Puig anuncia 180 milions per a donar liquiditat a empreses de la Comunitat

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat que durant aquest mes de setembre l’Institut Valencià de Finances (IVF) activarà dos noves línies de préstecs bonificats i a tipus fix per a cobrir la necessitat de liquiditat i d’inversió del teixit empresarial.

Així ho ha manifestat durant la seua intervenció en la 27 edició del lliurament de premis de l’Associació de l’Empresa Familiar d’Alacant (AEFA), que s’ha celebrat a Elda, i en la qual ha explicat que, a través de les noves línies dotades amb 180 milions d’euros, l’IVF subvencionarà els crèdits de les empreses i evitarà el risc d’alteració per la pujada de l’Euribor en els pròxims deu anys.

En el transcurs de l’acte, el president ha destacat la “visió de negoci” de l’empresa familiar i l’aposta del Consell per fer costat a aquest teixit empresarial al qual ha considerat “peça central de l’economia” i manteniment del model social.

En aquest sentit, ha explicat que la Generalitat, a través de l’IVF, ha concedit més de 70 milions d’euros en crèdits bonificats durant el primer semestre de 2022 a les empreses alacantines, que a més van obtindre prop del 50% del finançament total de l’IVF durant 2021.

Així mateix, ha reiterat el suport al sector turístic a través d’iniciatives com el reforç del Bo Viatge o l’ajuda de 5 milions d’euros al programa turístic de viatges de l’Imserso que comença aquest dimarts, amb l’objectiu d’enfortir el sector hoteler, generar ocupació i mantindre els nivells de qualitat dels serveis.

El cap del Consell ha subratllat la fortalesa del teixit econòmic d’Alacant i en concret de l’empresa familiar, atés que representa el 92% de l’empresariat alacantí, el 75% del seu PIB i el 85% de l’ocupació. De la mateixa manera, ha assenyalat que la província d’Alacant supera la mitjana espanyola i valenciana en indicadors com a creació d’ocupació, descens de l’atur, creació d’empreses, i increment de pernoctacions.

Port sec al Vinalopó

Durant la seua intervenció, el president ha assenyalat que la comarca del Vinalopó tindrà una terminal intermodal de mercaderies, o port sec, perquè segons ha dit “existeix una enorme capacitat de creació d’empreses i de riquesa” pel que ha assegurat que constitueix una prioritat disposar d’unes comunicacions adequades “per a arribar al més prompte possible al centre d’Europa”.

Finalment, ha recordat que l’acord entre la Generalitat i la patronal va “ser essencial” per a superar els efectes de la pandèmia, i s’ha mostrat convençut de la contribució decisiva de l’empresariat davant els actuals i futurs desafiaments, com la lluita contra la inflació, aconseguir la sobirania energètica el fet d’impulsar una transformació digital, econòmica i social.

Premis AEFA 2022

Respecte dels guardonats de la present edició, el president ha destacat la seua “potència i lideratge”, i en concret s’ha referit a l’aposta per la qualitat de l’operador de telecomunicacions Cableword, el treball de les quals ha sigut reconegut amb el premi Generalitat Valenciana.

De la mateixa manera, ha valorat l’“empatia” en l’atenció al client de la signatura CCS Arquitectes, premie Diputació d’Alacant; la “innovació” de l’empresa fabricadora d’envasos plàstics ITC Embalatge, premi CaixaBank, i el “compromís” de l’economista José María Gómez, que ha rebut el premi d’honor Manuel Peláez Castillo i de qui ha destacat la seua contribució a connectar la universitat i l’empresa per a millorar la competitivitat.

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.