Estafen a un centenar d’espanyols fent-se passar pels seus bancs

Ejemplo de shortcode con estilo
  Tres persones, dos xics de 21 i 23 anys i una dona de 43, han sigut detinguts com a presumptes autores d’un delicte continuat d’estafa (a través de phising bancari) i un altre de pertinença a grup criminal, segons ha informat la Guàrdia Civil a través d’un comunicat.   La investigació es va obrir el passat 2 […]

 

Tres persones, dos xics de 21 i 23 anys i una dona de 43, han sigut detinguts com a presumptes autores d’un delicte continuat d’estafa (a través de phising bancari) i un altre de pertinença a grup criminal, segons ha informat la Guàrdia Civil a través d’un comunicat.

 

La investigació es va obrir el passat 2 de març, després de què un veí de Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), presentara una denúncia davant la Guàrdia Civil d’esta localitat, en la que afirmava que havia sigut víctima d’una estafa, de 412 euros, d’una compra per internet que ell no havia fet.

 

Una estafa a través de phising

L’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Joan es va fer càrrec de les gestions i finalment va localitzar a tres persones que, a través de phising bancari, s’haurien fet, presumptament, amb les dades de fins a 15 targetes, de diverses entitats bancàries. 

 

Els delinqüents conseguien les dades enviant correus electrònics massius fraudulents, fent-se passar per entitats bancàries. En estos correus informaven als clients de les diferents entitats d’una suposada fallada de seguretat en la seua banca online remetent-los a una pàgina web externa, creada pels mateixos estafadors, en la que els perjudicats introduïen les dades reals de la seua targeta bancària i d’accés a la seua banca online, dades que eren immediatament captades pels autors.

 

Es feien amb efectes deportius i electrònics que venien en el mercat negre

Estes dades eren utilitzades per a comprar online efectes deportius i electrònics, que eren rebuts pels autors en una casa d’Almeria ciutat. Després, revenien estos productes en el mercat negre, a un preu considerablement inferior.

 

Amb este modus operandi, els autors haurien conseguit, presumptament, fer operacions bancàries per un valor de més de 7.000 euros. També haurien intentat obtindre més operacions, que finalment haurien sigut denegades, per import de 5.160 euros.

 

Possibles autors d’un centenar d’estafes

Els agents es van desplaçar el passat 10 d’agost a Almeria per a procedir a la detenció d’estes tres persones i han conseguit aclarir, de moment, un total de 20 estafes, amb perjudicats en Barcelona, Madrid, Balears i Segòvia, a demés de la del denunciat de Sant Joan d’Alacant.

 

La investigació continua oberta per a aclarir la possible autoria dels investigats en més de mig centenar d’estafes més i els detinguts ja han sigut posats a la disposició de l’autoritat judicial d’Almeria, quedant en llibertat a l’espera de juí.

Últimes notícies

Torrent recorda les onze víctimes de la dana amb un minut de silenci

Torrent ha recordat este dijous les onze víctimes mortals de la dana amb un minut de silenci i una ofrena floral al monument del Mas del Jutge. L’homenatge s’ha celebrat en el segon aniversari de la tragèdia.

El Valencia afronta cinc partits al novembre per a eixir del descens

El Valencia jugarà quatre partits de Lliga i un de Copa al novembre, amb el Real Madrid, tres rivals directes i el Tavernes com a adversaris.

Elche afronta quatre partits clau en novembre, amb dos derbis valencians

L’Elche jugarà quatre partits en novembre, tres al Martínez Valero, contra Valencia, Betis, Levante i Atlético de Madrid. El mes pot confirmar la recuperació classificatòria de l’equip.

El partit contra el Tarancón, el sisé ajornat del Levante en els dos últims anys

El Levante jugarà el dijous 5 de novembre el partit de Copa del Rei contra el CD Tarancón, ajornat el dimecres anterior per l’accident ferroviari a Urda (Toledo). El club ha patit fins a sis ajornaments en els dos últims anys.

Cada empresa que exposa en Feria Valencia aporta més de 234.000 euros a l’economia local

Cada empresa expositora de Feria Valencia genera més de 234.000 euros per a l’economia local. El recinte també ha impulsat 722,4 milions d’euros de PIB i 12.727 llocs de treball en 2024.

La vaga de maquinistes suprimix tres trens de la C-1 a València

La vaga de Semaf ha deixat tres trens de la línia C-1 sense servici fins a les 9 hores. Renfe ha recomanat buscar alternatives davant l’afectació prevista.

La Copa del Rei guardarà un minut de silenci per les víctimes de l’accident d’Urda

Els 23 partits de la Copa del Rei d’este dijous començaran amb un minut de silenci per les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda. El sinistre ha deixat almenys 68 morts.

Toñi García reclama justícia per les víctimes de la dana de 2024

Toñi García, que va perdre el marit i la filla en la dana de 2024, manté la seua lluita per les víctimes i critica la gestió d’aquella emergència.