Dos dones detingudes per la mort d’un octogenari

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘Chavito’, desenvolupada a la província de Múrcia, ha esclarit la mort d’un ancià, ocorreguda el mes de febrer passat, que havia sigut víctima d’un robatori amb violència i intimidació. L’operació ha culminat amb la detenció de dos dones a les quals se’ls atribueix la presumpta autoria dels delictes de robatori amb violència i intimidació i d’homicidi.

La investigació es va iniciar quan la Guàrdia Civil va tindre coneixement de la defunció d’un ancià en un hospital de San Javier, l’endemà passat d’haver sigut víctima d’un robatori amb violència i intimidació en una pedania de Torrepacheco (Múrcia).

Per tal motiu, els agents van recaptar tota mena d’indicis per a esclarir el succeït i identificar als autors del robatori, la qual cosa els va permetre conéixer la cronologia dels fets.

Ho van abandonar a 10 quilòmetres del seu domicili

 

El dia dels fets, l’ancià es trobava realitzant un passeig quan va ser abordat per dos dones amb propostes d’índole sexual. Després d’això, ho van traslladar fins a un paratge rural de San Javier, a més de 10 quilòmetres del seu domicili, on li van subministrar fàrmacs per a dormir i ho van abandonar després de llevar-li els diners.

Des d’eixe lloc, allunyat de zones habitades i amb escàs trànsit de vehicles, va caminar fins a aconseguir una carretera secundària on va ser auxiliat per un conductor que va avisar als serveis mèdics del 112. A causa del seu estat físic va ser traslladat fins a un hospital de San Javier, on va morir, l’endemà passat.

Davant les sospites que la seua mort poguera tindre relació amb este fet, la Guàrdia Civil va sol·licitar autorització judicial per a exhumar el cadàver i obtindre informació detallada sobre la causa de la seua mort.

D’altra banda, les indagacions practicades van permetre identificar a dos joves, veïnes de Torrepacheco –una d’elles amb antecedents policials per delictes similars– presumptament relacionades amb el robatori amb violència i intimidació, per la qual cosa es va procedir a l’entrada i registre en els seus domicilis, on es van localitzar diversos medicaments similars als que pogueren haver sigut subministrats a la víctima.

 

Altres possibles casos

 

Fruit de la investigació desenvolupada, la Guàrdia Civil ha esbrinat que un altre veí de Los Alcázares va ser víctima de les ara detingudes per fets similars, arribant a aparéixer adormit en el seu domicili sense saber com havia arribat.

Les detingudes i les diligències instruïdes han sigut entregades en el jutjat d’Instrucció número 6 de San Javier (Múrcia), el titular del qual ha ordenat el seu ingrés a la presó.

La Guàrdia Civil recomana a possibles víctimes, que se senten identificades amb la descripció d’estos fets, que no dubten a formular la corresponent denúncia.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mónica Oltra alerta de democràcies indefenses davant el poder econòmic i prepara el seu retorn a l’alcaldia de València

Mónica Oltra denuncia que les democràcies estan cada vegada més indefenses enfront del poder econòmic i defén el seu retorn a la política local malgrat afrontar un juí pendent.

Detingudes 42 persones a València per 46 estafes del fill en dificultats

La Policia Nacional ha arrestat a València a 42 persones acusades de 46 estafes del fill en dificultats en tota Espanya, amb un botí de 221.477 euros i part dels diners ja bloquejats.

Envellir bé: l’experta que reclama prioritzar la qualitat de vida sobre viure més anys

La catedràtica Consuelo Borrás defén que l'objectiu de l'envelliment no és només sumar anys, sinó arribar a la vellesa amb autonomia mitjançant hàbits saludables i exercici físic.

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.