Elx i Espanyol empaten 2-2 en un dol tibant i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en el Martínez Valero en un partit vibrant i ple d’alternatives que no els va servir per a trencar la seua mala dinàmica: els dos seguixen sense conéixer la victòria en 2026. Va haver-hi gols primerencs, un tram final crispat amb aturada per un incident racista i un empat segellat des dels onze metres en el minut 89.

El conjunt català va colpejar primer. Pol Lozano va filtrar una passada a l’espai que Kike García va convertir en el 0-1 en guanyar l’esquena a la saga i definir amb fredor. L’Elx va respondre amb caràcter: va acumular arribades, va forçar rebutjos en l’àrea xicoteta i Germán Valera va fregar l’empat amb un tir que la defensa va traure sota pals. La proposada periquita, vertical i de transicions ràpides, va obligar els locals a alternar el seu joc entre línies amb atacs més directes per a no perdre metres.

Quan més embossat estava el quadre il·licità, va trobar premi en una acció fortuïta: un centre a l’àrea va ser buidat per Pol Lozano contra el cos de Marc Aguado, que, atent, va veure com la pilota va acabar en la xarxa per al 1-1 en el 42. L’empat encorajó a l’Espanyol, que va fregar el descans en avantatge amb una ocasió clara de Pere Milla, desbaratada per una gran intervenció de Dituro.

Colp i resposta fins al final

L’Elx va eixir millor després de l’intermedi. Va augmentar la intensitat, va espentar a l’Espanyol cap a la seua àrea i va tindre el 2-1 en un tret centrat de Rafa Mir que Dmitrovic va rebutjar; André da Silva no va arribar per centímetres al rebot en boca de gol. La reacció blanc-i-blava va ser immediata i letal: Carlos Romero, fins llavors discret en atac, es va inventar una jugada individual que va culminar amb un tret que va entrar després de tocar en l’esquadra per al 1-2 en el 57.

El gol va ser una maçada per als de Eder Sarabia, que va agitar la banqueta amb canvis per a recuperar frescor per fora i presència en l’àrea. El pla va tindre efecte a mig fer: Diangana va marcar però el punt va ser anul·lat per fora de joc, i l’Espanyol, reforçat en el centre del camp, va gestionar l’avantatge i va disposar de la sentència en un contraatac que Terrats va enviar al pal.

El tram final va canviar de guió després d’una aturada d’uns cinc minuts per un incident racista en la graderia, que va activar el protocol i va obligar a un avís per megafonia. El joc es va refredar, el control periquito es va ressentir i l’Elx es va llançar per l’empat amb tot. En el 89, una mà de Romero assenyalada després de revisió del VAR es va traduir en penal i Rafa Mir no va fallar: 2-2. Amb l’impuls anímic, els locals van estrényer en l’afegit davant un Espanyol amb deu per l’expulsió de Pickel per doble groga, però el marcador ja no es va moure.

L’empat va deixar sensacions trobades: per a l’Elx, que va encadenar la seua novena jornada sense guanyar, el punt va fer gust d’alleujament parcial després de remar contracorrent; per a l’Espanyol, que va tindre opcions clares per al 1-3, va suposar una oportunitat perduda marcada per errors puntuals en els dos gols encaixats. El balanç arbitral va incloure diverses amonestacions i la roja a Pickel en el 94, en un xoc pertanyent a la jornada 26 que va reunir 25.028 espectadors en l’estadi il·licità.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un penal de Ramazani dona al València un triomf vital davant Osasuna

Ramazani va anotar de penal després de repetició per entrada de Gayà en l'àrea. El 1-0 a Mestalla allunya al València cinc punts del descens i frena a Osasuna.

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li que va arribar en pastera

Omar El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' durant l'Elx-Espanyol; l'àrbitre no va sentir la frase però va activar el protocol antiracista.

El València perdona i es va 0-0 al descans davant Osasuna

El València va generar més perill, amb set rematades sense trobar porteria, mentres Osasuna va avisar amb dos accions clares, inclosa una de Budimir que va tapar Dimitrievski.

Elx i Espanyol firmen un 2-2 amb polèmica i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van empatar 2-2 en un partit amb alternatives, aturada per insults racistes i un penal de Rafa Mir en el 89. Els dos seguixen sense guanyar en 2026.

Elx i Espanyol empaten 2-2 i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en el Martínez Valero després d'un dol amb VAR, aturada per incident racista i alternatives. Cap gana encara en 2026.

2-2: Elx i Espanyol empaten i prolonguen la seua mala ratxa

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en un dol d'alternatives. El repartiment de punts no va trencar la seua mala dinàmica: cap va aconseguir encara guanyar en 2026.

Aturada de cinc minuts a l’Elx-Espanyol per un incident racista

L'àrbitre Iosu Galech Azpeitia va detindre cinc minuts l'Elx-Espanyol en el minut 76 per un incident racista. Després de l'aturada, es va llançar un avís per megafonia i el joc es va reprendre.

Una eixordadora mascletà ha donat principi a València a 19 dies de Falles

La primera mascletà en la plaça de l'Ajuntament ha encés 19 dies de Falles a València. Pirotècnia Peñarroja va cremar 141 quilos en menys de cinc minuts i va superar els 130 decibels.