obrers han resultat ferits després de la solsida parcial d’un edifici en El Saler

Tres obrers han resultat ferits en quedar atrapats per la solsida parcial de l'ampit d'una terrassa en un edifici en obres del Saler. Van ser rescatats amb mesures de seguretat i traslladats a diferents hospitals.

Puente xifra en 1.470 milions les obres mobilitzades per a millorar la Rodalia valenciana

Transports ha xifrat en 1.470 milions les actuacions ja mobilitzades per a modernitzar la Rodalia valenciana i ha reafirmat el Pla de Rodalia, que frega 1.900 milions. Adif i Renfe han detallat obres, compres de trens i millores en estacions, amb incidències temporals pels treballs en marxa.

Presó provisional per al detingut per assassinar a la seua exparella en un centre de salut de Benicàssim

Un jutjat ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home detingut per l'assassinat de la seua exparella en el centre de salut de Benicàssim. Igualtat va confirmar que es tracta d'un crim masclista i no constaven denúncies prèvies.

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana arranca amb consens i col·laboració

La nova Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana del 29 d'octubre de 2024 naix amb voluntat de coordinació entre administracions i un pla de treball definit.