El nou bitllet únic de transport impulsarà la mobilitat sostenible a tota Espanya per al 2026

Ejemplo de shortcode con estilo
El Ministeri de Transports presenta un nou bitllet únic per a integrar el transport públic a Espanya, que estarà operatiu el 2026. Aquest projecte busca replicar models d'èxit d'altres països europeus i potenciar la mobilitat sostenible.

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha presentat recentment a les comunitats autònomes un ambiciós projecte: un nou bitllet únic de transport que podrà estar en funcionament durant el 2026.

La directora general de Transport per Carretera i Ferrocarril, Elena María Atance, acompanyada d’altres autoritats del Ministeri, ha comunicat als directors generals de Transport de les comunitats que l’objectiu primordial és integrar les diferents modalitats de transport: urbà, metropolità i de llarga distància. Aquest sistema pretén facilitar que els usuaris puguen usar els seus títols de transport habituals sense haver de fer canvis.

La implementació d’aquest projecte possibilitarà als ciutadans desplaçar-se de manera més eficient per tot el territori nacional, utilitzant qualsevol forma de transport públic. Inclourà serveis que normalment es poden utilitzar en les ciutats, com autobusos, trens regionals i metro, però no inclourà alguns serveis comercials com l’alta velocitat en una primera fase.

El model busca inspirar-se en exemples d’èxit d’altres països europeus. A Alemanya, per exemple, els viatgers poden adquirir un abonament mensual de 58 euros (Deutschlandticket), que els permet accedir a trens regionals, autobusos, metro i tramvies en tot el país, excloent l’alta velocitat.

Actualment, gràcies als descomptes econòmics proporcionats pel Govern i les comunitats autònomes, ja hi ha abonaments disponibles com, per exemple, a Madrid, on per 32,8 euros mensuals es pot utilitzar tot el transport públic dins de la comunitat, incloent les rodalies de Renfe. Sense descompte, el preu d’aquest bitllet ascendeix fins a 82 euros.

Durant el primer semestre de 2024, els descomptes seran mantinguts, generalment al voltant del 50% (amb un 60% a Madrid). No obstant això, a partir de juliol, es preveu una reducció al 40%, mentre s’introduirà un bitllet únic a 20 euros mensuals per a tota la xarxa de Renfe Rodalies a nivell nacional.

Per finançar totes aquestes iniciatives, tant les del primer semestre com les del segon, que inclouen descomptes del 40% en mitja distància i autobusos estatals, el Govern ha destinat 1.608,7 milions d’euros. A més, als governs autonòmics se’ls transferiran 355 milions per ajudar a finançar els descomptes que gestionen.

La reunió del Ministeri amb les comunitats també va servir per discutir les polítiques territorials de regulació del sector del VTC, amb l’objectiu de buscar la sostenibilitat del taxi i el VTC, així com el nou mapa concessional d’autobusos.

Últimes notícies

Sánchez viurà de primera mà els danys de la DANA a Oliva este dimarts

Pedro Sánchez visitarà dimarts el Puesto de Mando Avanzado dOliva, on es reunirà amb responsables demergències i alcaldes afectats per la DANA. La visita acabarà amb una declaració institucional als mitjans.

Gerard Moreno confia que el Vila-real pot guanyar a Anfield

Gerard Moreno assegura abans del partit de Champions contra el Liverpool que el Vila-real està preparat per guanyar a Anfield i encadenar la segona victòria europea seguida, després d’imposar-se al Nàpols.

Sis municipis de la ‘zona zero’ de la dana Adam suspenen les classes dimarts

Sis municipis del litoral sud de València i del nord d’Alacant, situats en la ‘zona zero’ de la dana Adam, han decidit suspendre les classes este dimarts 20 d’octubre per precaució. Afecta centres educatius de Miramar, Oliva, Bellreguard, Piles, El Verger i Els Poblets.

S’alcen els confinaments per la DANA i la UME es retira de la Comunitat

La Generalitat ha alçat el confinament als huit municipis de la Comunitat Valenciana on encara estava actiu per la DANA i ha anunciat la desmobilització de la UME davant la millora de l'oratge i del temporal marítim.

Morata defensa la força de l’economia valenciana davant la incertesa

El president de Cambra València, José Vicente Morata, reivindica els actius de l’economia valenciana per a afrontar la incertesa i reclama més suport a les pimes i a les infraestructures clau. La intervenció ha tingut lloc durant la Nit de l’Economia de Cambra València, on s’han entregat diversos premis empresarials.

Les pluges desallotgen 380 veïns d’Oliva: molts ho han perdut tot

Les inundacions provocades per la dana Adam han obligat a desallotjar 380 veïns d’Oliva, molts dels quals han perdut béns a les seues vivendes. El Centre Polivalent acull les persones evacuades, mentre Cruz Roja i els serveis d’emergència continuen l’assistència.

La dana obliga a rescats amb helicòpter i a suspendre les classes a la Marina Alta

La dana Adam ha deixat almenys 19 rescats en cases aïllades a la Marina Alta i 179 avisos als bombers, mentres El Verger suspén les classes i tota l’activitat cultural i esportiva per a este dimarts.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al litoral sud d’Alacant des de les 21.00

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges intenses al litoral sud d’Alacant des de les 21.00 fins a les 3.00, amb fins a 40 litres per metre quadrat en una hora, i manté avisos grocs per pluja i tronades en tot el litoral alacantí.