Estalvi en ‘la tornada al col·le’: el 90% de les famílies reutilitza roba i material escolar per a reduir gastos

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana ha realitzat un sondeig per a conéixer el cost de la tornada al col·le i els hàbits de les famílies. Quant a la previsió de gastos, les dades que llancen esta enquesta varien notablement en funció del tipus de col·legi en el qual està escolaritzat l’alumne, ja siga públic, concertat o privat.

La partida més elevada i imprescindible per a iniciar el curs és l’adquisició de llibres, que per a les famílies valencianes que pertanyen a la ‘xarxa llibre‘ pot suposar un estalvi entre 300€ i 400€ en funció del cicle i etapa educativa.

Per tant, només han d’adquirir els quaderns emplenables si es requerixen en eixe curs. En eixe cas les famílies destinen una mitjana de 23€ per quadern. Però a més dels llibres, l’adquisició de material escolar també suposa un desemborsament important, de fet, gasten entre 45€ i 120€ depenent de si compren motxilla, estoig, calculadora, compàs ens altres.

Moltes persones consumidores reutilitzen part del material d’altres anys, ja que pot suposar un estalvi del 20%, no obstant això, sempre cal comprar material nou com a recanvis de carpetes, llibretes. De fet, majoritàriament les famílies que disposen del llistat de material ja l’han adquirit i d’esta manera han pogut comparar preus i també escalonar el gasto.

Roba i uniforme: peces ‘heretades’ dels germans

Una altra de les partides habituals en la tornada al col·le és l’adquisició de l’uniforme, sempre que el centre escolar al qual assistisca l’alumne així ho requerisca, o roba necessària per a iniciar el nou curs.

El gasto d’uniforme oscil·la entre 100€ i 400€ depenent de les peces que es necessita renovar, ja que habitualment no es compra tot l’uniforme complet, ja que es reutilitzen d’un any per a un altre. En els centres on no es requerisca uniforme, les famílies també coincidint amb l’inici del curs compren roba especialment roba i sabata esportiva. De mitjana les famílies destinen a esta partida 130€.

Un 80% de les persones consumidores afirmen que, encara que el gasto més important es fa al setembre, la compra de roba i/o uniforme se sol fer de manera escalonada durant tot l’any i en funció de les necessitats dels fills. A més, un 90% de les famílies valencianes reconeixen que reutilitzaran part de la roba de la temporada anterior, i habitualment les famílies amb més d’1 fill assenyala que els germans xicotets aprofiten la roba dels germans majors com a norma habitual.

Transport, menjador i extraescolars

Uns altres dels gastos que solen fer front al setembre i cal afegir són les quotes de l’AMPA, servici de menjador, transport i quotes escolars, que incrementen més el desemborsament que ha de fer front les famílies valencianes. En el cas dels centres privats a més cal tindre en compte el cost de la mensualitat i si és el cas el de la matrícula.

Les extraescolars també s’inicien el mes de setembre, i destinen de mitjana 95€, idiomes, esport i música són habituals entre l’alumnat valencià. Quant a les extraescolars, les famílies valencianes manifesten que suposa un esforç important poder mantindre el cost de les classes, però reconeixen que és important que els seus fills reforcen algun idioma, especialment l’anglés o integren algun esport en el seu dia a dia.

En definitiva, per a iniciar el curs escolar les famílies valencianes destinaren des de 175€ fins a 1.000€ depenent del tipus del centre en el que està escolaritzat l’alumne, ja siga públic, concertat o privat. Segons, la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana “un consum més sostenible, la reutilització de material i/o roba i la ‘xarxa llibre’ alleugerix la costa de setembre de les famílies valencianes”

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.

Dos anys de presó per agredir sexualment a una dona amb discapacitat intel·lectual a Alcoi

L'Audiència d'Alacant condemna a dos anys de presó i cinc d'allunyament i llibertat vigilada a un home que va agredir sexualment de forma continuada a una dona amb un 65% de discapacitat intel·lectual.

Sanitat ordena retirar una crema depilatòria de Deliplus per dubtes sobre la seua seguretat

Sanitat ha ordenat el cessament de venda i retirada d'una crema depilatòria Deliplus de Mercadona al no poder garantir un ús segur, per risc de sobreexposicion en zones àmplies del cos.