Estabilitzat l’incendi del Saler

L’incendi forestal declarat aquest passat dilluns a la vesprada a la pedania del Saler de València ha quedat estabilitzat a primera hora d’aquest dimarts.

Durant el matí està prevista una reunió del lloc de comandament avançat (PMA) d’aquest incendi, després dels quals s’inspeccionarà la zona i en les pròximes hores es decidirà si els veïns desallotjats poden tornar a les seues cases, informen fonts municipals.

Després de decretar l’estabilització del foc a les 6.45 hores, en la zona continuen treballant 15 dotacions del Consorci Provincial de Bombers de València, al costat de dos brigades forestals que a aquestes hores rematen el perímetre i un suport vital bàsic (SVB) en preventiu, segons l’1·1·2.

El foc, declarat sobre les 14.50 hores d’aquest dilluns, va obligar a establir la situació 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals (PEIF) i a tallar el trànsit en les dos direccions –des del Perellonet i El Saler– a la carretera CV-500 per a evitar desplaçaments la zona.

A causa de la proximitat de les flames a diversos nuclis de població –el foc va arribar a les portes d’alguns edificis–, es van evacuar cinc torres de vivendes pròximes a l’Hotel Sidi, immoble al que es va traslladar de forma preventiva a unes 30 persones.

Cinc edificis evacuats i tres persones ateses per inhalació de fum a l’incendi del Saler

En les tasques d’extinció van treballar un total de 23 dotacions de bombers de l’Ajuntament de València, així com un capatàs coordinador del Consorci Provincial de Bombers de València, dos unitats –una d’elles helitransportades– i una autobomba dels bombers forestals de la Generalitat, dos mitjans aeris –un es va retirar per parada tècnica– i un agent mediambiental. També es van mobilitzar dos unitats SAMU i una SVB.

Ratxes fortes de vent de ponent i nord-oest van bufar en la zona de l’incendi des de mitjana demà, fins a aconseguir els 50 i 60 quilòmetres per hora (km/h), segons l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET).

Les temperatures són molt altes per a aquest mes de febrer, ja que des de migdia es van superar els 20 graus i es van arribar a aconseguir 22 a primera hora de la vesprada; amb una humitat baixa, inferior al 40 per cent.

L’incendi es va declarar en una jornada en la qual es va decretar el nivell groc per vents a l’interior sud de Castelló i en tot l’interior i litoral nord de la província de Valencia. A més, es van programar vols de vigilància preventiva davant el risc d’incendis forestals.

A més d’El Saler, a la província d’Alacant es van registrar altres dos incendis d’abast, un d’ells (Ràfol d’Almúnia) extingit poc abans de les 22.40 hores.

L’INCENDI DE SELLA EVOLUCIONA FAVORABLEMENT

A primera hora d’aquest dimarts, a l’incendi de Sella, amb evolució favorable, s’han sol·licitat mitjans aeris per a cobrir tota l’extinció i refrescar la zona, informa el Consorci Provincial de Bombers d’Alacant.

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.