Els EUA imposa la vacunació obligatòria en empreses amb més de 100 treballadors

 

El president dels Estats Units, Joe Biden, ha anunciat este dijous nous requisits en l’àmbit laboral que exigiran, entre altres, que els treballadors estiguen vacunats en les empreses de més de 100 empleats i en l’àmbit sanitari, alguna cosa que afectarà «dos terços de tots els treballadors estatunidencs» abans del 4 de gener.

«L’elecció és senzilla», ha explicat el mandatari en una declaració emesa este dijous, «vacunar a més persones o prolongar esta pandèmia», ja que «el virus no desapareixerà per si mateix» i la vacunació «és el millor camí per a eixir d’esta pandèmia».

Biden, que ha assegurat que «haguera preferit que l’obligatorietat no fora necessària», ha lamentat que «hi ha massa gent sense vacunar», per la qual cosa, seguint l’èxit que han tingut fins al moment estos requisits, en paraules del president, el Departament de Treball i el de Salut han imposat més mesures.

En concret, «s’exigeix la vacunació contra la COVID-19 per a les empreses amb 100 o més empleats», i els treballadors que no compten amb la inoculació, hauran de sotmetre’s a proves setmanals de coronavirus, mentre que «ningú hauria d’estar en risc quan busque atenció mèdica», per la qual cosa els treballadors sanitaris també hauran d’estar immunitzats.

Estos nous requisits afectaran uns 100 milions d’estatunidencs, ha explicat Biden, després de defensar que l’obligatorietat de la vacunació «és bona per a l’economia», ja que «no sols augmenten les taxes de vacunació, sinó que ajuden al fet que la gent torne a treballar».

El president ha explicat que la vacuna obligatòria ha ajudat «reduir el nombre d’estatunidencs majors de 12 anys no vacunats d’aproximadament 100 milions a la fi de juliol, a només uns 60 milions en l’actualitat». A més, ha justificat que estos requisits de vacunació no han provocat «acomiadaments massius» ni escassetat de treballadors.

La Casa Blanca també requereix per a aqueixa mateixa data que estiguen vacunats tots els treballadors de 76.000 centres de salut i residències que reben fons federals dels serveis públics de salut Medicaid i Medicara. En aqueix cas, no hi haurà opció de sotmetre’s a proves i l’única opció és la immunització, encara que s’admetran excepcions per causes mèdiques o religioses.

En total l’Administració calcula que les dos mesures, emeses a l’empara de l’emergència nacional pel coronavirus, cobriran a més de 100 milions de treballadors, 84 en el sector privat i 17 en els centres mèdics, o dos terços de la massa laboral als EUA. I l’ordre per al sector privat, on les empreses han de donar temps als seus empleats per a immunitzar-se i cobrir les seues baixes si tenen efectes secundaris, representa el més contundent ús del poder executiu de Biden fins hui en la lluita contra la pandèmia.

Amb les mesures anunciades este dijous hi ha «requisits per a protegir les persones d’una malaltia que s’ha cobrat la vida de 750.000 estatunidencs», ha conclòs.

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.