16.6 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Estalvi en ‘la tornada al col·le’: el 90% de les famílies reutilitza roba i material escolar per a reduir gastos

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana ha realitzat un sondeig per a conéixer el cost de la tornada al col·le i els hàbits de les famílies. Quant a la previsió de gastos, les dades que llancen esta enquesta varien notablement en funció del tipus de col·legi en el qual està escolaritzat l’alumne, ja siga públic, concertat o privat.

La partida més elevada i imprescindible per a iniciar el curs és l’adquisició de llibres, que per a les famílies valencianes que pertanyen a la ‘xarxa llibre‘ pot suposar un estalvi entre 300€ i 400€ en funció del cicle i etapa educativa.

Per tant, només han d’adquirir els quaderns emplenables si es requerixen en eixe curs. En eixe cas les famílies destinen una mitjana de 23€ per quadern. Però a més dels llibres, l’adquisició de material escolar també suposa un desemborsament important, de fet, gasten entre 45€ i 120€ depenent de si compren motxilla, estoig, calculadora, compàs ens altres.

Moltes persones consumidores reutilitzen part del material d’altres anys, ja que pot suposar un estalvi del 20%, no obstant això, sempre cal comprar material nou com a recanvis de carpetes, llibretes. De fet, majoritàriament les famílies que disposen del llistat de material ja l’han adquirit i d’esta manera han pogut comparar preus i també escalonar el gasto.

Roba i uniforme: peces ‘heretades’ dels germans

Una altra de les partides habituals en la tornada al col·le és l’adquisició de l’uniforme, sempre que el centre escolar al qual assistisca l’alumne així ho requerisca, o roba necessària per a iniciar el nou curs.

El gasto d’uniforme oscil·la entre 100€ i 400€ depenent de les peces que es necessita renovar, ja que habitualment no es compra tot l’uniforme complet, ja que es reutilitzen d’un any per a un altre. En els centres on no es requerisca uniforme, les famílies també coincidint amb l’inici del curs compren roba especialment roba i sabata esportiva. De mitjana les famílies destinen a esta partida 130€.

Un 80% de les persones consumidores afirmen que, encara que el gasto més important es fa al setembre, la compra de roba i/o uniforme se sol fer de manera escalonada durant tot l’any i en funció de les necessitats dels fills. A més, un 90% de les famílies valencianes reconeixen que reutilitzaran part de la roba de la temporada anterior, i habitualment les famílies amb més d’1 fill assenyala que els germans xicotets aprofiten la roba dels germans majors com a norma habitual.

Transport, menjador i extraescolars

Uns altres dels gastos que solen fer front al setembre i cal afegir són les quotes de l’AMPA, servici de menjador, transport i quotes escolars, que incrementen més el desemborsament que ha de fer front les famílies valencianes. En el cas dels centres privats a més cal tindre en compte el cost de la mensualitat i si és el cas el de la matrícula.

Les extraescolars també s’inicien el mes de setembre, i destinen de mitjana 95€, idiomes, esport i música són habituals entre l’alumnat valencià. Quant a les extraescolars, les famílies valencianes manifesten que suposa un esforç important poder mantindre el cost de les classes, però reconeixen que és important que els seus fills reforcen algun idioma, especialment l’anglés o integren algun esport en el seu dia a dia.

En definitiva, per a iniciar el curs escolar les famílies valencianes destinaren des de 175€ fins a 1.000€ depenent del tipus del centre en el que està escolaritzat l’alumne, ja siga públic, concertat o privat. Segons, la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana “un consum més sostenible, la reutilització de material i/o roba i la ‘xarxa llibre’ alleugerix la costa de setembre de les famílies valencianes”

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.