València serà seu de la Davis Cup durant els pròxims cinc anys

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que la ciutat de València serà seu fixa de la Davis Cup durant els pròxims cinc anys i ha assegurat que aquest esdeveniment esportiu generarà un “doble retorn emocional i econòmic”.

Així ho ha manifestat durant l’acte de presentació oficial de València com a seu de la fase de grups de la Davis Cup by Rakuten Finals 2022, que es disputarà entre el 13 i el 18 de setembre en el pavelló Font de Sant Lluís, i que enfrontarà als equips d’Espanya, Sèrbia, el Canadà i Corea.

Durant la seua intervenció, el president ha valorat l’acord aconseguit amb l’empresa organitzadora  Kosmos per a convertir a València en seu fixa de la fase de grups fins a 2027 i ha subratllat que aquesta iniciativa donarà estabilitat a la celebració de la competició a la ciutat i contribuirà a convertir la Comunitat Valenciana en “una de les capitals del món del tenis”.

A més, el cap del Consell ha explicat que aquest esdeveniment generarà un retorn social, “necessari després de la pandèmia”, i un impacte econòmic sis vegades major a la inversió pública realitzada, la qual cosa suposa duplicar el benefici obtingut durant l’última celebració d’aquest torneig a València en 2018.

En el transcurs de l’acte, s’ha referit al “gran moment” que està experimentant aquest esport en l’actualitat, i ha destacat que la celebració de la Davis Cup a València és una “bona operació” a favor d’un esport d’“enorme tradició” en la Comunitat Valenciana, d’on han sorgit molts campions i que compta amb un gran nombre d’aficionats, com demostra el fet de l’existència de 181 clubs federats.

Finalment, s’ha mostrat convençut que aquest esdeveniment tindrà una repercussió més enllà de l’esportiu” perquè avança en el desenvolupament turístic i cultural i permet “generar confiança en aquesta terra”, així com incrementar la presència i posicionar la Comunitat Valenciana “en tots els mercats”.

A l’acte també ha assistit la consellera d’Educació, Cultura i Esport, Raquel Tamarit, i en ell han participat l’alcalde de València, Joan Ribó; el president de la Diputació, Toni Gaspar; el director general de Kosmos, Enric Rojas; i els tenistes Anabel Medina, Bernabé Zapata i Carlos Taberner.

Cal destacar que les entrades per a la fase de grups a València ixen a la venda aquest mateix dimecres a través de la pàgina web daviscupfinals.com, en la qual podran adquirir-se diferents paquets per a accedir a les eliminatòries de cada país o a la fase de grups completa, a partir de 60 euros.

Últimes notícies

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.

Un accident a l’A-7 col·lapsa el trànsit a Bétera en ple inici d’operació eixida

Un accident sense víctimes mortals a l’A-7 a l’altura de Bétera ha provocat fins a 17 quilòmetres de retencions en sentit Barcelona i 13 en sentit Alacant, coincidint amb l’operació especial d’estiu.
FILMOTECA D'ESTIU