El nou bitllet únic de transport impulsarà la mobilitat sostenible a tota Espanya per al 2026

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha presentat recentment a les comunitats autònomes un ambiciós projecte: un nou bitllet únic de transport que podrà estar en funcionament durant el 2026.

La directora general de Transport per Carretera i Ferrocarril, Elena María Atance, acompanyada d’altres autoritats del Ministeri, ha comunicat als directors generals de Transport de les comunitats que l’objectiu primordial és integrar les diferents modalitats de transport: urbà, metropolità i de llarga distància. Aquest sistema pretén facilitar que els usuaris puguen usar els seus títols de transport habituals sense haver de fer canvis.

La implementació d’aquest projecte possibilitarà als ciutadans desplaçar-se de manera més eficient per tot el territori nacional, utilitzant qualsevol forma de transport públic. Inclourà serveis que normalment es poden utilitzar en les ciutats, com autobusos, trens regionals i metro, però no inclourà alguns serveis comercials com l’alta velocitat en una primera fase.

El model busca inspirar-se en exemples d’èxit d’altres països europeus. A Alemanya, per exemple, els viatgers poden adquirir un abonament mensual de 58 euros (Deutschlandticket), que els permet accedir a trens regionals, autobusos, metro i tramvies en tot el país, excloent l’alta velocitat.

Actualment, gràcies als descomptes econòmics proporcionats pel Govern i les comunitats autònomes, ja hi ha abonaments disponibles com, per exemple, a Madrid, on per 32,8 euros mensuals es pot utilitzar tot el transport públic dins de la comunitat, incloent les rodalies de Renfe. Sense descompte, el preu d’aquest bitllet ascendeix fins a 82 euros.

Durant el primer semestre de 2024, els descomptes seran mantinguts, generalment al voltant del 50% (amb un 60% a Madrid). No obstant això, a partir de juliol, es preveu una reducció al 40%, mentre s’introduirà un bitllet únic a 20 euros mensuals per a tota la xarxa de Renfe Rodalies a nivell nacional.

Per finançar totes aquestes iniciatives, tant les del primer semestre com les del segon, que inclouen descomptes del 40% en mitja distància i autobusos estatals, el Govern ha destinat 1.608,7 milions d’euros. A més, als governs autonòmics se’ls transferiran 355 milions per ajudar a finançar els descomptes que gestionen.

La reunió del Ministeri amb les comunitats també va servir per discutir les polítiques territorials de regulació del sector del VTC, amb l’objectiu de buscar la sostenibilitat del taxi i el VTC, així com el nou mapa concessional d’autobusos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.