Dos detinguts a Benidorm per estafar a persones majors en caixers automàtics

Agents del Grup VI de la Policia Judicial de la Comissaria Local de Benidorm, han detingut a dos persones en el marc d’una laboriosa i complexa investigació d’un delicte continuat d’estafa mitjançant l’ús fraudulent de targetes bancàries.

Els autors utilitzaven el següent “modus operandi” consistent en, embossar amb paper o un altre material la ranura d’inserció de la targeta en el caixer automàtic. Quan les víctimes, generalment persones d’avançada edat i amb menys coneixements en l’operativa dels caixers, no podien introduir la targeta, els detinguts s’aproximaven a ells i s’oferien per a ajudar-los.

Després de guanyar-se la confiança dels ancians, els indicaven que podien realitzar l’operació bancària utilitzant la modalitat «contactless» de la targeta en el dispositiu del caixer, sistema que incorporen les targetes amb una tecnologia de comunicació sense fil que permet disposar de diners en caixers sense necessitat d’introduir la targeta, únicament és necessari acostar la targeta «contactless» al terminal i es realitzarà la retirada de l’efectiu de manera sense fil, de la mateixa manera, per a compra en comerços, no hi ha necessitat d’introduir la targeta en el TPV o passar-la pel lector de bandes magnètiques, simplement amb posar-la damunt del terminal de punt de venda seria suficient.

Tornant als fets, en l’instant en el qual els autors aconseguien convéncer a les seues longeves víctimes, aprofitaven per a observar el pin que introduïen per a completar l’operació. Una vegada que els perjudicats acabaven les seues operacions, els indicaven que havien de tornar a passar la targeta pel lector contactless per a finalitzar-la, al que accedien, abandonant posteriorment el lloc, desconeixedors que l’operativa bancària havia quedat oberta i, com vulga que els autors disposaven del número pin que havien observat anteriorment al descuit, operaven lliurement en el caixer realitzant reintegraments d’efectiu.

Cal afegir que, en diverses ocasions, els responsables del succés quan van veure la possibilitat de fer-lo, van donar el “canvi” de les targetes de dèbit a les víctimes, de manera que, una vegada finalitzada la suposada ajuda en el caixer, no retornaven la targeta al seu propietari sinó que li entregaven una altra de similars característiques tot això amb la finalitat d’augmentar més el perjudici econòmic de les víctimes i realitzar compres en comerços i joieries de la localitat amb les targetes sostretes.

Gràcies a la investigació policial, amb la detenció d’aquestes dos persones, s’ha aconseguit recuperar part dels diners estafats a les víctimes, a més de diverses joies comprades il·lícitament en establiments de joieria de la ciutat.

Els detinguts, de nacionalitats espanyola i colombiana, de 39 i 44 anys, un d’ells amb diversos antecedents en diferents punts de la geografia nacional, van ser posats a disposició judicial davant els jutjats de la mateixa localitat, quedant en llibertat amb càrrecs després de les seues compareixences en seu judicial.

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.