Puig anuncia 180 milions per a donar liquiditat a empreses de la Comunitat

Ejemplo de shortcode con estilo
Subvencionarà crèdits a través de l'Institut Valencià de Finances per a cobrir també projectes d'inversió

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat que durant aquest mes de setembre l’Institut Valencià de Finances (IVF) activarà dos noves línies de préstecs bonificats i a tipus fix per a cobrir la necessitat de liquiditat i d’inversió del teixit empresarial.

Així ho ha manifestat durant la seua intervenció en la 27 edició del lliurament de premis de l’Associació de l’Empresa Familiar d’Alacant (AEFA), que s’ha celebrat a Elda, i en la qual ha explicat que, a través de les noves línies dotades amb 180 milions d’euros, l’IVF subvencionarà els crèdits de les empreses i evitarà el risc d’alteració per la pujada de l’Euribor en els pròxims deu anys.

En el transcurs de l’acte, el president ha destacat la “visió de negoci” de l’empresa familiar i l’aposta del Consell per fer costat a aquest teixit empresarial al qual ha considerat “peça central de l’economia” i manteniment del model social.

En aquest sentit, ha explicat que la Generalitat, a través de l’IVF, ha concedit més de 70 milions d’euros en crèdits bonificats durant el primer semestre de 2022 a les empreses alacantines, que a més van obtindre prop del 50% del finançament total de l’IVF durant 2021.

Així mateix, ha reiterat el suport al sector turístic a través d’iniciatives com el reforç del Bo Viatge o l’ajuda de 5 milions d’euros al programa turístic de viatges de l’Imserso que comença aquest dimarts, amb l’objectiu d’enfortir el sector hoteler, generar ocupació i mantindre els nivells de qualitat dels serveis.

El cap del Consell ha subratllat la fortalesa del teixit econòmic d’Alacant i en concret de l’empresa familiar, atés que representa el 92% de l’empresariat alacantí, el 75% del seu PIB i el 85% de l’ocupació. De la mateixa manera, ha assenyalat que la província d’Alacant supera la mitjana espanyola i valenciana en indicadors com a creació d’ocupació, descens de l’atur, creació d’empreses, i increment de pernoctacions.

Port sec al Vinalopó

Durant la seua intervenció, el president ha assenyalat que la comarca del Vinalopó tindrà una terminal intermodal de mercaderies, o port sec, perquè segons ha dit “existeix una enorme capacitat de creació d’empreses i de riquesa” pel que ha assegurat que constitueix una prioritat disposar d’unes comunicacions adequades “per a arribar al més prompte possible al centre d’Europa”.

Finalment, ha recordat que l’acord entre la Generalitat i la patronal va “ser essencial” per a superar els efectes de la pandèmia, i s’ha mostrat convençut de la contribució decisiva de l’empresariat davant els actuals i futurs desafiaments, com la lluita contra la inflació, aconseguir la sobirania energètica el fet d’impulsar una transformació digital, econòmica i social.

Premis AEFA 2022

Respecte dels guardonats de la present edició, el president ha destacat la seua “potència i lideratge”, i en concret s’ha referit a l’aposta per la qualitat de l’operador de telecomunicacions Cableword, el treball de les quals ha sigut reconegut amb el premi Generalitat Valenciana.

De la mateixa manera, ha valorat l’“empatia” en l’atenció al client de la signatura CCS Arquitectes, premie Diputació d’Alacant; la “innovació” de l’empresa fabricadora d’envasos plàstics ITC Embalatge, premi CaixaBank, i el “compromís” de l’economista José María Gómez, que ha rebut el premi d’honor Manuel Peláez Castillo i de qui ha destacat la seua contribució a connectar la universitat i l’empresa per a millorar la competitivitat.

Últimes notícies

Setembre de 2026 ha sigut el més càlid des de 1961 a Espanya

L’AEMET ha confirmat que setembre de 2026 ha sigut el més càlid a Espanya des de 1961 i, a més, molt sec, amb fortes anomalies de temperatura i escasses pluges, excepte en episodis puntuals com el registrat a l’aeroport de València.

Elx i Badalona reforcen la seua relació institucional amb una visita d’Albiol

L’alcalde de Badalona, Xavier García Albiol, ha visitat Elx convidat per l’alcalde Pablo Ruz en una jornada institucional que ha inclòs recepció oficial, signatura en el llibre d’honor i la dedicació d’una palmera a Badalona al Parc Municipal. La trobada ha servit per reivindicar les similituds entre les dos ciutats i obrir una etapa de col·laboració, enmig de les crítiques prèvies del PSPV-PSOE il·licità a la invitació.

Barrachina acusa Compromís de sotmetre’s al separatisme català amb el seu pacte electoral

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, acusa Compromís de formalitzar la seua sotmissió al separatisme català amb l’acord electoral amb Podem i ERPV per al 29 de novembre.

El Suprem reclama al TSJCV l’auto sobre Mazón abans de decidir sobre la querella del PSPV-PSOE

La Sala Segona del Tribunal Suprem ha demanat al TSJCV l'auto dictat el 16 de març de 2025 sobre Carlos Mazón per remetre'l a la Fiscalia, que ha de pronunciar-se sobre si el Suprem és competent per admetre una querella del PSPV-PSOE per fals testimoni arran de la seua declaració sobre la dana davant el Congrés.

Una dana trenca la calor i porta pluges fortes al Mediterrani

L’arribada d’una dana al nord peninsular ha anunciat un episodi de pluges intenses, sobretot al Mediterrani i Balears, amb risc d’inundacions locals. Diumenge i dilluns seran els dies més adversos, amb acumulats de fins a 250 l/m² en poques hores.

Les famílies afectades per la dana en 2024 no hauran de tornar els avanços si tenen rendes baixes

La Diputación Permanente del Congrés ha convalidat el decret que condona els avanços concedits per la dana de 2024 a la Comunitat Valenciana a les famílies amb rendes i patrimoni per davall dels límits fixats. La mesura, amb un cost de 44,3 milions, ha obtingut una àmplia majoria i ha obert un intens debat polític.

Manises reunirà el futbol base en el II Torneig Tornem! pel segon aniversari de la DANA

Manises acollirà este dissabte la segona edició del torneig de futbol 8 Tornem!, que commemora el segon aniversari de la DANA i la recuperació del futbol base valencià a les zones afectades.

Micó i Ibáñez lideraran la llista de Compromís per València i Podem encapçalarà la d’Alacant

Águeda Micó i Alberto Ibáñez encapçalaran la llista de Compromís per València en les generals del 29 de novembre, mentres que Podem liderarà la candidatura per Alacant en una coalició ampla d’esquerres que busca sumar més forces.