Eleccions calatalanes: el PSC guanya i l’independentisme perd l’hegemonia

A les eleccions autonòmiques de Catalunya, el Partit Socialista Català (PSC), liderat per Salvador Illa, s’ha imposat com la principal força política. Amb més del 90% dels vots comptats, el PSC arriba al 28,1% del total i assegura 42 escons, superant per 9 diputats el seu exercici en els comicis del 2021.

Junts per Catalunya es posiciona com la segona força amb un 21,4% dels vots i 35 escons, aconseguint un avanç de tres escons respecte a l’anterior elecció i superant Esquerra Republicana de Catalunya, que queda en tercer lloc amb el 13, 6% dels vots i 20 escons.

Per primera vegada, les formacions que donen suport a la independència de Catalunya no arriben a una majoria al Parlament, marcant un notable retrocés en la seua influència política. Per assolir la majoria absoluta, establerta en 68 diputats, la possible coalició del PSC amb ERC i els Comuns emergix com a única opció viable per formar govern.

El Partit Popular també celebra un ascens significatiu, superant Vox amb un 10,8% dels vots i obtenint 15 escons, un notable augment en comparació amb els 3 escons obtinguts a les passades eleccions. Vox, per part seua, obté un 8,1% dels vots i 11 escons.

En contrast, els Comuns i la CUP veuen reduïda la seua representació al parlament, amb 6 i 4 escons respectivament. A més, Aliança Catalana fa la seua entrada al Parlament amb 2 diputats, mentre Ciutadans desapareix de l’escenari polític català després d’aquests resultats.

Últimes notícies

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.