Mastodon
23.6 C
València
Diumenge, 14 setembre, 2025

Viatjar amb metro o amb tramvia serà gratuït els diumenges a la Comunitat

Durant els pròxims tres mesos viatjar amb metro o amb tramvia els diumenges serà gratuït a la Comunitat Valenciana. La nova mesura, dins del Pla Reactiva, s’aplicarà als desplaçaments amb transport públic de Metrovalencia, TRAM d’Alacant i TRAM de Castelló. Així o ha anunciat Ximo Puig, president de la Generalitat, durant la seua intervenció en la sessió de control de les Corts.

El president ha avançat que aquesta disposició s’emmarca dins del conjunt d’accions previstes per a ajudar a pal·liar els efectes de la inflació en les famílies valencianes. Així mateix, la gratuïtat d’FGV els diumenges durant els pròxims tres mesos, “beneficiarà a 110.000 valencians i valencianes que utilitzen habitualment el transport públic en aqueix dia festiu, i, a més, contribuirà a guanyar noves persones usuàries de la xarxa de la Generalitat”.

L’actuació completa les que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha pres en el transport metropolità de València, on s’han reduït fins a un 50% les tarifes i s’ha fet realitat la integració tarifària, i vindrà a més acompanyada d’una reducció del 50% en el preu en el TRAM d’Alacant.

Pla Reactiva

Aquestes actuacions s’afigen a les ja presentades a través del Pla Reactiva per a donar una resposta valenciana enfront de la crisi generada per la invasió d’Ucraïna. Aquest programa, com ha recordat el president, té una dotació global d’uns 1.000 milions d’euros, i inclou, com a pilars bàsics, 71 milions d’euros per a la lluita contra la inflació, 425 milions d’euros en ajudes a empreses, autònoms i autònomes i famílies més afectades, 380 milions en mesures d’eficiència i estalvi energètic i 68 milions d’euros en accions per a accelerar l’autonomia energètica.

Ximo Puig ha recordat, així mateix, que el paquet de mesures inclou la rebaixa d’un 10% de les taxes que, en alguns casos, arribarà a l’exempció total, com en el cas dels pescadors, un bo de 300 euros per als, almenys, 150.000 autònoms i autònomes més afectats per la crisi energètica o 50 milions en ajudes per a empreses que depenen del gas, i que no estan incloses en les mesures estatals.

A més, també s’incorporen 100 milions d’euros en instruments financers de l’IVF per a fer costat a les empreses que han patit una caiguda d’ingressos, l’increment de fins al 30% del bo d’ajuda energètica en la Renda Valenciana d’Inclusió per a famílies vulnerables o 11 milions en ajudes per a les famílies que instal·len en el seu domicili energia renovable per a la climatització i l’aigua calenta.

Així mateix, tal com ha afegit el president, també s’aporten 10 milions més per a bonificar l’assegurança agrària de manera suplementària, 188 milions per a la millora d’eficiència energètica urbana i als habitatges i 18 milions en ajudes a la transformació de flotes de transport de viatgers i mercaderies.

El president ha defensat també que aquest pla es desenvoluparà de manera paral·lela a les accions per a continuar reforçant la sanitat, l’educació i la protecció social, i ha subratllat que, en matèria sanitària, amb el Pla Créixer, es contemplen 658 milions d’inversió fins a 2023 i que Edificant permetrà acabar en aquesta legislatura amb els barracons. Així mateix, en polítiques inclusives, ha indicat que Convivint suposarà la inversió de 561 milions en 247 actuacions en infraestructures socials, i s’ha referit també al fet que les actuacions per a la reforma i construcció de seus judicials per valor de 277 milions d’euros.

Últimes notícies

Parell lamenta la falta de punteria del Vila-real i l’eficàcia de l’Atlètic

El migcampista del Vila-real atribuïx la derrota davant l'Atlètic (2-0) a la falta d'encert pròpia i a la màxima eficàcia rival. El segon tant, obra de Nico González, va arribar quan millor estaven.

La pegada de l’Atlètic alleuja a Simeone: 2-0 al Vila-real

L'Atlètic va aconseguir la seua primera victòria de la temporada amb un 2-0 al Vila-real. Barris i Nico González van capitalitzar la pressió alta davant un rival en forma.

Manifestació massiva a València exigix l’embargament d’armes a Israel

Milers de persones van recórrer el centre de València per a exigir l'embargament d'armes a Israel i la ruptura total de relacions. La marxa va concloure amb la lectura de manifestos i suport a la flotilla que intenta portar ajuda a Gaza.

Barris avança a l’Atlètic al descans (1-0) davant el Vila-real

L'Atlètic marxa al descans 1-0 davant el Vila-real gràcies a una miqueta de Pablo Barrios en el 9. Pepe va fregar l'empat amb una falta al travesser.

Desenes de milers marxen per València per a exigir l’embargament d’armes a Israel

Una marxa va recórrer el centre de València per a reclamar l'embargament d'armes a Israel i la ruptura de relacions amb eixe país. Els organitzadors parlen de desenes de milers d'assistents i demanen protecció per a la flotilla que intenta portar ajuda a Gaza.

Dos ferits per cremades en cremar un matalàs en una vivenda de Mislata

Dos hòmens de 61 i 75 anys van resultar ferits per cremades a Mislata en declarar-se un foc en un matalàs. Van ser atesos per SVB i SAMU i traslladats a València.

Una dona de 70 anys, ferida en ser atropellada per un patinet a Torrent

La víctima va patir un traumatisme cranioencefàlic després de ser atropellada al carrer Jutge Ángel Querol. Va ser atesa pel SAMU i traslladada a l'Hospital General de València.

Antony s’estrena en el Betis davant un Llevant sense punts

Llevant arriba amb tres derrotes i la necessitat de puntuar; Betis busca el seu primer triomf a domicili amb el retorn d'Antony i diversos dubtes en l'onze.