L’Estat es pot quedar el saldo dels comptes corrents

Ejemplo de shortcode con estilo
La falta d'activitat durant 20 anys permet a l'Administració assumir la propietat dels “saldos i depòsits abandonats”

El Banc d’Espanya acaba de llançar un advertiment d’interés per a tots els ciutadans que tenen un compte obert en qualsevol oficina bancària, que són la immensa majoria.

L’organisme alerta d’una cosa potser desconeguda per a moltes persones: l’Estat pot quedar-se amb el saldo dels nostres comptes, que segons alguns càlculs ingressa per aquesta via al voltant de 15 milions d’euros a l’any.

Així ho recull la Llei 33/2003, del Patrimoni de les Administracions Públiques, a través de la que es recullen condicions que poden provocar aquesta situació.

Aquesta llei, en el seu article 18, estableix que «corresponen a l’Administració General de l’Estat els valors, diners i altres béns mobles«, a més de totes les quantitats de diners corresponents a «comptes corrents, llibretes d’estalvi o altres instruments similars oberts en aquests establiments» sempre que no s’haja realitzat qualsevol gestió durant un termini màxim de 20 anys.

Si no l’usa, “el més assenyat” és cancel·lar

D’ací ve que el Banc d’Espanya faça una recomanació que sembla òbvia, però no ho és. “Si disposes d’un compte bancari que ja no utilitzes, el més assenyat és que la cancel·les. Un compte sense moviments, encara que la deixes amb saldo zero, no és un compte cancel·lat i pot generar costos… i sorpreses”, alerta el regulador.

De fet, encara que un producte financer no tinga activitat o fins i tot el seu saldo siga zero, «entitat pot continuar cobrant-te comissions de manteniment segons el qual s’estableix en el contracte. I si es produïra un descobert, et podria cobrar interessos i comissions per aquest fet, llevat que el descobert es donara pel càrrec de les comissions, i en aquest cas no pot fer-lo«, concreta l’organisme. Això fa que bancs, caixes i cooperatives de crèdit “generalment no solen carregar comissions en comptes amb saldo zero per a evitar que es genere un descobert”.

Els diners que s’ingressa per aquesta via només es pot usar per a un fi

No obstant això, l’Estat no podrà apropiar-se dels diners de qualsevol forma. La pròpia llei recull que haurà d’invertir-ho amb la finalitat de millorar les condicions educatives de les persones amb discapacitat, segons es recull en el segon punt de l’article 18.

Respecte a la forma en què es comunica aquesta decisió al propietari d’un immoble o d’un compte bancari, el Banc d’Espanya informa que l’Estat ha de realitzar tres passos abans que els diners siga de la seua propietat. Primer, garantir que no s’ha realitzat cap moviment en el compte. Després, notificar per correu electrònic al titular que no ha realitzat cap gestió per a considerar-la com a compte abandonat.

Finalment, el Banc d’Espanya incideix en què, si la intenció del client és canviar de marca financera, “els bancs han de posar a la teua disposició el servei de trasllat de compte, que et facilitarà les gestions”.

Últimes notícies

L’AVL reclama més recursos per a frenar la minimització del valencià

La presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Maria Àngels Francés, reclama voluntat política i més recursos per a consolidar el llegat dels 25 anys de la institució i frenar la minimització del valencià. En l’acte d’obertura del curs, l’AVL també ha distingit la revista Saó amb la Medalla de 2026.

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno, proclamades falleres majors de València 2027

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno han sigut proclamades fallera major i fallera major infantil de València per a 2027 en un acte solemne a lAjuntament, presidit per lalcaldessa María José Catalá.

Bernabé, Arcadi España i Torró encapçalen la llista del PSPV al Congrés per València

El PSPV-PSOE ha aprovat una llista molt renovada al Congrés per València, encapçalada per Pilar Bernabé, amb Arcadi España de número dos i Rebeca Torró de tres, de cara a les generals del 29 de novembre.

Jutgen nou acusats per un alijo de 32 quilos de cocaïna arribada des de Panamà

Nou persones s’enfronten a penes de fins a nou anys i mig de presó per introduir a Espanya més de 32 quilos de cocaïna ocults en un enviament d’aparells elèctrics cap a Orihuela.

Mompó crida a mobilitzar València per a canviar el rumb d’Espanya el 29N

Vicent Mompó insten el comitè de campanya del PP a València a bolcar-se en les generals del 29 de novembre per a impulsar un canvi polític a Espanya. El líder provincial reclama que la Comunitat Valenciana siga escoltada i tinga el pes que li correspon.

Benidorm Fest 2027 reunix 18 artistes amb Ladilla Rusa, Vicco i Pipiolas al capdavant

La sisena edició del Benidorm Fest se celebrarà del 26 al 30 de gener de 2027 amb 18 artistes seleccionats entre 896 cançons, combinant figures consolidades i noves promeses.

Llibertat provisional per als quatre ultres detinguts en la baralla prop del Ciutat de València

El jutjat d’instrucció de València ha deixat en llibertat provisional quatre ultres del Sevilla detinguts per una baralla multitudinària amb radicales del Levante dilluns passat als voltants del Ciutat de València. Els investigats, que no han declarat, hauran de comparéixer quan els ho requerisca el jutjat i comunicar qualsevol canvi de domicili.

Així afectarà a la Comunitat Valenciana l’avís per fortes pluges des de dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat un avís especial per un episodi de pluges intenses i persistents que podria començar dissabte i concentrar-se diumenge als litorals i prelitorals mediterranis.