Espanya atrapa la seua estrella

Per conquerir el cel, la Humanitat degué molts abans somiar desperta sota els astres.

Des d’aquest 20 d’agost, un estel llargament somiat corona per sempre l’escut de la Selecció Espanyola i sota la seua ombra totes les generacions venidores de jugadores somiaran en assolir el cel.

Podran inspirar-se en aquest equip per a l’eternitat que ha culminat el seu Mundial alçant el trofeu de les campiones baix el firmant austral.

Per a la finalíssima contra Anglaterra, el seleccionador optava per repetir el mateix onze de partida que a l’eliminatòria de semifinals davant de Suècia, amb l’única excepció de l’entrada de Salma en punta, endarrerint així la posició de Jenni Hermoso amb Alexia com a reserva.

Quant Tori Penso va donar el xiulet, la lluita de poder a poder entre els dos equips amb pressió asfixiant es feia palesa sobre el verd sidneyès en què cada pilota representava una batalla sense caserna.

Espanya dominava la possessió, però cada entrega defectuosa portava aviat el perill a la porteria de Cata Coll, que als cinc minuts aturava ja el primer intent de Lauren Hemp .

Salma es faixava mentrestant contra les centrals britàniques en un partit d’anada i tornada en què de nou Hemp protagonitzava les ocasions angleses, estavellant la pilota contra el travesser de Coll poc després del quart d’hora.

Responia la Selecció manejant magistralment l’art de les triangulacions amb Tere Abelleira asseient càtedra a la medul·lar. Fruit de la producció al centre del camp i les aparicions de les laterals, Alba Redondo estava molt a prop d’obrir l’electrònic en una pilota servida des de la part dreta.

Era un avís del qual dotze minuts després s’esdevindria: en una jugada que des d’aquest diumenge ja és història del futbol espanyol, la Selecció recuperava la seua enèsima pilota al mig, Tere connectava amb Mariona i aquesta veia l’aparició fulgurant d’Olga Carmona, qui s’internava pel costat esquerre i deixava anar un xut amb l’esquerra imparable que feia inútil l’estirada d’Earps.

Les grades abarrotades de l’Estadi Austràlia celebraven el gol d’Espanya i encara estaven a prop de festejar un segon en una nova aparició per banda, aquesta vegada la dreta, culminada en un llançament de Salma al pal anglés.

La Selecció ha superat Anglaterra en totes les facetes del joc, doblegant les britàniques en remats a porta

Al saber-se superada, Sarina Wiegman movia la banqueta al descans amb l’entrada al camp de Chloe Kelly i Lauren James , que tornava d’una sanció de dos partits després de veure la vermella contra Nigèria.

La tònica estava impertorbable, però, amb Anglaterra fiant la seua sort a les concessions rivals, cada vegada menys freqüents, i Espanya disposant de bones opcions en remats des de la frontal, executats per Mariona Caldentey i Aitana Bonmatí . 

Es remugava el gol de la tranquil·litat, que Jenni Hermoso tenia a les botes des dels onze metres després d’un penal decretat a instàncies de la sala VOR.

La madrilenya es trobava amb Earps en el seu intent i Anglaterra prenia moral per a la igualada. A punt estaria d’aconseguir-la Lauren James a un quart d’hora del final, però el seu potent xut es trobava amb la manyopla portentosa de Cata Coll.

Mary Earps es feia gegant a l’altra porteria sostenint Anglaterra amb les seues estirades. Alexia Putellas saltava al camp en un descompte que es feia etern com a últim peatge a la glòria.

Sonava el xiulet de Tori Penso i la gesta es tornava real. La Selecció conquereix el món a Sydney per lluir una estrella l’estela de la qual ja sempre il·luminarà totes les xiquetes que somien amb la mirada aixecada i una pilota entre els peus.

Últimes notícies

El Madrid busca reconciliar-se amb el Bernabéu davant un Vila-real llançat

El Real Madrid torna al Santiago Bernabéu després del paró de seleccions obligat a oferir una versió convincent davant un Vila-real en ratxa, amb dos triomfs seguits i la vista també posada en la Champions.

Detingut a Alcoi un quart membre d’una trama que portava embarassades a Espanya per a regularitzar-se

La Guàrdia Civil ha detingut a Alcoi un home de 38 anys, de nacionalitat brasilera, acusat de gestionar la logística d’una xarxa que portava dones embarassades al final de la gestació perquè els seus fills nasqueren a Espanya i així obtindre la nacionalitat. La investigació, iniciada a Burgos, ha permés desmantellar l’organització i continua oberta, sense descartar noves detencions.

Desmantellada una trama de frau de 70 milions d’euros en l’IVA a Espanya

La Agencia Tributaria ha liderat una macrooperació, amb registres a València i Màlaga i coordinació europea, contra una xarxa que ha defraudat 70 milions en IVA mitjançant frau carrusel.

Sanjuan agraïx als acampats de València que defenguen el dret a quedar-se

El portaveu socialista Borja Sanjuan agraïx a les persones acampades en la plaça de l'Ajuntament que reivindiquen el dret a la vivenda i a continuar vivint en València coincidint amb el 9 d'Octubre.

Robles celebra que la protesta per la vivenda i la processó cívica convisquen amb normalitat a València

La portaveu de Compromís a València, Papi Robles, ha celebrat que l’acampada pel dret a la vivenda a la plaça de l’Ajuntament i la processó cívica de la Senyera hagen conviscut amb normalitat el 9 d’Octubre, i ha reclamat a l’alcaldessa que talle els insults a la corporació municipal.

Catalá defensa la convivència al 9 d’Octubre a la plaça de l’Ajuntament

María José Catalá destaca que la convivència pacífica entre la processó cívica i l’acampada per la vivenda al 9 d’Octubre reflectix el caràcter del poble valencià i reclama concordia davant la polarització social.

Diana Morant titla de decebedor el primer discurs del 9 d’Octubre de Pérez Llorca i augura que serà l’últim

La líder del PSPV-PSOE, Diana Morant, ha qualificat d’“absolutament decebedor” el primer discurs del 9 d’Octubre de Juanfran Pérez Llorca i ha pronosticat que serà l’últim, criticant el seu projecte i la gestió en sanitat, educació, vivenda i la dana de 2024.

Feijóo apel·la a l’ambició dels valencians en el 9 d’Octubre

El president del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha llançat un missatge en el 9 d’Octubre en què expressa el seu reconeixement i compromís amb valencians, alacantins i castellonencs, que considera que han de continuar creixent i mirant al futur amb ambició.