13.5 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

L’atur baixa en 3.943 persones al juny en la Comunitat Valenciana

L’atur ha baixat en la Comunitat Valenciana en 3.943 persones durant el mes de juny (-1,12%) i el nombre total d’aturats s’ha situat en els 348.768.

La Comunitat Valenciana encadena quatre mesos de caiguda en l’atur i juny acaba amb prop de 4.000 persones desocupades menys que maig, segons les xifres publicades pel Ministeri de Treball i Economia Social.

D’aquesta manera, aquest mes hi ha 348.768 persones inscrites en les llistes de l’atur, 3.943 menys que fa un mes. La dada és el més baix que hi ha per a un mes de juny des del 2008, i suposa una baixada de l’1,12% respecte a maig. En comparació amb les xifres de juny del 2021 la desocupació descendeix un 18,23%, amb 77.765 persones parades menys.

Per províncies: Alacant ha baixat en 2.139 aturats (-1,49%) i el total cau a 14.283 aturats; en un any el descens ha sigut de 33.443 desocupats (-19,14%). A Castelló la baixada ha sigut de 1.096 aturats (-2,97%) i descendeix a un total de 35.832 aturats. A València la reducció ha sigut de 708 aturats (-0,41%) i baixa al total de 171.653 aturats.

Per sectors, l’atur decreix l’últim mes en tots els sectors excepte l’agricultura (+3,65%) i el col·lectiu sense ocupació anterior (+0,99%), i és en la indústria on més es nota el descens en comparació amb el mes anterior (-2,25%).

També ha disminuït en tots els trams d’edat, a pesar que la reducció entre els menors de 25, que al maig va ser de quasi el 6%, es frena i es queda en tot just l’1%. Per sexes, el comportament de la taxa replica la tendència habitual i baixa més entre els homes (-1,83%) que entre les dones (-0,66%).

A Espanya, l’atur registrat s’ha reduït en 42.409 persones al juny (-1,45%) i el total d’aturats ascendeix a 2.880.582. Es manté, per tant, en els nivells més baixos des d’octubre del 2008.

Últimes notícies

El Suprem manté a la presó a Ábalos i Koldo García per ‘alt’ risc de fugida

El Suprem ha rebutjat els recursos de Ábalos i Koldo García i manté la seua presó provisional per 'alt' risc de fugida i la proximitat del juí. La Sala subratlla la gravetat de les penes sol·licitades i la solidesa dels indicis.

Vila-real, Slavia, Bodo/Glimt i Kairat seguixen sense guanyar en la Lliga de Campions

Mancant dos jornades, Vila-real, Slavia Praga, Bodo/Glimt i Kairat Almaty són els únics equips que no han estrenat triomf en la Lliga de Campions.

Pape Gueye, heroi del Senegal en la Copa Àfrica després d’assentar-se al Vila-real

Pape Gueye va decidir la final davant el Marroc i va culminar un ascens que va arrancar a Le Havre, va passar per una sanció del TAS i va prendre impuls al Vila-real. El migcampista es va afermar amb Marcelino, va ser triat millor africà de LaLiga i es va convertir en peça clau també en la seua selecció.

Avís taronja este dimarts en la costa de Castelló, València i nord d’Alacant per vent i ones de 4 metres

Aemet ha establit per a este dimarts l'avís taronja en el litoral de Castelló, València i nord d'Alacant per vent del nord de 55-70 km/h i ones de 4 m. L'onatge pot augmentar per maror ciclònica i hi ha avisos grocs per pluja, neu i mar.

Dos ex alts càrrecs del Consell van accedir i van copiar l’àudio del 112 del 29-O filtrat retallat

Un informe de la Guàrdia Civil remés al Jutjat de Llíria assenyala que dos ex alts càrrecs van accedir i van copiar l'àudio del 112 del 29 d'octubre, la versió retallada del qual es va filtrar abans que la completa. La investigació descriu un sistema antic sense registre d'accessos, la qual cosa complica rastrejar la filtració.

Les confraries de la Comunitat Valenciana paren la flota contra el reglament de control de la UE

Entre 400 i 500 embarcacions han quedat amarrades a Alacant, Castelló i València en rebuig a les noves obligacions de control; una delegació s'ha concentrat a Madrid.

Convoquen el 31 de gener a Benetússer una nova manifestació contra Mazón per la DANA

Més de 200 entitats, víctimes i comités de reconstrucció han convocat una marxa a Benetússer el 31 de gener a les 18.00 sota el lema 'Mazón a presó'. L'última protesta, prevista a València el 27 de desembre, va ser ajornada per la pluja.

Atur total de la flota valenciana per la nova norma de control de pesca de la UE

Entre 400 i 500 vaixells de les confraries valencianes han parat este dilluns en protesta per la nova norma de control de la UE. Una delegació s'ha concentrat a Madrid.