Austràlia retira el visat per segona vegada al tenista Novak Djokovic

El ministre d’Immigració australià, Alex Hawke, ha emprat la seua capacitat discrecional per revocar el permís d’entrada en el país oceànic al tenista serbi número u del món, Novak Djokovic, per raons «de salut i ordre i per l’interés públic» i, per tant, no podrà disputar l’Open d’Austràlia.

Encara que la decisió es pot recórrer davant la justícia, aquesta mesura prohibeix l’entrada al tenista els pròxims tres anys. El titular en política migratòria ha justificat la seua decisió en la informació i documentació aportada per l’esportista als agents d’immigració, que l’aturaren a l’aeroport de Tullamarine.

Per accedir a Austràlia és obligatori disposar de la pauta de vacunació completa o una exempció mèdica que justifique per què no és així. En la seua entrada al país, Djokovic va presentar una exempció mèdica per haver passat la covid, argument que no va ser admés i els agents d’immigració li impediren l’entrada. Això li va costar ser confinat a un hotel per fer una quarantena mentre la justícia resolia el seu cas.

Tots aquests fets varen generar un conflicte diplomàtic entre Sèrbia i Austràlia pel presumpte tracte inhumà, que les autoritats havien donat al tenista serbi, segons denunciava la seua família i ell mateix. Un jutjat va permetre que Djokovic romanguera al país al·legant que no s’havia permés al tenista tindre una defensa adient en la seua detenció a l’aeroport.

Però Hawke encara posseïa la potestat de revocar el visat a l’esportista, com així ha resolt després de molts dies de deliberació i que se sortejarà el quadre del torneig, on s’havia inclòs a Djokovic. El ministre ha recolzat la seua decisió en els defectes que presentava la documentació i les declaracions del serbi davant les autoritats migratòries.
El tenista assenyalà que no havia visitat cap tercer país en els últims 15 dies i com es podia veure a les seues xarxes socials, el tenista serbi viatjà a Marbella per a passar uns dies en Nadal. A més a més, el mateix Djokovic ha reconegut que va acudir a una entrevista i una sèrie d’actes a Sèrbia sabent que havia donat positiu per covid els dies anteriors.

Hawke ha indicat que els «sacrificis» dels australians durant tota la pandèmia han aconseguit baixes taxes de mortalitat i una bona marxa de l’economia, per això tenen dret que el resultat d’aquests sacrificis «siga protegit».

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.

Aagesen alerta del risc extrem d’incendis i carrega contra els bulos sobre els focs

Sara Aagesen reclama prudència davant un risc molt alt d’incendis per la possible quarta ona de calor i critica com una irresponsabilitat política els bulos sobre l’origen dels focs.

Onda prohibix beure i cuinar amb l’aigua de l’aixeta fins que siga segura

L’Ajuntament d’Onda ha prohibit beure i cuinar amb l’aigua de la xarxa per precaució arran de l’incendi de La Vall d’Uixó, i només permet l’ús per a higiene i neteja fins que les anàlisis garantisquen que és segura.

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.