10.8 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

L’atur a la Comunitat Valenciana baixa al 12,81% el segon trimestre del 2022

La taxa d’atur a la Comunitat Valenciana ha baixat fins al 12,81% el segon trimestre del 2022 fins a assolir 318.600 aturats.

D’esta manera, la Comunitat ha guanyat 12.100 treballadors i treballadores durant el segon trimestre d’este any, segons les dades de l’enquesta de població activa (EPA).

La taxa d’ocupació valenciana se situa este segon trimestre al 58,18%, més de huit punts per sobre dels tres mesos anteriors. Suposa que ara hi ha 119.000 valencians més al mercat laboral que fa un any, xifra que situa l’autonomia com una de les que més ha incrementat l’ocupació en els dotze últims mesos.

A Espanya, l’atur ha baixat en 255.300 persones el segon trimestre d’este any, fet que suposa un descens del 8,04%, i la taxa d’atur s’ha situat al 12,48%, davant del 13,65% de fa tres mesos, amb 2.919.400 aturats.

La Comunitat Valenciana repeteix la tendència a l’alça a l’ocupació del conjunt espanyol i s’anota la xifra més elevada de persones amb feina des de l’any 2008, 2.167.900. És més de la meitat de la població activa valenciana.

Últimes notícies

El Congrés suspén a Ábalos de drets i deures com a diputat després de l’acte ferm del Suprem

La Mesa del Congrés ha acordat la suspensió de José Luis Ábalos després que el Tribunal Suprem haja confirmat el seu processament. La mesura aplica l'article 21.2 del Reglament i implica la pèrdua de prerrogatives i percepcions econòmiques.

L’Ajuntament d’Alacant ha aprovat l’ajuda de 300 euros per cada fill nascut en 2025

Alacant ha aprovat la resolució provisional de les ajudes per naixement de 2025: 300 euros per fill i 100.000 euros de dotació. 332 famílies ja assignades i la resta es pagarà amb càrrec a 2026 si complix les bases.

Camps demana a Pérez Llorca la data del congrés regional del PPCV

El expresident ha demanat al secretari general del PPCV que concrete el calendari del congrés regional i explique per què no s'ha convocat. També reclama garanties perquè els aspirants puguen dirigir-se a la militància.

L’acusació readmesa en la causa de la DANA demana anul·lar la instrucció des de setembre

L'Audiència de València va estimar el recurs i va readmetre a l'acusació particular. Després d'això, ha demanat anul·lar l'actuat entre el 4 de setembre i el 10 de desembre o repetir les diligències.

El PSPV demana el nom del funcionari que suposadament va esborrar missatges del mòbil de Conca

El PSPV-PSOE ha anunciat que sol·licitarà identificar al funcionari que va fer el canvi de mòbil de José Manuel Cuenca, després del qual es van perdre mesos de missatges. Reclama també l'acte administratiu i el llistat de crides per a aclarir decisions durant la DANA.

Lorenzo Silva, Premi Alacant Noir 2025 per la seua trajectòria en la ficció policial

Lorenzo Silva rebrà el Premi Alacant Noir 2025 en reconeixement a la seua trajectòria en la ficció policial. El lliurament està previst el 18 de desembre a casa Mediterrani.

Ha mort un conductor de 24 anys després de ser atropellat en eixir del seu cotxe en l’AP-7 a Dénia

Un jove de 24 anys ha mort en ser atropellat després de baixar-se del seu cotxe en l'AP-7 a l'altura de Dénia. El succés, en el km 602 sentit València, ha provocat retencions.

Terra Nullius inaugura Fragments amb una mirada crítica a les infraestructures energètiques

Terra Nullius, d'Andreu Esteban, obri la quinta edició de Fragments amb una anàlisi visual sobre com el desplegament energètic reconfigura el paisatge valencià. La mostra s'inaugura l'11 de desembre i podrà visitar-se fins al 8 de febrer a la Sala de la Muralla del Col·legi Major Rector Peset.