Atenció amb aquesta estafa relacionada amb el Dia Internacional de la Dona

No, Nespresso no està regalant cafeteres pel Dia Internacional de la Dona. La Guàrdia Civil ha alertat, a través d’un missatge publicat en el seu compte de Twitter, sobre la proliferació d’uns certs missatges relacionats amb l’empresa suïssa que tenen com a objectiu fer-se amb les teues dades tant personals com bancaris.

Casos de phishing, com molts altres que hem vist amb anterioritat, en el qual un grup de ciberdelinqüents es fa passar per una institució pública o una companyia de renom amb l’objectiu de robar-te en qüestió de minuts sense alçar cap mena de sospita.


En aquesta ocasió, l’estafa comença a través d’un missatge de WhatsApp que pot arribar-te tant de part d’un contacte desconegut com d’algú que tingues guardat en l’agenda i vulga compartir aquest sorteig amb tu.

En aquest missatge, en el qual tan sols es mostra una adreça de correu electrònic i un enllaç, els responsables de l’atac t’explicaran, fent-se passar per Nespresso, que estan regalant cafeteres gratis pel Dia Internacional de la Dona. Per a obtindre més informació sobre el sorteig, t’animaran que premes sobre un enllaç que et redirigirà a una pàgina web que s’assembla a la de la marca suïssa.


Com funciona el frau de Nespresso


Una vegada que ingresses en la web falsa, podràs veure que apareix el logo de la marca Nespresso al costat de la suposada cafetera. Després hauràs de començar a respondre una sèrie de preguntes que són senzilles i en completar-les veuràs un missatge que indica que les respostes van ser guardades amb èxit.


Seguidament, t’indica que comptes amb fins a tres oportunitats per a poder guanyar la cafetera i allí tindràs triar entre les 9 caixes que es mostren. En el primer intent et diran que vas fallar, després en el segon intent ja eres el “guanyador del premi” però per a obtindre’l has de compartir la informació entre els teus contactes i aqueix és el mètode de propagació de l’atac.


Després, tindràs accés a una altra enquesta que et donarà accés a una targeta regale de 900 euros de Mercadona, però ací sí que hauràs de donar les teues dades i llavors comença l’atac. Et demanen que afiges informació personal en un formulari.


Al peu de la pàgina veuràs en lletres molt xicotetes, la informació de l’empresa promotora del sorteig, però en estar tan xicotet queda la impressió que la pròpia marca és la responsable de tal activitat. Aquest tipus d’accions de màrqueting, són notificades públicament quan una gran marca les realitza.


Aquest no és el primer intent d’estafa d’aquest tipus, abans l’hem vist amb un suposat sorteig d’un iPhone 13 i també en altres sortejos d’aquest tipus. Així també succeeix amb els intents de phishing que arriben a través de SMS indicant-te que hi ha un paquet al teu nom que no s’ha entregat i has de donar informació en l’enllaç que subministren, però realment és una altra estafa.


Com protegir-se dels atacs de phishing


• Has de mantindre’t atent a la informació personal que puga estar circulant en les xarxes socials i en Internet. Pot ser que algunes dades privades estiguen sent usats sense el teu consentiment.
Pots denunciar davant les autoritats si alguna informació personal està sent utilitzada de manera il·legal. En el cas d’Espanya, pots acudir a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades.
No participes de manera voluntària en aquesta mena d’enquestes. Les empreses més grans no realitzen aquest tipus de sortejos i ofertes, en cas de portar avant algun tipus d’acció de màrqueting d’aquesta naturalesa el veuràs reflectit en els seus canals oficials com els seus perfils en xarxes socials.
Evita subministrar informació amb dades personals, informació bancària o realitzar cap pagament en llocs que resulten sospitosos.
Mai subministres el teu número telefònic en enquestes i promocions en línia, podries ser víctima d’alguna mena d’estafa o podrien incloure’t en base de dades no autoritzades.
Bloqueja qualsevol classe de missatge que t’haja arribat de manera anònima o no sol·licitada, així evitaràs que puguen posar-se en contacte amb tu novament.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.

L’Acadèmia de Gastronomia reivindica el producte local i el talent jove en els seus premis

Més de 400 persones abrigallen a Castelló la gala de l'Acadèmia de Gastronomia de la Comunitat Valenciana, que estrena premis al producte local i reforça el suport al talent jove.

El xofer de Mazón s’acull a la seua declaració judicial i evita respondre en la comissió del Congrés sobre la dana

El conductor de Carlos Mazón durant la dana de València es nega a respondre en la comissió del Congrés i es limita a remetre les seues explicacions a la declaració que ja va prestar davant el jutjat de Catarroja.

Bernabé defén les obres en Rodalia malgrat els problemes puntuals en la C2

Pilar Bernabé reivindica la inversió en Rodalia i admet incidències com el caos en la línia C2, que atribuïx a les obres per a millorar la xarxa ferroviària.

Ampli desfasament en el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana

Sanitat situa el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana en el 7,43%, mentres que el sindicat CESMCV l'eleva fins al 90%, amb fortes diferències per províncies i condicionades pels servicis mínims.

Boies marines que convertixen dades del Mediterrani en art digital viu

El projecte Coneixement flotant transforma en temps real les dades de boies marines enfront d'Oropesa en art digital i escultures que conviden a reflexionar sobre el patrimoni natural i els anomenats temps liquidos.