València serà seu de la Davis Cup durant els pròxims cinc anys

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que la ciutat de València serà seu fixa de la Davis Cup durant els pròxims cinc anys i ha assegurat que aquest esdeveniment esportiu generarà un “doble retorn emocional i econòmic”.

Així ho ha manifestat durant l’acte de presentació oficial de València com a seu de la fase de grups de la Davis Cup by Rakuten Finals 2022, que es disputarà entre el 13 i el 18 de setembre en el pavelló Font de Sant Lluís, i que enfrontarà als equips d’Espanya, Sèrbia, el Canadà i Corea.

Durant la seua intervenció, el president ha valorat l’acord aconseguit amb l’empresa organitzadora  Kosmos per a convertir a València en seu fixa de la fase de grups fins a 2027 i ha subratllat que aquesta iniciativa donarà estabilitat a la celebració de la competició a la ciutat i contribuirà a convertir la Comunitat Valenciana en “una de les capitals del món del tenis”.

A més, el cap del Consell ha explicat que aquest esdeveniment generarà un retorn social, “necessari després de la pandèmia”, i un impacte econòmic sis vegades major a la inversió pública realitzada, la qual cosa suposa duplicar el benefici obtingut durant l’última celebració d’aquest torneig a València en 2018.

En el transcurs de l’acte, s’ha referit al “gran moment” que està experimentant aquest esport en l’actualitat, i ha destacat que la celebració de la Davis Cup a València és una “bona operació” a favor d’un esport d’“enorme tradició” en la Comunitat Valenciana, d’on han sorgit molts campions i que compta amb un gran nombre d’aficionats, com demostra el fet de l’existència de 181 clubs federats.

Finalment, s’ha mostrat convençut que aquest esdeveniment tindrà una repercussió més enllà de l’esportiu” perquè avança en el desenvolupament turístic i cultural i permet “generar confiança en aquesta terra”, així com incrementar la presència i posicionar la Comunitat Valenciana “en tots els mercats”.

A l’acte també ha assistit la consellera d’Educació, Cultura i Esport, Raquel Tamarit, i en ell han participat l’alcalde de València, Joan Ribó; el president de la Diputació, Toni Gaspar; el director general de Kosmos, Enric Rojas; i els tenistes Anabel Medina, Bernabé Zapata i Carlos Taberner.

Cal destacar que les entrades per a la fase de grups a València ixen a la venda aquest mateix dimecres a través de la pàgina web daviscupfinals.com, en la qual podran adquirir-se diferents paquets per a accedir a les eliminatòries de cada país o a la fase de grups completa, a partir de 60 euros.

Últimes notícies

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.