El PSPV exigix una comissió d’investigació pel contracte de l’esposa de Pérez Llorca en la Diputació de València

El PSPV-PSOE demanarà la creació d’una comissió d’investigació en la Diputació de València per a aclarir les condicions en què es va produir la contractació de l’esposa del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per part de la institució provincial. La direcció socialista considera que la forma en què s’ha cobert eixa plaça genera dubtes polítics i reclama transparència sobre el procediment seguit, els canvis normatius aplicats i les raons esgrimides per a justificar la seua urgència.

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, va explicar que la plaça que ara ocupa la parella de Pérez Llorca en la Diputació de València va eixir per a ser coberta per extremada urgència. Segons el seu relat, el propi president hauria justificat eixa urgència en la necessitat de facilitar la conciliació amb la seua parella. Morant sosté que este argument no encaixa amb els supòsits habituals que permeten tramitar una contractació per via urgent, que solen respondre a necessitats inajornables de l’administració i no a situacions personals.

Morant també va subratllar que, al seu juí, s’ha modificat la normativa per a poder oferir un lloc d’alta direcció a una persona externa a la Diputació de València. És a dir, s’hauria obert la porta al fet que algú que no formava part de l’estructura de la institució provincial accedira directament a un càrrec de màxima responsabilitat. Des de l’òptica socialista, este tipus de canvis requerix un escrutini especialment rigorós, perquè afecten a com s’accedix a llocs clau en l’administració i a les garanties d’igualtat d’oportunitats.

Segons la dirigent socialista, la remuneració lligada a eixe lloc és un sueldazo que doblega el salari que l’afectada percebia com a funcionària de l’Ajuntament de Finestrat. Per al PSPV, este salt retributiu reforça la necessitat d’aclarir si el procediment ha sigut l’adequat i si la creació i cobertura de la plaça responen a necessitats objectives del servici públic o a decisions polítiques dissenyades a mesura. Morant va concloure que, en este cas, les administracions públiques estan al servici del Partit Popular, en lloc de situar-se al servici de l’interés general.

Polèmica per les paraules de la vicepresidenta del Consell

Diana Morant es va referir a més a les declaracions de la vicepresidenta del Consell, Susana Camarero, en el ple de Les Corts. Camarero va afirmar que el Govern estiga ple de prostitutes, que consenten l’ús públic que ha fet el Govern pagant a les prostitutes, unes paraules que van generar un fort renou polític i social i per les quals posteriorment va demanar perdó. Per als socialistes, este episodi reflectix un clima de confrontació verbal que s’ha anat intensificant en el debat polític.

Morant va assegurar que el seu partit no deixarà de denunciar i assenyalar el que, al seu juí, fa malament l’Executiu autonòmic, encara que això els coste els insults de la vicepresidenta. Va qualificar eixes declaracions d’intolerables i va defendre que la crítica política ha de mantindre’s en els límits del respecte institucional i personal. Al seu entendre, expressions d’eixe tipus deterioren la imatge de les institucions i desvien l’atenció dels problemes reals de la ciutadania, com la gestió dels recursos públics i la transparència en l’administració.

Al seu entendre, expressions d’eixe tipus deterioren la imatge de les institucions i desvien l’atenció dels problemes reals de la ciutadania, com la gestió dels recursos públics i la transparència en l’administració.

Últimes notícies

Presó provisional per a tres dels cinc detinguts per l’homicidi d’un estatunidenc a Sagunt

El Jutjat de Sagunt ordena presó provisional sense fiança per a tres dels cinc jóvens detinguts per l'homicidi d'un ciutadà estatunidenc el cadàver del qual va aparéixer en un edifici abandonat en 2025.

Mor un home de 80 anys en bolcar el seu tractor en una pista agrícola de Figueroles

Un home de 80 anys ha mort en bolcar el seu tractor en una pista forestal del terme municipal de Figueroles. Els bombers i els servicis sanitaris només han pogut certificar la defunció del conductor.

Morant manté la gestora del PSPV a Alacant i la veu amb molta faena per davant

Diana Morant descarta posar fi a curt termini a la gestora del PSPV a Alacant, defén el seu projecte polític i càrrega contra el repartiment de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan.

La confraria de Sagunt que va vetar a les dones inicia les seues processons sense incidents

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt celebra la seua primera processó després de votar contra la incorporació de dones, en plena polèmica legal i turística.

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.

La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada de la Plaça 5 del Tribunal d'Instància d'Alacant imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a personar-se com acusacion popular en la causa sobre les VPP de la Platja de Sant Joan.

Sindicats convoquen una vaga educativa en la Comunitat Valenciana el 31 de març

Els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT criden a una vaga educativa el 31 de març en la Comunitat Valenciana per a reclamar millores salarials i laborals i desbloquejar la negociació amb la Conselleria d'Educació.

Quatre anys de presó per vendre la casa del seu pare malalt i quedar-se amb tots els diners

L'Audiència Provincial d'Alacant condemna a quatre anys de presó a un home que va aprofitar la deterioració cognitiva del seu pare de 78 anys per a buidar els seus comptes i vendre la seua vivenda per 90.000 euros.