12.5 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Vols estalviar per Nadal? Ací et presentem cinc consells per a aconseguir-ho

Aquestes festes venen acompanyades d’un increment dels preus i un gran creixement de la inflació. Ja per si mateix aquestes dates són un moment de Vols estalviar per Nadal? Ací et presentem cinc consells per a aconseguir-ho: regals, sopars, viatges per a veure a la família…. però enguany sembla que la costa de gener serà encara més empinada.

La factura de la llum és un dels problemes més importants de les famílies espanyoles quan es parla de consum, però també la compra d’aliments especials per a aquestes dates tan assenyalades.

Per això, ací pots llegir una sèrie de consells per a estalviar i ser consumidors intel·ligents en aquesta època.

Planeja les teues compres: encara que semble obvi, acudir a les botigues sense una idea clara del que s’està buscant pot convertir-se en la tempesta perfecta per a eixir amb molt més del que es tenia planejat comprar.

Compara preus: malgrat l’escassetat que viuen hui els proveïdors, hi ha moltes opcions per a adquirir el que estàs buscant, totes amb preus i condicions diferents, per la qual cosa la millor opció per a evitar usar més diners del que és necessari, és comparar els preus dels articles que vols comprar.

Destina un pressupost: és veritat que, com ja es va esmentar, en aquestes dates hi ha una mica més de liquiditat, tanmateix, això no significa que la capacitat de compra siga infinita.

Evita “l’última hora”: a més que cal evitar també les aglomeracions, és molt important no deixar tot fins al final perquè la pressió i les presses ens poden portar a prendre decisions poc encertades, com el joguet més car, la roba de nova temporada o el llibre que tots busquen hui però que demà estarà en oferta. El millor és prendre’s el temps necessari per a fer les compres amb calma per a pensar amb claredat el que cada membre de la família necessita.

Ser pràctic amb els regals. Els regals per compromís s’acaben estenent massa i acaben consumint un bon percentatge del nostre pressupost. Una bona idea és proposar fer un ‘amic invisible’ entre la família o grup d’amics, així cadascun regalarà a algú i tots rebran un regal. Altres opcions a tindre en compte és regalar el teu temps amb ‘vals’ per a fer el sopar, portar el desdejuni al llit o tallar la gespa; o els regals fets a mà.

Aprofitar les despeses d’enviament.  Si les compres de diversos regals es realitzen de manera en línia, una bona opció és intentar cenyir-se a una sola web per a així aprofitar les despeses d’enviament i estalviar est una xicoteta despesa extra al no anar pagant-los en diferents botigues en línia”.

Buscar descomptes i vigilar els preus.  Una opció és utilitzar webs de descomptes i fer un seguiment de les coses que volem segur per a vigilar els seus preus. A més, en moltes d’aquestes plataformes es poden crear alertes per a ser el primer a assabentar-te de les gangues que més interessen.

Esperar a les rebaixes.  Les rebaixes d’hivern estan molt a la vora. Abans de comprar roba nova o electrònica es pot plantejar la possibilitat d’esperar uns dies i així aprofitar els descomptes durant les rebaixes.

Aquests consells podran ajudar al fet que la butxaca patisca el menys possible en aquestes dates de tanta despesa, tenint una mica de previsió i organitzant-nos amb temps podem aconseguir passar unes festes per a gaudir com sempre i donar-li un respir a la nostra butxaca.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.