Anuncios

Espanya atrapa la seua estrella

Per conquerir el cel, la Humanitat degué molts abans somiar desperta sota els astres.

Des d’aquest 20 d’agost, un estel llargament somiat corona per sempre l’escut de la Selecció Espanyola i sota la seua ombra totes les generacions venidores de jugadores somiaran en assolir el cel.

Podran inspirar-se en aquest equip per a l’eternitat que ha culminat el seu Mundial alçant el trofeu de les campiones baix el firmant austral.

Per a la finalíssima contra Anglaterra, el seleccionador optava per repetir el mateix onze de partida que a l’eliminatòria de semifinals davant de Suècia, amb l’única excepció de l’entrada de Salma en punta, endarrerint així la posició de Jenni Hermoso amb Alexia com a reserva.

Quant Tori Penso va donar el xiulet, la lluita de poder a poder entre els dos equips amb pressió asfixiant es feia palesa sobre el verd sidneyès en què cada pilota representava una batalla sense caserna.

Espanya dominava la possessió, però cada entrega defectuosa portava aviat el perill a la porteria de Cata Coll, que als cinc minuts aturava ja el primer intent de Lauren Hemp .

Salma es faixava mentrestant contra les centrals britàniques en un partit d’anada i tornada en què de nou Hemp protagonitzava les ocasions angleses, estavellant la pilota contra el travesser de Coll poc després del quart d’hora.

Responia la Selecció manejant magistralment l’art de les triangulacions amb Tere Abelleira asseient càtedra a la medul·lar. Fruit de la producció al centre del camp i les aparicions de les laterals, Alba Redondo estava molt a prop d’obrir l’electrònic en una pilota servida des de la part dreta.

Era un avís del qual dotze minuts després s’esdevindria: en una jugada que des d’aquest diumenge ja és història del futbol espanyol, la Selecció recuperava la seua enèsima pilota al mig, Tere connectava amb Mariona i aquesta veia l’aparició fulgurant d’Olga Carmona, qui s’internava pel costat esquerre i deixava anar un xut amb l’esquerra imparable que feia inútil l’estirada d’Earps.

Les grades abarrotades de l’Estadi Austràlia celebraven el gol d’Espanya i encara estaven a prop de festejar un segon en una nova aparició per banda, aquesta vegada la dreta, culminada en un llançament de Salma al pal anglés.

La Selecció ha superat Anglaterra en totes les facetes del joc, doblegant les britàniques en remats a porta

Al saber-se superada, Sarina Wiegman movia la banqueta al descans amb l’entrada al camp de Chloe Kelly i Lauren James , que tornava d’una sanció de dos partits després de veure la vermella contra Nigèria.

La tònica estava impertorbable, però, amb Anglaterra fiant la seua sort a les concessions rivals, cada vegada menys freqüents, i Espanya disposant de bones opcions en remats des de la frontal, executats per Mariona Caldentey i Aitana Bonmatí . 

Es remugava el gol de la tranquil·litat, que Jenni Hermoso tenia a les botes des dels onze metres després d’un penal decretat a instàncies de la sala VOR.

La madrilenya es trobava amb Earps en el seu intent i Anglaterra prenia moral per a la igualada. A punt estaria d’aconseguir-la Lauren James a un quart d’hora del final, però el seu potent xut es trobava amb la manyopla portentosa de Cata Coll.

Mary Earps es feia gegant a l’altra porteria sostenint Anglaterra amb les seues estirades. Alexia Putellas saltava al camp en un descompte que es feia etern com a últim peatge a la glòria.

Sonava el xiulet de Tori Penso i la gesta es tornava real. La Selecció conquereix el món a Sydney per lluir una estrella l’estela de la qual ja sempre il·luminarà totes les xiquetes que somien amb la mirada aixecada i una pilota entre els peus.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.