Austràlia retira el visat per segona vegada al tenista Novak Djokovic

El ministre d’Immigració australià, Alex Hawke, ha emprat la seua capacitat discrecional per revocar el permís d’entrada en el país oceànic al tenista serbi número u del món, Novak Djokovic, per raons “de salut i ordre i per l’interés públic” i, per tant, no podrà disputar l’Open d’Austràlia.

Encara que la decisió es pot recórrer davant la justícia, aquesta mesura prohibeix l’entrada al tenista els pròxims tres anys. El titular en política migratòria ha justificat la seua decisió en la informació i documentació aportada per l’esportista als agents d’immigració, que l’aturaren a l’aeroport de Tullamarine.

Per accedir a Austràlia és obligatori disposar de la pauta de vacunació completa o una exempció mèdica que justifique per què no és així. En la seua entrada al país, Djokovic va presentar una exempció mèdica per haver passat la covid, argument que no va ser admés i els agents d’immigració li impediren l’entrada. Això li va costar ser confinat a un hotel per fer una quarantena mentre la justícia resolia el seu cas.

Tots aquests fets varen generar un conflicte diplomàtic entre Sèrbia i Austràlia pel presumpte tracte inhumà, que les autoritats havien donat al tenista serbi, segons denunciava la seua família i ell mateix. Un jutjat va permetre que Djokovic romanguera al país al·legant que no s’havia permés al tenista tindre una defensa adient en la seua detenció a l’aeroport.

Però Hawke encara posseïa la potestat de revocar el visat a l’esportista, com així ha resolt després de molts dies de deliberació i que se sortejarà el quadre del torneig, on s’havia inclòs a Djokovic. El ministre ha recolzat la seua decisió en els defectes que presentava la documentació i les declaracions del serbi davant les autoritats migratòries.
El tenista assenyalà que no havia visitat cap tercer país en els últims 15 dies i com es podia veure a les seues xarxes socials, el tenista serbi viatjà a Marbella per a passar uns dies en Nadal. A més a més, el mateix Djokovic ha reconegut que va acudir a una entrevista i una sèrie d’actes a Sèrbia sabent que havia donat positiu per covid els dies anteriors.

Hawke ha indicat que els “sacrificis” dels australians durant tota la pandèmia han aconseguit baixes taxes de mortalitat i una bona marxa de l’economia, per això tenen dret que el resultat d’aquests sacrificis “siga protegit”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.