El nou bitllet únic de transport impulsarà la mobilitat sostenible a tota Espanya per al 2026

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha presentat recentment a les comunitats autònomes un ambiciós projecte: un nou bitllet únic de transport que podrà estar en funcionament durant el 2026.

La directora general de Transport per Carretera i Ferrocarril, Elena María Atance, acompanyada d’altres autoritats del Ministeri, ha comunicat als directors generals de Transport de les comunitats que l’objectiu primordial és integrar les diferents modalitats de transport: urbà, metropolità i de llarga distància. Aquest sistema pretén facilitar que els usuaris puguen usar els seus títols de transport habituals sense haver de fer canvis.

La implementació d’aquest projecte possibilitarà als ciutadans desplaçar-se de manera més eficient per tot el territori nacional, utilitzant qualsevol forma de transport públic. Inclourà serveis que normalment es poden utilitzar en les ciutats, com autobusos, trens regionals i metro, però no inclourà alguns serveis comercials com l’alta velocitat en una primera fase.

El model busca inspirar-se en exemples d’èxit d’altres països europeus. A Alemanya, per exemple, els viatgers poden adquirir un abonament mensual de 58 euros (Deutschlandticket), que els permet accedir a trens regionals, autobusos, metro i tramvies en tot el país, excloent l’alta velocitat.

Actualment, gràcies als descomptes econòmics proporcionats pel Govern i les comunitats autònomes, ja hi ha abonaments disponibles com, per exemple, a Madrid, on per 32,8 euros mensuals es pot utilitzar tot el transport públic dins de la comunitat, incloent les rodalies de Renfe. Sense descompte, el preu d’aquest bitllet ascendeix fins a 82 euros.

Durant el primer semestre de 2024, els descomptes seran mantinguts, generalment al voltant del 50% (amb un 60% a Madrid). No obstant això, a partir de juliol, es preveu una reducció al 40%, mentre s’introduirà un bitllet únic a 20 euros mensuals per a tota la xarxa de Renfe Rodalies a nivell nacional.

Per finançar totes aquestes iniciatives, tant les del primer semestre com les del segon, que inclouen descomptes del 40% en mitja distància i autobusos estatals, el Govern ha destinat 1.608,7 milions d’euros. A més, als governs autonòmics se’ls transferiran 355 milions per ajudar a finançar els descomptes que gestionen.

La reunió del Ministeri amb les comunitats també va servir per discutir les polítiques territorials de regulació del sector del VTC, amb l’objectiu de buscar la sostenibilitat del taxi i el VTC, així com el nou mapa concessional d’autobusos.

Últimes notícies

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.

Torrent destinarà quasi 13 milions a reforçar 80 camins davant noves inundacions

L’Ajuntament de Torrent invertirà 12,8 milions d’euros en reparar i reforçar 80 camins afectats per la dana d’octubre de 2024, amb actuacions especials en sis vados i punts de pas per reduir el risc d’inundacions futures.

La calor sostinguda baixa l’aigua embassada al Segura i al Xúquer a poc més del 55%

La reserva d’aigua al Segura ha baixat fins al 53,7 % i la del Xúquer al 55,3 %, en un context de calor sostinguda i d’un descens general de l’aigua embassada a Espanya fins al 64,9 % de la seua capacitat.