21.5 C
València
Dimarts, 28 octubre, 2025

La gestió de la ITV serà pública a la Comunitat Valenciana

El Ple del Consell ha aprovat el Decret llei pel qual s’autoritza la creació de la Societat Valenciana d’Inspecció Tècnica de Vehicles, Societat Anònima, com a societat mercantil de la Generalitat, que tindrà com a objecte la prestació del servei públic d’ITV i que realitzarà les inspeccions tècniques dels vehicles per encàrrec de la Generalitat.

Així mateix, la societat podrà ser organisme de verificació de control metrològic a l’efecte del control de taxímetres, segons el que es disposa en la Llei 32/2014, de 22 de desembre, de Metrologia i realitzar qualsevol altra activitat accessòria o complementària al servei d’inspecció tècnica de vehicles.

Per a la vicepresidenta i portaveu del Consell, Mónica Oltra, ha explicat que aquesta decisió “permetrà millorar la qualitat de la prestació del servei, rebaixar les tarifes per a les persones usuàries i gestionar de manera transparent i eficient l’activitat“.

D’aquesta manera, ha destacat Oltra, es fa un pas més en el full de ruta marcat pel Govern del Pacte del Botànic, recuperant les ITV com a servei públic després de la seua privatització en 1997, per un període de 25 anys, per part de l’anterior Consell“.

En aquest sentit, ha recordat que aquest procés de privatització “està en el centre de les investigacions judicials del ‘Cas ‘Erm’ sobre una presumpta trama corrupta liderada per l’expresident de la Generalitat, Eduardo Zaplana“.

Mitjançant aquest decret llei, la Generalitat es converteix, és la sòcia única de la Societat Valenciana d’Inspecció Tècnica de Vehicles i es designa a l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) com a òrgan de supervisió i s’estableixen les seues funcions per a la realització de les inspeccions tècniques de vehicles per encàrrec de la Generalitat.

Oltra ha assenyalat que, després de la constitució hui d’aquesta societat mercantil, “s’adoptaran els acords necessaris per a l’assumpció per part de la Generalitat de les tasques que realitzen les actuals empreses concessionàries”, de manera que, una vegada esgotada la vigent concessió administrativa, “a la Comunitat Valenciana el servei d’ITV es prestarà en règim de gestió directa“.

L’ús de les instal·lacions de les estacions d’ITV necessàries per a prestar el servei se cedirà a la nova mercantil, mitjançant l’adscripció directa al servei públic d’ITV, que podrà ampliar el parc d’estacions prèvia autorització de la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

Les estacions de ITV propietat de la Generalitat i les que revertisquen a ella una vegada finalitzades les actuals concessions continuaran habilitades per a prestar el servei d’ITV, disposant de dos anys per a obtindre l’acreditació per l’Entitat Nacional d’Acreditació.

Aquesta gestió directa es farà possible mitjançant la creació d’una societat mercantil pública de la Generalitat integrada exclusivament per capital públic que comptarà amb un pressupost de 60.000 euros per a la seua constitució.

A més, cal destacar que la gestió directa permetrà salvaguardar la seguretat viària en les carreteres valencianes, la rebaixa de les tarifes per a les persones usuàries i millorarà la qualitat, eficiència i competitivitat del servei.

Últimes notícies

La coordinadora del 112 admet que a les 18.35 ja s’estudiava enviar una alerta durant la DANA

La cap de coordinació del 112 ha declarat que a les 18.35 del 29 d'octubre es valorava enviar un missatge massiu durant la DANA, que es va emetre a les 20.11. La investigació analitza la cadena de decisions i el temps de resposta.

La portaveu del Consell defén que Mazón ja ha donat totes les explicacions i rehúye el minutaje

Camarero sosté que Mazón ha explicat la seua actuació durant la DANA i rehúye fixar un cronograma minut a minut. També ha garantit les seues compareixences i ha restat pes a les enquestes.

Camarero afirma que Mazón assistirà al funeral d’Estat amb màxim respecte cap a les víctimes

Camarero ha confirmat que Mazón acudirà al funeral d'Estat per les 237 víctimes de la DANA i ha demanat evitar la confrontació per a centrar el dia en el dol.

La Generalitat declararà dol oficial este dimecres pel primer any de la DANA

El Consell ha fixat este dimecres com a jornada de dol per la DANA del 29 d'octubre de 2024, amb banderes a mitja asta. A més ha duplicat fins a 40 milions les ajudes i impulsat mesures per a l'àmbit cultural i del llibre.

DANA de València 2024: les xifres per a no oblidar d’una tragèdia

Les inundacions del 29 d'octubre de 2024 van devastar la província de València: 229 morts, més de 2.600 ferits i una factura que el Consell va elevar a 29.000 milions. La superfície arrasada va aconseguir 564 km² i es van registrar pluges rècord que van explicar les crescudes llampec.

Els noms dels 237 morts en la DANA sonaran en el funeral d’Estat a València

València acollirà un funeral d'Estat pel primer aniversari de la DANA amb lectura dels 237 noms, minut de silenci i ofrena floral dels reis. L'acte reunirà autoritats, familiars i representants dels municipis afectats en el Museu de les Ciències a les 18.00.

La Mostra estrena ‘Les capes de la memòria’ i dignifica el record de la dana

La Mostra de València-Cinema Mediterrani estrena 'Les capes de la memòria', un film col·lectiu d'estudiants de la UV que transforma fotos danyades per la dana en relats d'esperança.

El Govern aprova avals i noves ajudes de 6.000 milions per als afectats per la dana

El Consell de Ministres ha donat llum verda a un Reial decret llei amb avals de l'Estat, crèdits ICO i fons de prevenció per fins a 6.000 milions. El paquet reforça la reconstrucció i se suma a les ajudes ja mobilitzades.