
La Conselleria d’Educació enviarà 10.000 tauletes tàctils amb connexió a Internet integrada als alumnes que no disposen de cap dispositiu electrònic per a ajudar-los a seguir l’aprenentatge a distància durant l’estat d’alarma per la crisi del coronavirus. Esta mesura s’emmarca en una adquisició global de dispositius per part de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic, per a diferents àrees de la Generalitat.
Segons el conseller Vicent Marzà: «Els dispositius seran propietat dels instituts com a dotació extraordinària i mentres dure esta situació els utilitzaran els alumnes que no tenen dispositiu electrònic ni connexió a Internet en casa», i ha afegit: «Les enviarem a casa de cada alumne directament i quan finalitze el confinament es tornaran als centres educatius».
Tindrà prioritat l’alumnat de 2n de Batxillerat i 2n dels cicles formatius
Seran els centres educatius els que determinaran quins alumnes rebran este material de suport. Tindrà prioritat l’alumnat de 2n de Batxillerat i 2n dels cicles formatius d’FP, que són els que necessiten obtindre una titulació. Una volta coberts estos alumnes, si el centre té dispositius, es repartiran entre l’alumnat de l’ESO amb estes necessitats.
El número de tauletes tàctils per a cada institut depén de les seues unitats educatives, a demés d’un extra d’unitats per als centres amb baix índex socioeconòmic de l’alumnat. Això implica que un institut habitual amb quatre unitats per nivell educatiu rebrà unes 16 tauletes tàctils amb connexió integrada i, si és de nivell socioeconòmic baix, rebrà unes 25.
El conseller Marzà ha comentat que, «amb esta nova mesura, evitem que es genere una bretxa entre l’alumnat que té accés a les tecnologies des de casa i el que no. Sempre ha sigut i serà la nostra prioritat assegurar la igualtat d’oportunitats per a tot l’alumnat independentment de les seues circumstàncies socials i econòmiques. Per això, ara, més que mai, cal atendre a la població que es trobe en contextos més vulnerables i creiem que amb la provisió de tauletes tàctils assegurarem la formació a distància».
A demés, la Conselleria enviarà també uns 1.700 ordinadors portàtils per als equips directius de tots els centres educatius públics, per a que puguen reforçar el seu treball de coordinació a distància amb el professorat dels seus centres educatius.