11.2 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

L’EMT de València posa en marxa un bo virtual per 45 cèntims el trajecte

EMT València es converteix en la primera empresa de transports espanyola a crear un bitllet moneder virtual per desplaçar-se per tota la ciutat. Hui naix MovimEMT, un nou títol disponible sempre al telèfon mòbil per viatjar als autobusos municipals al millor preu possible, i fins i tot gratis.

L’alcaldessa de València, Maria José Català ha presentat amb el regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell, i el gerent de l’EMT, Manuel Martínez, este bitllet moneder a la plaça de Bruges i ha assenyalat que “és una aposta pel transport públic, per la Capitalitat Verda Europea i pel transport sostenible. Este any liderar les iniciatives de mobilitat sostenible a tot Espanya és una prioritat i este projecte, dissenyat íntegrament pel nou equip de govern, n’és una prova”.

Per accedir a esta nova forma de moure’s per València, els usuaris han d’obrer l’aplicació EMTicket, seleccionar la nova targeta virtual MovimEMT i enregistrar-se mitjançant un correu electrònic. Després de carregar el moneder virtual amb la quantitat que cada persona considere oportuna, ja és possible viatjar sense preocupacions. Sense portar la targeta física i sense càlculs ni temps d’espera per a la recàrrega, només amb el telèfon mòbil i el codi QR del bitllet virtual.

Amb MoviEMT cada validació als autobusos municipals costarà a preu de Bonobús, és a dir, 43 cèntims, amb una hora de transbordaments il·limitats. Però, a més, en un mateix mes, quan es consumisquen 17,5 euros del moneder virtual, tots els viatges addicionals seran gratuïts.

És a dir, dins d’un mateix mes, es podran fer un total de 41 validacions al millor preu possible, i després serà possible viatjar il·limitadament per tota la xarxa de forma gratuïta. Només cal estar atents a la recàrrega ocasional del moneder virtual amb un mínim de 5 euros i un màxim de 60 euros. “Per exemple, les persones que fan un parell de trajectes en dies feiners durant el mes, els viatges en cap de setmana els eixiran de franc”, ha apuntat l’alcaldessa.

“La nostra aposta pel transport públic no pot ser més ferma. Ho hem dit sempre i hui ho tornem a demostrar amb esta nova targeta virtual per moure’s per tot València de la manera més senzilla possible”, ha explicat María José Catalá. “Volem que el transport sostenible d’EMT València siga punter i referent per a tothom, i continuarem treballant en la mateixa línia perquè la mobilitat a València compte sempre amb les millors alternatives, les més avançades i les que els puguen fer la vida molt més fàcil als nostres ciutadans i a les persones que ens visiten”.

Busquem 50 persones per a les proves pilot

Amb MovimEMT, s’obren totes les alternatives per viatjar als autobusos municipals en funció de les circumstàncies de cada usuari. Ja no caldrà recarregar periòdicament el bonobús o recordar-vos de portar la targeta sempre a sobre. Només cal el mòbil i els busos d’EMT.

EMT València inicia ara un procés de proves d’esta nova targeta. Totes les persones interessades poden inscriure’s a partir de hui per participar en l’experiència pilot del bo virtual. D’ací a una setmana la companyia municipal seleccionarà, entre tots els inscrits i de manera aleatòria, a través de l’aplicació Easypromos, un total de 50 persones perquè participen en esta nova modalitat de viatges. A totes se’ls carregarà, per compte d’EMT, un total de 17’5 euros virtuals perquè puguen viatjar sense límit per tota la ciutat amb MovimEMT i el seu telèfon mòbil.

L’Empresa Municipal de Transports vol testar així el funcionament complet del nou Bo virtual, les dinàmiques d’accés al moneder, la resposta de les validadores i qualsevol imprevist que puga sorgir a l’hora d’accedir al bus per solucionar-lo immediatament.

Totes les persones que vulguen participar en les proves pilot poden inscriure’s ja a través de la pàgina emtvalencia.info. El procés de proves durarà 15 dies, del 14 al 29 de febrer.

Les línies del centre continuen creixent per sobre de la resta de la xarxa

D’altra banda, transcorregudes huit setmanes de la remodelació al centre, les línies 4, C1, 11, 16, 26, 31, 32 i 70 continuen creixent en usuaris per sobre de l’increment de la resta de la xarxa. Exceptuant la C1, que ja ho feia, les altres línies van començar a arribar al cor de València el 12 de desembre passat. I fins al 4 de febrer han transportat, entre totes, un total de 2.512.303 viatgers.

Les huit setmanes compreses entre el 13 de desembre de 2022 i el 5 de febrer de 2023 estes línies van transportar 2.070.539 viatgers. És a dir, amb la remodelació al centre, les huit línies han crescut un 21% respecte al mateix període de l’any anterior, amb 3 passatgers més.

Les línies 4, 11, 31, 32 i 70 es van sumar el 12 de desembre passat a la C1 i arriben fins a la Plaça de l’Ajuntament. I les línies 16 i 26 arriben fins a Poeta Querol després dels canvis. I a més, estes huit línies ja creixen per sobre de la xarxa. Les últimes huit setmanes la resta de les línies d’EMT han transportat 13’29 milions de viatgers davant dels 11’2 registrats el mateix període de l’any passat. És a dir, les remodelades línies del centre han crescut un 21% i la resta de la xarxa un 3%.

Últimes notícies

Gandia acollirà al maig l’acte nacional del 40 aniversari de la Bandera Blava

Gandia ha sigut triada seu del 40 aniversari de la Bandera Blava, que se celebrarà del 28 al 31 de maig a la platja Nord. El programa combinarà reconeixements, formació tècnica i activitats d'educació ambiental.

Ximo Puig defén que la proposta de finançament no es pot rebutjar i beneficia a la Comunitat

Ximo Puig ha sostingut que l'oferta d'Hisenda no ha de bloquejar-se per partidisme i que la Comunitat és la més beneficiada en haver sigut la més perjudicada. La xifra plantejada ascendix a 3.660 milions per a la regió dins d'un paquet estatal de 21.000 milions.

Copete, absent per molèsties; Cömert i Raba van completar només part de l’entrenament

El València va completar el segon entrenament de la setmana amb Copete absent per molèsties. Cömert i Raba van treballar amb el grup però no van acabar la sessió.

Martínez demana al València Basket recuperar-se en poques hores abans de visitar al Bayern

Pedro Martínez admet que l'equip arriba amb poc marge i quasi sense entrenar pels viatges abans del Bayern. Pradilla destaca la millora del rival a casa.

El temporal derroca tres terrasses d’un edifici a la platja de Tavernes de la Valldigna

Tres terrasses van col·lapsar este dimarts pel fort onatge en un bloc de la platja de Tavernes de la Valldigna. Dos famílies van ser desallotjades i es perimetró la zona a l'espera d'informes tècnics.

El València vol enllaçar triomfs en la pista del Bayern de Pesic

El València visita al Bayern de Munic, ara dirigit per Svetislav Pesic, amb la intenció de donar continuïtat al triomf davant Paris Basketball i afermar-se en la zona alta.

El Port d’Alacant obri el concurs per a la seua primera planta d’hidrogen renovable

L'Autoritat Portuària ha aprovat el concurs per a construir i explotar una planta d'hidrogen renovable en el moll 19. El projecte, amb 30 anys de concessió, preveu 1 MW de electrolizadores i energia pròpia per a reduir la petjada de carboni del port.

Tres partits de sanció per a Cristian Rivero per llançar una pilota al camp

Cristian Rivero ha sigut sancionat amb tres partits per llançar una pilota al camp des de la banqueta davant el Getafe. El València queda amb una sola opció en la porteria si Agirrezabala no es recupera.