10.1 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Emergències recorda als ajuntaments que revisen els procediments d’actuació en prevenció d’inundacions

La Conselleria de Justícia i Interior, a través de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, ha enviat als ajuntaments de la Comunitat Valenciana i als organismes integrats el comunicat d’inici de la campanya anual de prevenció d’inundacions 2024, en què es recorda als consistoris que han de revisar els seus procediments d’actuació enfront del risc d’inundacions.

Segons ha explicat el secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, Emilio Argüeso, “la implicació de l’Administració local és fonamental en estos casos, atés que no hi ha certesa al 100 % ni en les prediccions meteorològiques ni en la manera en què les crescudes poden afectar el territori”. Per este motiu, ha demanat als ajuntaments que “duguen a terme bones pràctiques en les tasques de seguiment de pluges intenses, crescudes en barrancs o acumulació d’aigües especialment en els punts més conflictius dels seus municipis, tal com s’arreplega en la planificació”.

Tota la documentació que forma part d’esta campanya està disponible per a descarregar-la en la pàgina web d’1·1·2 Comunitat Valenciana. També es pot trobar en esta pàgina la versió actualitzada del Pla especial davant del risc d’inundacions.

Argüeso ha destacat que “una part important de la campanya de prevenció d’inundacions consistix a recordar a les administracions locals que ha d’haver-hi plans d’actuació i resposta davant d’estes situacions que són gestionats per l’Administració local, les empreses que operen i subministren servicis bàsics i els organismes i els servicis públics d’intervenció i suport”. Tot això ja siga amb un propi pla d’actuació municipal enfront del risc d’inundacions o a través del Pla municipal d’emergències, aplicable també en este cas.

En la circular, l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE) també recorda als ajuntaments la inversió duta a terme des d’este servici per a facilitar l’elaboració dels plans municipals. Dels 542 municipis de la Comunitat Valenciana que han de tindre el seu pla territorial d’emergències-PTM, 500 ajuntaments el tenen aprovat, 25 estan en procés d’aprovació i 12 l’estan elaborant.

Dels 227 ajuntaments amb obligació de redactar el pla d’actuació municipal enfront d’inundacions (PAM IN), 176 el tenen aprovat, 32 estan en el procés d’aprovació i 14 estan redactant-lo o tenen una subvenció per a fer-ho. Cinc municipis no disposen d’un pla o no han facilitat informació sobre este tema.

Quan finalitze la campanya 2024-2025 s’espera que el 97,8 % dels ajuntaments amb un risc alt o mitjà d’inundació tinguen ja redactat el seu pla d’actuació municipal enfront del risc d’inundacions.

Operatiu actualitzat

El Centre de Coordinació d’Emergències, per part seua, ja ha actualitzat l’operatiu per a la campanya d’inundacions: ha revisat el protocol de contacte amb el servici de predicció de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) per a poder ajustar les preemergències derivades del pronòstic d’AEMET. A més, manté una comunicació permanent amb les confederacions del Xúquer, del Segura i també de l’Ebre per a informar-se i fer un seguiment dels cabals i del procés que activa una situació d’emergència.

Últimes notícies

La Fiscalia investiga al bisbe Munilla per declaracions sobre teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha incoat diligències per possible delicte d'odi o lesió a la dignitat després d'unes manifestacions del bisbe Josep Ignacio Munilla. La denúncia va partir de la plataforma El teu poble i el meu i el prelat nega haver atacat a col·lectius LGTBI.

Morant defén que la llibertat de Cerdán és una decisió jurídica i reivindica les mesures del PSOE

La ministra ha subratllat que l'eixida de presó de Santos Cerdán depén dels jutges, mentres el PSOE ha actuat de manera interna amb la seua expulsió i la petició de l'acta. També ha contraposat la resposta socialista amb la del PP a Almeria i ha reiterat la col·laboració amb la justícia.

Morant defén la ciència enfront dels negacionistes i destaca la reconstrucció després de la DANA

La ministra ha reivindicat la inversió en investigació i el paper de l'evidència abans, durant i després de la DANA, amb un homenatge a més de 200 professionals. A més, ha demanat un pacte d'Estat contra l'emergència climàtica.

Tellado dona per fet que PP i Vox anteposaran l’interés general en la Comunitat Valenciana

Miguel Tellado ha assegurat que PP i Vox tancaran en termini un acord en la Comunitat Valenciana i que anteposaran l'interés general al partidista. Ha situat la reconstrucció de la província de València després de la DANA com a prioritat del futur pacte.

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.