7.9 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Puig anuncia 180 milions per a donar liquiditat a empreses de la Comunitat

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat que durant aquest mes de setembre l’Institut Valencià de Finances (IVF) activarà dos noves línies de préstecs bonificats i a tipus fix per a cobrir la necessitat de liquiditat i d’inversió del teixit empresarial.

Així ho ha manifestat durant la seua intervenció en la 27 edició del lliurament de premis de l’Associació de l’Empresa Familiar d’Alacant (AEFA), que s’ha celebrat a Elda, i en la qual ha explicat que, a través de les noves línies dotades amb 180 milions d’euros, l’IVF subvencionarà els crèdits de les empreses i evitarà el risc d’alteració per la pujada de l’Euribor en els pròxims deu anys.

En el transcurs de l’acte, el president ha destacat la “visió de negoci” de l’empresa familiar i l’aposta del Consell per fer costat a aquest teixit empresarial al qual ha considerat “peça central de l’economia” i manteniment del model social.

En aquest sentit, ha explicat que la Generalitat, a través de l’IVF, ha concedit més de 70 milions d’euros en crèdits bonificats durant el primer semestre de 2022 a les empreses alacantines, que a més van obtindre prop del 50% del finançament total de l’IVF durant 2021.

Així mateix, ha reiterat el suport al sector turístic a través d’iniciatives com el reforç del Bo Viatge o l’ajuda de 5 milions d’euros al programa turístic de viatges de l’Imserso que comença aquest dimarts, amb l’objectiu d’enfortir el sector hoteler, generar ocupació i mantindre els nivells de qualitat dels serveis.

El cap del Consell ha subratllat la fortalesa del teixit econòmic d’Alacant i en concret de l’empresa familiar, atés que representa el 92% de l’empresariat alacantí, el 75% del seu PIB i el 85% de l’ocupació. De la mateixa manera, ha assenyalat que la província d’Alacant supera la mitjana espanyola i valenciana en indicadors com a creació d’ocupació, descens de l’atur, creació d’empreses, i increment de pernoctacions.

Port sec al Vinalopó

Durant la seua intervenció, el president ha assenyalat que la comarca del Vinalopó tindrà una terminal intermodal de mercaderies, o port sec, perquè segons ha dit “existeix una enorme capacitat de creació d’empreses i de riquesa” pel que ha assegurat que constitueix una prioritat disposar d’unes comunicacions adequades “per a arribar al més prompte possible al centre d’Europa”.

Finalment, ha recordat que l’acord entre la Generalitat i la patronal va “ser essencial” per a superar els efectes de la pandèmia, i s’ha mostrat convençut de la contribució decisiva de l’empresariat davant els actuals i futurs desafiaments, com la lluita contra la inflació, aconseguir la sobirania energètica el fet d’impulsar una transformació digital, econòmica i social.

Premis AEFA 2022

Respecte dels guardonats de la present edició, el president ha destacat la seua “potència i lideratge”, i en concret s’ha referit a l’aposta per la qualitat de l’operador de telecomunicacions Cableword, el treball de les quals ha sigut reconegut amb el premi Generalitat Valenciana.

De la mateixa manera, ha valorat l’“empatia” en l’atenció al client de la signatura CCS Arquitectes, premie Diputació d’Alacant; la “innovació” de l’empresa fabricadora d’envasos plàstics ITC Embalatge, premi CaixaBank, i el “compromís” de l’economista José María Gómez, que ha rebut el premi d’honor Manuel Peláez Castillo i de qui ha destacat la seua contribució a connectar la universitat i l’empresa per a millorar la competitivitat.

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.