17.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

L’escàndol de Clinton i Lewinsky arriba a la televisió

Bill Clinton i Mónica Lewinsky

Bill Clinton i Mónica Lewinsky |

 

Encara que a Espanya haurem d’esperar una mica més per a poder gaudir de la tercera temporada de ‘American Crime Story’, la sèrie estrenava ahir ‘Impeachment’ en FX amb gran èxit. Ryan Murphy ens porta ara l’escàndol entre Bill Clinton i Monica Lewinsky, els qui entre 1995 i 1996 van mantindre una relació extramatrimonial i van contribuir així al procés de destitució de Clinton com a president dels EUA.

Monica Lewinsky ha sigut el blanc de bromes pesades durant més de 20 anys. En els mesos immediatament posteriors a l’escàndol sobre la seua relació amb el president Bill Clinton, es va veure obligada a amagar-se a casa de la seua mare.

Tal era la pressió que els metges van establir que estiguera sota vigilància davant un possible intent de suïcidi. Els seus exnuvis van vendre històries sobre ella, el seu passat es va convertir en propietat pública i les seues converses privades, gravades en secret, es van difondre a través d’Internet i les notícies en prime time.

La seua vida sexual va ser propietat pública mundial. Aquella notícia s’havia obert la veda per a la jove expassant que, de sobte, es va veure embolicada en una tempesta mediàtica implacable que tenia una opinió sobretot, des del seu pes fins a la seua vagina.

Lewinsky és ara una activista contra l’assetjament cibernètic i ha dedicat la seua vida a assegurar-se que els altres no patisquen de la forma en què ho va fer ella.

En els últims anys ha confessat com va ser este període per a ella. Ella ho descriu com quasi “humiliant fins a la mort“. Lewinsky va ser, de fet, una de les primeres persones a patir este escarn públic. Alguna cosa que després, amb l’auge de les xarxes, hem vist com li ha passat a innombrables persones, moltes d’elles dones.

No importa el lluny que hàgem arribat des de 1999, sembla que encara estem lluitant per defensar el paper de les dones en el pla sexual. La història de Monica Lewinsky està llesta per a una reescriptura perquè, lamentablement, sembla que encara no hem aprés la vertadera lliçó de la seua història.

Encara que els judicis finalment no van arribar a bon port, la imatge de Clinton va quedar tacada i la seua unió amb la seua dona Hillary en dubte. Darrere d’estos personatges es posicionen actors de renom, que ens submergeixen en el controvertit ambient presidencial.

 

Actors que interpreten als personatges principals de la història

 

Detrás de Monica Lewinsky está Beanie Feldstein

Detrás de Monica Lewinsky está Beanie Feldstein

Detrás de Monica Lewinsky está Beanie Feldstein | Cinemanía

 

 

La becària de la Casa Blanca, que va col·laborar a dinamitar l’impeachment i els problemes conjugals dels Clinton, és interpretada per l’actriu de Lady Bird. Lewinsky va mantindre relacions sexuals amb el president dels EUA en el lloc de treball, encara que sempre va defensar que havia sigut més que això. Esta contava totes les seues peripècies d’alcova en la seua biografia posterior ‘Monica’s Story’.

 

 

Detrás de Bill Clinton está Clive Owen 

 

Detrás de Bill Clinton está Clive Owen

Detrás de Bill Clinton está Clive Owen | Cinemanía

 

 

El que fuera presidente de los Estados Unidos de 1993 a 2001 sufrió un verdadero mazazo profesional y personal a finales de los 90 con el escándalo Lewisnky, también conocido como el MonicagateClive Owen se introduce en el papel del mandatario en su relación con la becaria, los problemas con su mujer, las acusaciones de acoso sexual y el impeachment que no prosperó. 

 

Detrás de Hillary Clinton está Edie Falco

Detrás de Hillary Clinton está Edie Falco

Detrás de Hillary Clinton está Edie Falco | Cinemanía

 

Tras la tercera en discordia encontramos a Edie Falco. La primera dama y posterior candidata a la presidencia de los Estados Unidos negaría en el momento del escándalo todas las palabras vertidas contra su marido. Las evidencias posteriores sobre la verdad de este asunto no impedirían que Hillary continuara hasta la actualidad con Clinton. En la intimidad, Hillary se replanteó dejar su matrimonio y sufría un revés económico con este acontecimiento, que endeudaba a su familia.

 

Detrás de Linda Tripp está Sarah Paulson

Detrás de Linda Tripp está Sarah Paulson

Detrás de Linda Tripp está Sarah Paulson | Cinemanía

 

La actriz interpreta a Linda Tripp, la empleada pública que sacó a la luz todo el escándalo después de grabar a escondidas las conversaciones con su amiga Monica Lewinsky, en la que ambas hablaban de los pormerores sexuales y sentimentales de la becaria con Clinton. Esta sería muy beligerante durante los juicios contra el mandatario. El Pentágono acabaría destituyéndola después de que Clinton saliera del poder.

 

Detrás de Paula Jones está Annaleigh Ashford

Detrás de Paula Jones está Annaleigh Ashford

 

Annaleigh Ashford se mete en la piel de la empleada pública Paula Jones. La joven denunciaba en los tribunales a Bill Clinton por el acoso sexual sufrido durante la etapa de este como gobernador de Arkansas, todo después de salir a la luz el escándalo Lewinsky. Aunque su demanda fue desestimada, esta apelaba después de descubrirse que el presidente había mentido y reconocía toda la verdad con Lewinsky. Clinton decidía hacerle un pago de hasta 850.000 dólares para que no recurriera. Una cantidad que ella aceptaba gustosamente, pese a que siempre mantuvo su palabra.

 

Detrás de Ann Coulter está Cobie Smulders

 

Detrás de Ann Coulter está Cobie Smulders

Detrás de Ann Coulter está Cobie Smulders | Cinemanía

 

Interpreta a la asistente del Senado conservadora, quien fue un verdadero azote en los juicios contra Clinton. La abogada, autora de diversos libros y colaboradora de los medios más extremistas de derechas fue una de las que más peleó por la destitución de Clinton.

 

Últimes notícies

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.

Juan Foyth, operat del tendó d’Aquil·les, es perd la resta de la temporada

El defensa del Vila-real va ser intervingut a Vitòria després de trencar-se el tendó d'Aquil·les de la cama esquerra davant el Reial Madrid. El club no va donar terminis, però la lesió sol exigir al voltant de huit mesos de baixa.

La jutgessa de la dana cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La instructora de la causa sobre la gestió de la dana ha citat a tres escortes del llavors president Carlos Mazón per al 9 de febrer. També ha fixat les testificals d'Avelino Mascarell i de dos comandaments de la UME a inicis de març.

Els amos de Serra Gelada demanen executar la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions

Els propietaris del APR-7 de Serra Gelada han demanat l'execució de la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions, xifra que amb interessos ascendix a 352,6 milions. Reclamen execució immediata i alerten que la demora encarix el deute.

Carbonell admet pressió d’amfitrió i tractarà de trencar el malefici en la Copa

Enric Carbonell, director general del València Basket, va admetre la pressió extra de ser amfitrió en la Copa del Rei que es disputarà en el Roig Arena. Després del sorteig, l'equip va quedar aparellat amb el Joventut en quarts el dijous 19.

Els metges reprenen les protestes per a demanar jornada de 35 hores, topalls d’agenda i menys pacients

Els metges han représ concentracions davant la Conselleria de Sanitat per a exigir jornada de 35 hores de dilluns a divendres, topar agendes i limitar pacients. També demanen reforços en urgències i claredat en la productivitat variable.

Benavent sosté que els treballadors zombi eren altres i que ell sí que treballava

Marcos Benavent ha assegurat que no és un 'treballador zombi' i que 'clar que treballava' a l'inici del juí del cas Imelsa. S'enfronta a 6 anys i 6 mesos de presó, mentres les defenses discutixen nul·litats i prescripció.