Estafen a un centenar d’espanyols fent-se passar pels seus bancs

 

Tres persones, dos xics de 21 i 23 anys i una dona de 43, han sigut detinguts com a presumptes autores d’un delicte continuat d’estafa (a través de phising bancari) i un altre de pertinença a grup criminal, segons ha informat la Guàrdia Civil a través d’un comunicat.

 

La investigació es va obrir el passat 2 de març, després de què un veí de Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), presentara una denúncia davant la Guàrdia Civil d’esta localitat, en la que afirmava que havia sigut víctima d’una estafa, de 412 euros, d’una compra per internet que ell no havia fet.

 

Una estafa a través de phising

L’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Joan es va fer càrrec de les gestions i finalment va localitzar a tres persones que, a través de phising bancari, s’haurien fet, presumptament, amb les dades de fins a 15 targetes, de diverses entitats bancàries. 

 

Els delinqüents conseguien les dades enviant correus electrònics massius fraudulents, fent-se passar per entitats bancàries. En estos correus informaven als clients de les diferents entitats d’una suposada fallada de seguretat en la seua banca online remetent-los a una pàgina web externa, creada pels mateixos estafadors, en la que els perjudicats introduïen les dades reals de la seua targeta bancària i d’accés a la seua banca online, dades que eren immediatament captades pels autors.

 

Es feien amb efectes deportius i electrònics que venien en el mercat negre

Estes dades eren utilitzades per a comprar online efectes deportius i electrònics, que eren rebuts pels autors en una casa d’Almeria ciutat. Després, revenien estos productes en el mercat negre, a un preu considerablement inferior.

 

Amb este modus operandi, els autors haurien conseguit, presumptament, fer operacions bancàries per un valor de més de 7.000 euros. També haurien intentat obtindre més operacions, que finalment haurien sigut denegades, per import de 5.160 euros.

 

Possibles autors d’un centenar d’estafes

Els agents es van desplaçar el passat 10 d’agost a Almeria per a procedir a la detenció d’estes tres persones i han conseguit aclarir, de moment, un total de 20 estafes, amb perjudicats en Barcelona, Madrid, Balears i Segòvia, a demés de la del denunciat de Sant Joan d’Alacant.

 

La investigació continua oberta per a aclarir la possible autoria dels investigats en més de mig centenar d’estafes més i els detinguts ja han sigut posats a la disposició de l’autoritat judicial d’Almeria, quedant en llibertat a l’espera de juí.

Últimes notícies

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.