Estalvi en ‘la tornada al col·le’: el 90% de les famílies reutilitza roba i material escolar per a reduir gastos

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana ha realitzat un sondeig per a conéixer el cost de la tornada al col·le i els hàbits de les famílies. Quant a la previsió de gastos, les dades que llancen esta enquesta varien notablement en funció del tipus de col·legi en el qual està escolaritzat l’alumne, ja siga públic, concertat o privat.

La partida més elevada i imprescindible per a iniciar el curs és l’adquisició de llibres, que per a les famílies valencianes que pertanyen a la ‘xarxa llibre‘ pot suposar un estalvi entre 300€ i 400€ en funció del cicle i etapa educativa.

Per tant, només han d’adquirir els quaderns emplenables si es requerixen en eixe curs. En eixe cas les famílies destinen una mitjana de 23€ per quadern. Però a més dels llibres, l’adquisició de material escolar també suposa un desemborsament important, de fet, gasten entre 45€ i 120€ depenent de si compren motxilla, estoig, calculadora, compàs ens altres.

Moltes persones consumidores reutilitzen part del material d’altres anys, ja que pot suposar un estalvi del 20%, no obstant això, sempre cal comprar material nou com a recanvis de carpetes, llibretes. De fet, majoritàriament les famílies que disposen del llistat de material ja l’han adquirit i d’esta manera han pogut comparar preus i també escalonar el gasto.

Roba i uniforme: peces ‘heretades’ dels germans

Una altra de les partides habituals en la tornada al col·le és l’adquisició de l’uniforme, sempre que el centre escolar al qual assistisca l’alumne així ho requerisca, o roba necessària per a iniciar el nou curs.

El gasto d’uniforme oscil·la entre 100€ i 400€ depenent de les peces que es necessita renovar, ja que habitualment no es compra tot l’uniforme complet, ja que es reutilitzen d’un any per a un altre. En els centres on no es requerisca uniforme, les famílies també coincidint amb l’inici del curs compren roba especialment roba i sabata esportiva. De mitjana les famílies destinen a esta partida 130€.

Un 80% de les persones consumidores afirmen que, encara que el gasto més important es fa al setembre, la compra de roba i/o uniforme se sol fer de manera escalonada durant tot l’any i en funció de les necessitats dels fills. A més, un 90% de les famílies valencianes reconeixen que reutilitzaran part de la roba de la temporada anterior, i habitualment les famílies amb més d’1 fill assenyala que els germans xicotets aprofiten la roba dels germans majors com a norma habitual.

Transport, menjador i extraescolars

Uns altres dels gastos que solen fer front al setembre i cal afegir són les quotes de l’AMPA, servici de menjador, transport i quotes escolars, que incrementen més el desemborsament que ha de fer front les famílies valencianes. En el cas dels centres privats a més cal tindre en compte el cost de la mensualitat i si és el cas el de la matrícula.

Les extraescolars també s’inicien el mes de setembre, i destinen de mitjana 95€, idiomes, esport i música són habituals entre l’alumnat valencià. Quant a les extraescolars, les famílies valencianes manifesten que suposa un esforç important poder mantindre el cost de les classes, però reconeixen que és important que els seus fills reforcen algun idioma, especialment l’anglés o integren algun esport en el seu dia a dia.

En definitiva, per a iniciar el curs escolar les famílies valencianes destinaren des de 175€ fins a 1.000€ depenent del tipus del centre en el que està escolaritzat l’alumne, ja siga públic, concertat o privat. Segons, la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana “un consum més sostenible, la reutilització de material i/o roba i la ‘xarxa llibre’ alleugerix la costa de setembre de les famílies valencianes”

Últimes notícies

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.
FILMOTECA D'ESTIU