L’atur baixa en 3.943 persones al juny en la Comunitat Valenciana

L’atur ha baixat en la Comunitat Valenciana en 3.943 persones durant el mes de juny (-1,12%) i el nombre total d’aturats s’ha situat en els 348.768.

La Comunitat Valenciana encadena quatre mesos de caiguda en l’atur i juny acaba amb prop de 4.000 persones desocupades menys que maig, segons les xifres publicades pel Ministeri de Treball i Economia Social.

D’aquesta manera, aquest mes hi ha 348.768 persones inscrites en les llistes de l’atur, 3.943 menys que fa un mes. La dada és el més baix que hi ha per a un mes de juny des del 2008, i suposa una baixada de l’1,12% respecte a maig. En comparació amb les xifres de juny del 2021 la desocupació descendeix un 18,23%, amb 77.765 persones parades menys.

Per províncies: Alacant ha baixat en 2.139 aturats (-1,49%) i el total cau a 14.283 aturats; en un any el descens ha sigut de 33.443 desocupats (-19,14%). A Castelló la baixada ha sigut de 1.096 aturats (-2,97%) i descendeix a un total de 35.832 aturats. A València la reducció ha sigut de 708 aturats (-0,41%) i baixa al total de 171.653 aturats.

Per sectors, l’atur decreix l’últim mes en tots els sectors excepte l’agricultura (+3,65%) i el col·lectiu sense ocupació anterior (+0,99%), i és en la indústria on més es nota el descens en comparació amb el mes anterior (-2,25%).

També ha disminuït en tots els trams d’edat, a pesar que la reducció entre els menors de 25, que al maig va ser de quasi el 6%, es frena i es queda en tot just l’1%. Per sexes, el comportament de la taxa replica la tendència habitual i baixa més entre els homes (-1,83%) que entre les dones (-0,66%).

A Espanya, l’atur registrat s’ha reduït en 42.409 persones al juny (-1,45%) i el total d’aturats ascendeix a 2.880.582. Es manté, per tant, en els nivells més baixos des d’octubre del 2008.

Últimes notícies

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.

Avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior de Castelló i València

La Aemet activa l'avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l'interior de Castelló i del nord de València, amb el risc de graníssol i ratxes fortes de vent.

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.