Espanya atrapa la seua estrella

Per conquerir el cel, la Humanitat degué molts abans somiar desperta sota els astres.

Des d’aquest 20 d’agost, un estel llargament somiat corona per sempre l’escut de la Selecció Espanyola i sota la seua ombra totes les generacions venidores de jugadores somiaran en assolir el cel.

Podran inspirar-se en aquest equip per a l’eternitat que ha culminat el seu Mundial alçant el trofeu de les campiones baix el firmant austral.

Per a la finalíssima contra Anglaterra, el seleccionador optava per repetir el mateix onze de partida que a l’eliminatòria de semifinals davant de Suècia, amb l’única excepció de l’entrada de Salma en punta, endarrerint així la posició de Jenni Hermoso amb Alexia com a reserva.

Quant Tori Penso va donar el xiulet, la lluita de poder a poder entre els dos equips amb pressió asfixiant es feia palesa sobre el verd sidneyès en què cada pilota representava una batalla sense caserna.

Espanya dominava la possessió, però cada entrega defectuosa portava aviat el perill a la porteria de Cata Coll, que als cinc minuts aturava ja el primer intent de Lauren Hemp .

Salma es faixava mentrestant contra les centrals britàniques en un partit d’anada i tornada en què de nou Hemp protagonitzava les ocasions angleses, estavellant la pilota contra el travesser de Coll poc després del quart d’hora.

Responia la Selecció manejant magistralment l’art de les triangulacions amb Tere Abelleira asseient càtedra a la medul·lar. Fruit de la producció al centre del camp i les aparicions de les laterals, Alba Redondo estava molt a prop d’obrir l’electrònic en una pilota servida des de la part dreta.

Era un avís del qual dotze minuts després s’esdevindria: en una jugada que des d’aquest diumenge ja és història del futbol espanyol, la Selecció recuperava la seua enèsima pilota al mig, Tere connectava amb Mariona i aquesta veia l’aparició fulgurant d’Olga Carmona, qui s’internava pel costat esquerre i deixava anar un xut amb l’esquerra imparable que feia inútil l’estirada d’Earps.

Les grades abarrotades de l’Estadi Austràlia celebraven el gol d’Espanya i encara estaven a prop de festejar un segon en una nova aparició per banda, aquesta vegada la dreta, culminada en un llançament de Salma al pal anglés.

La Selecció ha superat Anglaterra en totes les facetes del joc, doblegant les britàniques en remats a porta

Al saber-se superada, Sarina Wiegman movia la banqueta al descans amb l’entrada al camp de Chloe Kelly i Lauren James , que tornava d’una sanció de dos partits després de veure la vermella contra Nigèria.

La tònica estava impertorbable, però, amb Anglaterra fiant la seua sort a les concessions rivals, cada vegada menys freqüents, i Espanya disposant de bones opcions en remats des de la frontal, executats per Mariona Caldentey i Aitana Bonmatí . 

Es remugava el gol de la tranquil·litat, que Jenni Hermoso tenia a les botes des dels onze metres després d’un penal decretat a instàncies de la sala VOR.

La madrilenya es trobava amb Earps en el seu intent i Anglaterra prenia moral per a la igualada. A punt estaria d’aconseguir-la Lauren James a un quart d’hora del final, però el seu potent xut es trobava amb la manyopla portentosa de Cata Coll.

Mary Earps es feia gegant a l’altra porteria sostenint Anglaterra amb les seues estirades. Alexia Putellas saltava al camp en un descompte que es feia etern com a últim peatge a la glòria.

Sonava el xiulet de Tori Penso i la gesta es tornava real. La Selecció conquereix el món a Sydney per lluir una estrella l’estela de la qual ja sempre il·luminarà totes les xiquetes que somien amb la mirada aixecada i una pilota entre els peus.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.