21.4 C
València
Dissabte, 19 abril, 2025

Els EUA imposa la vacunació obligatòria en empreses amb més de 100 treballadors

 

El president dels Estats Units, Joe Biden, ha anunciat este dijous nous requisits en l’àmbit laboral que exigiran, entre altres, que els treballadors estiguen vacunats en les empreses de més de 100 empleats i en l’àmbit sanitari, alguna cosa que afectarà «dos terços de tots els treballadors estatunidencs» abans del 4 de gener.

«L’elecció és senzilla», ha explicat el mandatari en una declaració emesa este dijous, «vacunar a més persones o prolongar esta pandèmia», ja que «el virus no desapareixerà per si mateix» i la vacunació «és el millor camí per a eixir d’esta pandèmia».

Biden, que ha assegurat que «haguera preferit que l’obligatorietat no fora necessària», ha lamentat que «hi ha massa gent sense vacunar», per la qual cosa, seguint l’èxit que han tingut fins al moment estos requisits, en paraules del president, el Departament de Treball i el de Salut han imposat més mesures.

En concret, «s’exigeix la vacunació contra la COVID-19 per a les empreses amb 100 o més empleats», i els treballadors que no compten amb la inoculació, hauran de sotmetre’s a proves setmanals de coronavirus, mentre que «ningú hauria d’estar en risc quan busque atenció mèdica», per la qual cosa els treballadors sanitaris també hauran d’estar immunitzats.

Estos nous requisits afectaran uns 100 milions d’estatunidencs, ha explicat Biden, després de defensar que l’obligatorietat de la vacunació «és bona per a l’economia», ja que «no sols augmenten les taxes de vacunació, sinó que ajuden al fet que la gent torne a treballar».

El president ha explicat que la vacuna obligatòria ha ajudat «reduir el nombre d’estatunidencs majors de 12 anys no vacunats d’aproximadament 100 milions a la fi de juliol, a només uns 60 milions en l’actualitat». A més, ha justificat que estos requisits de vacunació no han provocat «acomiadaments massius» ni escassetat de treballadors.

La Casa Blanca també requereix per a aqueixa mateixa data que estiguen vacunats tots els treballadors de 76.000 centres de salut i residències que reben fons federals dels serveis públics de salut Medicaid i Medicara. En aqueix cas, no hi haurà opció de sotmetre’s a proves i l’única opció és la immunització, encara que s’admetran excepcions per causes mèdiques o religioses.

En total l’Administració calcula que les dos mesures, emeses a l’empara de l’emergència nacional pel coronavirus, cobriran a més de 100 milions de treballadors, 84 en el sector privat i 17 en els centres mèdics, o dos terços de la massa laboral als EUA. I l’ordre per al sector privat, on les empreses han de donar temps als seus empleats per a immunitzar-se i cobrir les seues baixes si tenen efectes secundaris, representa el més contundent ús del poder executiu de Biden fins hui en la lluita contra la pandèmia.

Amb les mesures anunciades este dijous hi ha «requisits per a protegir les persones d’una malaltia que s’ha cobrat la vida de 750.000 estatunidencs», ha conclòs.

Últimes notícies

Alarma a Paterna per un ampli desplegament policial i de bombers

Desenes de vehicles de policia i bombers per l’incendi d’una rentadora i un accident amb alcoholemia a Paterna

Disparen dos tirs per l’esquena al propietari d’un restaurant a Alfafar

La víctima, de 46 anys, va poder arribar al centre de salut amb dos ferides de bala

Mor un home de 69 anys després de ser envestit per un bou a Dos Aguas

La víctima, de 69 anys, patia lesions en el tòrax i la cuixa, contusions i traumatisme cranioencefàlic

Emergències en Setmana Santa a València: reforç especial en zones de muntanya, parcs naturals i àrees recreatives

La Generalitat activa un pla fins al 28 d’abril per a evitar incendis i accidents a la província de València

Pocs núvols i pugen les temperatures màximes a València este Divendres Sant

La Comunitat registrarà vent fluix de ponent, però canviarà a sud-oest a la vesprada

És naufragi, una novel·la de qualitat i desimbolta

El llibre és una història de dones que no es resignen a enyorar el que no va ser. I que duen als muscles el pes del seu coratge a través de totes les èpoques

Detencions a Alacant: Un segon arrest relacionat amb la mort d’un home a una baralla

La Policia Nacional ha detingut una segona persona en connexió amb la mort d'un home a Alacant, ferit amb arma blanca durant una baralla. Un altre ferit es troba a l'UCI. Les investigacions continuen.