Atenció amb aquesta estafa relacionada amb el Dia Internacional de la Dona

No, Nespresso no està regalant cafeteres pel Dia Internacional de la Dona. La Guàrdia Civil ha alertat, a través d’un missatge publicat en el seu compte de Twitter, sobre la proliferació d’uns certs missatges relacionats amb l’empresa suïssa que tenen com a objectiu fer-se amb les teues dades tant personals com bancaris.

Casos de phishing, com molts altres que hem vist amb anterioritat, en el qual un grup de ciberdelinqüents es fa passar per una institució pública o una companyia de renom amb l’objectiu de robar-te en qüestió de minuts sense alçar cap mena de sospita.


En aquesta ocasió, l’estafa comença a través d’un missatge de WhatsApp que pot arribar-te tant de part d’un contacte desconegut com d’algú que tingues guardat en l’agenda i vulga compartir aquest sorteig amb tu.

En aquest missatge, en el qual tan sols es mostra una adreça de correu electrònic i un enllaç, els responsables de l’atac t’explicaran, fent-se passar per Nespresso, que estan regalant cafeteres gratis pel Dia Internacional de la Dona. Per a obtindre més informació sobre el sorteig, t’animaran que premes sobre un enllaç que et redirigirà a una pàgina web que s’assembla a la de la marca suïssa.


Com funciona el frau de Nespresso


Una vegada que ingresses en la web falsa, podràs veure que apareix el logo de la marca Nespresso al costat de la suposada cafetera. Després hauràs de començar a respondre una sèrie de preguntes que són senzilles i en completar-les veuràs un missatge que indica que les respostes van ser guardades amb èxit.


Seguidament, t’indica que comptes amb fins a tres oportunitats per a poder guanyar la cafetera i allí tindràs triar entre les 9 caixes que es mostren. En el primer intent et diran que vas fallar, després en el segon intent ja eres el “guanyador del premi” però per a obtindre’l has de compartir la informació entre els teus contactes i aqueix és el mètode de propagació de l’atac.


Després, tindràs accés a una altra enquesta que et donarà accés a una targeta regale de 900 euros de Mercadona, però ací sí que hauràs de donar les teues dades i llavors comença l’atac. Et demanen que afiges informació personal en un formulari.


Al peu de la pàgina veuràs en lletres molt xicotetes, la informació de l’empresa promotora del sorteig, però en estar tan xicotet queda la impressió que la pròpia marca és la responsable de tal activitat. Aquest tipus d’accions de màrqueting, són notificades públicament quan una gran marca les realitza.


Aquest no és el primer intent d’estafa d’aquest tipus, abans l’hem vist amb un suposat sorteig d’un iPhone 13 i també en altres sortejos d’aquest tipus. Així també succeeix amb els intents de phishing que arriben a través de SMS indicant-te que hi ha un paquet al teu nom que no s’ha entregat i has de donar informació en l’enllaç que subministren, però realment és una altra estafa.


Com protegir-se dels atacs de phishing


• Has de mantindre’t atent a la informació personal que puga estar circulant en les xarxes socials i en Internet. Pot ser que algunes dades privades estiguen sent usats sense el teu consentiment.
Pots denunciar davant les autoritats si alguna informació personal està sent utilitzada de manera il·legal. En el cas d’Espanya, pots acudir a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades.
No participes de manera voluntària en aquesta mena d’enquestes. Les empreses més grans no realitzen aquest tipus de sortejos i ofertes, en cas de portar avant algun tipus d’acció de màrqueting d’aquesta naturalesa el veuràs reflectit en els seus canals oficials com els seus perfils en xarxes socials.
Evita subministrar informació amb dades personals, informació bancària o realitzar cap pagament en llocs que resulten sospitosos.
Mai subministres el teu número telefònic en enquestes i promocions en línia, podries ser víctima d’alguna mena d’estafa o podrien incloure’t en base de dades no autoritzades.
Bloqueja qualsevol classe de missatge que t’haja arribat de manera anònima o no sol·licitada, així evitaràs que puguen posar-se en contacte amb tu novament.

Últimes notícies

Tallada l’A-3 a Loriguilla cap a València per un camió accidentat que obliga a desviar el trànsit

Un camió que ha quedat creuat a la calçada ha tallat tots els carrils de l'A-3 a Loriguilla en sentit València i el trànsit es desvia per la via de servici i per l'A-7. Ja hi ha uns dos quilòmetres de retencions.

La compravenda d’habitatges baixa un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana

La compravenda d’habitatges ha baixat un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana, fins a 7.880 operacions, en un context de poca oferta i preus a l’alça a tot Espanya.

A disposició judicial l’home detingut per la mort d’un veí en una baralla a Aldaia

L’home detingut dimarts a Aldaia com a presumpte autor d’una agressió mortal amb arma blanca ha passat este divendres a disposició dels jutjats de Torrent. En el succés, ocorregut en una antiga vivenda a les afores del nucli urbà, també va ser arrestada una altra persona.

Contexto Queer, la llibreria de Benimaclet que s’ha convertit en refugi LGBTIQA+

Contexto Queer ha obert en el barri de Benimaclet com una llibreria especialitzada en literatura LGBTIQA+ i un espai segur on el col·lectiu es pot sentir acollit i representat. El projecte, impulsat per Carla Sáenz, combina un fons de 3.000 llibres queer amb activitats setmanals i una forta vocació comunitària.

Cap de setmana estable i amb pols en suspensió abans d’una forta onada de calor

La Comunitat Valenciana viurà un cap de setmana d’oratge estable, amb pols en suspensió i temperatures sense grans canvis, abans d’una onada de calor a partir de dilluns que deixarà màximes per damunt dels 40 graus i nits tòrrides, segons Aemet.

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.