Anuncios

Atenció amb aquesta estafa relacionada amb el Dia Internacional de la Dona

No, Nespresso no està regalant cafeteres pel Dia Internacional de la Dona. La Guàrdia Civil ha alertat, a través d’un missatge publicat en el seu compte de Twitter, sobre la proliferació d’uns certs missatges relacionats amb l’empresa suïssa que tenen com a objectiu fer-se amb les teues dades tant personals com bancaris.

Casos de phishing, com molts altres que hem vist amb anterioritat, en el qual un grup de ciberdelinqüents es fa passar per una institució pública o una companyia de renom amb l’objectiu de robar-te en qüestió de minuts sense alçar cap mena de sospita.

Anuncios


En aquesta ocasió, l’estafa comença a través d’un missatge de WhatsApp que pot arribar-te tant de part d’un contacte desconegut com d’algú que tingues guardat en l’agenda i vulga compartir aquest sorteig amb tu.

En aquest missatge, en el qual tan sols es mostra una adreça de correu electrònic i un enllaç, els responsables de l’atac t’explicaran, fent-se passar per Nespresso, que estan regalant cafeteres gratis pel Dia Internacional de la Dona. Per a obtindre més informació sobre el sorteig, t’animaran que premes sobre un enllaç que et redirigirà a una pàgina web que s’assembla a la de la marca suïssa.


Com funciona el frau de Nespresso


Una vegada que ingresses en la web falsa, podràs veure que apareix el logo de la marca Nespresso al costat de la suposada cafetera. Després hauràs de començar a respondre una sèrie de preguntes que són senzilles i en completar-les veuràs un missatge que indica que les respostes van ser guardades amb èxit.


Seguidament, t’indica que comptes amb fins a tres oportunitats per a poder guanyar la cafetera i allí tindràs triar entre les 9 caixes que es mostren. En el primer intent et diran que vas fallar, després en el segon intent ja eres el “guanyador del premi” però per a obtindre’l has de compartir la informació entre els teus contactes i aqueix és el mètode de propagació de l’atac.


Després, tindràs accés a una altra enquesta que et donarà accés a una targeta regale de 900 euros de Mercadona, però ací sí que hauràs de donar les teues dades i llavors comença l’atac. Et demanen que afiges informació personal en un formulari.


Al peu de la pàgina veuràs en lletres molt xicotetes, la informació de l’empresa promotora del sorteig, però en estar tan xicotet queda la impressió que la pròpia marca és la responsable de tal activitat. Aquest tipus d’accions de màrqueting, són notificades públicament quan una gran marca les realitza.


Aquest no és el primer intent d’estafa d’aquest tipus, abans l’hem vist amb un suposat sorteig d’un iPhone 13 i també en altres sortejos d’aquest tipus. Així també succeeix amb els intents de phishing que arriben a través de SMS indicant-te que hi ha un paquet al teu nom que no s’ha entregat i has de donar informació en l’enllaç que subministren, però realment és una altra estafa.


Com protegir-se dels atacs de phishing


• Has de mantindre’t atent a la informació personal que puga estar circulant en les xarxes socials i en Internet. Pot ser que algunes dades privades estiguen sent usats sense el teu consentiment.
Pots denunciar davant les autoritats si alguna informació personal està sent utilitzada de manera il·legal. En el cas d’Espanya, pots acudir a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades.
No participes de manera voluntària en aquesta mena d’enquestes. Les empreses més grans no realitzen aquest tipus de sortejos i ofertes, en cas de portar avant algun tipus d’acció de màrqueting d’aquesta naturalesa el veuràs reflectit en els seus canals oficials com els seus perfils en xarxes socials.
Evita subministrar informació amb dades personals, informació bancària o realitzar cap pagament en llocs que resulten sospitosos.
Mai subministres el teu número telefònic en enquestes i promocions en línia, podries ser víctima d’alguna mena d’estafa o podrien incloure’t en base de dades no autoritzades.
Bloqueja qualsevol classe de missatge que t’haja arribat de manera anònima o no sol·licitada, així evitaràs que puguen posar-se en contacte amb tu novament.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Sis ferits en bolcar una furgoneta a Moncofa i un patinet en un altre accident a Castelló

Sis persones han resultat ferides de diversa consideració en bolcar la furgoneta en la qual viatjaven a Moncofa, mentres que un home de 41 anys ha patit politraumatismes en un altre accident entre un cotxe i un patinet a Castelló.

Diana Morant crida a obrir el PSPV perquè la societat decidisca projecte i candidatures

Diana Morant proposa obrir el PSPV a 100.000 activistes del canvi perquè la ciutadania participe en el projecte polític i en l'elecció de lideratges i candidatures.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Baskonia a l’aguait

El València Basket rep al Kosner Baskonia en un dol directe per la segona plaça de la Lliga Endesa, clau per a assegurar el factor pista i evitar al Reial Madrid en semifinals.

La primera pacient ingressada per sospita de hantavirus a Espanya continua estable a Alacant

La primera persona ingressada a Espanya per sospita de hantavirus, una dona de 32 anys, continua a l'hospital de Sant Joan d'Alacant amb un quadre lleu i tos sota estricte aïllament.

La Generalitat reforça el servici d’avisos per fauna silvestre davant l’augment d’incidències

La Generalitat ha reforçat el servici d'atenció d'avisos per fauna silvestre que es gestiona a través del 112, davant l'augment d'intervencions i el context de risc sanitari per pesta porcina africana.

La Fira del Llibre de València reobrirà esta vesprada després del tancament per la pluja

La Fira del Llibre de València reobrirà esta vesprada a les 17.00 després de la suspensió cautelar de les activitats per la pluja i reprendrà part de la seua programació cultural.

València organitza un gran dispositiu a la Malva-rosa per a seguir l’eclipsi solar d’agost

L'Ajuntament de València prepara un ampli dispositiu de mobilitat, seguretat, emergències i neteja per a l'eclipsi solar del 12 d'agost, que s'observarà de manera total des de la platja de la Malva-rosa.

Les tempestes es desplacen cap al nord i mantenen l’avís groc en quasi tota la Comunitat Valenciana

Les tempestes que afecten a Alacant es desplacen cap al nord amb intensitat forta i graníssol, mantenint activat l'avís groc per pluges en quasi tota la Comunitat Valenciana.
Anuncios