25 C
València
Dilluns, 20 octubre, 2025

El PP sosté que ja va assumir responsabilitats per Gürtel i demana mirar la corrupció del Govern

Bufona Gamarra va defendre que el PP ja va tindre conseqüències polítiques pel cas Gürtel i va demanar dirigir l’atenció cap als casos de corrupció que, al seu juí, afecten actualment el Govern. La dirigent popular va emmarcar la seua posició en la idea que les responsabilitats per aquella trama ja van ser assumides i que el debat ha de mirar al que ocorre ara.

En este context, es va referir a l’últim juí de la trama Gürtel, una xarxa de corrupció que va operar en diversos ajuntaments i comunitats governats pel PP. Va recordar que el procés es va iniciar fa més de 16 anys, la qual cosa al seu entendre evidència una lentitud que hauria d’haver-se corregit fa temps.

Justícia ràpida i responsabilitats

Gamarra va reclamar una justícia més ràpida i previsible. Va subratllar que processos tan llargs erosionen la confiança ciutadana i que l’agilitat és clau perquè les resolucions arriben a temps i complisquen la seua funció. Va insistir que l’objectiu ha de ser que ningú perceba que el pas del temps diluïx les responsabilitats.

En eixa línia, va reiterar la consigna de tolerància zero amb la corrupció i va apel·lar a la confiança en els tribunals. Va sostindre que només amb sentències fermes i en terminis raonables es consolida la idea que qui la fa la paga, alguna cosa que va considerar essencial per a la credibilitat institucional i per a evitar que es confonga responsabilitat política amb impunitat.

La dirigent popular va reclamar que el focus informatiu se situe en l’actualitat de corrupció a Espanya. Va plantejar quines conseqüències polítiques tindran els casos que hui esguiten al Govern i va qüestionar si els socis parlamentaris de Pedro Sánchez continuaran recolzant-lo, en lloc de parapetar-se en la corrupció del passat per a eludir debats sobre el present.

A més, va qualificar de cimbell l’anunci que Espanya proposarà a la Unió Europea acabar definitivament amb el canvi d’hora. Va interpretar eixe gest com una maniobra per a canviar la conversa pública i desplaçar del centre del debat els assumptes que, segons el PP, interpel·len a l’Executiu per terra, mar i aire.

Amb este discurs, el PP busca fixar un marc: reivindicar que ja va pagar per Gürtel mentres pressiona al Govern perquè responga pels casos actuals, al mateix temps que exigix major celeritat judicial per a tancar etapes i evitar que les causes s’eternitzen.

Últimes notícies

AEMET preveu 15-18 graus en la Mitjana Marató València i no descarta pluja

La previsió per a la Mitjana Marató València del diumenge, amb eixida a les 8.25, apunta a 15-18 graus. AEMET no descarta ruixats pel pas d'un front.

La incidència de covid cau un 47% i la grip greu un 46% en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana retalla quasi a la mitat la incidència de covid i de grip greu en la setmana del 6 al 12 d'octubre, amb el VRS en zero i menys IRA totals.

El MAN mostra l’or de la princesa dels Carpats d’Orihuela

El Museu Arqueològic Nacional obri una mostra temporal, al costat del MARQ, dedicada a l'aixovar d'or d'una jove de 1.800 a. C. trobada a Orihuela. La investigació connecta la seua vestimenta amb xarxes d'intercanvi entre El Argar i la regió dels Carpats.

Pedro Martínez jugarà la Final 8 de la Copa Davis i Alcaraz torna a la convocatòria

Espanya cita a Carlos Alcaraz per a la Final 8 a Bolonya (19-23 de novembre) i confirma a Pedro Martínez i Marcel Granollers; falta un quint nom per decidir. El debut serà davant la República Txeca.

El Llevant, el pitjor local de Primera: només un punt i dotze gols encaixats

Amb tres derrotes i un empat en el Ciutat de València, l'equip granota és el pitjor local de Primera i el que més encaixa a casa. El 2 de novembre rep al Celta.

Detingut per apunyalar a un empleat després de ser sorprés robant en una nau de Riba-roja de Túria

Un home de 39 anys ha sigut detingut per apunyalar a un treballador que el va sorprendre robant material en una nau de Riba-roja de Túria. L'arrestat ha ingressat a la presó provisional i es busca al conductor que va facilitar la fugida.

L’Orella de Van Gogh i Aitana ajornen la venda d’entrades per la caiguda de Amazon Web Services

Una incidència global en el núvol de Amazon obliga a posposar l'arrancada de vendes: L'Orella de Van Gogh mou la seua venda a les 16.00 i Aitana deté la prevenda.

El derbi València-Llevant obrirà la jornada 13 a les 21.00 del divendres 21 de novembre

LaLiga fixa el derbi València-Llevant per al divendres 21 de novembre a les 21.00. La jornada 13 es repartix de divendres a dilluns amb quatre franges horàries.