Educació convocarà 1.695 places d’oposicions d’Infantil i Primària per al 2024

Ejemplo de shortcode con estilo
El tràmit comença amb la negociació a la Mesa Sectorial d'Educació de l'esborrany del decret de l'oferta d'ocupació pública de personal docent per a l'any 2023

La Conselleria d’Educació ha iniciat els tràmits per a la celebració a 2024 de la convocatòria de 1.695 places d’oposicions per a mestre i mestra d’infantil i primària.

El tràmit per a la convocatòria de les oposicions a Infantil i Primària per al 2024 s’inicia amb la negociació, a la Mesa Sectorial d’Educació, de l’esborrany del decret de l’oferta d’ocupació pública de personal docent per a l’any 2023, que inclou 1.695 places de mestre i mestra, corresponents al torn d’ingrés lliure a la funció pública docent. El text ha estat enviat als sindicats i s’abordarà a la Mesa Sectorial fixada per este dijous.

Així mateix, l’esborrany del decret de l’oferta d’ocupació pública de 2023 preveu també 154 places de promoció interna per a persones funcionàries del cos de mestres que estiguen interessades a accedir a un altre cos docent superior. Així, per este torn d’accés es convoquen 21 places per al cos d’Inspecció Educativa i 133 per al cos de professorat de Secundària.

De conformitat amb l’article 64 de la Llei 4/2021, de 16 d’abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana, s’estableix la reserva d’un contingent del 10% de les places previstes en esta oferta d’ocupació pública per ser cobertes per persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33%, sempre que esta discapacitat siga compatible amb el compliment de les funcions pròpies dels llocs de treball docent i que se superen les proves selectives.

Últimes notícies

Morata defensa la força de l’economia valenciana davant la incertesa

El president de Cambra València, José Vicente Morata, reivindica els actius de l’economia valenciana per a afrontar la incertesa i reclama més suport a les pimes i a les infraestructures clau. La intervenció ha tingut lloc durant la Nit de l’Economia de Cambra València, on s’han entregat diversos premis empresarials.

Les pluges desallotgen 380 veïns d’Oliva: molts ho han perdut tot

Les inundacions provocades per la dana Adam han obligat a desallotjar 380 veïns d’Oliva, molts dels quals han perdut béns a les seues vivendes. El Centre Polivalent acull les persones evacuades, mentre Cruz Roja i els serveis d’emergència continuen l’assistència.

La dana obliga a rescats amb helicòpter i a suspendre les classes a la Marina Alta

La dana Adam ha deixat almenys 19 rescats en cases aïllades a la Marina Alta i 179 avisos als bombers, mentres El Verger suspén les classes i tota l’activitat cultural i esportiva per a este dimarts.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al litoral sud d’Alacant des de les 21.00

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges intenses al litoral sud d’Alacant des de les 21.00 fins a les 3.00, amb fins a 40 litres per metre quadrat en una hora, i manté avisos grocs per pluja i tronades en tot el litoral alacantí.

Treballs en una desena de carreteres per reobrir el trànsit després de la dana Adam

Els equips de conservació de carreteres de la Generalitat treballen en una desena de vies, sobretot a la Safor i la Marina Alta, per restituir el trànsit després de les inundacions i despreniments causats per la dana Adam.

Torna la circulació dels Rodalies C1 i C2 després de les fortes pluges

Renfe ha restablit esta vesprada el servici a les línies de Rodalies C1 i C2, així com als trens de Llarga i Mitjana Distància afectats per les fortes pluges entre València i Alacant.

Els rescats més difícils ja s’han fet, però la Generalitat demana prudència per les inundacions

Els equips d’emergències han completat els rescats més complicats per les greus inundacions al sud de València i nord d’Alacant, però la Generalitat demana prudència perquè encara hi ha zones incomunicades i tres víctimes mortals.

Bernabé ressalta que la nova dana ha tingut avisos previs i millor coordinació

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha remarcat que la dana actual ha comptat amb anticipació, avisos a la població i coordinació institucional, a diferència de la de 2024, que va provocar 233 morts en la província de València.