8.3 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Estabilitzat l’incendi del Saler

L’incendi forestal declarat aquest passat dilluns a la vesprada a la pedania del Saler de València ha quedat estabilitzat a primera hora d’aquest dimarts.

Durant el matí està prevista una reunió del lloc de comandament avançat (PMA) d’aquest incendi, després dels quals s’inspeccionarà la zona i en les pròximes hores es decidirà si els veïns desallotjats poden tornar a les seues cases, informen fonts municipals.

Després de decretar l’estabilització del foc a les 6.45 hores, en la zona continuen treballant 15 dotacions del Consorci Provincial de Bombers de València, al costat de dos brigades forestals que a aquestes hores rematen el perímetre i un suport vital bàsic (SVB) en preventiu, segons l’1·1·2.

El foc, declarat sobre les 14.50 hores d’aquest dilluns, va obligar a establir la situació 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals (PEIF) i a tallar el trànsit en les dos direccions –des del Perellonet i El Saler– a la carretera CV-500 per a evitar desplaçaments la zona.

A causa de la proximitat de les flames a diversos nuclis de població –el foc va arribar a les portes d’alguns edificis–, es van evacuar cinc torres de vivendes pròximes a l’Hotel Sidi, immoble al que es va traslladar de forma preventiva a unes 30 persones.

En les tasques d’extinció van treballar un total de 23 dotacions de bombers de l’Ajuntament de València, així com un capatàs coordinador del Consorci Provincial de Bombers de València, dos unitats –una d’elles helitransportades– i una autobomba dels bombers forestals de la Generalitat, dos mitjans aeris –un es va retirar per parada tècnica– i un agent mediambiental. També es van mobilitzar dos unitats SAMU i una SVB.

Ratxes fortes de vent de ponent i nord-oest van bufar en la zona de l’incendi des de mitjana demà, fins a aconseguir els 50 i 60 quilòmetres per hora (km/h), segons l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET).

Les temperatures són molt altes per a aquest mes de febrer, ja que des de migdia es van superar els 20 graus i es van arribar a aconseguir 22 a primera hora de la vesprada; amb una humitat baixa, inferior al 40 per cent.

L’incendi es va declarar en una jornada en la qual es va decretar el nivell groc per vents a l’interior sud de Castelló i en tot l’interior i litoral nord de la província de Valencia. A més, es van programar vols de vigilància preventiva davant el risc d’incendis forestals.

A més d’El Saler, a la província d’Alacant es van registrar altres dos incendis d’abast, un d’ells (Ràfol d’Almúnia) extingit poc abans de les 22.40 hores.

L’INCENDI DE SELLA EVOLUCIONA FAVORABLEMENT

A primera hora d’aquest dimarts, a l’incendi de Sella, amb evolució favorable, s’han sol·licitat mitjans aeris per a cobrir tota l’extinció i refrescar la zona, informa el Consorci Provincial de Bombers d’Alacant.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.