Comença el viatge de l’exposició itinerant de l’AVL “Joan Fuster: una vida il·lustrada”

L’Ajuntament de Sueca i la Universitat Miguel Hernández d’Elx acullen, des del 17 de juny fins al 23 de juny, l’exposició itinerant “Joan Fuster: una vida il·lustrada”. La mostra, organitzada per l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en col·laboració amb l’Espai Fuster, està formada per catorze panells amb textos de Salvador Ortells i ha sigut dissenyada per Estudi Grafema. A més a més, va acompanyada d’un fullet explicatiu breu i d’un lot bibliogràfic que se cedeix a la biblioteca del centre que acull la mostra.

L’exposició recorre cronològicament la vida i l’obra de l’assagista, en catorze plafons expositius, a partir de diversos documents del seu fons —textos manuscrits i mecanoscrits, articles de premsa, notes de treball i fitxes de lectura, cobertes de primeres edicions dels llibres que publicà, etc.—, amb atenció especial al seu arxiu fotogràfic, que permet il·lustrar l’existència d’una personalitat tan observada, retratada i fotografiada.

Els títols dels panells de la mostra fan referència a l’extensa biografia de qui fou un dels escriptors i intel·lectuals valencians més importants del segle XX. Així, els plafons mostren les diferents etapes vitals i professionals de Fuster: “Sueca: l’espai geogràfic de l’escriptor”, “Orígens familiars i infància (1922-1936)”, “L’adolescència perduda: un parèntesi aflictiu entre la guerra i la Universitat (1936-1942)”, “Els estudis universitaris a València: un nou horitzó de perspectives (1942-1948)”, “La recerca d’una professió: de l’advocacia a l’escriptura (1948-1961), 1962: un any decisiu”, “‘Nosaltres, els valencians’: el llibre emblemàtic de Joan Fuster”, “La plenitud d’un intel·lectual sota la vigilància (1963-1975)”, “El personatge públic (1976-1982)«, “Els últims anys. Canvi de rumb professional: la docència universitària (1983-1992)” i “L’Espai Joan Fuster: un llegat de cultura”.

Durant els mesos d’estiu, l’exposició podrà visitar-se en la Biblioteca de l’Ajuntament de Quatretonda, entre els dies 19 d’agost i 2 de setembre, i en l’Ajuntament de Benifairó de les Valls, del 26 d’agost al 2 de setembre. La previsió és que la mostra “Joan Fuster: una vida il·lustradarecórrega una quarantena de municipis de la Comunitat Valenciana: tretze de la demarcació d’Alacant, quatre de la de Castelló i vint-i-set de la de València.

A més d’esta exposició, amb motiu de l’Escriptor de l’Any Joan Fuster, l’Acadèmia ha organitzat moltes altres activitats, com els cicles “Converses amb Joan Fuster” i “Mirades sobre Joan Fuster”, i ha editat diverses publicacions al voltant de l’escriptor de Sueca. Podeu consultar-les en el web de l’AVL.

Últimes notícies

Xest concentra este cap de setmana 150 pilots en la recta final de l’ESBK

El Circuit Ricardo Tormo rep este cap de setmana 150 pilots per a disputar la sisena prova del Campionat d'Espanya de Superbike.

Xefs de 14 països es jugaran diumenge a Sueca el títol de millor paella del món

Sueca reunirà este diumenge al Passeig de l'Estació 40 xefs de 14 països i cinc continents per a competir pel títol de millor paella del món en la 65a edició del Concurs Internacional de Paella Valenciana.

L’oferta final de Ford Almussafes: pujada salarial lligada a l’IPC i gratificació de 1.000 euros anuals

La direcció de Ford Almussafes ha plantejat una oferta final per al període 2027-2030 amb salaris lligats a l’IPC real, una gratificació anual de 1.000 euros i fins a huit dissabtes obligatoris si la producció ho exigix.

Pérez Llorca reclama a Sánchez que deixe de discriminar la Comunitat Valenciana en inversions i finançament

Juanfran Pérez Llorca confia que la visita de Pedro Sánchez a Alacant servisca perquè el Govern central assumisca que no pot continuar discriminant la Comunitat Valenciana en inversions, infraestructures, aigua i finançament sanitari.

Pérez Llorca es veu tranquil davant la candidatura del PP a la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca assegura que està 'absolutament tranquil' davant la seua possible candidatura del PP per a revalidar la Presidència de la Generalitat i remarca que va assumir el càrrec sense exigir res a canvi. El president defensa la seua gestió i sosté que cap altre president interí ha oferit tantes 'realitats' als municipis.

Pérez Llorca reivindica que s’ha garantit el futur de Ford Almussafes malgrat les crítiques dels EUA

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, assegura que s’ha garantit el futur de Ford Almussafes i resta importància a les crítiques dels Estats Units a l’aliança amb Geely. Indústria remarca que el projecte continua sent estratègic per al Consell.

Catalá defensa que l’assentament del circuit està controlat i acusa Sánchez per la seua política migratòria

María José Catalá assegura que l’assentament del vell circuit de Fórmula 1 està controlat pels Servicis Socials, sense menors, i responsabilitza Pedro Sánchez de la situació per una política migratòria que qualifica de portes obertes.

Un estudi a Alacant revela que el tàlem dona forma als circuits visuals en el cervell en creixement

Una investigació de l'Institut de Neurociències CSIC-UMH mostra en ratolins que l'activitat pròpia del tàlem és decisiva per a organitzar els circuits visuals durant el desenvolupament.