Dos dones detingudes per la mort d’un octogenari

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘Chavito’, desenvolupada a la província de Múrcia, ha esclarit la mort d’un ancià, ocorreguda el mes de febrer passat, que havia sigut víctima d’un robatori amb violència i intimidació. L’operació ha culminat amb la detenció de dos dones a les quals se’ls atribueix la presumpta autoria dels delictes de robatori amb violència i intimidació i d’homicidi.

La investigació es va iniciar quan la Guàrdia Civil va tindre coneixement de la defunció d’un ancià en un hospital de San Javier, l’endemà passat d’haver sigut víctima d’un robatori amb violència i intimidació en una pedania de Torrepacheco (Múrcia).

Per tal motiu, els agents van recaptar tota mena d’indicis per a esclarir el succeït i identificar als autors del robatori, la qual cosa els va permetre conéixer la cronologia dels fets.

Ho van abandonar a 10 quilòmetres del seu domicili

 

El dia dels fets, l’ancià es trobava realitzant un passeig quan va ser abordat per dos dones amb propostes d’índole sexual. Després d’això, ho van traslladar fins a un paratge rural de San Javier, a més de 10 quilòmetres del seu domicili, on li van subministrar fàrmacs per a dormir i ho van abandonar després de llevar-li els diners.

Des d’eixe lloc, allunyat de zones habitades i amb escàs trànsit de vehicles, va caminar fins a aconseguir una carretera secundària on va ser auxiliat per un conductor que va avisar als serveis mèdics del 112. A causa del seu estat físic va ser traslladat fins a un hospital de San Javier, on va morir, l’endemà passat.

Davant les sospites que la seua mort poguera tindre relació amb este fet, la Guàrdia Civil va sol·licitar autorització judicial per a exhumar el cadàver i obtindre informació detallada sobre la causa de la seua mort.

D’altra banda, les indagacions practicades van permetre identificar a dos joves, veïnes de Torrepacheco –una d’elles amb antecedents policials per delictes similars– presumptament relacionades amb el robatori amb violència i intimidació, per la qual cosa es va procedir a l’entrada i registre en els seus domicilis, on es van localitzar diversos medicaments similars als que pogueren haver sigut subministrats a la víctima.

 

Altres possibles casos

 

Fruit de la investigació desenvolupada, la Guàrdia Civil ha esbrinat que un altre veí de Los Alcázares va ser víctima de les ara detingudes per fets similars, arribant a aparéixer adormit en el seu domicili sense saber com havia arribat.

Les detingudes i les diligències instruïdes han sigut entregades en el jutjat d’Instrucció número 6 de San Javier (Múrcia), el titular del qual ha ordenat el seu ingrés a la presó.

La Guàrdia Civil recomana a possibles víctimes, que se senten identificades amb la descripció d’estos fets, que no dubten a formular la corresponent denúncia.

Últimes notícies

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.