Educació rectifica la retallada de dos hores lectives a l’ESO, a un dia del retorn del professorat als centres

Ejemplo de shortcode con estilo
Amb este canvi que anul·la la decisió del govern anterior del Botànic, l'alumnat de 1r d'ESO tindrà 30 hores lectives; el de 2n, 32 i el de 3r i 4t, 33. L'argument que esgrimeixen parla de l'impacte negatiu en el dret a l'educació bàsica' que asseguren 'no es va tindre en compte'

La Conselleria d’Educació ha remés una nota, en què s’informa de la rectificació de la reducció de dos hores lectives presa pel govern anterior i que afectava l’alumnat de l’ESO i que ara es corregeix. 

Tal com publica este dijous el Diari Oficial de la Generalitat Valencià (DOGV), la Conselleria ha emés una resolució, amb data del 28 d’agost, en què es corregeix esta retallada d’hores i ha dictat a les noves instruccions que “per tal de vetlar pel superior interés de l’alumnat menor d’edat, els centres docents hauran de garantir l’atenció directa de l’alumnat durant el nombre total d’hores lectives establit per a cadascun dels tres primers cursos de l’Educació Secundària Obligatòria establit , d’acord amb l’Annex V del Decret 107/2022, de 5 d’agost, del Consell”.

El TSJ va anul·lar l’obligatorietat fixada per l’anterior Govern valencià de la matèria de Projectes Interdisciplinaris, assenyalant que havia de ser optativa. Així mateix, es va anul·lar l’obligatorietat de l’agrupació de matèries per àmbits al primer curs d’ESO.

L’anterior Conselleria d’Educació va dictar al juliol unes instruccions en què indicava que les hores lectives de l’alumnat de 1r, 2n i 3r curs de l’ESO es veurien reduïdes en dos hores setmanals, alhora que a les mateixes instruccions es confirmava el manteniment de les dotacions de plantilla de professorat previstes per a la impartició d’esta matèria de projectes interdisciplinaris, amb independència que ja no fora obligatòria per a l’alumnat.

Ara, la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació ha rectificat la decisió de reduir les hores lectives. En la resolució de l’anterior Consell no es tenia en consideració les conseqüències per a l’alumnat i les famílies per la reducció de l’horari lectiu, i especialment de l’impacte negatiu en el dret a l’educació bàsica de l’alumnat menor d’edat. Per això, la Conselleria ha procedit a modificar parcialment les esmentades instruccions pel que fa a l’horari lectiu de l’alumnat”, ha afirmat el secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy. 

Així, tot l’alumnat de 1r d’ESO haurà de disposar de 30 hores lectives; l’alumnat de 2n d’ESO, de 32 hores lectives; i l’alumnat de 3r i 4t d’ESO, de 33 hores lectives; tal com establia el Decret abans de les tres sentències dictades contra este i sense detriment de l’autonomia pedagògica i organitzativa dels centres.

Llengua estrangera, matemàtiques i reforç

A 1r d’ESO els centres cursaran preferentment una hora lectiva addicional de la matèria Llengua Estrangera i una hora lectiva addicional de la matèria Matemàtiques, sempre que el centre dispose de plantilla suficient per a fer-ho.

En cas contrari, les dos hores lectives corresponents es dedicaran a incrementar el nombre d’hores que els centres han rebut com a dotació del Pla d’Actuació per a la Millora (PAM), sempre que es garantisca que les hores esmentades siguen datenció directa a tot l’alumnat matriculat, i havent de constar en l’horari individual de l’alumnat. En el cas de 2n i 3r d’ESO, les dos hores lectives addicionals es dedicaran també a incrementar la dotació del PAM.

Així mateix, i de manera orientativa, els centres utilitzaran les hores addicionals com a hores de lliure disposició per impartir tallers de reforç, tallers d’aprofundiment, projectes transversals o bé per a activitats de foment i dinamització de la lectura.

Últimes notícies

Sis detinguts en el cas Koldo i registres en Adif

Sis persones han sigut detingudes en una operació de la UCO que ha inclòs registres en Adif i a casa de José Luis Ábalos, a València. La portaveu del PP ha relacionat els arrestos amb el cotxe de les primàries socialistes de 2017.

Tres esportistes, homenatjats en el primer acte del Proyecto FER al Roig Arena

El Proyecto FER ha celebrat el primer acte públic en la seua nova seu, el Roig Arena, amb un homenatge a tres esportistes. Els guardonats aspiren a competir en els Juegos Olímpicos y Paralímpicos de Los Ángeles 2028.

Una comitiva del CD Castellón viatja a Toledo per a assistir al funeral de Jesús de Miguel

Una delegació del CD Castellón s’ha desplaçat a Navahermosa per al funeral de Jesús de Miguel. El possible ajornament del partit contra l’Eibar continua pendent de confirmació oficial.

Dos milions per a reparar els danys de l’incendi de la serra d’Espadà

Les obres d’emergència per l’incendi de la serra d’Espadà ja han començat a Artana. La intervenció disposa de dos milions d’euros i s’estendrà a diversos municipis de Castelló.

Díaz Ayuso participarà dissabte en un acte del PP a València

Isabel Díaz Ayuso participarà dissabte en una trobada del PP a València amb militants, simpatitzants, María José Catalá i Juanfran Pérez Llorca. L’acte forma part de la precampanya per a les eleccions generals del 29 de novembre.

València no descarta els tribunals per l’acampada per l’habitatge

L'alcaldessa de València reclama desallotjar l'acampada de la plaça de l'Ajuntament i no descarta accions judicials. També demana recuperar l'ús habitual de l'espai.

La UD Las Palmas i l’Eldense volen parar el partit al minut 9

La UD Las Palmas i l’Eldense esperen comptar amb l’autorització per a parar el partit de diumenge al minut 9, en memòria de Jesús de Miguel, jugador del CD Tenerife.

El PP acusa el Ministerio de Transportes de corrupció i denuncia la mala gestió

Ana Vázquez ha vinculat el nou registre de la UCO a José Luis Ábalos amb les acusacions de corrupció i ha criticat la gestió dels serveis públics.