9.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

La Copa Amèrica podria tornar a València

 

La seu de la 37a Copa Amèrica podria estar de volta en el Pinedo i la Malva-rosa. La candidatura espanyola de la competició estaria impulsada pel Real Club Nàutic de València que espera organitzar l’esdeveniment si finalment s’aconsegueix tancar l’acord.

Els promotors del projecte han contactat amb les administracions valencianes per a comunicar la intenció de convertir-se en seu de la Copa Amèrica i obtindre suport després de la falta d’acord entre Team New Zealand i el govern de Nova Zelanda.

Història

 

Cal destacar que diversos membres de l’actual Govern valencià coneixen de primera mà l’impacte que va generar la Copa Amèrica en la capital de valenciana i en l’economia nacional en aquells anys, encara que no formaven part de l’administració del Partit Popular de Rita Barberá i Francisco Camps.

De fet, el primer vincle entre la Comunitat Valenciana i la Copa Amèrica va sorgir amb l’aposta del president de la Generalitat Valenciana, Joan Lerma (PSPV-PSOE), per l’esport de la vela: des de la creació de diferents escoles públiques fins al copatrocini del vaixell Rioja d’Espanya de Pedro Campos en la Copa Amèrica de 1995 en Sant Diego (els EUA).

En aquell projecte també va participar Toni Bernabé, hui màxim responsable de Turisme València, que en aquella època va ser responsable de la imatge turística de tota la Comunitat Valenciana i posteriorment seria delegat del Govern a València, amb José Luis Rodríguez Zapatero en Moncloa, durant la 32a Copa Amèrica.

En aquells anys naixien també les bases de la Marina de València (el llavors Port America’s Cup i més tard canviada de nom Marina Real Juan Carlos I), l’actual director del Consorci Valencià, Vicent Llorens, va col·laborar amb el desafiament francés K-Challenge en 2007.

En aquells anys el sindicat gal es va establir prèviament en el port de Gandia, ajuntament del qual Llorens disposa de plaça de funcionari, abans de les regates finals en la capital valenciana.

Així mateix, l’actual regidor de Turisme i Internacionalització de l’Ajuntament de València, Emiliano García, també va viure en primera persona, en este cas des de l’empresa privada (Casa Muntanya), l’impacte econòmic de l’esdeveniment a la ciutat dins del sector del turisme i l’hostaleria a València.

La Copa Amèrica es va celebrar a València en 2007

 

L’any 2007, València va aconseguir ser l’escenari de la 32a edició de la Copa Amèrica i va reunir el major nombre d’equips participants en la seua llarga història amb equips dels cinc continents que van jugar van lluitar per estar en el més alt.

El vencedor de la mateixa va ser la Societat Nàutica de Ginebra (Suïssa), amb el iot Alinghi, patronejat per Brad Butterworth, que va véncer al iot Team New Zealand, de Dean Barker, del Real Esquadró de Iots de Nova Zelanda, per 5 a 2.

No hi ha dubte que l’impacte econòmic de l’esdeveniment a València suposaria un impuls important per al sector del turisme i l’hostaleria de la capital.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.