La Copa Amèrica podria tornar a València

 

La seu de la 37a Copa Amèrica podria estar de volta en el Pinedo i la Malva-rosa. La candidatura espanyola de la competició estaria impulsada pel Real Club Nàutic de València que espera organitzar l’esdeveniment si finalment s’aconsegueix tancar l’acord.

Els promotors del projecte han contactat amb les administracions valencianes per a comunicar la intenció de convertir-se en seu de la Copa Amèrica i obtindre suport després de la falta d’acord entre Team New Zealand i el govern de Nova Zelanda.

Història

 

Cal destacar que diversos membres de l’actual Govern valencià coneixen de primera mà l’impacte que va generar la Copa Amèrica en la capital de valenciana i en l’economia nacional en aquells anys, encara que no formaven part de l’administració del Partit Popular de Rita Barberá i Francisco Camps.

De fet, el primer vincle entre la Comunitat Valenciana i la Copa Amèrica va sorgir amb l’aposta del president de la Generalitat Valenciana, Joan Lerma (PSPV-PSOE), per l’esport de la vela: des de la creació de diferents escoles públiques fins al copatrocini del vaixell Rioja d’Espanya de Pedro Campos en la Copa Amèrica de 1995 en Sant Diego (els EUA).

En aquell projecte també va participar Toni Bernabé, hui màxim responsable de Turisme València, que en aquella època va ser responsable de la imatge turística de tota la Comunitat Valenciana i posteriorment seria delegat del Govern a València, amb José Luis Rodríguez Zapatero en Moncloa, durant la 32a Copa Amèrica.

En aquells anys naixien també les bases de la Marina de València (el llavors Port America’s Cup i més tard canviada de nom Marina Real Juan Carlos I), l’actual director del Consorci Valencià, Vicent Llorens, va col·laborar amb el desafiament francés K-Challenge en 2007.

En aquells anys el sindicat gal es va establir prèviament en el port de Gandia, ajuntament del qual Llorens disposa de plaça de funcionari, abans de les regates finals en la capital valenciana.

Així mateix, l’actual regidor de Turisme i Internacionalització de l’Ajuntament de València, Emiliano García, també va viure en primera persona, en este cas des de l’empresa privada (Casa Muntanya), l’impacte econòmic de l’esdeveniment a la ciutat dins del sector del turisme i l’hostaleria a València.

La Copa Amèrica es va celebrar a València en 2007

 

L’any 2007, València va aconseguir ser l’escenari de la 32a edició de la Copa Amèrica i va reunir el major nombre d’equips participants en la seua llarga història amb equips dels cinc continents que van jugar van lluitar per estar en el més alt.

El vencedor de la mateixa va ser la Societat Nàutica de Ginebra (Suïssa), amb el iot Alinghi, patronejat per Brad Butterworth, que va véncer al iot Team New Zealand, de Dean Barker, del Real Esquadró de Iots de Nova Zelanda, per 5 a 2.

No hi ha dubte que l’impacte econòmic de l’esdeveniment a València suposaria un impuls important per al sector del turisme i l’hostaleria de la capital.

Últimes notícies

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.
FILMOTECA D'ESTIU