EMT València inverteix 12’4 milions d’euros per millorar el servici, la regularitat i la puntualitat

L’Empresa Municipal de Transports (EMT) València actualitzarà de manera integral el seu sistema de control i gestió dels autobusos, que disposarà de les més avançades tecnologies i permetrà que la xarxa s’ajuste en temps real a les necessitats de mobilitat a València.

El Sistema d’Ajuda a l’Explotació (SAE) fa 22 anys i va ser dels primers a incorporar-se a la gestió de la mobilitat pública a Espanya. Ara, el Consell d’Administració de l’Empresa Municipal de Transports ha aprovat una inversió de 12’4 milions d’euros per a adaptar-lo plenament als nous ritmes i necessitats del transport públic.

Per mitjà del SAE, tots els autobusos en ruta estan geolocalitzats en temps real. Això permet el seguiment, gestió i coordinació de cadascun dels busos per a reajustar i millorar la qualitat del servici, programant i incorporant nous autobusos a les línies, reordenant els horaris, dissenyant rutes alternatives davant eventuals alteracions i gestionant totes les incidències en ruta per a evitar possibles retards.

Amb la inversió aprovada hui, el nou SAE millorarà les comunicacions, el sistema serà més fiable i disposarà d’una major precisió en el posicionament GPS dels autobusos. La gestió global dels busos serà més ràpida. També s’incorpora un control d’aforament, amb el detall de les pujades i baixades dels usuaris, la qual cosa permetrà adaptar l’oferta a la demanda. D’eixa forma, la xarxa d’EMT s’ajustarà a les necessitats de mobilitat a la ciutat.

El nou sistema de control incorporarà la intel·ligència artificial per a anticipar-se i adoptar les decisions més oportunes quant a la qualitat del servici. Les millores i reforços del servici s’adoptaran de forma més ràpida. A més, disposarà d’una informació de freqüències per a l’usuari més precisa i actualitzada. També integra nous sistemes d’ajuda al personal de conducció amb informació sobre les seues rutines i comportaments al volant amb la finalitat de proporcionar-los accions de millora que augmenten la seua eficiència a bord del bus. La inversió està cofinançada amb 4 milions procedents dels fons europeus Next Generation.

“El nostre objectiu no és un altre que la permanent millora i actualització del servici públic de transport. Ja hem decidit que caminem cap a la plena sostenibilitat de la nostra flota i ara volem que estiga el més ben gestionada possible. Per això aprovem esta inversió. El nou sistema de gestió de trànsit disposarà de totes les noves tecnologies i permetrà que guanyem ràpidament en eficiència, qualitat de servici, regularitat i puntualitat”, ha explicat hui el president d’EMT i regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell.

Noves cotxeres d’EMT a Safranar

“Però no volem deixar cap flanc al descobert i per això també hem adjudicat hui la redacció del projecte i direcció d’obra per a construir el tercer dipòsit d’autobusos de la companyia i poder cobrir totes les necessitats de la companyia i poder dir en els pròxims que estem a l’altura de les millors empreses de transport del país”, afirma Carbonell.

Les noves cotxeres de l’Empresa Municipal de Transports es construiran al barri de Safranar i acolliran més de 70 autobusos. Quedaran situades a només 400 metres dels actuals tallers de Sant Isidre, amb els quals estaran comunicats, en una parcel·la de 16.600 metres quadrats. Previsiblement les obres podrien començar a principis de l’any 2025 i estarien finalitzades al llarg del primer semestre del 2027. Inicialment, en el nou dipòsit tindran cabuda fins a 73 autobusos, 44 d’ells articulats i 29 estàndard.

La companyia municipal de transports es troba en ple procés d’adaptació de les seues marquesines i per això hui també s’ha adjudicat la instal·lació de 340 nous panells electrònics informatius en les marquesines de la xarxa, que milloraran i optimitzaran tots els continguts de servici en temps real, com les freqüències de pas, alteracions o nous recorreguts. L’adjudicació s’ha realitzat per 1’5 milions d’euros, dels quals 1,4 estan cofinançats pels projectes Next Generation.

El Consell d’Administració de l’EMT ha aprovat també la instal·lació de 28 nous punts de càrrega d’autobusos elèctrics en les cotxeres de Sant Isidre, amb una inversió que supera els 1’3 milions d’euros.

215 nous autobusos elèctrics i híbrids

L’Empresa Municipal de Transports disposa ara d’una flota de 500 autobusos, dels quals 254 són híbrids, 22 són elèctrics i la resta de dièsel o biodièsel.

Recentment, l’Ajuntament de València ha aprovat una inversió de prop de 172 milions d’euros per a, entre d’altres, comprar 215 autobusos elèctrics i híbrids i renovar les infraestructures d’EMT. El pla permetrà la reconversió de la flota de la companyia, que serà pràcticament neta en 2028. Eixe any, EMT València tindrà una flota de 527 autobusos, dels quals 215 seran totalment nous, elèctrics i híbrids d’última generació i dotats amb els més recents avanços tecnològics. S’hauran retirat els 185 busos més antics, s’hauran adequat totes les instal·lacions per a acollir la totalitat dels vehicles, s’hauran millorat les freqüències i la companyia municipal disposarà de 167 punts de càrrega per als busos elèctrics.

El calendari de renovació de la flota es realitzarà any a any. A la fi del 2024 arribaran a EMT València 26 autobusos elèctrics i 31 híbrids, 57 en total. En 2025 s’adquiriran altres 41 autobusos, 45 en 2026, 39 en 2027 i 33 en 2028. Un total de 215 nous autobusos, amb una inversió pròxima als 118’3 milions, dels quals 145 seran estàndard i elèctrics, 66 articulats i híbrids i 4 minibusos.

Amb esta significativa inversió es reduirà considerablement l’edat mitjana de la flota d’EMT que actualment se situa en 9,85 anys. En 2028 serà de 6’55 anys, al nivell d’altres grans ciutats espanyoles. La companyia municipal disposarà en eixe moment d’un total de 167 autobusos elèctrics i 320 híbrids, és a dir el 31,7% dels autobusos seran elèctrics, un 60,7% híbrids i només un 7,6% dièsel. Pràcticament el total de la flota serà neta i EMT passarà dels 497 vehicles actuals a 527.

Fins a l’any 2028, el pla d’inversions contempla també 23’4 milions d’euros en l’adequació de les instal·lacions de l’Empresa Municipal de Transports per a poder incrementar el nombre de llocs de recàrrega elèctrica dels autobusos, així com la potència elèctrica i les places d’aparcament disponibles.

En 2028 la companyia passarà dels actuals 22 punts de càrrega per a autobusos elèctrics a un total de 167 llocs, pràcticament repartits al 50% entre Sant Isidre i el dipòsit nord. La potència elèctrica d’estes instal·lacions d’EMT s’incrementarà notablement dels 2 megavats actuals a 10.

Finalment, fins a l’any 2028, es destinaran altres 30 milions d’euros per a inversions recurrents com llicències, evolutius, manteniments o reformes puntuals.

Últimes notícies

Rubén Burgos deixa la banqueta del València Basket femení però seguirà en el club

Rubén Burgos posa fi a nou anys com a entrenador del València Basket femení, amb un ascens i onze títols, i passarà a la direcció esportiva de l'equip.

Una clínica de Castelló, condemnada a pagar 92.000 euros per seqüeles després d’un baló intragàstric

Un jutjat civil de Castelló condemna a una clínica i al seu cirurgià a indemnitzar amb 92.088 euros a una pacient de 49 anys per les greus seqüeles derivades de la col·locació negligent d'un baló intragàstric.

Detingut en El Altet per intentar vendre una rèplica d’un Ferrari 360 Spider en internet

La Policia Nacional ha detingut en la pedania il·licitana del Altet a un home acusat d'un delicte contra la propietat industrial per intentar vendre en internet una rèplica d'un Ferrari 360 Spider construïda sobre el xassís d'un altre vehicle.

Camarero defén que l’arrelament serà un criteri clau per a accedir a una vivenda pública

La vicepresidenta Susana Camarero assegura que tres de cada quatre euros del seu pressupost per a 2026 es destinen a vivenda i ocupació i que l'arrelament s'incorporarà com a criteri per a accedir a vivenda pública, enmig del xoc polític amb Vox i l'oposició.

Cauen 20 membres d’un clan familiar per tràfic de drogues a Carlet

La Guàrdia Civil desarticula a Carlet un clan familiar dedicat al cultiu i venda de drogues, amb 20 detinguts, importants confiscacions i cinc ingressos a la presó provisional.

Detingut a Villena per buidar quasi per complet el compte del seu oncle ingressat en una residència

Un home de 52 anys és detingut a Villena acusat de buidar el compte del seu oncle major ingressat en una residència i de vendre els seus immobles en el seu propi benefici.

Els primers aturs de juny en FGV es desenrotllen sense incidències i amb servicis mínims del 80%

Els primers aturs parcials de juny en FGV en Metrovalencia i TRAM dAlacant s'han desenrotllat sense incidències i complint els servicis mínims del 80% fixats per l'empresa per als dies de la PAU.

Els exàmens de selectivitat arranquen en catorze comunitats i es prolonguen fins al dijous

Més de 300.000 estudiants afronten des de hui la prova d'accés a la universitat en catorze comunitats, amb un model d'exàmens més pràctic i noves mesures per a evitar les còpies.