Els EUA imposa la vacunació obligatòria en empreses amb més de 100 treballadors

 

El president dels Estats Units, Joe Biden, ha anunciat este dijous nous requisits en l’àmbit laboral que exigiran, entre altres, que els treballadors estiguen vacunats en les empreses de més de 100 empleats i en l’àmbit sanitari, alguna cosa que afectarà «dos terços de tots els treballadors estatunidencs» abans del 4 de gener.

«L’elecció és senzilla», ha explicat el mandatari en una declaració emesa este dijous, «vacunar a més persones o prolongar esta pandèmia», ja que «el virus no desapareixerà per si mateix» i la vacunació «és el millor camí per a eixir d’esta pandèmia».

Biden, que ha assegurat que «haguera preferit que l’obligatorietat no fora necessària», ha lamentat que «hi ha massa gent sense vacunar», per la qual cosa, seguint l’èxit que han tingut fins al moment estos requisits, en paraules del president, el Departament de Treball i el de Salut han imposat més mesures.

En concret, «s’exigeix la vacunació contra la COVID-19 per a les empreses amb 100 o més empleats», i els treballadors que no compten amb la inoculació, hauran de sotmetre’s a proves setmanals de coronavirus, mentre que «ningú hauria d’estar en risc quan busque atenció mèdica», per la qual cosa els treballadors sanitaris també hauran d’estar immunitzats.

Estos nous requisits afectaran uns 100 milions d’estatunidencs, ha explicat Biden, després de defensar que l’obligatorietat de la vacunació «és bona per a l’economia», ja que «no sols augmenten les taxes de vacunació, sinó que ajuden al fet que la gent torne a treballar».

El president ha explicat que la vacuna obligatòria ha ajudat «reduir el nombre d’estatunidencs majors de 12 anys no vacunats d’aproximadament 100 milions a la fi de juliol, a només uns 60 milions en l’actualitat». A més, ha justificat que estos requisits de vacunació no han provocat «acomiadaments massius» ni escassetat de treballadors.

La Casa Blanca també requereix per a aqueixa mateixa data que estiguen vacunats tots els treballadors de 76.000 centres de salut i residències que reben fons federals dels serveis públics de salut Medicaid i Medicara. En aqueix cas, no hi haurà opció de sotmetre’s a proves i l’única opció és la immunització, encara que s’admetran excepcions per causes mèdiques o religioses.

En total l’Administració calcula que les dos mesures, emeses a l’empara de l’emergència nacional pel coronavirus, cobriran a més de 100 milions de treballadors, 84 en el sector privat i 17 en els centres mèdics, o dos terços de la massa laboral als EUA. I l’ordre per al sector privat, on les empreses han de donar temps als seus empleats per a immunitzar-se i cobrir les seues baixes si tenen efectes secundaris, representa el més contundent ús del poder executiu de Biden fins hui en la lluita contra la pandèmia.

Amb les mesures anunciades este dijous hi ha «requisits per a protegir les persones d’una malaltia que s’ha cobrat la vida de 750.000 estatunidencs», ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.