La gestió de la ITV serà pública a la Comunitat Valenciana

El Ple del Consell ha aprovat el Decret llei pel qual s’autoritza la creació de la Societat Valenciana d’Inspecció Tècnica de Vehicles, Societat Anònima, com a societat mercantil de la Generalitat, que tindrà com a objecte la prestació del servei públic d’ITV i que realitzarà les inspeccions tècniques dels vehicles per encàrrec de la Generalitat.

Així mateix, la societat podrà ser organisme de verificació de control metrològic a l’efecte del control de taxímetres, segons el que es disposa en la Llei 32/2014, de 22 de desembre, de Metrologia i realitzar qualsevol altra activitat accessòria o complementària al servei d’inspecció tècnica de vehicles.

Per a la vicepresidenta i portaveu del Consell, Mónica Oltra, ha explicat que aquesta decisió “permetrà millorar la qualitat de la prestació del servei, rebaixar les tarifes per a les persones usuàries i gestionar de manera transparent i eficient l’activitat«.

«D’aquesta manera, ha destacat Oltra, es fa un pas més en el full de ruta marcat pel Govern del Pacte del Botànic, recuperant les ITV com a servei públic després de la seua privatització en 1997, per un període de 25 anys, per part de l’anterior Consell«.

En aquest sentit, ha recordat que aquest procés de privatització «està en el centre de les investigacions judicials del ‘Cas ‘Erm’ sobre una presumpta trama corrupta liderada per l’expresident de la Generalitat, Eduardo Zaplana«.

Mitjançant aquest decret llei, la Generalitat es converteix, és la sòcia única de la Societat Valenciana d’Inspecció Tècnica de Vehicles i es designa a l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) com a òrgan de supervisió i s’estableixen les seues funcions per a la realització de les inspeccions tècniques de vehicles per encàrrec de la Generalitat.

Oltra ha assenyalat que, després de la constitució hui d’aquesta societat mercantil, «s’adoptaran els acords necessaris per a l’assumpció per part de la Generalitat de les tasques que realitzen les actuals empreses concessionàries», de manera que, una vegada esgotada la vigent concessió administrativa, «a la Comunitat Valenciana el servei d’ITV es prestarà en règim de gestió directa«.

L’ús de les instal·lacions de les estacions d’ITV necessàries per a prestar el servei se cedirà a la nova mercantil, mitjançant l’adscripció directa al servei públic d’ITV, que podrà ampliar el parc d’estacions prèvia autorització de la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

Les estacions de ITV propietat de la Generalitat i les que revertisquen a ella una vegada finalitzades les actuals concessions continuaran habilitades per a prestar el servei d’ITV, disposant de dos anys per a obtindre l’acreditació per l’Entitat Nacional d’Acreditació.

Aquesta gestió directa es farà possible mitjançant la creació d’una societat mercantil pública de la Generalitat integrada exclusivament per capital públic que comptarà amb un pressupost de 60.000 euros per a la seua constitució.

A més, cal destacar que la gestió directa permetrà salvaguardar la seguretat viària en les carreteres valencianes, la rebaixa de les tarifes per a les persones usuàries i millorarà la qualitat, eficiència i competitivitat del servei.

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU