Viatjar amb metro o amb tramvia serà gratuït els diumenges a la Comunitat

Durant els pròxims tres mesos viatjar amb metro o amb tramvia els diumenges serà gratuït a la Comunitat Valenciana. La nova mesura, dins del Pla Reactiva, s’aplicarà als desplaçaments amb transport públic de Metrovalencia, TRAM d’Alacant i TRAM de Castelló. Així o ha anunciat Ximo Puig, president de la Generalitat, durant la seua intervenció en la sessió de control de les Corts.

El president ha avançat que aquesta disposició s’emmarca dins del conjunt d’accions previstes per a ajudar a pal·liar els efectes de la inflació en les famílies valencianes. Així mateix, la gratuïtat d’FGV els diumenges durant els pròxims tres mesos, “beneficiarà a 110.000 valencians i valencianes que utilitzen habitualment el transport públic en aqueix dia festiu, i, a més, contribuirà a guanyar noves persones usuàries de la xarxa de la Generalitat”.

L’actuació completa les que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha pres en el transport metropolità de València, on s’han reduït fins a un 50% les tarifes i s’ha fet realitat la integració tarifària, i vindrà a més acompanyada d’una reducció del 50% en el preu en el TRAM d’Alacant.

Pla Reactiva

Aquestes actuacions s’afigen a les ja presentades a través del Pla Reactiva per a donar una resposta valenciana enfront de la crisi generada per la invasió d’Ucraïna. Aquest programa, com ha recordat el president, té una dotació global d’uns 1.000 milions d’euros, i inclou, com a pilars bàsics, 71 milions d’euros per a la lluita contra la inflació, 425 milions d’euros en ajudes a empreses, autònoms i autònomes i famílies més afectades, 380 milions en mesures d’eficiència i estalvi energètic i 68 milions d’euros en accions per a accelerar l’autonomia energètica.

Ximo Puig ha recordat, així mateix, que el paquet de mesures inclou la rebaixa d’un 10% de les taxes que, en alguns casos, arribarà a l’exempció total, com en el cas dels pescadors, un bo de 300 euros per als, almenys, 150.000 autònoms i autònomes més afectats per la crisi energètica o 50 milions en ajudes per a empreses que depenen del gas, i que no estan incloses en les mesures estatals.

A més, també s’incorporen 100 milions d’euros en instruments financers de l’IVF per a fer costat a les empreses que han patit una caiguda d’ingressos, l’increment de fins al 30% del bo d’ajuda energètica en la Renda Valenciana d’Inclusió per a famílies vulnerables o 11 milions en ajudes per a les famílies que instal·len en el seu domicili energia renovable per a la climatització i l’aigua calenta.

Així mateix, tal com ha afegit el president, també s’aporten 10 milions més per a bonificar l’assegurança agrària de manera suplementària, 188 milions per a la millora d’eficiència energètica urbana i als habitatges i 18 milions en ajudes a la transformació de flotes de transport de viatgers i mercaderies.

El president ha defensat també que aquest pla es desenvoluparà de manera paral·lela a les accions per a continuar reforçant la sanitat, l’educació i la protecció social, i ha subratllat que, en matèria sanitària, amb el Pla Créixer, es contemplen 658 milions d’inversió fins a 2023 i que Edificant permetrà acabar en aquesta legislatura amb els barracons. Així mateix, en polítiques inclusives, ha indicat que Convivint suposarà la inversió de 561 milions en 247 actuacions en infraestructures socials, i s’ha referit també al fet que les actuacions per a la reforma i construcció de seus judicials per valor de 277 milions d’euros.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carvajal, Fran García i Camavinga, novetats en l’onze de Arbeloa davant l’Elx

Arbeloa introduïx a Carvajal i Fran García en els laterals i a Camavinga en el centre. Amb deu baixes, reserva a Alexander-Arnold i a Arda Güler i manté a Thiago Pitarch.

David Costas avança a l’Oviedo davant el València amb un gol en la primera part (1-0)

David Costas va marcar a la mitja hora i va posar per davant a l'Oviedo davant el València en el Carlos Tartiere. El 1-0 va reflectir la superioritat local en la primera part.

Gayà aconseguix els 400 partits amb el València i és ja el sèptim amb més trobades

El capità del València va aconseguir els 400 partits oficials en ser titular davant l'Oviedo i va empatar amb Enrique Saura com sèptim de la història del club.

Metrovalencia oferirà servicis mínims del 80% del 15 al 19 de març durant els aturs

FGV aplicarà una cobertura del 80% en Metrovalencia i del 75% en el TRAM d'Alacant entre el 15 i el 19 de març. Hi haurà franges d'aturs el diumenge i el dilluns.

Esparter-Gran Via Ramón y Cajal aconseguix el ninot indultat infantil de 2026

La comissió Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de les Falles 2026 amb una escena de taller firmada per Zvonimir Ostoic (Zeta). L'elecció, amb 9.190 dels 53.661 vots, obri els cinc dies grans que arranquen amb la plantá infantil.

La falla Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de 2026

La comissió Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s'ha alçat amb el ninot indultat infantil 2026, obra de Zvonimir Ostoic (Zeta) amb disseny de Raón Pla. L'elecció obri els cinc dies grans amb la plantà de 382 monuments infantils i anticipa l'anunci del ninot gran el diumenge

Milers es mobilitzen a Espanya per a exigir la fi de la guerra a Orient Mitjà

Milers de persones protesten en més de 150 ciutats espanyoles per a reclamar que es detinga la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà. Madrid reunix 5.000 segons l'organització.

Una potent mascletà ha obert els dies grans de les Falles 2026

La mascletà de Pirotècnia Aitana, titulada 'La bellesa del sota', ha inaugurat els dies grans de les Falles 2026 amb 274 quilos de pólvora en sis minuts. La jornada ha estat marcada pel comiat de Juan Bautista Mollá i un balanç de 88 atencions sanitàries.