Dos dones detingudes per la mort d’un octogenari

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘Chavito’, desenvolupada a la província de Múrcia, ha esclarit la mort d’un ancià, ocorreguda el mes de febrer passat, que havia sigut víctima d’un robatori amb violència i intimidació. L’operació ha culminat amb la detenció de dos dones a les quals se’ls atribueix la presumpta autoria dels delictes de robatori amb violència i intimidació i d’homicidi.

La investigació es va iniciar quan la Guàrdia Civil va tindre coneixement de la defunció d’un ancià en un hospital de San Javier, l’endemà passat d’haver sigut víctima d’un robatori amb violència i intimidació en una pedania de Torrepacheco (Múrcia).

Per tal motiu, els agents van recaptar tota mena d’indicis per a esclarir el succeït i identificar als autors del robatori, la qual cosa els va permetre conéixer la cronologia dels fets.

Ho van abandonar a 10 quilòmetres del seu domicili

 

El dia dels fets, l’ancià es trobava realitzant un passeig quan va ser abordat per dos dones amb propostes d’índole sexual. Després d’això, ho van traslladar fins a un paratge rural de San Javier, a més de 10 quilòmetres del seu domicili, on li van subministrar fàrmacs per a dormir i ho van abandonar després de llevar-li els diners.

Des d’eixe lloc, allunyat de zones habitades i amb escàs trànsit de vehicles, va caminar fins a aconseguir una carretera secundària on va ser auxiliat per un conductor que va avisar als serveis mèdics del 112. A causa del seu estat físic va ser traslladat fins a un hospital de San Javier, on va morir, l’endemà passat.

Davant les sospites que la seua mort poguera tindre relació amb este fet, la Guàrdia Civil va sol·licitar autorització judicial per a exhumar el cadàver i obtindre informació detallada sobre la causa de la seua mort.

D’altra banda, les indagacions practicades van permetre identificar a dos joves, veïnes de Torrepacheco –una d’elles amb antecedents policials per delictes similars– presumptament relacionades amb el robatori amb violència i intimidació, per la qual cosa es va procedir a l’entrada i registre en els seus domicilis, on es van localitzar diversos medicaments similars als que pogueren haver sigut subministrats a la víctima.

 

Altres possibles casos

 

Fruit de la investigació desenvolupada, la Guàrdia Civil ha esbrinat que un altre veí de Los Alcázares va ser víctima de les ara detingudes per fets similars, arribant a aparéixer adormit en el seu domicili sense saber com havia arribat.

Les detingudes i les diligències instruïdes han sigut entregades en el jutjat d’Instrucció número 6 de San Javier (Múrcia), el titular del qual ha ordenat el seu ingrés a la presó.

La Guàrdia Civil recomana a possibles víctimes, que se senten identificades amb la descripció d’estos fets, que no dubten a formular la corresponent denúncia.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.