El Port de València ha tancat al trànsit marítim per ratxes de vent notificades per l’Autoritat Portuària. A les 09.24 s’ha reobert de manera parcial i només per a l’eixida de vaixells, segons ha comunicat el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat. La mesura busca prioritzar la seguretat en les maniobres més delicades i evitar incidents en les entrades al recinte.
El tancament total i la posterior obertura limitada responen a un empitjorament puntual del temps en el litoral. Permetre únicament les eixides reduïx l’acumulació de vaixells en els molls i dona marge per a reorganitzar operacions fins que milloren les condicions, al mateix temps que manté suspeses les entrades, més complexes amb vent fort.
Avís groc de Aemet
El Centre de Coordinació d’Emergències ha recordat en xarxes socials que este dijous hi ha alerta per pluges de nivell groc a Castelló, València i el litoral nord d’Alacant, i ha demanat precaució en les carreteres durant la jornada. Sota este escenari, són probables ruixats irregulars i tempestes que poden reduir la visibilitat, provocar tolls i fer el ferm més lliscant.
L’Agència Estatal de Meteorologia ha establit per a este dijous l’avís groc a la província de Castelló, el sud de la província de València i el litoral nord de la província d’Alacant per precipitació acumulada de 20 litres per metre quadrat en una hora i 60 litres en dotze hores, amb ruixats que podran anar acompanyats de tempesta. Este nivell indica perill baix, però aconsella vigilància i planificació, especialment per als qui tinguen previst desplaçar-se o realitzar operacions portuàries.
Davant la inestabilitat, s’ha recomanat extremar la prudència en els accessos al port i en les vies interurbanes, revisar els desplaçaments i atendre les indicacions oficials. S’aconsella verificar l’estat de l’operativa abans d’acudir a la dàrsena.



