Eleccions calatalanes: el PSC guanya i l’independentisme perd l’hegemonia

A les eleccions autonòmiques de Catalunya, el Partit Socialista Català (PSC), liderat per Salvador Illa, s’ha imposat com la principal força política. Amb més del 90% dels vots comptats, el PSC arriba al 28,1% del total i assegura 42 escons, superant per 9 diputats el seu exercici en els comicis del 2021.

Junts per Catalunya es posiciona com la segona força amb un 21,4% dels vots i 35 escons, aconseguint un avanç de tres escons respecte a l’anterior elecció i superant Esquerra Republicana de Catalunya, que queda en tercer lloc amb el 13, 6% dels vots i 20 escons.

Per primera vegada, les formacions que donen suport a la independència de Catalunya no arriben a una majoria al Parlament, marcant un notable retrocés en la seua influència política. Per assolir la majoria absoluta, establerta en 68 diputats, la possible coalició del PSC amb ERC i els Comuns emergix com a única opció viable per formar govern.

El Partit Popular també celebra un ascens significatiu, superant Vox amb un 10,8% dels vots i obtenint 15 escons, un notable augment en comparació amb els 3 escons obtinguts a les passades eleccions. Vox, per part seua, obté un 8,1% dels vots i 11 escons.

En contrast, els Comuns i la CUP veuen reduïda la seua representació al parlament, amb 6 i 4 escons respectivament. A més, Aliança Catalana fa la seua entrada al Parlament amb 2 diputats, mentre Ciutadans desapareix de l’escenari polític català després d’aquests resultats.

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.