Eleccions calatalanes: el PSC guanya i l’independentisme perd l’hegemonia

A les eleccions autonòmiques de Catalunya, el Partit Socialista Català (PSC), liderat per Salvador Illa, s’ha imposat com la principal força política. Amb més del 90% dels vots comptats, el PSC arriba al 28,1% del total i assegura 42 escons, superant per 9 diputats el seu exercici en els comicis del 2021.

Junts per Catalunya es posiciona com la segona força amb un 21,4% dels vots i 35 escons, aconseguint un avanç de tres escons respecte a l’anterior elecció i superant Esquerra Republicana de Catalunya, que queda en tercer lloc amb el 13, 6% dels vots i 20 escons.

Per primera vegada, les formacions que donen suport a la independència de Catalunya no arriben a una majoria al Parlament, marcant un notable retrocés en la seua influència política. Per assolir la majoria absoluta, establerta en 68 diputats, la possible coalició del PSC amb ERC i els Comuns emergix com a única opció viable per formar govern.

El Partit Popular també celebra un ascens significatiu, superant Vox amb un 10,8% dels vots i obtenint 15 escons, un notable augment en comparació amb els 3 escons obtinguts a les passades eleccions. Vox, per part seua, obté un 8,1% dels vots i 11 escons.

En contrast, els Comuns i la CUP veuen reduïda la seua representació al parlament, amb 6 i 4 escons respectivament. A més, Aliança Catalana fa la seua entrada al Parlament amb 2 diputats, mentre Ciutadans desapareix de l’escenari polític català després d’aquests resultats.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.