Eleccions calatalanes: el PSC guanya i l’independentisme perd l’hegemonia

A les eleccions autonòmiques de Catalunya, el Partit Socialista Català (PSC), liderat per Salvador Illa, s’ha imposat com la principal força política. Amb més del 90% dels vots comptats, el PSC arriba al 28,1% del total i assegura 42 escons, superant per 9 diputats el seu exercici en els comicis del 2021.

Junts per Catalunya es posiciona com la segona força amb un 21,4% dels vots i 35 escons, aconseguint un avanç de tres escons respecte a l’anterior elecció i superant Esquerra Republicana de Catalunya, que queda en tercer lloc amb el 13, 6% dels vots i 20 escons.

Per primera vegada, les formacions que donen suport a la independència de Catalunya no arriben a una majoria al Parlament, marcant un notable retrocés en la seua influència política. Per assolir la majoria absoluta, establerta en 68 diputats, la possible coalició del PSC amb ERC i els Comuns emergix com a única opció viable per formar govern.

El Partit Popular també celebra un ascens significatiu, superant Vox amb un 10,8% dels vots i obtenint 15 escons, un notable augment en comparació amb els 3 escons obtinguts a les passades eleccions. Vox, per part seua, obté un 8,1% dels vots i 11 escons.

En contrast, els Comuns i la CUP veuen reduïda la seua representació al parlament, amb 6 i 4 escons respectivament. A més, Aliança Catalana fa la seua entrada al Parlament amb 2 diputats, mentre Ciutadans desapareix de l’escenari polític català després d’aquests resultats.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.