La Comunitat Valenciana aspira captar 13.000 milions de fons europeus

El president de la Generalitat, Ximo Puig ha destacat que en la Comunitat Valenciana han sorgit fins al moment 592 iniciatives, de les quals el 75% estan liderades per la iniciativa privada, que aspiren a captar 13.000 milions d’euros de fons europeus.

Així ho ha manifestat durant la seua participació en l’obertura de la trobada ‘L’impacte dels fons ‘Next Generation EU‘ en la Comunitat Valenciana’, organitzat per APD i Deloitte, en el qual també intervindrà el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler.

En el transcurs de l’acte, el president ha assenyalat que els fons ‘Next Generation’ permetran la reindustrialització de la Comunitat Valenciana i ha assegurat que contribuiran a la mobilització d’un màxim de 21.000 milions d’euros i a la creació de 190.000 ocupacions en els pròxims 5 anys.

Així mateix, ha valorat la preparació del teixit empresarial valencià per a competir en cada PERTE amb projectes sòlids, com el del sector agroalimentari o el de l’emmagatzematge energètic que lidera Power Electronics.

Contractació de 353 tècnics per a ajudar a les pimes

Per a facilitar que els fons es distribuïsquen per tot el territori i les empreses, el president ha anunciat la publicació d’una convocatòria per a contractar 353 tècnics que ajudaran les pimes a captar i gestionar fons. Aquests tècnics seran presents en municipis de tots els trams de població durant 18 mesos.

En paral·lel, ha assenyalat que el Consell llançarà una Plataforma d’Informació Intel·ligent que ajudarà les empreses a trobar les convocatòries més adequades a les seues característiques.

Major pes en la gestió dels PERTE

Durant la seua intervenció, el cap del Consell ha assegurat que és necessari “donar més pes” als territoris per a “federar una recuperació multinivell“. En aquest sentit ha avançat que sol·licitarà al Govern d’Espanya que les comunitats autònomes gestionen el 75% del segon bloc del Mecanisme de Recuperació, que comença en 2024, enfront del 50% que es gestiona actualment.

De la mateixa manera, ha explicat que proposarà crear PERTE autonòmics per a fer costat a sectors estratègics d’una comunitat, com el tauleller en la Comunitat Valenciana, i reclamarà una major participació autonòmica en el disseny dels PERTE estatals quan el sector estiga lligat al seu territori, “per a aprofitar coneixement i proximitat“, ha indicat.?

Agilitació de tràmits i digitalització de l’administració

El president també ha destacat l’aposta del Consell per agilitar els procediments, i d’aquesta manera facilitar l’arribada dels fons, a través de l’aprovació d’un decret que redueix tràmits i terminis, així com destinant mil milions a la digitalització de l’administració valenciana per a millorar la seua eficiència.

De la mateixa manera, ha valorat el treball de l’Oficina Valenciana de Recuperació, que ha qualificat d'”instrument clau per a la coordinació i vertebració de projectes transformadors“. Aquesta oficina estimula la creació de consorcis empresarials, busca sinergies entre els actors de l’ecosistema tecnològic i empresarial, i suma a les pimes en els projectes tractors, com l’Estratègia Valenciana de l’Hidrogen Verd o l’Aliança Valenciana de Bateries.

Reactivació i estat del benestar

Ximo Puig ha subratllat l’esforç que està realitzant la Generalitat per a pal·liar els efectes de la crisi energètica i la inflació en famílies, autònoms i empreses valencianes, i reactivar la recuperació que ja s’havia consolidat.

En aquest sentit, s’ha referit al Pla Reactiva, que compta amb fons europeus, i inclou 50 mesures entre les quals es troben la rebaixa de taxes i preus públics, línies específiques d’ajuda per a les empreses i per als autònoms més afectats.

A més, ha indicat que els fons europeus permetran a la Generalitat escometre una “segona transició de l’estat del Benestar valencià” per a enfortir el model de benestar amb infraestructures educatives, sanitàries, sociosanitàries, judicials, i habitatge públic, i ha afegit que injectar diners públics per a dinamitzar l’economia permet “generar més ocupació, a través d’empreses més sòlides, reforçar el contracte social de benestar i protegir la democràcia“.

Recuperació com a estratègia competitiva

Per part seua, el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, clausurarà la jornada amb una xarrada-col·loqui en la qual reivindicarà l'”oportunitat d’aprofitar la recuperació i els fons europeus per a accelerar la transformació del model econòmic, modernitzar la nostra economia a la nova societat digital i de la intel·ligència digital i millorar la resiliència de les nostres empreses enfront de nous impactes“.

Així, el conseller defensarà els fons ‘Next Generation’ com “un punt de partida solvent que són, després de la invasió russa a Ucraïna i el derivat increment de costos, encara més necessaris per a avançar en l’autonomia energètica de les nostres empreses“. Segons Soler, “permetran a l’economia valenciana invertir en la transició ecològica i digital, i, sobretot, avançar en termes de competitivitat, sostenibilitat i resiliència“.

Igualment, el titular d’Hisenda subratllarà el paper de la Comunitat Valenciana “com a pol d’estabilitat i d’atracció inversora perquè ofereix estabilitat institucional com a palanca“, amb l’exemple de l’elecció del grup Volkswagen de Parc Sagunt per a situar la seua fàbrica de bateries. Això suposarà 7.000 milions d’euros en una inversió global històrica recolzada en la col·laboració públic-privada a través del PERTE del vehicle elèctric, la qual cosa constitueix un exemple de l’aportació dels fons europeus per al creixement de l’economia valenciana i “és el model valencià en el qual estem treballant per a transformar la nostra economia“.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.