La gestió de la ITV serà pública a la Comunitat Valenciana

El Ple del Consell ha aprovat el Decret llei pel qual s’autoritza la creació de la Societat Valenciana d’Inspecció Tècnica de Vehicles, Societat Anònima, com a societat mercantil de la Generalitat, que tindrà com a objecte la prestació del servei públic d’ITV i que realitzarà les inspeccions tècniques dels vehicles per encàrrec de la Generalitat.

Així mateix, la societat podrà ser organisme de verificació de control metrològic a l’efecte del control de taxímetres, segons el que es disposa en la Llei 32/2014, de 22 de desembre, de Metrologia i realitzar qualsevol altra activitat accessòria o complementària al servei d’inspecció tècnica de vehicles.

Per a la vicepresidenta i portaveu del Consell, Mónica Oltra, ha explicat que aquesta decisió “permetrà millorar la qualitat de la prestació del servei, rebaixar les tarifes per a les persones usuàries i gestionar de manera transparent i eficient l’activitat«.

«D’aquesta manera, ha destacat Oltra, es fa un pas més en el full de ruta marcat pel Govern del Pacte del Botànic, recuperant les ITV com a servei públic després de la seua privatització en 1997, per un període de 25 anys, per part de l’anterior Consell«.

En aquest sentit, ha recordat que aquest procés de privatització «està en el centre de les investigacions judicials del ‘Cas ‘Erm’ sobre una presumpta trama corrupta liderada per l’expresident de la Generalitat, Eduardo Zaplana«.

Mitjançant aquest decret llei, la Generalitat es converteix, és la sòcia única de la Societat Valenciana d’Inspecció Tècnica de Vehicles i es designa a l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) com a òrgan de supervisió i s’estableixen les seues funcions per a la realització de les inspeccions tècniques de vehicles per encàrrec de la Generalitat.

Oltra ha assenyalat que, després de la constitució hui d’aquesta societat mercantil, «s’adoptaran els acords necessaris per a l’assumpció per part de la Generalitat de les tasques que realitzen les actuals empreses concessionàries», de manera que, una vegada esgotada la vigent concessió administrativa, «a la Comunitat Valenciana el servei d’ITV es prestarà en règim de gestió directa«.

L’ús de les instal·lacions de les estacions d’ITV necessàries per a prestar el servei se cedirà a la nova mercantil, mitjançant l’adscripció directa al servei públic d’ITV, que podrà ampliar el parc d’estacions prèvia autorització de la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

Les estacions de ITV propietat de la Generalitat i les que revertisquen a ella una vegada finalitzades les actuals concessions continuaran habilitades per a prestar el servei d’ITV, disposant de dos anys per a obtindre l’acreditació per l’Entitat Nacional d’Acreditació.

Aquesta gestió directa es farà possible mitjançant la creació d’una societat mercantil pública de la Generalitat integrada exclusivament per capital públic que comptarà amb un pressupost de 60.000 euros per a la seua constitució.

A més, cal destacar que la gestió directa permetrà salvaguardar la seguretat viària en les carreteres valencianes, la rebaixa de les tarifes per a les persones usuàries i millorarà la qualitat, eficiència i competitivitat del servei.

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.