Eleccions calatalanes: el PSC guanya i l’independentisme perd l’hegemonia

A les eleccions autonòmiques de Catalunya, el Partit Socialista Català (PSC), liderat per Salvador Illa, s’ha imposat com la principal força política. Amb més del 90% dels vots comptats, el PSC arriba al 28,1% del total i assegura 42 escons, superant per 9 diputats el seu exercici en els comicis del 2021.

Junts per Catalunya es posiciona com la segona força amb un 21,4% dels vots i 35 escons, aconseguint un avanç de tres escons respecte a l’anterior elecció i superant Esquerra Republicana de Catalunya, que queda en tercer lloc amb el 13, 6% dels vots i 20 escons.

Per primera vegada, les formacions que donen suport a la independència de Catalunya no arriben a una majoria al Parlament, marcant un notable retrocés en la seua influència política. Per assolir la majoria absoluta, establerta en 68 diputats, la possible coalició del PSC amb ERC i els Comuns emergix com a única opció viable per formar govern.

El Partit Popular també celebra un ascens significatiu, superant Vox amb un 10,8% dels vots i obtenint 15 escons, un notable augment en comparació amb els 3 escons obtinguts a les passades eleccions. Vox, per part seua, obté un 8,1% dels vots i 11 escons.

En contrast, els Comuns i la CUP veuen reduïda la seua representació al parlament, amb 6 i 4 escons respectivament. A més, Aliança Catalana fa la seua entrada al Parlament amb 2 diputats, mentre Ciutadans desapareix de l’escenari polític català després d’aquests resultats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.