13.7 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix este divendres en alerta per vent després d’una nit de ratxes destacades. El valor més alt es va mesurar a Vilafranca (Castelló), amb 76 km/h, sense que s’hagen registrat incidents rellevants, segons Emergències de la Generalitat.

L’episodi es va deixar sentir també en altres zones de l’interior i prelitoral. A Alacant, Alcoi va aconseguir 63 km/h i Villena 59 km/h; a Castelló, Atzeneta va arribar a 61 km/h, mentres que a Llíria (València) es van apuntar 52 km/h.

Alertes i prevenció d’incendis forestals

Davant estes condicions, Emergències ha decretat el nivell extrem de risc d’incendis forestals a l’interior de la província de València i en el nord d’Alacant, i nivell alt en la resta de la Comunitat. En este escenari està prohibit realitzar qualsevol tipus de foc en zona forestal.

Les ratxes registrades, pròpies d’un vent fort, afavorixen que qualsevol conat puga propagar-se amb rapidesa i dificulten el seu control, d’ací la restricció. La combinació de sequedat ambiente i vent obliga a extremar la vigilància i a limitar activitats que puguen generar espurnes en entorns naturals.

Malgrat la intensitat del vent nocturn, l’absència d’incidents ressenyables indica que el seguiment preventiu i la resposta dels servicis d’emergència han sigut eficaces. La situació es manté sota observació mentres persistisca l’alerta per vent.

Últimes notícies

Febrer arriba en la Comunitat Valenciana amb pluges febles després d’un dissabte ventós

El diumenge, inici de febrer, portarà intervals nuvolosos i pluges febles a l'interior que poden aconseguir el litoral, després d'un dissabte de fort vent d'oest.

CaixaBank guanya 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, i eleva el dividend

CaixaBank va obtindre un benefici net de 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, malgrat la caiguda del marge d'interessos. Hi haurà dividend total de 0,50 €/acció i payout del 59,4%.

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.