Austràlia retira el visat per segona vegada al tenista Novak Djokovic

El ministre d’Immigració australià, Alex Hawke, ha emprat la seua capacitat discrecional per revocar el permís d’entrada en el país oceànic al tenista serbi número u del món, Novak Djokovic, per raons «de salut i ordre i per l’interés públic» i, per tant, no podrà disputar l’Open d’Austràlia.

Encara que la decisió es pot recórrer davant la justícia, aquesta mesura prohibeix l’entrada al tenista els pròxims tres anys. El titular en política migratòria ha justificat la seua decisió en la informació i documentació aportada per l’esportista als agents d’immigració, que l’aturaren a l’aeroport de Tullamarine.

Per accedir a Austràlia és obligatori disposar de la pauta de vacunació completa o una exempció mèdica que justifique per què no és així. En la seua entrada al país, Djokovic va presentar una exempció mèdica per haver passat la covid, argument que no va ser admés i els agents d’immigració li impediren l’entrada. Això li va costar ser confinat a un hotel per fer una quarantena mentre la justícia resolia el seu cas.

Tots aquests fets varen generar un conflicte diplomàtic entre Sèrbia i Austràlia pel presumpte tracte inhumà, que les autoritats havien donat al tenista serbi, segons denunciava la seua família i ell mateix. Un jutjat va permetre que Djokovic romanguera al país al·legant que no s’havia permés al tenista tindre una defensa adient en la seua detenció a l’aeroport.

Però Hawke encara posseïa la potestat de revocar el visat a l’esportista, com així ha resolt després de molts dies de deliberació i que se sortejarà el quadre del torneig, on s’havia inclòs a Djokovic. El ministre ha recolzat la seua decisió en els defectes que presentava la documentació i les declaracions del serbi davant les autoritats migratòries.
El tenista assenyalà que no havia visitat cap tercer país en els últims 15 dies i com es podia veure a les seues xarxes socials, el tenista serbi viatjà a Marbella per a passar uns dies en Nadal. A més a més, el mateix Djokovic ha reconegut que va acudir a una entrevista i una sèrie d’actes a Sèrbia sabent que havia donat positiu per covid els dies anteriors.

Hawke ha indicat que els «sacrificis» dels australians durant tota la pandèmia han aconseguit baixes taxes de mortalitat i una bona marxa de l’economia, per això tenen dret que el resultat d’aquests sacrificis «siga protegit».

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica que s’ha garantit el futur de Ford Almussafes malgrat les crítiques dels EUA

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, assegura que s’ha garantit el futur de Ford Almussafes i resta importància a les crítiques dels Estats Units a l’aliança amb Geely. Indústria remarca que el projecte continua sent estratègic per al Consell.

Catalá defensa que l’assentament del circuit està controlat i acusa Sánchez per la seua política migratòria

María José Catalá assegura que l’assentament del vell circuit de Fórmula 1 està controlat pels Servicis Socials, sense menors, i responsabilitza Pedro Sánchez de la situació per una política migratòria que qualifica de portes obertes.

Un estudi a Alacant revela que el tàlem dona forma als circuits visuals en el cervell en creixement

Una investigació de l'Institut de Neurociències CSIC-UMH mostra en ratolins que l'activitat pròpia del tàlem és decisiva per a organitzar els circuits visuals durant el desenvolupament.

El nou coet Miura 9 de PLD Space impulsarà Espanya a la vanguarda espacial

Pedro Sánchez ha visitat la fàbrica il·licitana de PLD Space i ha assegurat que el futur coet Miura 9 col·locarà Espanya a la vanguarda de la indústria espacial europea i mundial. L’empresa, amb més de 550 treballadors, ha aconseguit també un contracte clau de l’ESA per al projecte Miura 5.

Compromís i PSPV reclamen una alternativa per a les 800 persones del vell circuit de F1

Compromís i PSPV han demanat que es paralitze el PAI de l’antic circuit de Fórmula 1 de València fins que les 800 persones que hi viuen tinguen una alternativa social digna i amb garanties judicials.

Detinguts uns pares a València per emportar-se la seua bebé tutelada de l’hospital

La Policia Nacional ha detingut a València uns pares i l’avi de una bebé acabada de nàixer per emportar-se-la de l’hospital, malgrat que la menuda anava a quedar tutelada per la Conselleria de Serveis Socials.

València emprendrà accions legals pels responsables de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València acordarà este divendres iniciar accions judicials pels possibles responsables de l’incendi forestal d’El Saler i la seua alcaldessa reclama endurir les penes als piròmans a nivell estatal.

Les noves empreses en la Comunitat Valenciana creixen un 14,9 % al juliol i arriben a 1.549

La Comunitat Valenciana ha registrat al juliol 1.549 noves societats mercantils, un increment anual del 14,9 %, el tercer més alt d’Espanya, mentres les dissolucions han arribat a 139.