La Copa Amèrica podria tornar a València

 

La seu de la 37a Copa Amèrica podria estar de volta en el Pinedo i la Malva-rosa. La candidatura espanyola de la competició estaria impulsada pel Real Club Nàutic de València que espera organitzar l’esdeveniment si finalment s’aconsegueix tancar l’acord.

Els promotors del projecte han contactat amb les administracions valencianes per a comunicar la intenció de convertir-se en seu de la Copa Amèrica i obtindre suport després de la falta d’acord entre Team New Zealand i el govern de Nova Zelanda.

Història

 

Cal destacar que diversos membres de l’actual Govern valencià coneixen de primera mà l’impacte que va generar la Copa Amèrica en la capital de valenciana i en l’economia nacional en aquells anys, encara que no formaven part de l’administració del Partit Popular de Rita Barberá i Francisco Camps.

De fet, el primer vincle entre la Comunitat Valenciana i la Copa Amèrica va sorgir amb l’aposta del president de la Generalitat Valenciana, Joan Lerma (PSPV-PSOE), per l’esport de la vela: des de la creació de diferents escoles públiques fins al copatrocini del vaixell Rioja d’Espanya de Pedro Campos en la Copa Amèrica de 1995 en Sant Diego (els EUA).

En aquell projecte també va participar Toni Bernabé, hui màxim responsable de Turisme València, que en aquella època va ser responsable de la imatge turística de tota la Comunitat Valenciana i posteriorment seria delegat del Govern a València, amb José Luis Rodríguez Zapatero en Moncloa, durant la 32a Copa Amèrica.

En aquells anys naixien també les bases de la Marina de València (el llavors Port America’s Cup i més tard canviada de nom Marina Real Juan Carlos I), l’actual director del Consorci Valencià, Vicent Llorens, va col·laborar amb el desafiament francés K-Challenge en 2007.

En aquells anys el sindicat gal es va establir prèviament en el port de Gandia, ajuntament del qual Llorens disposa de plaça de funcionari, abans de les regates finals en la capital valenciana.

Així mateix, l’actual regidor de Turisme i Internacionalització de l’Ajuntament de València, Emiliano García, també va viure en primera persona, en este cas des de l’empresa privada (Casa Muntanya), l’impacte econòmic de l’esdeveniment a la ciutat dins del sector del turisme i l’hostaleria a València.

La Copa Amèrica es va celebrar a València en 2007

 

L’any 2007, València va aconseguir ser l’escenari de la 32a edició de la Copa Amèrica i va reunir el major nombre d’equips participants en la seua llarga història amb equips dels cinc continents que van jugar van lluitar per estar en el més alt.

El vencedor de la mateixa va ser la Societat Nàutica de Ginebra (Suïssa), amb el iot Alinghi, patronejat per Brad Butterworth, que va véncer al iot Team New Zealand, de Dean Barker, del Real Esquadró de Iots de Nova Zelanda, per 5 a 2.

No hi ha dubte que l’impacte econòmic de l’esdeveniment a València suposaria un impuls important per al sector del turisme i l’hostaleria de la capital.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Léleman Conqueridor rectifica sobre Zanini i pacta la seua eixida de la banqueta

El Léleman Conqueridor i el tècnic italià Emanuele Zanini han acordat la rescissió amistosa del seu contracte després que el club rectificara la seua versió sobre un suposat incompliment del codi de conducta.

Cessa un alt càrrec d’Educació pel contingut d’un llibre crític amb la formació del professorat

La Conselleria d'Educació ha cessat el subdirector general de Formació del Professorat després d'una denúncia anònima pel contingut d'un llibre de 2022 en el qual qüestionava la formació docent i se li atribuïxen expressions denigratòries i banalització de l'holocaust.

Mor una ciclista de 62 anys després de xocar amb un camió en la N-340 a Vinaròs

Una dona de 62 anys ha mort en la N-340 a l'altura de Vinaròs després de col·lidir la bicicleta que conduïa amb un camió. Els servicis d'emergència només van poder certificar la seua mort.

Xàtiva marca 31,8 graus i firma la segona temperatura més alta d’Espanya

Xàtiva aconseguix una màxima de 31,8 graus i se situa com la segona temperatura més alta d'Espanya, en una jornada de valors molt elevats en bona part de la Comunitat Valenciana.

El exgerente d’Emergències valencià evita aclarir el parador dels vídeos del Cecopi en la dana

El exgerente de la SGISE, Raúl Quílez, es remet a la seua declaració judicial i eludix explicar per què les gravacions del Cecopi durant la dana d'octubre de 2024 van romandre mesos sense entregar-se al jutjat.

La calor es modera en la Comunitat Valenciana en una jornada estable i amb cels buidats

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts un temps estable, amb cels poc nuvolosos i un lleuger descens de les temperatures màximes, especialment a València. El vent serà fluix i de component este a la vesprada, i demà tornaran a pujar les màximes amb possibilitat de ruixats aïllats a l'interior nord.

Llargues cues i traves marquen el primer dia presencial de la regularització de migrants a València

El primer dia per a sol·licitar presencialment la regularització extraordinària de migrants a València s'estrena amb llargues cues i queixes per les traves en l'obtenció de l'informe de vulnerabilitat, requisit clau per a completar els expedients.

Dos accidents en l’A-7 i l’AP-7 disparen les retencions en les carreteres valencianes

Dos accidents en l'A-7 i l'AP-7 i el trànsit intens de primera hora provoquen prop de 31 quilòmetres de retencions en els principals accessos a València i Alacant.