El nou bitllet únic de transport impulsarà la mobilitat sostenible a tota Espanya per al 2026

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha presentat recentment a les comunitats autònomes un ambiciós projecte: un nou bitllet únic de transport que podrà estar en funcionament durant el 2026.

La directora general de Transport per Carretera i Ferrocarril, Elena María Atance, acompanyada d’altres autoritats del Ministeri, ha comunicat als directors generals de Transport de les comunitats que l’objectiu primordial és integrar les diferents modalitats de transport: urbà, metropolità i de llarga distància. Aquest sistema pretén facilitar que els usuaris puguen usar els seus títols de transport habituals sense haver de fer canvis.

La implementació d’aquest projecte possibilitarà als ciutadans desplaçar-se de manera més eficient per tot el territori nacional, utilitzant qualsevol forma de transport públic. Inclourà serveis que normalment es poden utilitzar en les ciutats, com autobusos, trens regionals i metro, però no inclourà alguns serveis comercials com l’alta velocitat en una primera fase.

El model busca inspirar-se en exemples d’èxit d’altres països europeus. A Alemanya, per exemple, els viatgers poden adquirir un abonament mensual de 58 euros (Deutschlandticket), que els permet accedir a trens regionals, autobusos, metro i tramvies en tot el país, excloent l’alta velocitat.

Actualment, gràcies als descomptes econòmics proporcionats pel Govern i les comunitats autònomes, ja hi ha abonaments disponibles com, per exemple, a Madrid, on per 32,8 euros mensuals es pot utilitzar tot el transport públic dins de la comunitat, incloent les rodalies de Renfe. Sense descompte, el preu d’aquest bitllet ascendeix fins a 82 euros.

Durant el primer semestre de 2024, els descomptes seran mantinguts, generalment al voltant del 50% (amb un 60% a Madrid). No obstant això, a partir de juliol, es preveu una reducció al 40%, mentre s’introduirà un bitllet únic a 20 euros mensuals per a tota la xarxa de Renfe Rodalies a nivell nacional.

Per finançar totes aquestes iniciatives, tant les del primer semestre com les del segon, que inclouen descomptes del 40% en mitja distància i autobusos estatals, el Govern ha destinat 1.608,7 milions d’euros. A més, als governs autonòmics se’ls transferiran 355 milions per ajudar a finançar els descomptes que gestionen.

La reunió del Ministeri amb les comunitats també va servir per discutir les polítiques territorials de regulació del sector del VTC, amb l’objectiu de buscar la sostenibilitat del taxi i el VTC, així com el nou mapa concessional d’autobusos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.