Estalvi en ‘la tornada al col·le’: el 90% de les famílies reutilitza roba i material escolar per a reduir gastos

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana ha realitzat un sondeig per a conéixer el cost de la tornada al col·le i els hàbits de les famílies. Quant a la previsió de gastos, les dades que llancen esta enquesta varien notablement en funció del tipus de col·legi en el qual està escolaritzat l’alumne, ja siga públic, concertat o privat.

La partida més elevada i imprescindible per a iniciar el curs és l’adquisició de llibres, que per a les famílies valencianes que pertanyen a la ‘xarxa llibre‘ pot suposar un estalvi entre 300€ i 400€ en funció del cicle i etapa educativa.

Per tant, només han d’adquirir els quaderns emplenables si es requerixen en eixe curs. En eixe cas les famílies destinen una mitjana de 23€ per quadern. Però a més dels llibres, l’adquisició de material escolar també suposa un desemborsament important, de fet, gasten entre 45€ i 120€ depenent de si compren motxilla, estoig, calculadora, compàs ens altres.

Moltes persones consumidores reutilitzen part del material d’altres anys, ja que pot suposar un estalvi del 20%, no obstant això, sempre cal comprar material nou com a recanvis de carpetes, llibretes. De fet, majoritàriament les famílies que disposen del llistat de material ja l’han adquirit i d’esta manera han pogut comparar preus i també escalonar el gasto.

Roba i uniforme: peces ‘heretades’ dels germans

Una altra de les partides habituals en la tornada al col·le és l’adquisició de l’uniforme, sempre que el centre escolar al qual assistisca l’alumne així ho requerisca, o roba necessària per a iniciar el nou curs.

El gasto d’uniforme oscil·la entre 100€ i 400€ depenent de les peces que es necessita renovar, ja que habitualment no es compra tot l’uniforme complet, ja que es reutilitzen d’un any per a un altre. En els centres on no es requerisca uniforme, les famílies també coincidint amb l’inici del curs compren roba especialment roba i sabata esportiva. De mitjana les famílies destinen a esta partida 130€.

Un 80% de les persones consumidores afirmen que, encara que el gasto més important es fa al setembre, la compra de roba i/o uniforme se sol fer de manera escalonada durant tot l’any i en funció de les necessitats dels fills. A més, un 90% de les famílies valencianes reconeixen que reutilitzaran part de la roba de la temporada anterior, i habitualment les famílies amb més d’1 fill assenyala que els germans xicotets aprofiten la roba dels germans majors com a norma habitual.

Transport, menjador i extraescolars

Uns altres dels gastos que solen fer front al setembre i cal afegir són les quotes de l’AMPA, servici de menjador, transport i quotes escolars, que incrementen més el desemborsament que ha de fer front les famílies valencianes. En el cas dels centres privats a més cal tindre en compte el cost de la mensualitat i si és el cas el de la matrícula.

Les extraescolars també s’inicien el mes de setembre, i destinen de mitjana 95€, idiomes, esport i música són habituals entre l’alumnat valencià. Quant a les extraescolars, les famílies valencianes manifesten que suposa un esforç important poder mantindre el cost de les classes, però reconeixen que és important que els seus fills reforcen algun idioma, especialment l’anglés o integren algun esport en el seu dia a dia.

En definitiva, per a iniciar el curs escolar les famílies valencianes destinaren des de 175€ fins a 1.000€ depenent del tipus del centre en el que està escolaritzat l’alumne, ja siga públic, concertat o privat. Segons, la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana “un consum més sostenible, la reutilització de material i/o roba i la ‘xarxa llibre’ alleugerix la costa de setembre de les famílies valencianes”

Últimes notícies

Noche sufocant a la Comunitat Valenciana amb mínimes que quasi no baixen dels 28 graus

La Comunitat Valenciana ha viscut una nova nit tòrrida, amb 28,2 graus de mínima a Parcent i valors per damunt dels 27 graus en nombrosos municipis mentre continua l’ona de calor.

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.