La gestió de la ITV serà pública a la Comunitat Valenciana

Ejemplo de shortcode con estilo
Oltra: 'La gestió pública de la ITV permetrà millorar la qualitat del servei i rebaixar les tarifes'

El Ple del Consell ha aprovat el Decret llei pel qual s’autoritza la creació de la Societat Valenciana d’Inspecció Tècnica de Vehicles, Societat Anònima, com a societat mercantil de la Generalitat, que tindrà com a objecte la prestació del servei públic d’ITV i que realitzarà les inspeccions tècniques dels vehicles per encàrrec de la Generalitat.

Així mateix, la societat podrà ser organisme de verificació de control metrològic a l’efecte del control de taxímetres, segons el que es disposa en la Llei 32/2014, de 22 de desembre, de Metrologia i realitzar qualsevol altra activitat accessòria o complementària al servei d’inspecció tècnica de vehicles.

Per a la vicepresidenta i portaveu del Consell, Mónica Oltra, ha explicat que aquesta decisió “permetrà millorar la qualitat de la prestació del servei, rebaixar les tarifes per a les persones usuàries i gestionar de manera transparent i eficient l’activitat«.

«D’aquesta manera, ha destacat Oltra, es fa un pas més en el full de ruta marcat pel Govern del Pacte del Botànic, recuperant les ITV com a servei públic després de la seua privatització en 1997, per un període de 25 anys, per part de l’anterior Consell«.

En aquest sentit, ha recordat que aquest procés de privatització «està en el centre de les investigacions judicials del ‘Cas ‘Erm’ sobre una presumpta trama corrupta liderada per l’expresident de la Generalitat, Eduardo Zaplana«.

Mitjançant aquest decret llei, la Generalitat es converteix, és la sòcia única de la Societat Valenciana d’Inspecció Tècnica de Vehicles i es designa a l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) com a òrgan de supervisió i s’estableixen les seues funcions per a la realització de les inspeccions tècniques de vehicles per encàrrec de la Generalitat.

Oltra ha assenyalat que, després de la constitució hui d’aquesta societat mercantil, «s’adoptaran els acords necessaris per a l’assumpció per part de la Generalitat de les tasques que realitzen les actuals empreses concessionàries», de manera que, una vegada esgotada la vigent concessió administrativa, «a la Comunitat Valenciana el servei d’ITV es prestarà en règim de gestió directa«.

L’ús de les instal·lacions de les estacions d’ITV necessàries per a prestar el servei se cedirà a la nova mercantil, mitjançant l’adscripció directa al servei públic d’ITV, que podrà ampliar el parc d’estacions prèvia autorització de la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

Les estacions de ITV propietat de la Generalitat i les que revertisquen a ella una vegada finalitzades les actuals concessions continuaran habilitades per a prestar el servei d’ITV, disposant de dos anys per a obtindre l’acreditació per l’Entitat Nacional d’Acreditació.

Aquesta gestió directa es farà possible mitjançant la creació d’una societat mercantil pública de la Generalitat integrada exclusivament per capital públic que comptarà amb un pressupost de 60.000 euros per a la seua constitució.

A més, cal destacar que la gestió directa permetrà salvaguardar la seguretat viària en les carreteres valencianes, la rebaixa de les tarifes per a les persones usuàries i millorarà la qualitat, eficiència i competitivitat del servei.

Últimes notícies

CaixaBank eleva un 12,9 % el benefici i reforça el crèdit

CaixaBank ha guanyat 4.962 milions d’euros fins a setembre, un 12,9 % més que en el mateix període de l’any anterior. El crèdit i els recursos gestionats també han crescut.

Quatre detinguts després d’un intent de desallotjament en un habitatge de Benimaclet (València)

La Policia Nacional ha detingut tres treballadors d’una empresa de desallotjament d’habitatges i una altra persona en un pis de Benimaclet. Els fets han ocorregut al carrer Vicente Zaragozá.

Dues marxes conflueixen al barranc del Poyo per les víctimes de la dana

Dues marxes d’Albal i Benetússer han recordat les 233 víctimes en el segon aniversari de la dana i han reclamat veritat, justícia i reparació.

La contaminació de la dana va amenaçar el medi ambient, però no la salut

Un estudi de l’IDAEA-CSIC conclou que els contaminants de la dana de 2024 van comportar un risc ambiental elevat, però no un perill tòxic directe per a les persones.

Ouigo cancel·la tots els trens de demà i del pròxim dilluns per la vaga de maquinistes

Ouigo ha cancel·lat tots els trens programats per al divendres 30 d’octubre i el dilluns 2 de novembre per la convocatòria de vaga de maquinistes del sindicat Semaf, una decisió que afectarà quasi 20.000 viatgers.

Novelda inicia la rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena

Novelda ha començat les obres de consolidació i rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena, tancat des de desembre de 2025 per les esquerdes de la torre est. Les obres duraran cinc mesos.

La jutgessa de la dana diu que era «exigible» vigilar els barrancs des del 28 d’octubre

La instructora de la causa per la gestió de la dana de 2024 considera que calia vigilar els barrancs des de la vespra. Ha demanat registres operatius als bombers.

El jutjat de Catarroja cita diversos alcaldes a declarar al desembre

Diversos alcaldes de localitats afectades per la dana de 2024 declararan al jutjat de Catarroja durant el pròxim mes de desembre.