Austràlia retira el visat per segona vegada al tenista Novak Djokovic

El ministre d’Immigració australià, Alex Hawke, ha emprat la seua capacitat discrecional per revocar el permís d’entrada en el país oceànic al tenista serbi número u del món, Novak Djokovic, per raons «de salut i ordre i per l’interés públic» i, per tant, no podrà disputar l’Open d’Austràlia.

Encara que la decisió es pot recórrer davant la justícia, aquesta mesura prohibeix l’entrada al tenista els pròxims tres anys. El titular en política migratòria ha justificat la seua decisió en la informació i documentació aportada per l’esportista als agents d’immigració, que l’aturaren a l’aeroport de Tullamarine.

Per accedir a Austràlia és obligatori disposar de la pauta de vacunació completa o una exempció mèdica que justifique per què no és així. En la seua entrada al país, Djokovic va presentar una exempció mèdica per haver passat la covid, argument que no va ser admés i els agents d’immigració li impediren l’entrada. Això li va costar ser confinat a un hotel per fer una quarantena mentre la justícia resolia el seu cas.

Tots aquests fets varen generar un conflicte diplomàtic entre Sèrbia i Austràlia pel presumpte tracte inhumà, que les autoritats havien donat al tenista serbi, segons denunciava la seua família i ell mateix. Un jutjat va permetre que Djokovic romanguera al país al·legant que no s’havia permés al tenista tindre una defensa adient en la seua detenció a l’aeroport.

Però Hawke encara posseïa la potestat de revocar el visat a l’esportista, com així ha resolt després de molts dies de deliberació i que se sortejarà el quadre del torneig, on s’havia inclòs a Djokovic. El ministre ha recolzat la seua decisió en els defectes que presentava la documentació i les declaracions del serbi davant les autoritats migratòries.
El tenista assenyalà que no havia visitat cap tercer país en els últims 15 dies i com es podia veure a les seues xarxes socials, el tenista serbi viatjà a Marbella per a passar uns dies en Nadal. A més a més, el mateix Djokovic ha reconegut que va acudir a una entrevista i una sèrie d’actes a Sèrbia sabent que havia donat positiu per covid els dies anteriors.

Hawke ha indicat que els «sacrificis» dels australians durant tota la pandèmia han aconseguit baixes taxes de mortalitat i una bona marxa de l’economia, per això tenen dret que el resultat d’aquests sacrificis «siga protegit».

Últimes notícies

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.