Estabilitzat l’incendi del Saler

L’incendi forestal declarat aquest passat dilluns a la vesprada a la pedania del Saler de València ha quedat estabilitzat a primera hora d’aquest dimarts.

Durant el matí està prevista una reunió del lloc de comandament avançat (PMA) d’aquest incendi, després dels quals s’inspeccionarà la zona i en les pròximes hores es decidirà si els veïns desallotjats poden tornar a les seues cases, informen fonts municipals.

Després de decretar l’estabilització del foc a les 6.45 hores, en la zona continuen treballant 15 dotacions del Consorci Provincial de Bombers de València, al costat de dos brigades forestals que a aquestes hores rematen el perímetre i un suport vital bàsic (SVB) en preventiu, segons l’1·1·2.

El foc, declarat sobre les 14.50 hores d’aquest dilluns, va obligar a establir la situació 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals (PEIF) i a tallar el trànsit en les dos direccions –des del Perellonet i El Saler– a la carretera CV-500 per a evitar desplaçaments la zona.

A causa de la proximitat de les flames a diversos nuclis de població –el foc va arribar a les portes d’alguns edificis–, es van evacuar cinc torres de vivendes pròximes a l’Hotel Sidi, immoble al que es va traslladar de forma preventiva a unes 30 persones.

Cinc edificis evacuats i tres persones ateses per inhalació de fum a l’incendi del Saler

En les tasques d’extinció van treballar un total de 23 dotacions de bombers de l’Ajuntament de València, així com un capatàs coordinador del Consorci Provincial de Bombers de València, dos unitats –una d’elles helitransportades– i una autobomba dels bombers forestals de la Generalitat, dos mitjans aeris –un es va retirar per parada tècnica– i un agent mediambiental. També es van mobilitzar dos unitats SAMU i una SVB.

Ratxes fortes de vent de ponent i nord-oest van bufar en la zona de l’incendi des de mitjana demà, fins a aconseguir els 50 i 60 quilòmetres per hora (km/h), segons l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET).

Les temperatures són molt altes per a aquest mes de febrer, ja que des de migdia es van superar els 20 graus i es van arribar a aconseguir 22 a primera hora de la vesprada; amb una humitat baixa, inferior al 40 per cent.

L’incendi es va declarar en una jornada en la qual es va decretar el nivell groc per vents a l’interior sud de Castelló i en tot l’interior i litoral nord de la província de Valencia. A més, es van programar vols de vigilància preventiva davant el risc d’incendis forestals.

A més d’El Saler, a la província d’Alacant es van registrar altres dos incendis d’abast, un d’ells (Ràfol d’Almúnia) extingit poc abans de les 22.40 hores.

L’INCENDI DE SELLA EVOLUCIONA FAVORABLEMENT

A primera hora d’aquest dimarts, a l’incendi de Sella, amb evolució favorable, s’han sol·licitat mitjans aeris per a cobrir tota l’extinció i refrescar la zona, informa el Consorci Provincial de Bombers d’Alacant.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.