12.4 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Detingut per estafar a uns caçadors amb una falsa partida

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de l’operació Delmont, ha detingut a un home per estafar a diversos caçadors de les províncies d’Albacete, Alacant, Còrdova, Màlaga i València. A més, per aquests fets, s’ha investigat també a una dona que feia de “mula bancària” per al detingut. L’estafador, al qual li constaven huit requisitòries judicials en vigor en el moment de la detenció, va ser entregat a l’autoritat judicial competent, qui ha decretat la seua posada en llibertat amb mesures cautelars, així com el bloqueig cautelar d’un compte bancari.

A la fi del mes de juliol del passat any, diversos caçadors de la província d’Alacant van interposar sengles denúncies davant la Guàrdia Civil d’Alacant perquè pel que sembla hi havia una persona que els havia estafat amb la venda de llocs de caça per a participar en una tirada de tudons en una finca de la província de Ciudad Real.

Els perjudicats van realitzar pagaments individualitzats, amb quanties econòmiques que oscil·laven entre els 100 i 500 euros, però aquesta tirada mai es va realitzar en lloc de i temps acordat, així com tampoc els van ser retornats els imports abonats per a ella.

Iniciades unes investigacions prèvies pels membres de l’equip ROCA de la Companyia de la Guàrdia Civil d’Ibi, van apreciar que aquesta suposada estafa era de major magnitud del benvolgut al principi, i que també havien afectat a les províncies d’Albacete, Còrdova, Màlaga i València. Per tot això, i per a esclarir els fets denunciats van decidir donar inici a l’operació  Delmont.

Modus operandi

En una primera fase, van analitzar el modus operandi. El presumpte autor, per a atraure a les seues potencials víctimes, obtenia per diferents mitjans la informació de la finca que anava a ser utilitzada com a “ganxo”, posteriorment utilitzava aquesta informació per a realitzar un anunci en pàgines webs especialitzades en la compravenda de productes entre particulars, i finalment aportava un número de compte, en el qual ell era el titular, per a realitzar el pagament mitjançant transferència bancària dels supòsits posats de caça.

Investigada una dona que feia de “mula bancària”

Per a obstaculitzar el seguiment dels diners defraudats, transferia les quanties econòmiques obtingudes de manera il·lícita a un segon compte bancari, a nom d’una altra persona, que tan prompte com rebia aquest ingrés, el treia del compte i li ho feia arribar a ell en mà.
Darrere d’aquesta segona persona, estava la figura d’una “mula econòmica”, es tractava d’una dona morilensa, sense antecedents policials, nacionalitat espanyola i de 29 anys d’edat.

La mateixa va ser investigada per la Guàrdia Civil en el Lloc de la Guàrdia Civil de Moriles  (Còrdova) per la seua presumpta participació en 12 delictes d’estafa.

Després d’analitzar la informació obtinguda, els agents van arribar a la conclusió que aquesta dona havia sigut captada per l’estafador mitjançant una suposada oferta de treball de fàcil accés i ben remunerada, i que no obstant això la feia còmplice del delicte.

La dona, que desconeixia l’origen dels ingressos que rebia, es quedava amb un xicotet percentatge dels diners transferits al seu compte, com a pagament del servei que feia per al vertader artífex de l’estafa.

En la següent fase, els investigadors van arribar a la conclusió que es trobaven darrere d’una persona especialitzada en aquesta mena d’estafes, i després d’identificar-lo van poder apreciar l’historial delictiu d’aquesta persona.

Estaven davant un home de nacionalitat espanyola, de 44 anys, que es va iniciar en aquesta mena de delictes l’any 2009, arribant a ser detingut en 19 ocasions i que fins i tot ha complit condemna en dos ocasions per fets similars.

Una vegada identificat a l’únic capitost d’aquestes estafes a la Guàrdia Civil, només li quedava una última fase, la detenció del subjecte. La localització del presumpte autor no va ser senzilla per als investigadors, que finalment van donar amb el seu parador a Còrdova, motiu pel qual van sol·licitar la col·laboració de l’equip ROCA 31 de la Comandància de la Guàrdia Civil de Còrdova.

El dia 23 de març, va ser localitzat en plena via pública en la localitat de Còrdova. En adonar-se de la presència policial, va intentar fugir i oposar resistència a la detenció. No obstant això, l’operació va finalitzar amb èxit, i el presumpte estafador va ser detingut. En el moment de la seua detenció, li constaven huit requisitòries judicials en vigor de cerca, detenció i personació dels demandats de jutjats de diferents comunitats autònomes.

El detingut va ser immediatament lloc a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de Còrdova, que ha decretat la seua llibertat provisional amb càrrecs, i a més ha bloquejat de manera cautelar el compte bancari utilitzat en la comissió d’aquests fets il·lícits. L’Autoritat Judicial competent per a entendre de les diligències instruïdes per l’equip ROCA d’Ibi, el Jutjat d’Instrucció Número 3 d’Alcoi, serà el que, una vegada que reba totes les actuacions, determine el grau de participació atribuïble a cadascun dels presumptes autors.

Últimes notícies

Localitzen en el Palau de Llíria el quadre de Sorolla ‘La Camusa’, desaparegut en els 70

La Policia ha recuperat el retrat d'Isabel de Borbó pintat per Sorolla, al costat de dos obres de Moreno Carbonero, després de rastrejar la seua procedència a Llíria. Les peces van pertànyer a l'extinta Societat Espanyola d'Amics de l'Art i passaran a la disposició de l'Estat.

El BOE detalla la Comissió Mixta després de la dana i fixa la seua estrena el 18 de febrer

El BOE publica el Reial decret que crea la Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana en la Comunitat Valenciana. La primera reunió està prevista per al 18 de febrer.

Kenneth encara el Benidorm Fest com a favorit amb ‘Els ulls no mentixen’

L'artista arriba al compte arrere del Benidorm Fest com un dels més votats en reproduccions amb 'Els ulls no mentixen', a punt del milió, i promet un directe explosiu.

Detinguts a València un notari i dos advocats per espoli a una octogenària amb alzheimer

La Policia Nacional ha arrestat a València a un notari, dos advocats i altres dos persones pel presumpte espoli del patrimoni d'una dona de 80 anys amb alzheimer. Les operacions van incloure vendes infravalorades, doble assessorament i un intent de suprimir el seu usdefruit.

Avís groc este dijous per ratxes de 80 km/h a Castelló, València i Alacant

Aemet ha establit avís groc per a este dijous per vent de l'oest amb ratxes de fins a 80 km/h a Castelló, València i Alacant, i per onatge en la costa.

El vent de ponent dispara hui les màximes en la Comunitat fins a 24 graus

Ratxes molt fortes de l'oest impulsen un ascens tèrmic fins a valors primaverals. A última hora baixarà la cota de neu i demà s'espera un descens de temperatures.

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.