La Comunitat Valenciana aspira captar 13.000 milions de fons europeus

El president de la Generalitat, Ximo Puig ha destacat que en la Comunitat Valenciana han sorgit fins al moment 592 iniciatives, de les quals el 75% estan liderades per la iniciativa privada, que aspiren a captar 13.000 milions d’euros de fons europeus.

Així ho ha manifestat durant la seua participació en l’obertura de la trobada ‘L’impacte dels fons ‘Next Generation EU‘ en la Comunitat Valenciana’, organitzat per APD i Deloitte, en el qual també intervindrà el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler.

En el transcurs de l’acte, el president ha assenyalat que els fons ‘Next Generation’ permetran la reindustrialització de la Comunitat Valenciana i ha assegurat que contribuiran a la mobilització d’un màxim de 21.000 milions d’euros i a la creació de 190.000 ocupacions en els pròxims 5 anys.

Així mateix, ha valorat la preparació del teixit empresarial valencià per a competir en cada PERTE amb projectes sòlids, com el del sector agroalimentari o el de l’emmagatzematge energètic que lidera Power Electronics.

Contractació de 353 tècnics per a ajudar a les pimes

Per a facilitar que els fons es distribuïsquen per tot el territori i les empreses, el president ha anunciat la publicació d’una convocatòria per a contractar 353 tècnics que ajudaran les pimes a captar i gestionar fons. Aquests tècnics seran presents en municipis de tots els trams de població durant 18 mesos.

En paral·lel, ha assenyalat que el Consell llançarà una Plataforma d’Informació Intel·ligent que ajudarà les empreses a trobar les convocatòries més adequades a les seues característiques.

Major pes en la gestió dels PERTE

Durant la seua intervenció, el cap del Consell ha assegurat que és necessari «donar més pes» als territoris per a «federar una recuperació multinivell«. En aquest sentit ha avançat que sol·licitarà al Govern d’Espanya que les comunitats autònomes gestionen el 75% del segon bloc del Mecanisme de Recuperació, que comença en 2024, enfront del 50% que es gestiona actualment.

De la mateixa manera, ha explicat que proposarà crear PERTE autonòmics per a fer costat a sectors estratègics d’una comunitat, com el tauleller en la Comunitat Valenciana, i reclamarà una major participació autonòmica en el disseny dels PERTE estatals quan el sector estiga lligat al seu territori, «per a aprofitar coneixement i proximitat«, ha indicat.?

Agilitació de tràmits i digitalització de l’administració

El president també ha destacat l’aposta del Consell per agilitar els procediments, i d’aquesta manera facilitar l’arribada dels fons, a través de l’aprovació d’un decret que redueix tràmits i terminis, així com destinant mil milions a la digitalització de l’administració valenciana per a millorar la seua eficiència.

De la mateixa manera, ha valorat el treball de l’Oficina Valenciana de Recuperació, que ha qualificat d'»instrument clau per a la coordinació i vertebració de projectes transformadors«. Aquesta oficina estimula la creació de consorcis empresarials, busca sinergies entre els actors de l’ecosistema tecnològic i empresarial, i suma a les pimes en els projectes tractors, com l’Estratègia Valenciana de l’Hidrogen Verd o l’Aliança Valenciana de Bateries.

Reactivació i estat del benestar

Ximo Puig ha subratllat l’esforç que està realitzant la Generalitat per a pal·liar els efectes de la crisi energètica i la inflació en famílies, autònoms i empreses valencianes, i reactivar la recuperació que ja s’havia consolidat.

En aquest sentit, s’ha referit al Pla Reactiva, que compta amb fons europeus, i inclou 50 mesures entre les quals es troben la rebaixa de taxes i preus públics, línies específiques d’ajuda per a les empreses i per als autònoms més afectats.

A més, ha indicat que els fons europeus permetran a la Generalitat escometre una «segona transició de l’estat del Benestar valencià» per a enfortir el model de benestar amb infraestructures educatives, sanitàries, sociosanitàries, judicials, i habitatge públic, i ha afegit que injectar diners públics per a dinamitzar l’economia permet «generar més ocupació, a través d’empreses més sòlides, reforçar el contracte social de benestar i protegir la democràcia«.

Recuperació com a estratègia competitiva

Per part seua, el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, clausurarà la jornada amb una xarrada-col·loqui en la qual reivindicarà l'»oportunitat d’aprofitar la recuperació i els fons europeus per a accelerar la transformació del model econòmic, modernitzar la nostra economia a la nova societat digital i de la intel·ligència digital i millorar la resiliència de les nostres empreses enfront de nous impactes«.

Així, el conseller defensarà els fons ‘Next Generation’ com «un punt de partida solvent que són, després de la invasió russa a Ucraïna i el derivat increment de costos, encara més necessaris per a avançar en l’autonomia energètica de les nostres empreses«. Segons Soler, «permetran a l’economia valenciana invertir en la transició ecològica i digital, i, sobretot, avançar en termes de competitivitat, sostenibilitat i resiliència«.

Igualment, el titular d’Hisenda subratllarà el paper de la Comunitat Valenciana «com a pol d’estabilitat i d’atracció inversora perquè ofereix estabilitat institucional com a palanca«, amb l’exemple de l’elecció del grup Volkswagen de Parc Sagunt per a situar la seua fàbrica de bateries. Això suposarà 7.000 milions d’euros en una inversió global històrica recolzada en la col·laboració públic-privada a través del PERTE del vehicle elèctric, la qual cosa constitueix un exemple de l’aportació dels fons europeus per al creixement de l’economia valenciana i «és el model valencià en el qual estem treballant per a transformar la nostra economia«.

Últimes notícies

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.