13 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Els EUA imposa la vacunació obligatòria en empreses amb més de 100 treballadors

 

El president dels Estats Units, Joe Biden, ha anunciat este dijous nous requisits en l’àmbit laboral que exigiran, entre altres, que els treballadors estiguen vacunats en les empreses de més de 100 empleats i en l’àmbit sanitari, alguna cosa que afectarà «dos terços de tots els treballadors estatunidencs» abans del 4 de gener.

«L’elecció és senzilla», ha explicat el mandatari en una declaració emesa este dijous, «vacunar a més persones o prolongar esta pandèmia», ja que «el virus no desapareixerà per si mateix» i la vacunació «és el millor camí per a eixir d’esta pandèmia».

Biden, que ha assegurat que «haguera preferit que l’obligatorietat no fora necessària», ha lamentat que «hi ha massa gent sense vacunar», per la qual cosa, seguint l’èxit que han tingut fins al moment estos requisits, en paraules del president, el Departament de Treball i el de Salut han imposat més mesures.

En concret, «s’exigeix la vacunació contra la COVID-19 per a les empreses amb 100 o més empleats», i els treballadors que no compten amb la inoculació, hauran de sotmetre’s a proves setmanals de coronavirus, mentre que «ningú hauria d’estar en risc quan busque atenció mèdica», per la qual cosa els treballadors sanitaris també hauran d’estar immunitzats.

Estos nous requisits afectaran uns 100 milions d’estatunidencs, ha explicat Biden, després de defensar que l’obligatorietat de la vacunació «és bona per a l’economia», ja que «no sols augmenten les taxes de vacunació, sinó que ajuden al fet que la gent torne a treballar».

El president ha explicat que la vacuna obligatòria ha ajudat «reduir el nombre d’estatunidencs majors de 12 anys no vacunats d’aproximadament 100 milions a la fi de juliol, a només uns 60 milions en l’actualitat». A més, ha justificat que estos requisits de vacunació no han provocat «acomiadaments massius» ni escassetat de treballadors.

La Casa Blanca també requereix per a aqueixa mateixa data que estiguen vacunats tots els treballadors de 76.000 centres de salut i residències que reben fons federals dels serveis públics de salut Medicaid i Medicara. En aqueix cas, no hi haurà opció de sotmetre’s a proves i l’única opció és la immunització, encara que s’admetran excepcions per causes mèdiques o religioses.

En total l’Administració calcula que les dos mesures, emeses a l’empara de l’emergència nacional pel coronavirus, cobriran a més de 100 milions de treballadors, 84 en el sector privat i 17 en els centres mèdics, o dos terços de la massa laboral als EUA. I l’ordre per al sector privat, on les empreses han de donar temps als seus empleats per a immunitzar-se i cobrir les seues baixes si tenen efectes secundaris, representa el més contundent ús del poder executiu de Biden fins hui en la lluita contra la pandèmia.

Amb les mesures anunciades este dijous hi ha «requisits per a protegir les persones d’una malaltia que s’ha cobrat la vida de 750.000 estatunidencs», ha conclòs.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.