L’atur baixa en 3.943 persones al juny en la Comunitat Valenciana

L’atur ha baixat en la Comunitat Valenciana en 3.943 persones durant el mes de juny (-1,12%) i el nombre total d’aturats s’ha situat en els 348.768.

La Comunitat Valenciana encadena quatre mesos de caiguda en l’atur i juny acaba amb prop de 4.000 persones desocupades menys que maig, segons les xifres publicades pel Ministeri de Treball i Economia Social.

D’aquesta manera, aquest mes hi ha 348.768 persones inscrites en les llistes de l’atur, 3.943 menys que fa un mes. La dada és el més baix que hi ha per a un mes de juny des del 2008, i suposa una baixada de l’1,12% respecte a maig. En comparació amb les xifres de juny del 2021 la desocupació descendeix un 18,23%, amb 77.765 persones parades menys.

Per províncies: Alacant ha baixat en 2.139 aturats (-1,49%) i el total cau a 14.283 aturats; en un any el descens ha sigut de 33.443 desocupats (-19,14%). A Castelló la baixada ha sigut de 1.096 aturats (-2,97%) i descendeix a un total de 35.832 aturats. A València la reducció ha sigut de 708 aturats (-0,41%) i baixa al total de 171.653 aturats.

Per sectors, l’atur decreix l’últim mes en tots els sectors excepte l’agricultura (+3,65%) i el col·lectiu sense ocupació anterior (+0,99%), i és en la indústria on més es nota el descens en comparació amb el mes anterior (-2,25%).

També ha disminuït en tots els trams d’edat, a pesar que la reducció entre els menors de 25, que al maig va ser de quasi el 6%, es frena i es queda en tot just l’1%. Per sexes, el comportament de la taxa replica la tendència habitual i baixa més entre els homes (-1,83%) que entre les dones (-0,66%).

A Espanya, l’atur registrat s’ha reduït en 42.409 persones al juny (-1,45%) i el total d’aturats ascendeix a 2.880.582. Es manté, per tant, en els nivells més baixos des d’octubre del 2008.

Últimes notícies

Veïns del Marítim organitzen un sopar a la fresca per plantar cara a la massificació turística

Associacions veïnals dels barris marítims de València convoquen un sopar a la fresca multitudinari per denunciar la mercantilització dels espais públics i reivindicar que la platja i els barris continuen sent dels veïns.

Bernabé acusa Feijóo de traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, acusa Alberto Núñez Feijóo de voler traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta, igual que amb la DANA que va afectar la província de València. Bernabé reclama lleialtat institucional i que es deixen de costat les estratègies partidistes davant situacions catastròfiques.

Catalá crida a defensar la sobirania nacional després dels altercats de Ceuta

María José Catalá ha reclamat defensar la sobirania nacional i la integritat territorial arran dels altercats d este estiu a Ceuta i ha confirmat que participarà en la concentració convocada a València. La dirigeix especialment als ceutins residents en la ciutat, que considera que han de ser els protagonistes.

La base Alinghi es transforma en el nou centre de Marina d’Empreses per a mil emprenedors

La Marina de València estrena el renovat edifici Alinghi com a nou centre de Marina d’Empreses, amb 7.600 metres quadrats i capacitat per a 1.000 persones, finançat amb 25 milions d’euros del patrimoni de Juan Roig.

Cada volta hi ha més famílies de Casa Caridad vivint en habitacions de lloguer

Quatre de cada deu famílies que han demanat plaça per al curs 2026-2027 a les escoles infantils de Casa Caridad viuen en habitacions llogades, quasi el doble que en el procés anterior. L’informe també alerta de la falta de xarxa familiar, l’atur femení i la precarietat laboral i residencial.

Maria Àngels Francés prendrà possessió com a presidenta de l’AVL este dijous al Palau

Maria Àngels Francés prendrà possessió este dijous com a nova presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en un acte solemne al Palau de la Generalitat presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Alerta groga per fortes pluges i tempestes a l’interior nord de Castelló este dimecres

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat l’alerta groga per pluges intenses i tempestes amb possible granissat este dimecres a l’interior nord de Castelló, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.