Austràlia retira el visat per segona vegada al tenista Novak Djokovic

El ministre d’Immigració australià, Alex Hawke, ha emprat la seua capacitat discrecional per revocar el permís d’entrada en el país oceànic al tenista serbi número u del món, Novak Djokovic, per raons «de salut i ordre i per l’interés públic» i, per tant, no podrà disputar l’Open d’Austràlia.

Encara que la decisió es pot recórrer davant la justícia, aquesta mesura prohibeix l’entrada al tenista els pròxims tres anys. El titular en política migratòria ha justificat la seua decisió en la informació i documentació aportada per l’esportista als agents d’immigració, que l’aturaren a l’aeroport de Tullamarine.

Per accedir a Austràlia és obligatori disposar de la pauta de vacunació completa o una exempció mèdica que justifique per què no és així. En la seua entrada al país, Djokovic va presentar una exempció mèdica per haver passat la covid, argument que no va ser admés i els agents d’immigració li impediren l’entrada. Això li va costar ser confinat a un hotel per fer una quarantena mentre la justícia resolia el seu cas.

Tots aquests fets varen generar un conflicte diplomàtic entre Sèrbia i Austràlia pel presumpte tracte inhumà, que les autoritats havien donat al tenista serbi, segons denunciava la seua família i ell mateix. Un jutjat va permetre que Djokovic romanguera al país al·legant que no s’havia permés al tenista tindre una defensa adient en la seua detenció a l’aeroport.

Però Hawke encara posseïa la potestat de revocar el visat a l’esportista, com així ha resolt després de molts dies de deliberació i que se sortejarà el quadre del torneig, on s’havia inclòs a Djokovic. El ministre ha recolzat la seua decisió en els defectes que presentava la documentació i les declaracions del serbi davant les autoritats migratòries.
El tenista assenyalà que no havia visitat cap tercer país en els últims 15 dies i com es podia veure a les seues xarxes socials, el tenista serbi viatjà a Marbella per a passar uns dies en Nadal. A més a més, el mateix Djokovic ha reconegut que va acudir a una entrevista i una sèrie d’actes a Sèrbia sabent que havia donat positiu per covid els dies anteriors.

Hawke ha indicat que els «sacrificis» dels australians durant tota la pandèmia han aconseguit baixes taxes de mortalitat i una bona marxa de l’economia, per això tenen dret que el resultat d’aquests sacrificis «siga protegit».

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.