Els experts aconsellen vida saludable i desconnexió davant de la fatiga pandèmica

 

Després de conviure 8 mesos amb el coronavirus i haver experimentat canvis radicals en els nostres hàbits de vida, un alt percentatge de la població patix ja fatiga pandèmica, una sensació de fastig, tristesa i neguit a la que es pot plantar cara, segons els experts, amb hàbits de vida saludables, una «desintoxicació» del consum d’informació i noves motivacions.

 

El psicòleg Enric Valls, especialista en salut mental i educació, assenyala a EFE que esta sensació arriba per «l’impacte que estan causant en nosaltres tots els mesos de confinament i mesures restrictives, i és una rosca que s’estreny cada volta més i deriva en una sensació d’apatia, desmotivació, esgotament mental i tristesa».

 

Per a la psicòloga clínica especialitzada en gestió emocional Gracia Vinagre, a demés, esta tristesa arriba després d’una acumulació d’estrés que ja no som capaços de gestionar. «Estem experimentant un duel perquè ens hem acomiadat de molts hàbits que ens feien feliços i tenim la sensació que no els recuperarem i perdem un poc l’esperança», explica.

 

Evitar ús d’aparells electrònics abans de dormir

En les seues consultes, estes sensacions es transformen en ràbia, tensió, a «estar cremat», qüestionar-se les mesures de seguretat, i deriven en «problemes per a concentrar-se, pensaments negatius, aïllament, irritabilitat i agressivitat, pensaments de futur catastrofistes» i fins i tot problemes greus d’ansietat.

 

Els psicòlegs aconsellen una sèrie d’hàbits per a fer front a este problema, ja que és necessari reconéixer que s’està patint i saber que si hi ha eines que es poden aplicar a nivell individual. Hi ha una sèrie de pautes, segons Valls, que ens poden ajudar i que passen per menjar de manera saludable evitant l’alcohol i el tabac; dormir no menys de set o huit hores i fer-ho sense estar pendents de les pantalles del mòbil, la tauleta o la televisió en el llit.

 

Esta classe d’hàbit, d’adormir-se mirant la pantalla del mòbil o la televisió, «fa que el cervell interprete que és de dia i et fa estar més actiu perquè s’altera la segregació de la melatonina, l’hormona inductora del somni, i t’espavila i t’impedix descansar correctament».

 

Segons Enric Valls, llegir un llibre o escoltar música abans de dormir ens ajudarà a tindre major qualitat del somni i, en conseqüència, a reduir el nivell d’estrés i cansament. Sobre la saturació informativa, el psicòleg aconsella vore només una hora de notícies, preferiblement al migdia perquè «si són catastrofistes poden generar més insomni i preocupació».

 

També és necessari fer exercici o caminar uns 30 minuts al dia, perquè «desconnectes, alliberes dopamina», que millora l’humor i la motivació; parlar-se a un mateix amb amor i respecte, i convéncer-se que «això és temporal», que un pot «contribuir a eixir d’esta situació» i que pot adaptar-se, i parlar amb la família i els amics sobre els sentiments i les emocions.

Últimes notícies

Dona espanyola i oci en grup: així és la enoturista típica en la Ruta del Vi d’Alacant

La Ruta del Vi d'Alacant atrau sobretot a dones espanyoles adultes que viatgen en parella, família o amb amics, combinen la visita al celler amb gastronomia local i solen realitzar compres.

Alacant reclama al Govern que declare The Ocean Race esdeveniment d’excepcional interés públic

L'Ajuntament d'Alacant ha aprovat per unanimitat demanar al Govern que declare l'eixida de The Ocean Race 2027 esdeveniment d'excepcional interés públic per a assegurar incentius fiscals i reforçar l'impacte econòmic i turístic.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per les seues paraules sobre el Govern d'Espanya i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.

Carlos Cuerpo assumix la Vicepresidència Primera i Arcadi España dirigirà Hisenda

Pedro Sánchez nomena a Carlos Cuerpo vicepresident primer i a Arcadi España ministre d'Hisenda en substitució de María Jesús Montero, candidata del PSOE a Andalusia.

Pedro Bigas amplia el seu contracte amb l’Elx per una temporada més

El central Pedro Bigas continuarà una temporada més a l'Elx després d'acordar l'ampliació del seu contracte, consolidant-se com un dels pilars del vestuari franjiverde.

Carlos Cuerpo, nou vicepresident primer, i Arcadi España assumix Hisenda després de l’eixida de Montero

Carlos Cuerpo serà el nou vicepresident primer del Govern i mantindrà la cartera d'Economia, mentres que Arcadi España substituirà a María Jesús Montero al capdavant del Ministeri d'Hisenda després de la seua eixida per a competir a Andalusia.

La Policia xifra en més de 100.000 euros el suposat frau que afecta el president de la Cambra d’Alacant

La Policia Nacional xifra en una mica més de 100.000 euros el suposat frau en la gestió de bons consum de 2022 i 2023 que ha portat a la investigació del president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, per presumpta estafa i frau en subvencions.

Alacant reclama al Govern que declare The Ocean Race esdeveniment d’excepcional interés públic

El ple de l'Ajuntament d'Alacant demana per unanimitat al Govern que declare l'eixida de The Ocean Race 2027 esdeveniment d'excepcional interés públic per a garantir incentius fiscals i atraure patrocinis.