Detingut per estafar a uns caçadors amb una falsa partida

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de l’operació Delmont, ha detingut a un home per estafar a diversos caçadors de les províncies d’Albacete, Alacant, Còrdova, Màlaga i València. A més, per aquests fets, s’ha investigat també a una dona que feia de “mula bancària” per al detingut. L’estafador, al qual li constaven huit requisitòries judicials en vigor en el moment de la detenció, va ser entregat a l’autoritat judicial competent, qui ha decretat la seua posada en llibertat amb mesures cautelars, així com el bloqueig cautelar d’un compte bancari.

A la fi del mes de juliol del passat any, diversos caçadors de la província d’Alacant van interposar sengles denúncies davant la Guàrdia Civil d’Alacant perquè pel que sembla hi havia una persona que els havia estafat amb la venda de llocs de caça per a participar en una tirada de tudons en una finca de la província de Ciudad Real.

Els perjudicats van realitzar pagaments individualitzats, amb quanties econòmiques que oscil·laven entre els 100 i 500 euros, però aquesta tirada mai es va realitzar en lloc de i temps acordat, així com tampoc els van ser retornats els imports abonats per a ella.

Iniciades unes investigacions prèvies pels membres de l’equip ROCA de la Companyia de la Guàrdia Civil d’Ibi, van apreciar que aquesta suposada estafa era de major magnitud del benvolgut al principi, i que també havien afectat a les províncies d’Albacete, Còrdova, Màlaga i València. Per tot això, i per a esclarir els fets denunciats van decidir donar inici a l’operació  Delmont.

Modus operandi

En una primera fase, van analitzar el modus operandi. El presumpte autor, per a atraure a les seues potencials víctimes, obtenia per diferents mitjans la informació de la finca que anava a ser utilitzada com a “ganxo”, posteriorment utilitzava aquesta informació per a realitzar un anunci en pàgines webs especialitzades en la compravenda de productes entre particulars, i finalment aportava un número de compte, en el qual ell era el titular, per a realitzar el pagament mitjançant transferència bancària dels supòsits posats de caça.

Investigada una dona que feia de “mula bancària”

Per a obstaculitzar el seguiment dels diners defraudats, transferia les quanties econòmiques obtingudes de manera il·lícita a un segon compte bancari, a nom d’una altra persona, que tan prompte com rebia aquest ingrés, el treia del compte i li ho feia arribar a ell en mà.
Darrere d’aquesta segona persona, estava la figura d’una “mula econòmica”, es tractava d’una dona morilensa, sense antecedents policials, nacionalitat espanyola i de 29 anys d’edat.

La mateixa va ser investigada per la Guàrdia Civil en el Lloc de la Guàrdia Civil de Moriles  (Còrdova) per la seua presumpta participació en 12 delictes d’estafa.

Després d’analitzar la informació obtinguda, els agents van arribar a la conclusió que aquesta dona havia sigut captada per l’estafador mitjançant una suposada oferta de treball de fàcil accés i ben remunerada, i que no obstant això la feia còmplice del delicte.

La dona, que desconeixia l’origen dels ingressos que rebia, es quedava amb un xicotet percentatge dels diners transferits al seu compte, com a pagament del servei que feia per al vertader artífex de l’estafa.

En la següent fase, els investigadors van arribar a la conclusió que es trobaven darrere d’una persona especialitzada en aquesta mena d’estafes, i després d’identificar-lo van poder apreciar l’historial delictiu d’aquesta persona.

Estaven davant un home de nacionalitat espanyola, de 44 anys, que es va iniciar en aquesta mena de delictes l’any 2009, arribant a ser detingut en 19 ocasions i que fins i tot ha complit condemna en dos ocasions per fets similars.

Una vegada identificat a l’únic capitost d’aquestes estafes a la Guàrdia Civil, només li quedava una última fase, la detenció del subjecte. La localització del presumpte autor no va ser senzilla per als investigadors, que finalment van donar amb el seu parador a Còrdova, motiu pel qual van sol·licitar la col·laboració de l’equip ROCA 31 de la Comandància de la Guàrdia Civil de Còrdova.

El dia 23 de març, va ser localitzat en plena via pública en la localitat de Còrdova. En adonar-se de la presència policial, va intentar fugir i oposar resistència a la detenció. No obstant això, l’operació va finalitzar amb èxit, i el presumpte estafador va ser detingut. En el moment de la seua detenció, li constaven huit requisitòries judicials en vigor de cerca, detenció i personació dels demandats de jutjats de diferents comunitats autònomes.

El detingut va ser immediatament lloc a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de Còrdova, que ha decretat la seua llibertat provisional amb càrrecs, i a més ha bloquejat de manera cautelar el compte bancari utilitzat en la comissió d’aquests fets il·lícits. L’Autoritat Judicial competent per a entendre de les diligències instruïdes per l’equip ROCA d’Ibi, el Jutjat d’Instrucció Número 3 d’Alcoi, serà el que, una vegada que reba totes les actuacions, determine el grau de participació atribuïble a cadascun dels presumptes autors.

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.