‘Amunt persianes’, el programa per a impulsar l’activitat econòmica i l’ocupació a València

Hui s’ha obert el termini de presentació de sol·licituds d’‘Amunt persianes’, un nou programa municipal al qual es destinen un milió d’euros ampliable a tres milions, per a impulsar l’activitat econòmica i l’ocupació en els districtes i barris de València a través de la dinamització de locals buits en planta baixa. Les sol·licituds es podran presentar fins al 15 de novembre de 2022 o fins a esgotar el crèdit destinat a la convocatòria, a través de la Seu Electrònica.

L’objectiu d’esta convocatòria és revitalitzar els barris amb l’obertura de nous negocis en baixos buits i així generar un impacte positiu en el mateix barri i en tota la ciutat”, ha assenyalat la regidora de Desenvolupament Econòmic, Pilar Bernabé.

Estes ajudes es dirigeixen a cobrir les despeses d’inversió de l’activitat empresarial sempre que impliquen la posada en marxa d’un negoci en un local en planta baixa que prèviament haguera estat buit, entenent-se com a tal aquell en el qual no s’exerceix activitat econòmica, professional o empresarial i que es trobe disponible per a lloguer, venda, o traspàs, inclosos aquells locals que es troben en reforma.

Els projectes beneficiaris de la convocatòria ‘Amunt persianes’ podran rebre fins a 20.000 euros. Esta és la quantia màxima contemplada per als barris que tenen una desertització comercial severa com Benicalap, Ciutat Fallera, El Botànic, El Pilar, La Roqueta, Marxalenes, Nou Moles, Russafa, Soternes, Tormos i Torrefiel.

Els projectes situats en barris que presenten símptomes de desertització comercial podran rebre fins a 15.000 euros; estos barris són Aiora, Arrancapins, Beteró, El Calvari, El Carme, Els Orriols, En Corts, La Creu Coberta, La Petxina, La Seu, La Xerea, Mont-Olivet i Morvedre. Finalment, els negocis que òbriguen en la resta de barris podran rebre fins a 10.000 d’euros.

En este cas se subvencionarà fins a un màxim del 80% del pressupost del projecte presentat destinat a despeses d’inversió, entenent-se com a tals els de l’adquisició del local; els de rehabilitació i adequació del local; els associats al funcionament operatiu de l’activitat, com els de maquinària, instal·lacions tècniques i utillatge, mobiliari, equips per a processos d’informació i, finalment, les inversions de caràcter immaterial com les de propietat industrial, obtenció de patents, marques i propietat intel·lectual.

Podran ser beneficiàries d’estes ajudes, tant les persones físiques o jurídiques, com les comunitats de béns, societats civils o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica, legalment constituïdes que hagen subscrit un contracte de compravenda, d’arrendament o de cessió del local on s’exercirà l’activitat per a la qual sol·licita subvenció o disposar d’una escriptura de propietat d’este local.

A més, és requisit necessari perquè el projecte siga beneficiari d’esta subvenció que el local en planta baixa on vaja a desenvolupar-se l’activitat estiga localitzat en el terme municipal de València i es trobe buit.

La finalitat és que amb el suport de fins als 20.000 € que subvencionarem per projecte tornen a apujar les persianes, per a dinamitzar els barris i accelerar la seua recuperació, perquè cada vegada que un negoci obri les seues portes el barri s’ompli de vida. I és que cada vegada que puja una persiana, puja l’ànim de tot un barri”, ha remarcat Bernabé.
Tota la informació del tràmit en: https://sede.valencia.es/sede/registro/procedimiento/AE.IE.270

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.

El funcionari que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la justícia

El funcionari responsable de tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer haver adjudicat una vivenda pública a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, mentres la justícia investiga un possible colador en la normativa.