Viatjar amb metro o amb tramvia serà gratuït els diumenges a la Comunitat

Durant els pròxims tres mesos viatjar amb metro o amb tramvia els diumenges serà gratuït a la Comunitat Valenciana. La nova mesura, dins del Pla Reactiva, s’aplicarà als desplaçaments amb transport públic de Metrovalencia, TRAM d’Alacant i TRAM de Castelló. Així o ha anunciat Ximo Puig, president de la Generalitat, durant la seua intervenció en la sessió de control de les Corts.

El president ha avançat que aquesta disposició s’emmarca dins del conjunt d’accions previstes per a ajudar a pal·liar els efectes de la inflació en les famílies valencianes. Així mateix, la gratuïtat d’FGV els diumenges durant els pròxims tres mesos, «beneficiarà a 110.000 valencians i valencianes que utilitzen habitualment el transport públic en aqueix dia festiu, i, a més, contribuirà a guanyar noves persones usuàries de la xarxa de la Generalitat».

L’actuació completa les que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha pres en el transport metropolità de València, on s’han reduït fins a un 50% les tarifes i s’ha fet realitat la integració tarifària, i vindrà a més acompanyada d’una reducció del 50% en el preu en el TRAM d’Alacant.

Pla Reactiva

Aquestes actuacions s’afigen a les ja presentades a través del Pla Reactiva per a donar una resposta valenciana enfront de la crisi generada per la invasió d’Ucraïna. Aquest programa, com ha recordat el president, té una dotació global d’uns 1.000 milions d’euros, i inclou, com a pilars bàsics, 71 milions d’euros per a la lluita contra la inflació, 425 milions d’euros en ajudes a empreses, autònoms i autònomes i famílies més afectades, 380 milions en mesures d’eficiència i estalvi energètic i 68 milions d’euros en accions per a accelerar l’autonomia energètica.

Ximo Puig ha recordat, així mateix, que el paquet de mesures inclou la rebaixa d’un 10% de les taxes que, en alguns casos, arribarà a l’exempció total, com en el cas dels pescadors, un bo de 300 euros per als, almenys, 150.000 autònoms i autònomes més afectats per la crisi energètica o 50 milions en ajudes per a empreses que depenen del gas, i que no estan incloses en les mesures estatals.

A més, també s’incorporen 100 milions d’euros en instruments financers de l’IVF per a fer costat a les empreses que han patit una caiguda d’ingressos, l’increment de fins al 30% del bo d’ajuda energètica en la Renda Valenciana d’Inclusió per a famílies vulnerables o 11 milions en ajudes per a les famílies que instal·len en el seu domicili energia renovable per a la climatització i l’aigua calenta.

Així mateix, tal com ha afegit el president, també s’aporten 10 milions més per a bonificar l’assegurança agrària de manera suplementària, 188 milions per a la millora d’eficiència energètica urbana i als habitatges i 18 milions en ajudes a la transformació de flotes de transport de viatgers i mercaderies.

El president ha defensat també que aquest pla es desenvoluparà de manera paral·lela a les accions per a continuar reforçant la sanitat, l’educació i la protecció social, i ha subratllat que, en matèria sanitària, amb el Pla Créixer, es contemplen 658 milions d’inversió fins a 2023 i que Edificant permetrà acabar en aquesta legislatura amb els barracons. Així mateix, en polítiques inclusives, ha indicat que Convivint suposarà la inversió de 561 milions en 247 actuacions en infraestructures socials, i s’ha referit també al fet que les actuacions per a la reforma i construcció de seus judicials per valor de 277 milions d’euros.

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.