El Consell avalarà a les empreses ucraïneses que s’instal·len en la Comunitat Valenciana

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que l’Institut Valencià de Finances (IVF) facilitarà avals perquè les plantilles de les empreses ucraïneses que vulguen instal·lar-se en la Comunitat Valenciana puguen accedir a un habitatge en règim de lloguer.

Així ho ha destacat durant el recorregut que ha realitzat en Districte Digital per les instal·lacions de l’empresa Partida.io, fundada a la ciutat ucraïnesa de Khàrkiv i proveïdora de ‘programari’ especialitzat per a indústria de tecnologia financera, els responsables de la qual han traslladat les dificultats que estan trobant els seus treballadors per a signar contractes d’arrendament.

El president ha acompanyat a més al president del Govern, Pedro Sánchez, i al ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, en la visita al Centre de Recepció, Acolliment i Derivació (CREADE) per a persones refugiades ucraïneses, situat també a la Ciutat de la Llum d’Alacant.

Puig ha destacat allí la coordinació institucional per a fer de la Comunitat Valenciana un lloc d’acolliment per a les persones refugiades de la guerra a Ucraïna i ha subratllat que aquest exercici de solidaritat humanitza a tota la societat i contribueix a enfortir la democràcia i els grans valors que uneixen a la ciutadania europea.

Ximo Puig ha agraït la presència del màxim responsable de l’Executiu central en un centre que, com ha dit, cerca “retornar la confiança en l’ésser humà” a les persones que s’han vist obligades a marxar-se de la seua terra, i ha subratllat també el “treball enorme de cooperació” realitzat pel Ministeri d’Inclusió.

El president de la Generalitat ha ressaltat a més la labor de la Policia Nacional i de Creu Roja, així com de la resta d’institucions que participen en el dispositiu. “Hui és un dia per a l’esperança i per a dir-los a les persones que són ací que els intentem tractar de la millor manera possible“, ha assenyalat.

“Sabem entendre a aquells que pateixen”

Ximo Puig ha recordat en la seua intervenció que, per aquestes mateixes dates, però en 1939, va partir del port d’Alacant el vaixell carboner britànic ‘Stanbrook’, carregat amb persones exiliades “que van haver d’anar-se del seu país perquè els tiraven els qui van provocar un colp d’estat i una guerra“. “Nosaltres hem patit, i hui és un dia per a demostrar que sabem entendre a aquells que pateixen”, ha assenyalat.

Així mateix, ha destacat l'”esforç enorme” del president del Govern “en favor d’aqueixa capacitat d’unió d’Europa que faça possible el gran objectiu d’acabar amb la guerra” a Ucraïna.

El CREADE de Ciutat de la Llum compta amb capacitat per a 495 places en una superfície que abasta 7.600 metres quadrats, i en la qual s’ha tractat d’humanitzar els espais, creant zones especials per a jocs infantils.

A més, la Generalitat ha desplegat actuacions en diferents àmbits per a atendre la població ucraïnesa. En aquest sentit, la Comunitat Valenciana és la que més alumnat procedent d’Ucraïna ha escolaritzat, amb el 40% del total. Es tracta de 2.151 xiquets i xiquetes, dels quals 1.140 estan a Alacant; 806, a València, i 205, a Castelló.

D’altra banda, quant a l’atenció sanitària, s’han atorgat 13.805 targetes SIP (9.993 a Alacant, 4.750 a València i 1.062 a Castelló).

Igualment, la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha habilitat com a centres d’emergència els albergs de la xarxa de l’Institut Valencià de la Joventut (902 places distribuïdes per tota la Comunitat Valenciana). Així mateix, a l’hospital de campanya de l’Hospital General d’Alacant s’han disposat 200 llits.

D’altra banda, la zona de jocs infantils del CREADE ha comptat amb l’ajuda desinteressada de l’empresa Ikea, de l’Associacions Espanyola de Fabricants de Joguets i de l’Associació de Planteristes d’Elx.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.