Dormir en hotels de la Comunitat va ser un 14% més car el 2022, amb una mitjana de 88 euros nit

La Comunitat Valenciana segueix mantenint-se al pòdium de les destinacions turístiques preferides malgrat un increment de costos que també ha repercutit en les tarifes hoteleres.

Així, el sector turístic segueix recuperant-se i registrant les xifres anteriors a la pandèmia, especialment, als territoris de sol i platja com Catalunya, Andalusia, Illes Balears, Canàries o la nostra Comunitat en convertir-se un any més en la tria dels viatgers nacionals i estrangers. Tot i això, l’alta demanda i la pujada de preus ha provocat un augment dels costos i a conseqüència del preu mitjà de les habitacions.

De fet, el preu mitjà d’una habitació en els hotels de la Comunitat Valenciana va ser de 88 euros en 2022, un 14,7% més que el 2021, segons les dades publicades este dimarts pe l’Institut Nacional d’Estadística (INE) a la seua enquesta de Conjuntura Turística Hotelera. Tot i que estes xifres del territori valencià no arriben a la mitjana estatal els preus hotelers van augmentar un 17% el 2022, amb una facturació mitjana diària per cada habitació ocupada (ADR) de 104,7 euros.

En este sentit, les comunitats autònomes que van presentar els majors increments de preus van ser la Comunitat de Madrid, on els hotels van pujar de mitjana un 32,1%, Catalunya un 25,7% i el País Basc un 20,6%. Per categories, la facturació mitjana va ser de 233,4 euros per als hotels de cinc estrelles, de 110,2 euros per als de quatre i de 84,9 euros per als de tres estrelles. Els ingressos per habitació disponible per a estes mateixes categories van ser de 151,6, 78,2 i 57,4 euros, respectivament.

27,2 milions de pernoctacions a la Comunitat Valenciana

En total Espanya va assolir la xifra de 320,7 de pernoctacions en establiments hotelers el 2022, amb un augment del 85,6% respecte al 2021, i un descens d’un 6,5% si es comparen amb les dades prèvies a la pandèmia del 2019 quan es van registrar 343 milions de pernoctacions. Igualment, este any les pernoctacions de residents van créixer un 32,1% i les de no residents un 144,7%, i el 59,1% es van concentrar entre els mesos de maig a setembre, amb un augment del 75,4% respecte al mateix període del 2021.

Del mateix, la Comunitat Valenciana registrar 8.787.244 viatgers l’any passat, un 53,78% més que el 2021 (encara hi havia restriccions per la pandèmia) i 27,2 milions de pernoctacions. A més va ser el tercera destinació elegida pels viatgers residents Espanya, concentrant el 12,5% de les pernoctacions totals, darrere de Catalunya (14,3%), en segon lloc, i Andalusia (21,5%) que va ser la destinació principal dels viatgers espanyols. Pel que fa al principal destí triat pels no residents va ser Canàries, amb un 27,5% del total de pernoctacions, seguit de les Illes Balears (25,2%) i Catalunya (17,9%).

Els viatgers del Regne Unit i Alemanya van realitzar 89,3 milions de pernoctacions hoteleres en 2022, la qual cosa va suposar el 44,5% del total de les de no residents. Les dels viatgers del Regne Unit van augmentar el 305,8% i les dels d’Alemanya un 101,7%. A més, entre els principals països emissors, els majors creixements de pernoctacions el 2022 van ser de viatgers de Noruega (368,7%), Regne Unit (305,8%) i Irlanda (269,5%).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.