La Copa Amèrica podria tornar a València

 

La seu de la 37a Copa Amèrica podria estar de volta en el Pinedo i la Malva-rosa. La candidatura espanyola de la competició estaria impulsada pel Real Club Nàutic de València que espera organitzar l’esdeveniment si finalment s’aconsegueix tancar l’acord.

Els promotors del projecte han contactat amb les administracions valencianes per a comunicar la intenció de convertir-se en seu de la Copa Amèrica i obtindre suport després de la falta d’acord entre Team New Zealand i el govern de Nova Zelanda.

Història

 

Cal destacar que diversos membres de l’actual Govern valencià coneixen de primera mà l’impacte que va generar la Copa Amèrica en la capital de valenciana i en l’economia nacional en aquells anys, encara que no formaven part de l’administració del Partit Popular de Rita Barberá i Francisco Camps.

De fet, el primer vincle entre la Comunitat Valenciana i la Copa Amèrica va sorgir amb l’aposta del president de la Generalitat Valenciana, Joan Lerma (PSPV-PSOE), per l’esport de la vela: des de la creació de diferents escoles públiques fins al copatrocini del vaixell Rioja d’Espanya de Pedro Campos en la Copa Amèrica de 1995 en Sant Diego (els EUA).

En aquell projecte també va participar Toni Bernabé, hui màxim responsable de Turisme València, que en aquella època va ser responsable de la imatge turística de tota la Comunitat Valenciana i posteriorment seria delegat del Govern a València, amb José Luis Rodríguez Zapatero en Moncloa, durant la 32a Copa Amèrica.

En aquells anys naixien també les bases de la Marina de València (el llavors Port America’s Cup i més tard canviada de nom Marina Real Juan Carlos I), l’actual director del Consorci Valencià, Vicent Llorens, va col·laborar amb el desafiament francés K-Challenge en 2007.

En aquells anys el sindicat gal es va establir prèviament en el port de Gandia, ajuntament del qual Llorens disposa de plaça de funcionari, abans de les regates finals en la capital valenciana.

Així mateix, l’actual regidor de Turisme i Internacionalització de l’Ajuntament de València, Emiliano García, també va viure en primera persona, en este cas des de l’empresa privada (Casa Muntanya), l’impacte econòmic de l’esdeveniment a la ciutat dins del sector del turisme i l’hostaleria a València.

La Copa Amèrica es va celebrar a València en 2007

 

L’any 2007, València va aconseguir ser l’escenari de la 32a edició de la Copa Amèrica i va reunir el major nombre d’equips participants en la seua llarga història amb equips dels cinc continents que van jugar van lluitar per estar en el més alt.

El vencedor de la mateixa va ser la Societat Nàutica de Ginebra (Suïssa), amb el iot Alinghi, patronejat per Brad Butterworth, que va véncer al iot Team New Zealand, de Dean Barker, del Real Esquadró de Iots de Nova Zelanda, per 5 a 2.

No hi ha dubte que l’impacte econòmic de l’esdeveniment a València suposaria un impuls important per al sector del turisme i l’hostaleria de la capital.

Últimes notícies

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.