Estalvi en ‘la tornada al col·le’: el 90% de les famílies reutilitza roba i material escolar per a reduir gastos

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana ha realitzat un sondeig per a conéixer el cost de la tornada al col·le i els hàbits de les famílies. Quant a la previsió de gastos, les dades que llancen esta enquesta varien notablement en funció del tipus de col·legi en el qual està escolaritzat l’alumne, ja siga públic, concertat o privat.

La partida més elevada i imprescindible per a iniciar el curs és l’adquisició de llibres, que per a les famílies valencianes que pertanyen a la ‘xarxa llibre‘ pot suposar un estalvi entre 300€ i 400€ en funció del cicle i etapa educativa.

Per tant, només han d’adquirir els quaderns emplenables si es requerixen en eixe curs. En eixe cas les famílies destinen una mitjana de 23€ per quadern. Però a més dels llibres, l’adquisició de material escolar també suposa un desemborsament important, de fet, gasten entre 45€ i 120€ depenent de si compren motxilla, estoig, calculadora, compàs ens altres.

Moltes persones consumidores reutilitzen part del material d’altres anys, ja que pot suposar un estalvi del 20%, no obstant això, sempre cal comprar material nou com a recanvis de carpetes, llibretes. De fet, majoritàriament les famílies que disposen del llistat de material ja l’han adquirit i d’esta manera han pogut comparar preus i també escalonar el gasto.

Roba i uniforme: peces ‘heretades’ dels germans

Una altra de les partides habituals en la tornada al col·le és l’adquisició de l’uniforme, sempre que el centre escolar al qual assistisca l’alumne així ho requerisca, o roba necessària per a iniciar el nou curs.

El gasto d’uniforme oscil·la entre 100€ i 400€ depenent de les peces que es necessita renovar, ja que habitualment no es compra tot l’uniforme complet, ja que es reutilitzen d’un any per a un altre. En els centres on no es requerisca uniforme, les famílies també coincidint amb l’inici del curs compren roba especialment roba i sabata esportiva. De mitjana les famílies destinen a esta partida 130€.

Un 80% de les persones consumidores afirmen que, encara que el gasto més important es fa al setembre, la compra de roba i/o uniforme se sol fer de manera escalonada durant tot l’any i en funció de les necessitats dels fills. A més, un 90% de les famílies valencianes reconeixen que reutilitzaran part de la roba de la temporada anterior, i habitualment les famílies amb més d’1 fill assenyala que els germans xicotets aprofiten la roba dels germans majors com a norma habitual.

Transport, menjador i extraescolars

Uns altres dels gastos que solen fer front al setembre i cal afegir són les quotes de l’AMPA, servici de menjador, transport i quotes escolars, que incrementen més el desemborsament que ha de fer front les famílies valencianes. En el cas dels centres privats a més cal tindre en compte el cost de la mensualitat i si és el cas el de la matrícula.

Les extraescolars també s’inicien el mes de setembre, i destinen de mitjana 95€, idiomes, esport i música són habituals entre l’alumnat valencià. Quant a les extraescolars, les famílies valencianes manifesten que suposa un esforç important poder mantindre el cost de les classes, però reconeixen que és important que els seus fills reforcen algun idioma, especialment l’anglés o integren algun esport en el seu dia a dia.

En definitiva, per a iniciar el curs escolar les famílies valencianes destinaren des de 175€ fins a 1.000€ depenent del tipus del centre en el que està escolaritzat l’alumne, ja siga públic, concertat o privat. Segons, la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana “un consum més sostenible, la reutilització de material i/o roba i la ‘xarxa llibre’ alleugerix la costa de setembre de les famílies valencianes”

Últimes notícies

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.

Milers de residents de la Comunitat continuen sense cobrar la nòmina de juny, segons CESM-CV

El sindicat mèdic CESM-CV denuncia que molts residents de primer any i renovats en juny encara no han cobrat, tot i treballar amb normalitat als hospitals i centres de salut valencians.

Condenat a quatre anys de presó per agredir sexualment la seua inquilina a Villena

Un home de 59 anys ha sigut condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment una inquilina que li tenia llogada una habitació a Villena. A més, haurà d’indemnitzar la víctima amb 20.000 euros per danys morals.

Un incendi en un motor obliga a desallotjar un edifici de laboratoris a la UPV

Un incendi en un motor de combustió interna en una sala d’assaig del bloc 8P de la UPV ha obligat a desallotjar l’edifici de laboratoris fins que els bombers han controlat les flames i han ventilat la zona.