13.8 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Detinguts als suposats empleats d’una falsa botiga de sofàs en línia

La Guàrdia Civil ha detingut als tres integrants d’un grup criminal al qual se li atribueix l’estafa de 543.095 euros, fent-se passar per una empresa de fabricació i venda de sofàs que operava per Internet. Els investigadors han localitzat ja a 175 perjudicats en 21 províncies espanyoles, encara que s’estima que aquest número augmente.

Oferien sofàs fabricats a mesura a preus molt competitius

A la fi del passat any 2021 la Guàrdia Civil va iniciar les primeres indagacions després de rebre una denúncia a Sant Joan d’Alacant en la qual un perjudicat manifestava que havia comprat per Internet un sofà valorat en 2.100 euros, però que no havia rebut el producte i l’empresa no li havia retornat els diners ni li oferia una altra solució.

La Guàrdia Civil va comprovar que en el seu portal d’Internet, l’empresa anunciava la venda de sofàs fabricats a mesura amb les especificacions indicades per cada client. Es presentaven com una consolidada marca, asseguda en el mercat nacional que, segons afirmaven, treballava amb coneguts proveïdors.

Prometien als seus clients 100 dies de prova i cinc anys de garantia dels seus productes. Oferien els sofàs a preus molt competitius, i el seu abonament era facilitat a terminis o mitjançant finançament amb diferents entitats financeres.

Es comprometien al lliurament del producte final en un termini inferior a 12 setmanes. No obstant això, existia la possibilitat d’acurtar significativament els lliuraments, previ contracte bé del Servei Ràpid, amb un cost addicional de 49 euros, o del Servei Premium, per 89 euros. En aquest últim tipus, el sofà seria rebut com a màxim en sis setmanes.

Els sofàs encarregats havien de ser abonats pel client a la seua sol·licitud, ja fora per pagament directe de l’interessat, o contractant el servei d’una entitat financera. Llavors l’empresa cobrava els diners de manera immediata, però no iniciava la fabricació del sofà encarregat. Quan el client veia que finalitzava el termini de lliurament pactat sense rebre el producte, contactava amb ells telefònicament, per missatge o per correu electrònic per a reclamar l’enviament.

La comercial li posava tota classe d’excuses per a justificar el retard sense reconéixer en cap ocasió que en realitat no tenien intenció de fabricar el sofà ni d’efectuar el lliurament. Molts clients reclamaven la devolució de l’import, però els investigadors han constatat que no va ser retornat a cap d’ells. En la majoria dels casos, l’empresa simplement deixava de respondre als missatges.

En un moment donat de la investigació, els agents van comprovar que les instal·lacions de la botiga, amb suposada seu a Gandia (València), es trobaven abandonades i que la mercantil associada no tenia activitat en l’actualitat.

No obstant això, havia existit en el passat. Constituïda l’any 2011, havia tingut una activitat comercial normal fins al mes d’abril de 2021, moment en què el negoci va començar a anar malament. Ara, per a dur a terme les estafes, captaven a les seues potencials víctimes aprofitant-se de la confiança adquirida en els seus anys de trajectòria.

El repartiment de funcions entre els membres del grup era d’importància equitativa i estava clarament distribuït: L’home, de 44 anys era l’administrador de l’empresa i s’encarregava de les relacions i contractes amb els proveïdors.

La seua mare, una dona de 62 anys, era l’apoderada i portava la comptabilitat. La tercera detinguda, una dona de 45 anys, era la comercial i gestionava per als clients els contractes dels finançaments dels sofàs quan aquests decidien pagar en aqueixa modalitat.

Els tres havien treballat junts en el passat. Per a donar eixida al capital estafat, invertien els beneficis obtinguts amb l’activitat il·lícita en països estrangers.

Se’ls atribueix l’estafa de més de mig milió d’euros

Els afectats, van començar a posar queixes i denúncies davant diferents organismes. Els investigadors han realitzat una important labor de recopilació i anàlisi de totes les queixes i denúncies formalitzades contra l’empresa.

Fins hui, la Guàrdia Civil ha localitzat a 175 perjudicats en diferents localitats de les províncies d’Alacant, Almeria, Barcelona, Bilbao, Cantàbria, Castelló, Girona, Guadalajara, Guipúscoa, Madrid, Múrcia, La Rioja, Oviedo, Salamanca, Segòvia, Sevilla, Tarragona, Terol, València, Zamora i Saragossa, si bé s’espera localitzar a més víctimes.

Se’ls atribueix l’estafa de 543.095 euros estafats a consumidors finals, entitats financeres, a sis proveïdors del sector del sofà.

La Guàrdia Civil calcula que portarien cometent les estafes des de fa aproximadament un any, després d’una etapa en la qual el negoci legal va començar a acumular deutes amb els seus proveïdors.

L’operació, que ha sigut desenvolupada de manera conjunta entre l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de Sant Joan d’Alacant, l’Equip d’Investigació Tecnològica (EDITE) de la Comandància de Madrid, i l’Equip @ de Getafe, també a Madrid, va culminar el passat dia 4 d’abril amb la detenció a les províncies d’Astúries i València dels tres membres del grup, un home i dos dones, tots de nacionalitat espanyola, i la investigació de la mercantil. Especial dificultat va comportar la localització de l’home que, coneixedor que estava sent buscat per la justícia i pels propis estafats, es trobava des de feia mesos en parador ignorat.

Se’ls imputen els delictes d’estafa, alçament de béns, blanqueig de capitals i pertinença a grup criminal. S’han realitzat dos registres en dos naus industrials situades a Riola i Almoines (València). Han sigut intervinguts 120 sofàs, propietat dels proveïdors estafats pel grup.

La Guàrdia Civil ha comptat amb l’activa col·laboració de la Fiscalia de Criminalitat Informàtica d’Alacant.

Últimes notícies

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84 el 0-1 davant el Getafe i va defendre el seu compromís amb el club. Gayà va recordar que lluita per l'escut des dels onze anys i va destacar el caràcter de l'equip.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84' el 0-1 a Getafe i va respondre als dubtes sobre el seu lliurament. Va detallar el pla de la jugada i el tram final de sofriment.

Gayà decidix en el 84 i dona aire al València a Getafe

El València va véncer 0-1 en el Coliseum amb una miqueta tardà de José Luis Gayà després de passada de Ugrinic. Corberán va firmar el seu primer triomf a domicili i guanya oxigen.

Van der Poel domina a Benidorm i reforça el lideratge en la Copa del Món; Orts, tercer

Van der Poel va guanyar a Benidorm després de rodar en solitari des de la primera volta i va enfortir el seu lideratge. Nys va ser segon i Felipe Orts va acabar tercer, a 34 segons

Gayà rescata al València amb un gol en el 84 en el Coliseum

Un gol de José Luis Gayà en el minut 84 va donar al València un 0-1 clau en el Coliseum i va alleujar a Carlos Corberán. El Getafe va prolongar la seua mala ratxa.

Gayà decidix en el 84 i alleuja a Corberán en el 0-1 del València a Getafe

Un gol de José Luis Gayà en el 84 va donar al València la seua primera victòria a domicili de l'era Corberán, 0-1 davant el Getafe, i va tallar una ratxa negativa. El xoc, espés i amb poques ocasions, es va decidir per una passada de Ugrinic que va trencar línies.