Detingut per estafar a uns caçadors amb una falsa partida

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de l’operació Delmont, ha detingut a un home per estafar a diversos caçadors de les províncies d’Albacete, Alacant, Còrdova, Màlaga i València. A més, per aquests fets, s’ha investigat també a una dona que feia de “mula bancària” per al detingut. L’estafador, al qual li constaven huit requisitòries judicials en vigor en el moment de la detenció, va ser entregat a l’autoritat judicial competent, qui ha decretat la seua posada en llibertat amb mesures cautelars, així com el bloqueig cautelar d’un compte bancari.

A la fi del mes de juliol del passat any, diversos caçadors de la província d’Alacant van interposar sengles denúncies davant la Guàrdia Civil d’Alacant perquè pel que sembla hi havia una persona que els havia estafat amb la venda de llocs de caça per a participar en una tirada de tudons en una finca de la província de Ciudad Real.

Els perjudicats van realitzar pagaments individualitzats, amb quanties econòmiques que oscil·laven entre els 100 i 500 euros, però aquesta tirada mai es va realitzar en lloc de i temps acordat, així com tampoc els van ser retornats els imports abonats per a ella.

Iniciades unes investigacions prèvies pels membres de l’equip ROCA de la Companyia de la Guàrdia Civil d’Ibi, van apreciar que aquesta suposada estafa era de major magnitud del benvolgut al principi, i que també havien afectat a les províncies d’Albacete, Còrdova, Màlaga i València. Per tot això, i per a esclarir els fets denunciats van decidir donar inici a l’operació  Delmont.

Modus operandi

En una primera fase, van analitzar el modus operandi. El presumpte autor, per a atraure a les seues potencials víctimes, obtenia per diferents mitjans la informació de la finca que anava a ser utilitzada com a “ganxo”, posteriorment utilitzava aquesta informació per a realitzar un anunci en pàgines webs especialitzades en la compravenda de productes entre particulars, i finalment aportava un número de compte, en el qual ell era el titular, per a realitzar el pagament mitjançant transferència bancària dels supòsits posats de caça.

Investigada una dona que feia de “mula bancària”

Per a obstaculitzar el seguiment dels diners defraudats, transferia les quanties econòmiques obtingudes de manera il·lícita a un segon compte bancari, a nom d’una altra persona, que tan prompte com rebia aquest ingrés, el treia del compte i li ho feia arribar a ell en mà.
Darrere d’aquesta segona persona, estava la figura d’una “mula econòmica”, es tractava d’una dona morilensa, sense antecedents policials, nacionalitat espanyola i de 29 anys d’edat.

La mateixa va ser investigada per la Guàrdia Civil en el Lloc de la Guàrdia Civil de Moriles  (Còrdova) per la seua presumpta participació en 12 delictes d’estafa.

Després d’analitzar la informació obtinguda, els agents van arribar a la conclusió que aquesta dona havia sigut captada per l’estafador mitjançant una suposada oferta de treball de fàcil accés i ben remunerada, i que no obstant això la feia còmplice del delicte.

La dona, que desconeixia l’origen dels ingressos que rebia, es quedava amb un xicotet percentatge dels diners transferits al seu compte, com a pagament del servei que feia per al vertader artífex de l’estafa.

En la següent fase, els investigadors van arribar a la conclusió que es trobaven darrere d’una persona especialitzada en aquesta mena d’estafes, i després d’identificar-lo van poder apreciar l’historial delictiu d’aquesta persona.

Estaven davant un home de nacionalitat espanyola, de 44 anys, que es va iniciar en aquesta mena de delictes l’any 2009, arribant a ser detingut en 19 ocasions i que fins i tot ha complit condemna en dos ocasions per fets similars.

Una vegada identificat a l’únic capitost d’aquestes estafes a la Guàrdia Civil, només li quedava una última fase, la detenció del subjecte. La localització del presumpte autor no va ser senzilla per als investigadors, que finalment van donar amb el seu parador a Còrdova, motiu pel qual van sol·licitar la col·laboració de l’equip ROCA 31 de la Comandància de la Guàrdia Civil de Còrdova.

El dia 23 de març, va ser localitzat en plena via pública en la localitat de Còrdova. En adonar-se de la presència policial, va intentar fugir i oposar resistència a la detenció. No obstant això, l’operació va finalitzar amb èxit, i el presumpte estafador va ser detingut. En el moment de la seua detenció, li constaven huit requisitòries judicials en vigor de cerca, detenció i personació dels demandats de jutjats de diferents comunitats autònomes.

El detingut va ser immediatament lloc a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de Còrdova, que ha decretat la seua llibertat provisional amb càrrecs, i a més ha bloquejat de manera cautelar el compte bancari utilitzat en la comissió d’aquests fets il·lícits. L’Autoritat Judicial competent per a entendre de les diligències instruïdes per l’equip ROCA d’Ibi, el Jutjat d’Instrucció Número 3 d’Alcoi, serà el que, una vegada que reba totes les actuacions, determine el grau de participació atribuïble a cadascun dels presumptes autors.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.

València activa el protocol per contaminació de pols en suspensió i llança recomanacions a la població

L'Ajuntament de València activa el protocol informatiu per un episodi de contaminació de pols en suspensió i demana reduir l'exposició a l'aire lliure i l'ús del cotxe privat.

Kameron Taylor afronta el repte de Màlaga sense por i amb màxim respecte a Unicaja

Kameron Taylor destaca que València Basket no es tirarà arrere davant el repte de visitar a Unicaja després d'una exigent doble jornada d'Eurolliga i subratlla el carinyo i respecte que sent pel seu exequipo.

El València Basket defén la seua segona plaça en l’ACB en la pista d’un Unicaja molt exigit

El València Basket visita a l'Unicaja a Màlaga per a protegir la seua segona posició en la Lliga Endesa després d'una exigent setmana en Eurolliga, enfront d'un rival esgotat per les derrotes però reforçat per la seua passada a la Final Four de la BCL.

Athletic i Vila-real mesuren les seues aspiracions europees en San Mamés

San Mamés acull un dol clau per Europa en el qual l'Athletic intenta recuperar crèdit després del seu colp a Getafe davant un Vila-real que vol consolidar la seua plaça de Champions.