Estabilitzat l’incendi del Saler

L’incendi forestal declarat aquest passat dilluns a la vesprada a la pedania del Saler de València ha quedat estabilitzat a primera hora d’aquest dimarts.

Durant el matí està prevista una reunió del lloc de comandament avançat (PMA) d’aquest incendi, després dels quals s’inspeccionarà la zona i en les pròximes hores es decidirà si els veïns desallotjats poden tornar a les seues cases, informen fonts municipals.

Després de decretar l’estabilització del foc a les 6.45 hores, en la zona continuen treballant 15 dotacions del Consorci Provincial de Bombers de València, al costat de dos brigades forestals que a aquestes hores rematen el perímetre i un suport vital bàsic (SVB) en preventiu, segons l’1·1·2.

El foc, declarat sobre les 14.50 hores d’aquest dilluns, va obligar a establir la situació 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals (PEIF) i a tallar el trànsit en les dos direccions –des del Perellonet i El Saler– a la carretera CV-500 per a evitar desplaçaments la zona.

A causa de la proximitat de les flames a diversos nuclis de població –el foc va arribar a les portes d’alguns edificis–, es van evacuar cinc torres de vivendes pròximes a l’Hotel Sidi, immoble al que es va traslladar de forma preventiva a unes 30 persones.

En les tasques d’extinció van treballar un total de 23 dotacions de bombers de l’Ajuntament de València, així com un capatàs coordinador del Consorci Provincial de Bombers de València, dos unitats –una d’elles helitransportades– i una autobomba dels bombers forestals de la Generalitat, dos mitjans aeris –un es va retirar per parada tècnica– i un agent mediambiental. També es van mobilitzar dos unitats SAMU i una SVB.

Ratxes fortes de vent de ponent i nord-oest van bufar en la zona de l’incendi des de mitjana demà, fins a aconseguir els 50 i 60 quilòmetres per hora (km/h), segons l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET).

Les temperatures són molt altes per a aquest mes de febrer, ja que des de migdia es van superar els 20 graus i es van arribar a aconseguir 22 a primera hora de la vesprada; amb una humitat baixa, inferior al 40 per cent.

L’incendi es va declarar en una jornada en la qual es va decretar el nivell groc per vents a l’interior sud de Castelló i en tot l’interior i litoral nord de la província de Valencia. A més, es van programar vols de vigilància preventiva davant el risc d’incendis forestals.

A més d’El Saler, a la província d’Alacant es van registrar altres dos incendis d’abast, un d’ells (Ràfol d’Almúnia) extingit poc abans de les 22.40 hores.

L’INCENDI DE SELLA EVOLUCIONA FAVORABLEMENT

A primera hora d’aquest dimarts, a l’incendi de Sella, amb evolució favorable, s’han sol·licitat mitjans aeris per a cobrir tota l’extinció i refrescar la zona, informa el Consorci Provincial de Bombers d’Alacant.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.