Viatjar amb metro o amb tramvia serà gratuït els diumenges a la Comunitat

Durant els pròxims tres mesos viatjar amb metro o amb tramvia els diumenges serà gratuït a la Comunitat Valenciana. La nova mesura, dins del Pla Reactiva, s’aplicarà als desplaçaments amb transport públic de Metrovalencia, TRAM d’Alacant i TRAM de Castelló. Així o ha anunciat Ximo Puig, president de la Generalitat, durant la seua intervenció en la sessió de control de les Corts.

El president ha avançat que aquesta disposició s’emmarca dins del conjunt d’accions previstes per a ajudar a pal·liar els efectes de la inflació en les famílies valencianes. Així mateix, la gratuïtat d’FGV els diumenges durant els pròxims tres mesos, “beneficiarà a 110.000 valencians i valencianes que utilitzen habitualment el transport públic en aqueix dia festiu, i, a més, contribuirà a guanyar noves persones usuàries de la xarxa de la Generalitat”.

L’actuació completa les que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha pres en el transport metropolità de València, on s’han reduït fins a un 50% les tarifes i s’ha fet realitat la integració tarifària, i vindrà a més acompanyada d’una reducció del 50% en el preu en el TRAM d’Alacant.

Pla Reactiva

Aquestes actuacions s’afigen a les ja presentades a través del Pla Reactiva per a donar una resposta valenciana enfront de la crisi generada per la invasió d’Ucraïna. Aquest programa, com ha recordat el president, té una dotació global d’uns 1.000 milions d’euros, i inclou, com a pilars bàsics, 71 milions d’euros per a la lluita contra la inflació, 425 milions d’euros en ajudes a empreses, autònoms i autònomes i famílies més afectades, 380 milions en mesures d’eficiència i estalvi energètic i 68 milions d’euros en accions per a accelerar l’autonomia energètica.

Ximo Puig ha recordat, així mateix, que el paquet de mesures inclou la rebaixa d’un 10% de les taxes que, en alguns casos, arribarà a l’exempció total, com en el cas dels pescadors, un bo de 300 euros per als, almenys, 150.000 autònoms i autònomes més afectats per la crisi energètica o 50 milions en ajudes per a empreses que depenen del gas, i que no estan incloses en les mesures estatals.

A més, també s’incorporen 100 milions d’euros en instruments financers de l’IVF per a fer costat a les empreses que han patit una caiguda d’ingressos, l’increment de fins al 30% del bo d’ajuda energètica en la Renda Valenciana d’Inclusió per a famílies vulnerables o 11 milions en ajudes per a les famílies que instal·len en el seu domicili energia renovable per a la climatització i l’aigua calenta.

Així mateix, tal com ha afegit el president, també s’aporten 10 milions més per a bonificar l’assegurança agrària de manera suplementària, 188 milions per a la millora d’eficiència energètica urbana i als habitatges i 18 milions en ajudes a la transformació de flotes de transport de viatgers i mercaderies.

El president ha defensat també que aquest pla es desenvoluparà de manera paral·lela a les accions per a continuar reforçant la sanitat, l’educació i la protecció social, i ha subratllat que, en matèria sanitària, amb el Pla Créixer, es contemplen 658 milions d’inversió fins a 2023 i que Edificant permetrà acabar en aquesta legislatura amb els barracons. Així mateix, en polítiques inclusives, ha indicat que Convivint suposarà la inversió de 561 milions en 247 actuacions en infraestructures socials, i s’ha referit també al fet que les actuacions per a la reforma i construcció de seus judicials per valor de 277 milions d’euros.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.