L’atur baixa en 3.943 persones al juny en la Comunitat Valenciana

Ejemplo de shortcode con estilo
A Espanya, l'atur registrat s'ha reduït en 42.409 persones al juny (-1,45%) i el total d'aturats ascendeix a 2.880.582

L’atur ha baixat en la Comunitat Valenciana en 3.943 persones durant el mes de juny (-1,12%) i el nombre total d’aturats s’ha situat en els 348.768.

La Comunitat Valenciana encadena quatre mesos de caiguda en l’atur i juny acaba amb prop de 4.000 persones desocupades menys que maig, segons les xifres publicades pel Ministeri de Treball i Economia Social.

D’aquesta manera, aquest mes hi ha 348.768 persones inscrites en les llistes de l’atur, 3.943 menys que fa un mes. La dada és el més baix que hi ha per a un mes de juny des del 2008, i suposa una baixada de l’1,12% respecte a maig. En comparació amb les xifres de juny del 2021 la desocupació descendeix un 18,23%, amb 77.765 persones parades menys.

Per províncies: Alacant ha baixat en 2.139 aturats (-1,49%) i el total cau a 14.283 aturats; en un any el descens ha sigut de 33.443 desocupats (-19,14%). A Castelló la baixada ha sigut de 1.096 aturats (-2,97%) i descendeix a un total de 35.832 aturats. A València la reducció ha sigut de 708 aturats (-0,41%) i baixa al total de 171.653 aturats.

Per sectors, l’atur decreix l’últim mes en tots els sectors excepte l’agricultura (+3,65%) i el col·lectiu sense ocupació anterior (+0,99%), i és en la indústria on més es nota el descens en comparació amb el mes anterior (-2,25%).

També ha disminuït en tots els trams d’edat, a pesar que la reducció entre els menors de 25, que al maig va ser de quasi el 6%, es frena i es queda en tot just l’1%. Per sexes, el comportament de la taxa replica la tendència habitual i baixa més entre els homes (-1,83%) que entre les dones (-0,66%).

A Espanya, l’atur registrat s’ha reduït en 42.409 persones al juny (-1,45%) i el total d’aturats ascendeix a 2.880.582. Es manté, per tant, en els nivells més baixos des d’octubre del 2008.

Últimes notícies

Tres informes ja advertien que el Museu de Villena necessitava vigilància 24 hores abans del robatori del Tresor

La comissió municipal sobre el robatori del Tresor de Villena ha constatat que tres informes previs recomanaven vigilància física 24 hores al museu. L’oposició reclama més documentació, mentres el govern local defensa que les exigències mínimes de seguretat sí que es complien.

Sis mesos de presó a un empresari per tindre deu empleats sense alta en la Seguretat Social

Un empresari de 42 anys ha sigut condemnat a sis mesos de presó i una multa per tindre tota la plantilla, deu treballadors colombians, sense contracte ni alta en la Seguretat Social a Alacant. La pena de presó ha quedat en suspens sempre que no torne a delinquir.

Divaldirectia complix 10 anys formant directius locals amb tres presidents de la Diputació

La Diputació de València ha celebrat el desé aniversari de Divaldirectia amb la presència dels tres últims presidents i l’inici de la sisena edició del programa, que ha format ja 239 directius locals.

Nicolás Olea, nou doctor honoris causa de la UA: ‘El cos humà no es pot separar del seu ambient’

El metge i catedràtic emèrit Nicolás Olea ha sigut investit doctor honoris causa per la Universitat d’Alacant, on ha defensat que el cos humà està íntimament lligat al seu entorn i que la medicina ha de prevenir el sofriment abans que calga curar-lo.

Elx recorda els dotze guàrdies civils assassinats per ETA en 1986 amb una exposició

La Llotja Medieval d’Elx acull fins al 15 de novembre l’exposició ‘12 vidas. Una herida permanente’, que homenatja els dotze guàrdies civils assassinats per ETA en 1986 a Madrid, entre ells dos agents nascuts a la Comunitat Valenciana.

Fixades les noves declaracions de cinc alcaldes per la gestió de la DANA a València

El jutjat que investiga la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024 ha programat per a novembre i desembre les declaracions de cinc alcaldes de l’Horta i de la comissaria cap de la Unitat Adscrita, com a testimonis. En la mateixa causa continuen investigats l’exconsellera Salomé Pradas i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso.

Josep Puerto demana fe en l’estil del Valencia Basket i intensitat fins al minut 40

El capità del Valencia Basket, Josep Puerto, reclama ser fidels a l’estil de joc i mantindre la intensitat durant tot el partit davant el Maccabi, després de la dolorosa remuntada patida contra l’Olympiacos al Roig Arena.

Elda acull les primeres jornades internacionals de mares escriptores

Elda celebrarà dissabte les primeres Jornades Internacionals de Madres Escritoras, que uniran creació literària i maternitat amb autores de diversos països.