11.8 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

El temporal deixa 70 l/m² a Ondara i 46,8 a la Font d’En Carrós i Aemet ha activat el roig a València

Les pluges registrades durant la nit han deixat 70 l/m² a Ondara (Alacant) i 46,8 l/m² a la Font d’En Carrós (València) en només quatre hores, una arrancada d’episodi que confirma la persistència de les precipitacions en franges del litoral i el seu entorn orogràfic pròxim.

Nivell roig i distribució de les pluges

Aemet ha establit el nivell roig a partir del migdia de hui en el litoral nord i sud de València per la possibilitat d’acumular 180 l/m² en 12 hores. L’organisme advertix d’una situació molt adversa, amb pluges persistents i localment torrencials, i preveu que el total de l’episodi entre el diumenge i les primeres hores del dilluns puga superar els 250 litres. Estos llindars descriuen un escenari d’alta intensitat i duració capaç de saturar desguassos i generar problemes d’escorrentia, especialment on les serres litorals afavorixen el reforç de les precipitacions.

De moment, Emergències de la Generalitat ha indicat que no s’han produït incidències destacables en la Comunitat Valenciana, excepte una relacionada amb una baixant atesa per bombers del Consorci de València. L’absència d’avisos rellevants fins a primera hora contrasta amb l’empitjorament previst a mesura que avance la jornada, quan l’avís roig entra en vigor.

Les precipitacions han sigut persistents durant la matinada a la comarca de la Safor i en l’extrem nord de la Marina Alta, amb intensitat forta en zones de serres litorals. En la resta del litoral de València i Castelló s’han presentat de forma més feble i discontínua, la qual cosa evidencia una distribució irregular de l’episodi, amb nuclis que descarreguen sobre àrees concretes mentres unes altres queden al marge.

A la Safor plou des de fa hores i la major intensitat es concentra en les serres del sud de la comarca, entre Vilallonga, Ador, Potries i el Real de Gandia, on els acumulats han superat els 60-70 l/m² en les últimes sis hores. Este patró confirma que el relleu pròxim a la costa està actuant com a element de reforç de les bandes de precipitació.

Segons dades de les 06.30 hores de la xarxa de Avemet citats per Emergències, a la província d’Alacant s’han comptabilitzat en les últimes quatre hores 70 l/m² a Ondara, 49,2 en L’Atzubia, 40,1 als Poblets, 32,4 al Verger, 25,9 a Pego i 18,4 a Sagra. A la província de València, els registres han aconseguit 46,8 l/m² a la Font d’En Carrós, 35,8 a Oliva, 27,7 a Beniflà, 26,6 al Real de Gandia, 25,6 a Vilallonga i 24,6 a Barx. A Castelló les quantitats han sigut inferiors: 7,8 l/m² a Almassora i Borriana, 6,4 a Castelló de la Plana, 5,2 a Borriol, 5 a Vilafamés i 4,8 a Vila-real.

Amb l’activació del màxim nivell d’avís i la previsió de pluges persistents, el focus es desplaça a l’evolució de les pròximes hores. Si es complixen els escenaris de Aemet, la combinació d’intensitats fortes i acumulats elevats en intervals curts pot traduir-se en anegamientos puntuals i complicacions en la mobilitat en les zones més exposades del litoral valencià.

Últimes notícies

El Vila-real aprova els seus comptes i un pressupost rècord de 215 milions d’euros

El club va aprovar els comptes de l'últim curs amb un saldo positiu pròxim als 14 milions i va presentar un pressupost rècord de 215.234.000 euros per a 2025-26.

El València Basket-Casademont Zaragoza ajornat es jugarà el 30 de desembre a les 16h

El dol de la jornada 11 de la Lliga Femenina Endesa entre València Basket i Casademont Zaragoza, ajornat per l'alerta meteorològica, es disputarà el 30 de desembre a les 16h en el Roig Arena. Les entrades servixen per a la nova data, amb reembossament disponible i nova venda des del dimarts.

Pradilla: la clau serà imposar el nostre ritme davant Olympiacos

L'ala-pivot de València Basket, Jaime Pradilla, va assenyalar abans del dol a Grècia que imposar el ritme propi i controlar el rebot serà determinant davant Olympiacos.

L’exsecretari de Presidència de Mazón mostra el seu llistat de crides del dia de la DANA

Cayetano García Ramírez ha exhibit la seua factura telefònica en la comissió del Congrés amb trucades i missatges del dia de la riuada. Diversos grups han qüestionat la gestió i els avisos.

Igualtat eleva a 47 les víctimes de violència masclista en 2025 després de confirmar dos assassinats

Igualtat ha confirmat els assassinats d'una dona a Catarroja i una altra a Riudecanyes, amb el que les víctimes mortals en 2025 ascendixen a 47 i a 1.342 des de 2003.

El Eldense apunta a la sorpresa davant una Reial Societat en crisi

El Eldense rep a la Reial Societat en setzens amb el debut de Jon Ansotegi. El conjunt alacantí confia en la seua fortalesa a casa per a donar la sorpresa.

Sarabia veu a Eibar una oportunitat per a millorar i passar l’eliminatòria de Copa

El tècnic de l'Elx prioritza la Copa, confia a traslladar la seua solidesa com a local a un dol a partit únic a Eibar i perfila un pla amb pressió alta i solidesa arrere.

Corberán veu a un Sporting complet i anticipa un dol intens i exigent

El tècnic del València va destacar la solidesa del Sporting i va preveure un dol d'alta exigència en els setzens de la Copa. Avaluarà l'estat físic per a definir l'onze.