València serà seu de la Davis Cup durant els pròxims cinc anys

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que la ciutat de València serà seu fixa de la Davis Cup durant els pròxims cinc anys i ha assegurat que aquest esdeveniment esportiu generarà un “doble retorn emocional i econòmic”.

Així ho ha manifestat durant l’acte de presentació oficial de València com a seu de la fase de grups de la Davis Cup by Rakuten Finals 2022, que es disputarà entre el 13 i el 18 de setembre en el pavelló Font de Sant Lluís, i que enfrontarà als equips d’Espanya, Sèrbia, el Canadà i Corea.

Durant la seua intervenció, el president ha valorat l’acord aconseguit amb l’empresa organitzadora  Kosmos per a convertir a València en seu fixa de la fase de grups fins a 2027 i ha subratllat que aquesta iniciativa donarà estabilitat a la celebració de la competició a la ciutat i contribuirà a convertir la Comunitat Valenciana en “una de les capitals del món del tenis”.

A més, el cap del Consell ha explicat que aquest esdeveniment generarà un retorn social, “necessari després de la pandèmia”, i un impacte econòmic sis vegades major a la inversió pública realitzada, la qual cosa suposa duplicar el benefici obtingut durant l’última celebració d’aquest torneig a València en 2018.

En el transcurs de l’acte, s’ha referit al “gran moment” que està experimentant aquest esport en l’actualitat, i ha destacat que la celebració de la Davis Cup a València és una “bona operació” a favor d’un esport d’“enorme tradició” en la Comunitat Valenciana, d’on han sorgit molts campions i que compta amb un gran nombre d’aficionats, com demostra el fet de l’existència de 181 clubs federats.

Finalment, s’ha mostrat convençut que aquest esdeveniment tindrà una repercussió més enllà de l’esportiu” perquè avança en el desenvolupament turístic i cultural i permet “generar confiança en aquesta terra”, així com incrementar la presència i posicionar la Comunitat Valenciana “en tots els mercats”.

A l’acte també ha assistit la consellera d’Educació, Cultura i Esport, Raquel Tamarit, i en ell han participat l’alcalde de València, Joan Ribó; el president de la Diputació, Toni Gaspar; el director general de Kosmos, Enric Rojas; i els tenistes Anabel Medina, Bernabé Zapata i Carlos Taberner.

Cal destacar que les entrades per a la fase de grups a València ixen a la venda aquest mateix dimecres a través de la pàgina web daviscupfinals.com, en la qual podran adquirir-se diferents paquets per a accedir a les eliminatòries de cada país o a la fase de grups completa, a partir de 60 euros.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.