Mastodon
26 C
València
Dimarts, 16 setembre, 2025

Emergències declara estabilitzat l’incendi de Calles i els veïns poden tornar a les seues cases

El secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel, ha assegurat que el treball realitzat sobre el terreny pel dispositiu d’extinció les últimes hores “permet declarar estabilitzat l’incendi de Calles i que puguem baixar el nivell d’emergència de situació 2 a situació 0”.

Ángel ha explicat que, en este nou escenari, “la Unitat Militar d’Emergències es pot retirar a la base de Bétera i els veïns d’Alcotas que, per seguretat van ser desallotjats, ja poden tornar a la seua casa”.

Durant la reunió de coordinació al Lloc de Comandament Avançat, el director de l’extinció, l’inspector en cap del Consorci de Bombers de València José Miguel Basset, ha donat per estabilitzat l’incendi després de valorar amb els responsables de la Generalitat la situació del perímetre afectat , que es manté a 220 hectàrees.

José María Ángel ha indicat que “encara que en este moment l’evolució és favorable queden encara intenses jornades de treball per declarar-ho extingit. Per este motiu, es mantindrà a la zona un dispositiu de medis terrestres d’extinció”.

En este sentit, el secretari autonòmic ha informat que quatre unitats de bombers forestals de la Generalitat i quatre brigades forestals del Consorci Provincial de Bombers continuaran desenvolupant tasques de segellat del perímetre i que executaran tasques de vigilància per evitar que no es revive cap zona del perímetre.

Últimes notícies

Luiz Junior regala el 1-0 al Tottenham al descans

Una fallada del porter brasiler en manejar un centre de Lucas Bergvall va acabar en gol en pròpia porta en el minut 4 i el Tottenham es va 1-0 al descans. El Vila-real queda obligat a remuntar després del colp inicial.

El Consell s’obri a la participació i a col·laborar amb la CHJ als parcs inundables

El Consell manté la invitació a les associacions per a dissenyar els parcs inundables en l'àrea de València i reclama treballar amb la CHJ. Diverses entitats donen suport a l'enfocament, mentres dos associacions de víctimes el rebutgen per falta de pressupost suficient.

Mor Robert Redford als 89 anys

La notícia confirma l'adeu a una figura central per a diverses generacions d'espectadors

Ayoze i Mikautadze lideren l’atac del Vila-real en el seu debut de Champions

El Vila-real debuta en la Lliga de Campions amb l'onze esperat i Ayoze Pérez al costat de George Mikautadze com a dupla ofensiva. El Tottenham respon amb un onze de tall ofensiu.

Emergències coordina amb els municipis més afectats per la dana un pla de suport preventiu

Emergències i Interior elabora amb els 32 municipis més afectats per la riuada de 2024 un pla de suport preventiu per a episodis de preemergència per pluges. El dispositiu reforça vigilància, resposta ràpida i informació a la ciutadania en alertes taronja i roja.

Pablo Alborán actuarà el 30 de maig en el Roig Arena dins del seu Global Tour KM0

Pablo Alborán anuncia concert en el Roig Arena de València el 30 de maig dins del seu Global Tour KM0. Les entrades ixen a la venda el 24 de setembre a les 17 h.

El jutjat de la DANA demana més mobiliari i micròfons davant l’alta assistència a testificals

El jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA sol·licita més mobiliari i cinc micròfons per a afrontar pròximes declaracions amb gran afluència.

El València Basket llança les entrades per a la seua estrena en el Roig Arena: de 15 a 300 euros

El club posa a la venda les entrades per als primers partits en el nou pavelló: Eurolliga i acb masculines i Lliga Femenina, amb preus de 15 a 300 euros.