La Comunitat Valenciana aspira captar 13.000 milions de fons europeus

El president de la Generalitat, Ximo Puig ha destacat que en la Comunitat Valenciana han sorgit fins al moment 592 iniciatives, de les quals el 75% estan liderades per la iniciativa privada, que aspiren a captar 13.000 milions d’euros de fons europeus.

Així ho ha manifestat durant la seua participació en l’obertura de la trobada ‘L’impacte dels fons ‘Next Generation EU‘ en la Comunitat Valenciana’, organitzat per APD i Deloitte, en el qual també intervindrà el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler.

En el transcurs de l’acte, el president ha assenyalat que els fons ‘Next Generation’ permetran la reindustrialització de la Comunitat Valenciana i ha assegurat que contribuiran a la mobilització d’un màxim de 21.000 milions d’euros i a la creació de 190.000 ocupacions en els pròxims 5 anys.

Així mateix, ha valorat la preparació del teixit empresarial valencià per a competir en cada PERTE amb projectes sòlids, com el del sector agroalimentari o el de l’emmagatzematge energètic que lidera Power Electronics.

Contractació de 353 tècnics per a ajudar a les pimes

Per a facilitar que els fons es distribuïsquen per tot el territori i les empreses, el president ha anunciat la publicació d’una convocatòria per a contractar 353 tècnics que ajudaran les pimes a captar i gestionar fons. Aquests tècnics seran presents en municipis de tots els trams de població durant 18 mesos.

En paral·lel, ha assenyalat que el Consell llançarà una Plataforma d’Informació Intel·ligent que ajudarà les empreses a trobar les convocatòries més adequades a les seues característiques.

Major pes en la gestió dels PERTE

Durant la seua intervenció, el cap del Consell ha assegurat que és necessari «donar més pes» als territoris per a «federar una recuperació multinivell«. En aquest sentit ha avançat que sol·licitarà al Govern d’Espanya que les comunitats autònomes gestionen el 75% del segon bloc del Mecanisme de Recuperació, que comença en 2024, enfront del 50% que es gestiona actualment.

De la mateixa manera, ha explicat que proposarà crear PERTE autonòmics per a fer costat a sectors estratègics d’una comunitat, com el tauleller en la Comunitat Valenciana, i reclamarà una major participació autonòmica en el disseny dels PERTE estatals quan el sector estiga lligat al seu territori, «per a aprofitar coneixement i proximitat«, ha indicat.?

Agilitació de tràmits i digitalització de l’administració

El president també ha destacat l’aposta del Consell per agilitar els procediments, i d’aquesta manera facilitar l’arribada dels fons, a través de l’aprovació d’un decret que redueix tràmits i terminis, així com destinant mil milions a la digitalització de l’administració valenciana per a millorar la seua eficiència.

De la mateixa manera, ha valorat el treball de l’Oficina Valenciana de Recuperació, que ha qualificat d'»instrument clau per a la coordinació i vertebració de projectes transformadors«. Aquesta oficina estimula la creació de consorcis empresarials, busca sinergies entre els actors de l’ecosistema tecnològic i empresarial, i suma a les pimes en els projectes tractors, com l’Estratègia Valenciana de l’Hidrogen Verd o l’Aliança Valenciana de Bateries.

Reactivació i estat del benestar

Ximo Puig ha subratllat l’esforç que està realitzant la Generalitat per a pal·liar els efectes de la crisi energètica i la inflació en famílies, autònoms i empreses valencianes, i reactivar la recuperació que ja s’havia consolidat.

En aquest sentit, s’ha referit al Pla Reactiva, que compta amb fons europeus, i inclou 50 mesures entre les quals es troben la rebaixa de taxes i preus públics, línies específiques d’ajuda per a les empreses i per als autònoms més afectats.

A més, ha indicat que els fons europeus permetran a la Generalitat escometre una «segona transició de l’estat del Benestar valencià» per a enfortir el model de benestar amb infraestructures educatives, sanitàries, sociosanitàries, judicials, i habitatge públic, i ha afegit que injectar diners públics per a dinamitzar l’economia permet «generar més ocupació, a través d’empreses més sòlides, reforçar el contracte social de benestar i protegir la democràcia«.

Recuperació com a estratègia competitiva

Per part seua, el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, clausurarà la jornada amb una xarrada-col·loqui en la qual reivindicarà l'»oportunitat d’aprofitar la recuperació i els fons europeus per a accelerar la transformació del model econòmic, modernitzar la nostra economia a la nova societat digital i de la intel·ligència digital i millorar la resiliència de les nostres empreses enfront de nous impactes«.

Així, el conseller defensarà els fons ‘Next Generation’ com «un punt de partida solvent que són, després de la invasió russa a Ucraïna i el derivat increment de costos, encara més necessaris per a avançar en l’autonomia energètica de les nostres empreses«. Segons Soler, «permetran a l’economia valenciana invertir en la transició ecològica i digital, i, sobretot, avançar en termes de competitivitat, sostenibilitat i resiliència«.

Igualment, el titular d’Hisenda subratllarà el paper de la Comunitat Valenciana «com a pol d’estabilitat i d’atracció inversora perquè ofereix estabilitat institucional com a palanca«, amb l’exemple de l’elecció del grup Volkswagen de Parc Sagunt per a situar la seua fàbrica de bateries. Això suposarà 7.000 milions d’euros en una inversió global històrica recolzada en la col·laboració públic-privada a través del PERTE del vehicle elèctric, la qual cosa constitueix un exemple de l’aportació dels fons europeus per al creixement de l’economia valenciana i «és el model valencià en el qual estem treballant per a transformar la nostra economia«.

Últimes notícies

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.