8.2 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

València serà seu de la Davis Cup durant els pròxims cinc anys

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que la ciutat de València serà seu fixa de la Davis Cup durant els pròxims cinc anys i ha assegurat que aquest esdeveniment esportiu generarà un “doble retorn emocional i econòmic”.

Així ho ha manifestat durant l’acte de presentació oficial de València com a seu de la fase de grups de la Davis Cup by Rakuten Finals 2022, que es disputarà entre el 13 i el 18 de setembre en el pavelló Font de Sant Lluís, i que enfrontarà als equips d’Espanya, Sèrbia, el Canadà i Corea.

Durant la seua intervenció, el president ha valorat l’acord aconseguit amb l’empresa organitzadora  Kosmos per a convertir a València en seu fixa de la fase de grups fins a 2027 i ha subratllat que aquesta iniciativa donarà estabilitat a la celebració de la competició a la ciutat i contribuirà a convertir la Comunitat Valenciana en “una de les capitals del món del tenis”.

A més, el cap del Consell ha explicat que aquest esdeveniment generarà un retorn social, “necessari després de la pandèmia”, i un impacte econòmic sis vegades major a la inversió pública realitzada, la qual cosa suposa duplicar el benefici obtingut durant l’última celebració d’aquest torneig a València en 2018.

En el transcurs de l’acte, s’ha referit al “gran moment” que està experimentant aquest esport en l’actualitat, i ha destacat que la celebració de la Davis Cup a València és una “bona operació” a favor d’un esport d’“enorme tradició” en la Comunitat Valenciana, d’on han sorgit molts campions i que compta amb un gran nombre d’aficionats, com demostra el fet de l’existència de 181 clubs federats.

Finalment, s’ha mostrat convençut que aquest esdeveniment tindrà una repercussió més enllà de l’esportiu” perquè avança en el desenvolupament turístic i cultural i permet “generar confiança en aquesta terra”, així com incrementar la presència i posicionar la Comunitat Valenciana “en tots els mercats”.

A l’acte també ha assistit la consellera d’Educació, Cultura i Esport, Raquel Tamarit, i en ell han participat l’alcalde de València, Joan Ribó; el president de la Diputació, Toni Gaspar; el director general de Kosmos, Enric Rojas; i els tenistes Anabel Medina, Bernabé Zapata i Carlos Taberner.

Cal destacar que les entrades per a la fase de grups a València ixen a la venda aquest mateix dimecres a través de la pàgina web daviscupfinals.com, en la qual podran adquirir-se diferents paquets per a accedir a les eliminatòries de cada país o a la fase de grups completa, a partir de 60 euros.

Últimes notícies

Dimitrievski pot jugar en LaLiga amb el València més d’un any després

Stole Dimitrievski es perfila per a tornar a la Lliga amb el València per la lesió de Julen Agirrezabala, més d'un any després del seu últim partit. Carlos Corberán valora també a Cristian Rivero.

El Llevant busca la seua primera victòria en el Ciutat amb l’impuls de Luis Castro

El Llevant buscarà este diumenge davant l'Espanyol el seu primer triomf com a local de la temporada, amb l'estrena de Luis Castro davant la seua afició com a revulsiu.

Parell aconseguix 250 partits amb el Vila-real

Dani Parejo va jugar davant l'Elx el seu partit 250 amb el Vila-real i es consolida entre els migcampistes amb més trobades del club. Està per darrere de Trigueros, Bruno i Senna i el seu contracte acaba el 30 de juny.

Schareina conquista l’etapa marató i s’ensenyorix del lideratge del Dakar

Tosha Schareina es va imposar en els 417 km cronometrats amb 4h31:56, va encadenar la seua segona victòria i lidera el Dakar empatat a temps amb Ricky Brabec. Honda va copar el podi amb Howes tercer en una jornada de navegació exigent.

Bernabé acusa a Feijóo d’obrir la veda de mentir en la DANA i li insta a donar la cara

Pilar Bernabé ha responsabilitzat a Alberto Núñez Feijóo d'activar la ‘maquinària de la mentida’ durant la DANA. Li ha demanat que declare en persona i demane perdó.

Les mínimes han baixat de 0 en nombrosos punts i han arribat a -7,1 °C a Ademuz

Les temperatures mínimes d'este dimecres han descendit de 0 °C en bona part de l'interior de la Comunitat. Ademuz ha marcat -7,1 °C, el registre més baix de la jornada.

Alacant atén 87 persones sense llar en dos nits amb el dispositiu per fred

El dispositiu especial activat per l'Ajuntament ha donat recer a 87 persones durant les nits del 5 i 6 de gener en el CAUS. La mesura seguirà en principi fins al dijous i pot prolongar-se si persistixen les baixes temperatures.

Aena planteja una pujada moderada de tarifes i avisa d’aeroports al límit com Alacant

Aena proposarà un augment moderat de les tarifes en el DAURA III (2027-2031), menor que en 2026, per a sostindre inversions i costos creixents. Lucena advertix d'aeroports prop de la seua capacitat, com Alacant, i defén mantindre el 'pay out' amb finançament combinat.