Dos detinguts a Benidorm per estafar a persones majors en caixers automàtics

Ejemplo de shortcode con estilo
Els detinguts van arribar a defraudar un import de més de 7.000 euros en efectiu, a més de joies i altres articles que van adquirir amb les targetes sostretes en comerços

Agents del Grup VI de la Policia Judicial de la Comissaria Local de Benidorm, han detingut a dos persones en el marc d’una laboriosa i complexa investigació d’un delicte continuat d’estafa mitjançant l’ús fraudulent de targetes bancàries.

Els autors utilitzaven el següent “modus operandi” consistent en, embossar amb paper o un altre material la ranura d’inserció de la targeta en el caixer automàtic. Quan les víctimes, generalment persones d’avançada edat i amb menys coneixements en l’operativa dels caixers, no podien introduir la targeta, els detinguts s’aproximaven a ells i s’oferien per a ajudar-los.

Després de guanyar-se la confiança dels ancians, els indicaven que podien realitzar l’operació bancària utilitzant la modalitat «contactless» de la targeta en el dispositiu del caixer, sistema que incorporen les targetes amb una tecnologia de comunicació sense fil que permet disposar de diners en caixers sense necessitat d’introduir la targeta, únicament és necessari acostar la targeta «contactless» al terminal i es realitzarà la retirada de l’efectiu de manera sense fil, de la mateixa manera, per a compra en comerços, no hi ha necessitat d’introduir la targeta en el TPV o passar-la pel lector de bandes magnètiques, simplement amb posar-la damunt del terminal de punt de venda seria suficient.

Tornant als fets, en l’instant en el qual els autors aconseguien convéncer a les seues longeves víctimes, aprofitaven per a observar el pin que introduïen per a completar l’operació. Una vegada que els perjudicats acabaven les seues operacions, els indicaven que havien de tornar a passar la targeta pel lector contactless per a finalitzar-la, al que accedien, abandonant posteriorment el lloc, desconeixedors que l’operativa bancària havia quedat oberta i, com vulga que els autors disposaven del número pin que havien observat anteriorment al descuit, operaven lliurement en el caixer realitzant reintegraments d’efectiu.

Cal afegir que, en diverses ocasions, els responsables del succés quan van veure la possibilitat de fer-lo, van donar el “canvi” de les targetes de dèbit a les víctimes, de manera que, una vegada finalitzada la suposada ajuda en el caixer, no retornaven la targeta al seu propietari sinó que li entregaven una altra de similars característiques tot això amb la finalitat d’augmentar més el perjudici econòmic de les víctimes i realitzar compres en comerços i joieries de la localitat amb les targetes sostretes.

Gràcies a la investigació policial, amb la detenció d’aquestes dos persones, s’ha aconseguit recuperar part dels diners estafats a les víctimes, a més de diverses joies comprades il·lícitament en establiments de joieria de la ciutat.

Els detinguts, de nacionalitats espanyola i colombiana, de 39 i 44 anys, un d’ells amb diversos antecedents en diferents punts de la geografia nacional, van ser posats a disposició judicial davant els jutjats de la mateixa localitat, quedant en llibertat amb càrrecs després de les seues compareixences en seu judicial.

Últimes notícies

SUS al futbol base de diumenge a València i Alacant per l’alerta roja

La Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana ha suspés tots els partits oficials i amistosos d’este diumenge a València i Alacant per l’alerta roja d’AEMET. A Castelló només es jugaran els encontres que no impliquen desplaçaments des d’altres províncies.

València Basket i UCAM es juguen seguir el ritme dels grans en l’ACB

València Basket rep diumenge l’UCAM Murcia en la quarta jornada de la Lliga Endesa, ambdós amb un balanç d’una victòria i dues derrotes i la necessitat d’enganxar-se al grup capdavanter.

Uribes demana a Tebas que es disculpe amb el Reial Madrid per la seua comparació amb el nazisme

El president del CSD, José Manuel Rodríguez Uribes, considera terrible que Javier Tebas haja comparat Real Madrid TV amb la propaganda nazi i li reclama disculpes públiques al club blanc, a més d’haver ordenat analitzar possibles responsabilitats disciplinàries.

València tancarà parcs i suspendrà les activitats a l’aire lliure per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament de València suspendrà este diumenge totes les activitats a l’aire lliure, tancarà parcs, jardins i cementeris i reforçarà els servicis d’emergència per l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes i fenòmens costaners.

Mor un home en una planta de formigó de Castalla en bolcar una retroexcavadora

Un treballador de 67 anys ha mort en una planta de formigó de Castalla després de bolcar una retroexcavadora i quedar atrapat. Bombers del parc d'Ibi han acudit a la zona amb diversos mitjans per a atendre l'emergència.

Aemet activa l’avís roig diumenge al sud de València i nord d’Alacant per pluges extremes

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges diumenge al litoral sud de València i al nord d’Alacant, amb acumulats de fins a 300 l/m2 en 24 hores.

El Palau de la Música bat rècord d’abonats amb un 23 % més en la temporada 2026/27

El Palau de la Música de València arranca la temporada 2026/27 amb 1.170 abonats, un augment del 23,16 %, i quasi duplica la recaptació de les primeres dos setmanes respecte a l’any anterior.

Morant alerta d’un país que il·lusiona o que espanta en les pròximes eleccions

Diana Morant advertix a Madrid que en les generals d’enguany els espanyols es juguen “un país que il·lusiona o un país que espanta” i defensa que a la ciutadania valenciana li interessa que Pedro Sánchez continue al Govern d’Espanya.