12.9 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

L’EMT de València posa en marxa un bo virtual per 45 cèntims el trajecte

EMT València es converteix en la primera empresa de transports espanyola a crear un bitllet moneder virtual per desplaçar-se per tota la ciutat. Hui naix MovimEMT, un nou títol disponible sempre al telèfon mòbil per viatjar als autobusos municipals al millor preu possible, i fins i tot gratis.

L’alcaldessa de València, Maria José Català ha presentat amb el regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell, i el gerent de l’EMT, Manuel Martínez, este bitllet moneder a la plaça de Bruges i ha assenyalat que “és una aposta pel transport públic, per la Capitalitat Verda Europea i pel transport sostenible. Este any liderar les iniciatives de mobilitat sostenible a tot Espanya és una prioritat i este projecte, dissenyat íntegrament pel nou equip de govern, n’és una prova”.

Per accedir a esta nova forma de moure’s per València, els usuaris han d’obrer l’aplicació EMTicket, seleccionar la nova targeta virtual MovimEMT i enregistrar-se mitjançant un correu electrònic. Després de carregar el moneder virtual amb la quantitat que cada persona considere oportuna, ja és possible viatjar sense preocupacions. Sense portar la targeta física i sense càlculs ni temps d’espera per a la recàrrega, només amb el telèfon mòbil i el codi QR del bitllet virtual.

Amb MoviEMT cada validació als autobusos municipals costarà a preu de Bonobús, és a dir, 43 cèntims, amb una hora de transbordaments il·limitats. Però, a més, en un mateix mes, quan es consumisquen 17,5 euros del moneder virtual, tots els viatges addicionals seran gratuïts.

És a dir, dins d’un mateix mes, es podran fer un total de 41 validacions al millor preu possible, i després serà possible viatjar il·limitadament per tota la xarxa de forma gratuïta. Només cal estar atents a la recàrrega ocasional del moneder virtual amb un mínim de 5 euros i un màxim de 60 euros. “Per exemple, les persones que fan un parell de trajectes en dies feiners durant el mes, els viatges en cap de setmana els eixiran de franc”, ha apuntat l’alcaldessa.

“La nostra aposta pel transport públic no pot ser més ferma. Ho hem dit sempre i hui ho tornem a demostrar amb esta nova targeta virtual per moure’s per tot València de la manera més senzilla possible”, ha explicat María José Catalá. “Volem que el transport sostenible d’EMT València siga punter i referent per a tothom, i continuarem treballant en la mateixa línia perquè la mobilitat a València compte sempre amb les millors alternatives, les més avançades i les que els puguen fer la vida molt més fàcil als nostres ciutadans i a les persones que ens visiten”.

Busquem 50 persones per a les proves pilot

Amb MovimEMT, s’obren totes les alternatives per viatjar als autobusos municipals en funció de les circumstàncies de cada usuari. Ja no caldrà recarregar periòdicament el bonobús o recordar-vos de portar la targeta sempre a sobre. Només cal el mòbil i els busos d’EMT.

EMT València inicia ara un procés de proves d’esta nova targeta. Totes les persones interessades poden inscriure’s a partir de hui per participar en l’experiència pilot del bo virtual. D’ací a una setmana la companyia municipal seleccionarà, entre tots els inscrits i de manera aleatòria, a través de l’aplicació Easypromos, un total de 50 persones perquè participen en esta nova modalitat de viatges. A totes se’ls carregarà, per compte d’EMT, un total de 17’5 euros virtuals perquè puguen viatjar sense límit per tota la ciutat amb MovimEMT i el seu telèfon mòbil.

L’Empresa Municipal de Transports vol testar així el funcionament complet del nou Bo virtual, les dinàmiques d’accés al moneder, la resposta de les validadores i qualsevol imprevist que puga sorgir a l’hora d’accedir al bus per solucionar-lo immediatament.

Totes les persones que vulguen participar en les proves pilot poden inscriure’s ja a través de la pàgina emtvalencia.info. El procés de proves durarà 15 dies, del 14 al 29 de febrer.

Les línies del centre continuen creixent per sobre de la resta de la xarxa

D’altra banda, transcorregudes huit setmanes de la remodelació al centre, les línies 4, C1, 11, 16, 26, 31, 32 i 70 continuen creixent en usuaris per sobre de l’increment de la resta de la xarxa. Exceptuant la C1, que ja ho feia, les altres línies van començar a arribar al cor de València el 12 de desembre passat. I fins al 4 de febrer han transportat, entre totes, un total de 2.512.303 viatgers.

Les huit setmanes compreses entre el 13 de desembre de 2022 i el 5 de febrer de 2023 estes línies van transportar 2.070.539 viatgers. És a dir, amb la remodelació al centre, les huit línies han crescut un 21% respecte al mateix període de l’any anterior, amb 3 passatgers més.

Les línies 4, 11, 31, 32 i 70 es van sumar el 12 de desembre passat a la C1 i arriben fins a la Plaça de l’Ajuntament. I les línies 16 i 26 arriben fins a Poeta Querol després dels canvis. I a més, estes huit línies ja creixen per sobre de la xarxa. Les últimes huit setmanes la resta de les línies d’EMT han transportat 13’29 milions de viatgers davant dels 11’2 registrats el mateix període de l’any passat. És a dir, les remodelades línies del centre han crescut un 21% i la resta de la xarxa un 3%.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El primer ple de l’any de Les Corts Valencianes ha començat amb la presa de possessió d’una nova diputada

El primer ple de l'any i del nou període de sessions ha començat amb la presa de possessió de Raquel Cámara com a nova diputada del PSPV-PSOE, en substitució de Sonia Borruey. La renúncia de Borruey es va produir després del seu nomenament com a directora general de GESPA, un càrrec incompatible amb l'acta.

La Comunitat Valenciana lidera al gener l’augment de passatgers aeris internacionals amb un 7,7%

Espanya va rebre 6,7 milions de passatgers procedents d'aeroports internacionals al gener, un 5,2% més interanual. La Comunitat Valenciana va ser la regió amb major alça, del 7,7%.

Finalitza la guerra en l’obra de teamLab en el Centre d’Art Hortensia Herrero

La instal·lació interactiva 'The World of Irreversible Change' del CAHH ha posat fi a la seua guerra interna després de més de dos dies de combats i obri una fase de regeneració lligada al clima de València.

Detingut l’exmarit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut a l'exmarit per infringir una orde d'allunyament vigent fins a 2027. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència i la Policia Judicial investiga.

Tècnics avaluen el retorn dels desallotjats per una solsida a Puçol

Els tècnics municipals revisaran este dimecres les vivendes desallotjades al carrer Sant Pere per a decidir si els veïns poden tornar. No hi ha ferits i 25 persones han sigut reallotjades en un hotel.

Cas Yelmo, Necessitat de canvis legals per a ‘les altres llengües’

Leo Giménez es lingüista y reclama un reforç legal del pluralisme lingüístic i del dret d’usar el valencià sense que això supose traves

Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la víctima per incomplir una orde que li prohibia acostar-se a 300 metres. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència.

Cel poc nuvolós i ratxes molt fortes a l’interior de València este dimecres

Dimecres amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes de ponent a l'interior de València. El dijous es preveu un descens notable de les màximes, sobretot en el sud i l'interior de Castelló.