12.6 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

L’atur baixa en 3.943 persones al juny en la Comunitat Valenciana

L’atur ha baixat en la Comunitat Valenciana en 3.943 persones durant el mes de juny (-1,12%) i el nombre total d’aturats s’ha situat en els 348.768.

La Comunitat Valenciana encadena quatre mesos de caiguda en l’atur i juny acaba amb prop de 4.000 persones desocupades menys que maig, segons les xifres publicades pel Ministeri de Treball i Economia Social.

D’aquesta manera, aquest mes hi ha 348.768 persones inscrites en les llistes de l’atur, 3.943 menys que fa un mes. La dada és el més baix que hi ha per a un mes de juny des del 2008, i suposa una baixada de l’1,12% respecte a maig. En comparació amb les xifres de juny del 2021 la desocupació descendeix un 18,23%, amb 77.765 persones parades menys.

Per províncies: Alacant ha baixat en 2.139 aturats (-1,49%) i el total cau a 14.283 aturats; en un any el descens ha sigut de 33.443 desocupats (-19,14%). A Castelló la baixada ha sigut de 1.096 aturats (-2,97%) i descendeix a un total de 35.832 aturats. A València la reducció ha sigut de 708 aturats (-0,41%) i baixa al total de 171.653 aturats.

Per sectors, l’atur decreix l’últim mes en tots els sectors excepte l’agricultura (+3,65%) i el col·lectiu sense ocupació anterior (+0,99%), i és en la indústria on més es nota el descens en comparació amb el mes anterior (-2,25%).

També ha disminuït en tots els trams d’edat, a pesar que la reducció entre els menors de 25, que al maig va ser de quasi el 6%, es frena i es queda en tot just l’1%. Per sexes, el comportament de la taxa replica la tendència habitual i baixa més entre els homes (-1,83%) que entre les dones (-0,66%).

A Espanya, l’atur registrat s’ha reduït en 42.409 persones al juny (-1,45%) i el total d’aturats ascendeix a 2.880.582. Es manté, per tant, en els nivells més baixos des d’octubre del 2008.

Últimes notícies

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.

El jutjat certifica el pagament de l’aparcament de Vilaplana a les 19.48 el dia de la DANA

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha verificat els registres del pàrquing: Vilaplana va pagar a les 19.48 i va retirar el seu cotxe a les 19.51 el 29 d'octubre. La certificació fixa una cronologia que s'acararà amb els testimoniatges i peticions de l'acusació.