Els EUA imposa la vacunació obligatòria en empreses amb més de 100 treballadors

 

El president dels Estats Units, Joe Biden, ha anunciat este dijous nous requisits en l’àmbit laboral que exigiran, entre altres, que els treballadors estiguen vacunats en les empreses de més de 100 empleats i en l’àmbit sanitari, alguna cosa que afectarà «dos terços de tots els treballadors estatunidencs» abans del 4 de gener.

«L’elecció és senzilla», ha explicat el mandatari en una declaració emesa este dijous, «vacunar a més persones o prolongar esta pandèmia», ja que «el virus no desapareixerà per si mateix» i la vacunació «és el millor camí per a eixir d’esta pandèmia».

Biden, que ha assegurat que «haguera preferit que l’obligatorietat no fora necessària», ha lamentat que «hi ha massa gent sense vacunar», per la qual cosa, seguint l’èxit que han tingut fins al moment estos requisits, en paraules del president, el Departament de Treball i el de Salut han imposat més mesures.

En concret, «s’exigeix la vacunació contra la COVID-19 per a les empreses amb 100 o més empleats», i els treballadors que no compten amb la inoculació, hauran de sotmetre’s a proves setmanals de coronavirus, mentre que «ningú hauria d’estar en risc quan busque atenció mèdica», per la qual cosa els treballadors sanitaris també hauran d’estar immunitzats.

Estos nous requisits afectaran uns 100 milions d’estatunidencs, ha explicat Biden, després de defensar que l’obligatorietat de la vacunació «és bona per a l’economia», ja que «no sols augmenten les taxes de vacunació, sinó que ajuden al fet que la gent torne a treballar».

El president ha explicat que la vacuna obligatòria ha ajudat «reduir el nombre d’estatunidencs majors de 12 anys no vacunats d’aproximadament 100 milions a la fi de juliol, a només uns 60 milions en l’actualitat». A més, ha justificat que estos requisits de vacunació no han provocat «acomiadaments massius» ni escassetat de treballadors.

La Casa Blanca també requereix per a aqueixa mateixa data que estiguen vacunats tots els treballadors de 76.000 centres de salut i residències que reben fons federals dels serveis públics de salut Medicaid i Medicara. En aqueix cas, no hi haurà opció de sotmetre’s a proves i l’única opció és la immunització, encara que s’admetran excepcions per causes mèdiques o religioses.

En total l’Administració calcula que les dos mesures, emeses a l’empara de l’emergència nacional pel coronavirus, cobriran a més de 100 milions de treballadors, 84 en el sector privat i 17 en els centres mèdics, o dos terços de la massa laboral als EUA. I l’ordre per al sector privat, on les empreses han de donar temps als seus empleats per a immunitzar-se i cobrir les seues baixes si tenen efectes secundaris, representa el més contundent ús del poder executiu de Biden fins hui en la lluita contra la pandèmia.

Amb les mesures anunciades este dijous hi ha «requisits per a protegir les persones d’una malaltia que s’ha cobrat la vida de 750.000 estatunidencs», ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.