10.5 C
València
Dimarts, 6 gener, 2026

Dos morts i 250 xiquets evacuats després d’una explosió en una planta de biodièsel

Dos persones han mort després de produir-se una explosió en una planta de biodièsel de Calahorra situada en la zona de ‘El Recuenco’, prop del parc temàtic de la naturalesa ‘Terra Rapaç’.

Segons ha confirmat la Delegació de Govern, al voltant de les 12.55 hores s’ha produït un avís del 112 informant de les explosions i, en aquests moments, la planta està evacuada.

A més, s’han mobilitzat a totes les patrulles disponibles.

La Delegació de Govern informa que hi havia 250 xiquets d’excursió pels voltants, que es troben bé i que han sigut evacuats mitjançant autobusos.

L’Ajuntament de Calahorra en el seu compte de Twitter ha demanat als ciutadans que desallotgen els polígons “per risc d’explosió“. L’alcaldessa de la ciutat, Elisa Garrido, ha explicat que la situació a les 14.30 “està controlada“.

Segons ha pogut conéixer Europa Press, s’ha ampliat el perímetre de seguretat fins més d’1 quilòmetre pel perill que les flames aconseguisquen algun depòsit limítrof. Segons l’Institut Nacional d’Estadística, la localitat de La Rioja té 24.579 habitants.

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.