L’atur a la Comunitat Valenciana baixa al 12,81% el segon trimestre del 2022

La taxa d’atur a la Comunitat Valenciana ha baixat fins al 12,81% el segon trimestre del 2022 fins a assolir 318.600 aturats.

D’esta manera, la Comunitat ha guanyat 12.100 treballadors i treballadores durant el segon trimestre d’este any, segons les dades de l’enquesta de població activa (EPA).

La taxa d’ocupació valenciana se situa este segon trimestre al 58,18%, més de huit punts per sobre dels tres mesos anteriors. Suposa que ara hi ha 119.000 valencians més al mercat laboral que fa un any, xifra que situa l’autonomia com una de les que més ha incrementat l’ocupació en els dotze últims mesos.

A Espanya, l’atur ha baixat en 255.300 persones el segon trimestre d’este any, fet que suposa un descens del 8,04%, i la taxa d’atur s’ha situat al 12,48%, davant del 13,65% de fa tres mesos, amb 2.919.400 aturats.

La Comunitat Valenciana repeteix la tendència a l’alça a l’ocupació del conjunt espanyol i s’anota la xifra més elevada de persones amb feina des de l’any 2008, 2.167.900. És més de la meitat de la població activa valenciana.

Últimes notícies

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.