El Consell avalarà a les empreses ucraïneses que s’instal·len en la Comunitat Valenciana

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que l’Institut Valencià de Finances (IVF) facilitarà avals perquè les plantilles de les empreses ucraïneses que vulguen instal·lar-se en la Comunitat Valenciana puguen accedir a un habitatge en règim de lloguer.

Així ho ha destacat durant el recorregut que ha realitzat en Districte Digital per les instal·lacions de l’empresa Partida.io, fundada a la ciutat ucraïnesa de Khàrkiv i proveïdora de ‘programari’ especialitzat per a indústria de tecnologia financera, els responsables de la qual han traslladat les dificultats que estan trobant els seus treballadors per a signar contractes d’arrendament.

El president ha acompanyat a més al president del Govern, Pedro Sánchez, i al ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, en la visita al Centre de Recepció, Acolliment i Derivació (CREADE) per a persones refugiades ucraïneses, situat també a la Ciutat de la Llum d’Alacant.

Puig ha destacat allí la coordinació institucional per a fer de la Comunitat Valenciana un lloc d’acolliment per a les persones refugiades de la guerra a Ucraïna i ha subratllat que aquest exercici de solidaritat humanitza a tota la societat i contribueix a enfortir la democràcia i els grans valors que uneixen a la ciutadania europea.

Ximo Puig ha agraït la presència del màxim responsable de l’Executiu central en un centre que, com ha dit, cerca «retornar la confiança en l’ésser humà» a les persones que s’han vist obligades a marxar-se de la seua terra, i ha subratllat també el «treball enorme de cooperació» realitzat pel Ministeri d’Inclusió.

El president de la Generalitat ha ressaltat a més la labor de la Policia Nacional i de Creu Roja, així com de la resta d’institucions que participen en el dispositiu. «Hui és un dia per a l’esperança i per a dir-los a les persones que són ací que els intentem tractar de la millor manera possible«, ha assenyalat.

«Sabem entendre a aquells que pateixen»

Ximo Puig ha recordat en la seua intervenció que, per aquestes mateixes dates, però en 1939, va partir del port d’Alacant el vaixell carboner britànic ‘Stanbrook’, carregat amb persones exiliades «que van haver d’anar-se del seu país perquè els tiraven els qui van provocar un colp d’estat i una guerra«. «Nosaltres hem patit, i hui és un dia per a demostrar que sabem entendre a aquells que pateixen», ha assenyalat.

Així mateix, ha destacat l'»esforç enorme» del president del Govern «en favor d’aqueixa capacitat d’unió d’Europa que faça possible el gran objectiu d’acabar amb la guerra» a Ucraïna.

El CREADE de Ciutat de la Llum compta amb capacitat per a 495 places en una superfície que abasta 7.600 metres quadrats, i en la qual s’ha tractat d’humanitzar els espais, creant zones especials per a jocs infantils.

A més, la Generalitat ha desplegat actuacions en diferents àmbits per a atendre la població ucraïnesa. En aquest sentit, la Comunitat Valenciana és la que més alumnat procedent d’Ucraïna ha escolaritzat, amb el 40% del total. Es tracta de 2.151 xiquets i xiquetes, dels quals 1.140 estan a Alacant; 806, a València, i 205, a Castelló.

D’altra banda, quant a l’atenció sanitària, s’han atorgat 13.805 targetes SIP (9.993 a Alacant, 4.750 a València i 1.062 a Castelló).

Igualment, la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha habilitat com a centres d’emergència els albergs de la xarxa de l’Institut Valencià de la Joventut (902 places distribuïdes per tota la Comunitat Valenciana). Així mateix, a l’hospital de campanya de l’Hospital General d’Alacant s’han disposat 200 llits.

D’altra banda, la zona de jocs infantils del CREADE ha comptat amb l’ajuda desinteressada de l’empresa Ikea, de l’Associacions Espanyola de Fabricants de Joguets i de l’Associació de Planteristes d’Elx.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.