La Copa Amèrica podria tornar a València

 

La seu de la 37a Copa Amèrica podria estar de volta en el Pinedo i la Malva-rosa. La candidatura espanyola de la competició estaria impulsada pel Real Club Nàutic de València que espera organitzar l’esdeveniment si finalment s’aconsegueix tancar l’acord.

Els promotors del projecte han contactat amb les administracions valencianes per a comunicar la intenció de convertir-se en seu de la Copa Amèrica i obtindre suport després de la falta d’acord entre Team New Zealand i el govern de Nova Zelanda.

Història

 

Cal destacar que diversos membres de l’actual Govern valencià coneixen de primera mà l’impacte que va generar la Copa Amèrica en la capital de valenciana i en l’economia nacional en aquells anys, encara que no formaven part de l’administració del Partit Popular de Rita Barberá i Francisco Camps.

De fet, el primer vincle entre la Comunitat Valenciana i la Copa Amèrica va sorgir amb l’aposta del president de la Generalitat Valenciana, Joan Lerma (PSPV-PSOE), per l’esport de la vela: des de la creació de diferents escoles públiques fins al copatrocini del vaixell Rioja d’Espanya de Pedro Campos en la Copa Amèrica de 1995 en Sant Diego (els EUA).

En aquell projecte també va participar Toni Bernabé, hui màxim responsable de Turisme València, que en aquella època va ser responsable de la imatge turística de tota la Comunitat Valenciana i posteriorment seria delegat del Govern a València, amb José Luis Rodríguez Zapatero en Moncloa, durant la 32a Copa Amèrica.

En aquells anys naixien també les bases de la Marina de València (el llavors Port America’s Cup i més tard canviada de nom Marina Real Juan Carlos I), l’actual director del Consorci Valencià, Vicent Llorens, va col·laborar amb el desafiament francés K-Challenge en 2007.

En aquells anys el sindicat gal es va establir prèviament en el port de Gandia, ajuntament del qual Llorens disposa de plaça de funcionari, abans de les regates finals en la capital valenciana.

Així mateix, l’actual regidor de Turisme i Internacionalització de l’Ajuntament de València, Emiliano García, també va viure en primera persona, en este cas des de l’empresa privada (Casa Muntanya), l’impacte econòmic de l’esdeveniment a la ciutat dins del sector del turisme i l’hostaleria a València.

La Copa Amèrica es va celebrar a València en 2007

 

L’any 2007, València va aconseguir ser l’escenari de la 32a edició de la Copa Amèrica i va reunir el major nombre d’equips participants en la seua llarga història amb equips dels cinc continents que van jugar van lluitar per estar en el més alt.

El vencedor de la mateixa va ser la Societat Nàutica de Ginebra (Suïssa), amb el iot Alinghi, patronejat per Brad Butterworth, que va véncer al iot Team New Zealand, de Dean Barker, del Real Esquadró de Iots de Nova Zelanda, per 5 a 2.

No hi ha dubte que l’impacte econòmic de l’esdeveniment a València suposaria un impuls important per al sector del turisme i l’hostaleria de la capital.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.