21.6 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Atenció amb aquesta estafa relacionada amb el Dia Internacional de la Dona

No, Nespresso no està regalant cafeteres pel Dia Internacional de la Dona. La Guàrdia Civil ha alertat, a través d’un missatge publicat en el seu compte de Twitter, sobre la proliferació d’uns certs missatges relacionats amb l’empresa suïssa que tenen com a objectiu fer-se amb les teues dades tant personals com bancaris.

Casos de phishing, com molts altres que hem vist amb anterioritat, en el qual un grup de ciberdelinqüents es fa passar per una institució pública o una companyia de renom amb l’objectiu de robar-te en qüestió de minuts sense alçar cap mena de sospita.


En aquesta ocasió, l’estafa comença a través d’un missatge de WhatsApp que pot arribar-te tant de part d’un contacte desconegut com d’algú que tingues guardat en l’agenda i vulga compartir aquest sorteig amb tu.

En aquest missatge, en el qual tan sols es mostra una adreça de correu electrònic i un enllaç, els responsables de l’atac t’explicaran, fent-se passar per Nespresso, que estan regalant cafeteres gratis pel Dia Internacional de la Dona. Per a obtindre més informació sobre el sorteig, t’animaran que premes sobre un enllaç que et redirigirà a una pàgina web que s’assembla a la de la marca suïssa.


Com funciona el frau de Nespresso


Una vegada que ingresses en la web falsa, podràs veure que apareix el logo de la marca Nespresso al costat de la suposada cafetera. Després hauràs de començar a respondre una sèrie de preguntes que són senzilles i en completar-les veuràs un missatge que indica que les respostes van ser guardades amb èxit.


Seguidament, t’indica que comptes amb fins a tres oportunitats per a poder guanyar la cafetera i allí tindràs triar entre les 9 caixes que es mostren. En el primer intent et diran que vas fallar, després en el segon intent ja eres el “guanyador del premi” però per a obtindre’l has de compartir la informació entre els teus contactes i aqueix és el mètode de propagació de l’atac.


Després, tindràs accés a una altra enquesta que et donarà accés a una targeta regale de 900 euros de Mercadona, però ací sí que hauràs de donar les teues dades i llavors comença l’atac. Et demanen que afiges informació personal en un formulari.


Al peu de la pàgina veuràs en lletres molt xicotetes, la informació de l’empresa promotora del sorteig, però en estar tan xicotet queda la impressió que la pròpia marca és la responsable de tal activitat. Aquest tipus d’accions de màrqueting, són notificades públicament quan una gran marca les realitza.


Aquest no és el primer intent d’estafa d’aquest tipus, abans l’hem vist amb un suposat sorteig d’un iPhone 13 i també en altres sortejos d’aquest tipus. Així també succeeix amb els intents de phishing que arriben a través de SMS indicant-te que hi ha un paquet al teu nom que no s’ha entregat i has de donar informació en l’enllaç que subministren, però realment és una altra estafa.


Com protegir-se dels atacs de phishing


• Has de mantindre’t atent a la informació personal que puga estar circulant en les xarxes socials i en Internet. Pot ser que algunes dades privades estiguen sent usats sense el teu consentiment.
Pots denunciar davant les autoritats si alguna informació personal està sent utilitzada de manera il·legal. En el cas d’Espanya, pots acudir a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades.
No participes de manera voluntària en aquesta mena d’enquestes. Les empreses més grans no realitzen aquest tipus de sortejos i ofertes, en cas de portar avant algun tipus d’acció de màrqueting d’aquesta naturalesa el veuràs reflectit en els seus canals oficials com els seus perfils en xarxes socials.
Evita subministrar informació amb dades personals, informació bancària o realitzar cap pagament en llocs que resulten sospitosos.
Mai subministres el teu número telefònic en enquestes i promocions en línia, podries ser víctima d’alguna mena d’estafa o podrien incloure’t en base de dades no autoritzades.
Bloqueja qualsevol classe de missatge que t’haja arribat de manera anònima o no sol·licitada, així evitaràs que puguen posar-se en contacte amb tu novament.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.