La Comunitat Valenciana aspira captar 13.000 milions de fons europeus

El president de la Generalitat, Ximo Puig ha destacat que en la Comunitat Valenciana han sorgit fins al moment 592 iniciatives, de les quals el 75% estan liderades per la iniciativa privada, que aspiren a captar 13.000 milions d’euros de fons europeus.

Així ho ha manifestat durant la seua participació en l’obertura de la trobada ‘L’impacte dels fons ‘Next Generation EU‘ en la Comunitat Valenciana’, organitzat per APD i Deloitte, en el qual també intervindrà el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler.

En el transcurs de l’acte, el president ha assenyalat que els fons ‘Next Generation’ permetran la reindustrialització de la Comunitat Valenciana i ha assegurat que contribuiran a la mobilització d’un màxim de 21.000 milions d’euros i a la creació de 190.000 ocupacions en els pròxims 5 anys.

Així mateix, ha valorat la preparació del teixit empresarial valencià per a competir en cada PERTE amb projectes sòlids, com el del sector agroalimentari o el de l’emmagatzematge energètic que lidera Power Electronics.

Contractació de 353 tècnics per a ajudar a les pimes

Per a facilitar que els fons es distribuïsquen per tot el territori i les empreses, el president ha anunciat la publicació d’una convocatòria per a contractar 353 tècnics que ajudaran les pimes a captar i gestionar fons. Aquests tècnics seran presents en municipis de tots els trams de població durant 18 mesos.

En paral·lel, ha assenyalat que el Consell llançarà una Plataforma d’Informació Intel·ligent que ajudarà les empreses a trobar les convocatòries més adequades a les seues característiques.

Major pes en la gestió dels PERTE

Durant la seua intervenció, el cap del Consell ha assegurat que és necessari “donar més pes” als territoris per a “federar una recuperació multinivell“. En aquest sentit ha avançat que sol·licitarà al Govern d’Espanya que les comunitats autònomes gestionen el 75% del segon bloc del Mecanisme de Recuperació, que comença en 2024, enfront del 50% que es gestiona actualment.

De la mateixa manera, ha explicat que proposarà crear PERTE autonòmics per a fer costat a sectors estratègics d’una comunitat, com el tauleller en la Comunitat Valenciana, i reclamarà una major participació autonòmica en el disseny dels PERTE estatals quan el sector estiga lligat al seu territori, “per a aprofitar coneixement i proximitat“, ha indicat.?

Agilitació de tràmits i digitalització de l’administració

El president també ha destacat l’aposta del Consell per agilitar els procediments, i d’aquesta manera facilitar l’arribada dels fons, a través de l’aprovació d’un decret que redueix tràmits i terminis, així com destinant mil milions a la digitalització de l’administració valenciana per a millorar la seua eficiència.

De la mateixa manera, ha valorat el treball de l’Oficina Valenciana de Recuperació, que ha qualificat d'”instrument clau per a la coordinació i vertebració de projectes transformadors“. Aquesta oficina estimula la creació de consorcis empresarials, busca sinergies entre els actors de l’ecosistema tecnològic i empresarial, i suma a les pimes en els projectes tractors, com l’Estratègia Valenciana de l’Hidrogen Verd o l’Aliança Valenciana de Bateries.

Reactivació i estat del benestar

Ximo Puig ha subratllat l’esforç que està realitzant la Generalitat per a pal·liar els efectes de la crisi energètica i la inflació en famílies, autònoms i empreses valencianes, i reactivar la recuperació que ja s’havia consolidat.

En aquest sentit, s’ha referit al Pla Reactiva, que compta amb fons europeus, i inclou 50 mesures entre les quals es troben la rebaixa de taxes i preus públics, línies específiques d’ajuda per a les empreses i per als autònoms més afectats.

A més, ha indicat que els fons europeus permetran a la Generalitat escometre una “segona transició de l’estat del Benestar valencià” per a enfortir el model de benestar amb infraestructures educatives, sanitàries, sociosanitàries, judicials, i habitatge públic, i ha afegit que injectar diners públics per a dinamitzar l’economia permet “generar més ocupació, a través d’empreses més sòlides, reforçar el contracte social de benestar i protegir la democràcia“.

Recuperació com a estratègia competitiva

Per part seua, el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, clausurarà la jornada amb una xarrada-col·loqui en la qual reivindicarà l'”oportunitat d’aprofitar la recuperació i els fons europeus per a accelerar la transformació del model econòmic, modernitzar la nostra economia a la nova societat digital i de la intel·ligència digital i millorar la resiliència de les nostres empreses enfront de nous impactes“.

Així, el conseller defensarà els fons ‘Next Generation’ com “un punt de partida solvent que són, després de la invasió russa a Ucraïna i el derivat increment de costos, encara més necessaris per a avançar en l’autonomia energètica de les nostres empreses“. Segons Soler, “permetran a l’economia valenciana invertir en la transició ecològica i digital, i, sobretot, avançar en termes de competitivitat, sostenibilitat i resiliència“.

Igualment, el titular d’Hisenda subratllarà el paper de la Comunitat Valenciana “com a pol d’estabilitat i d’atracció inversora perquè ofereix estabilitat institucional com a palanca“, amb l’exemple de l’elecció del grup Volkswagen de Parc Sagunt per a situar la seua fàbrica de bateries. Això suposarà 7.000 milions d’euros en una inversió global històrica recolzada en la col·laboració públic-privada a través del PERTE del vehicle elèctric, la qual cosa constitueix un exemple de l’aportació dels fons europeus per al creixement de l’economia valenciana i “és el model valencià en el qual estem treballant per a transformar la nostra economia“.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.