Comença el viatge de l’exposició itinerant de l’AVL “Joan Fuster: una vida il·lustrada”

Ejemplo de shortcode con estilo
La Universitat Miguel Hernández d’Elx i l’Ajuntament de Sueca, primeres parades de la mostra formada per catorze panells amb textos de Salvador Ortells i dissenyada per Estudi Grafema

L’Ajuntament de Sueca i la Universitat Miguel Hernández d’Elx acullen, des del 17 de juny fins al 23 de juny, l’exposició itinerant “Joan Fuster: una vida il·lustrada”. La mostra, organitzada per l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en col·laboració amb l’Espai Fuster, està formada per catorze panells amb textos de Salvador Ortells i ha sigut dissenyada per Estudi Grafema. A més a més, va acompanyada d’un fullet explicatiu breu i d’un lot bibliogràfic que se cedeix a la biblioteca del centre que acull la mostra.

L’exposició recorre cronològicament la vida i l’obra de l’assagista, en catorze plafons expositius, a partir de diversos documents del seu fons —textos manuscrits i mecanoscrits, articles de premsa, notes de treball i fitxes de lectura, cobertes de primeres edicions dels llibres que publicà, etc.—, amb atenció especial al seu arxiu fotogràfic, que permet il·lustrar l’existència d’una personalitat tan observada, retratada i fotografiada.

Els títols dels panells de la mostra fan referència a l’extensa biografia de qui fou un dels escriptors i intel·lectuals valencians més importants del segle XX. Així, els plafons mostren les diferents etapes vitals i professionals de Fuster: “Sueca: l’espai geogràfic de l’escriptor”, “Orígens familiars i infància (1922-1936)”, “L’adolescència perduda: un parèntesi aflictiu entre la guerra i la Universitat (1936-1942)”, “Els estudis universitaris a València: un nou horitzó de perspectives (1942-1948)”, “La recerca d’una professió: de l’advocacia a l’escriptura (1948-1961), 1962: un any decisiu”, “‘Nosaltres, els valencians’: el llibre emblemàtic de Joan Fuster”, “La plenitud d’un intel·lectual sota la vigilància (1963-1975)”, “El personatge públic (1976-1982)«, “Els últims anys. Canvi de rumb professional: la docència universitària (1983-1992)” i “L’Espai Joan Fuster: un llegat de cultura”.

Durant els mesos d’estiu, l’exposició podrà visitar-se en la Biblioteca de l’Ajuntament de Quatretonda, entre els dies 19 d’agost i 2 de setembre, i en l’Ajuntament de Benifairó de les Valls, del 26 d’agost al 2 de setembre. La previsió és que la mostra “Joan Fuster: una vida il·lustrada” recórrega una quarantena de municipis de la Comunitat Valenciana: tretze de la demarcació d’Alacant, quatre de la de Castelló i vint-i-set de la de València.

A més d’esta exposició, amb motiu de l’Escriptor de l’Any Joan Fuster, l’Acadèmia ha organitzat moltes altres activitats, com els cicles “Converses amb Joan Fuster” i “Mirades sobre Joan Fuster”, i ha editat diverses publicacions al voltant de l’escriptor de Sueca. Podeu consultar-les en el web de l’AVL.

Últimes notícies

El jaciment d’Elx mostra una història que va de l’època ibèrica a hui

La museïtzació dels resultats de quasi una dècada d’excavacions permet recórrer les diferents etapes històriques del jaciment d’Elx, des del segle IV abans de la nostra era fins a l’època contemporània.

Wizz Air inaugura una base a València per als vols domèstics

Wizz Air ha inaugurat les primeres bases a València i Madrid i ha començat a operar rutes domèstiques. Santiago de Compostel·la s’hi sumarà el 17 de desembre.

Tírig recuperarà 24 quilòmetres de pistes després de l’incendi

Les obres d’emergència compten amb 825.695 euros i actuaran sobre 24 quilòmetres de pistes forestals afectades pel foc d’agost.

Cinc detinguts per tracta de persones i explotació laboral a Tarragona i Vinaròs

Cinc persones han sigut detingudes a Tarragona i Vinaròs per presumpta tracta amb finalitats d’explotació laboral i tràfic de drogues. La investigació va començar després de les denúncies de tres treballadors estrangers.

Un any després de la dimissió de Mazón, les víctimes mantenen les seues demandes

La Associació de Víctimes de la dana 29 d'Octubre de 2024 reclama veritat, justícia i reparació un any després de l’anunci de dimissió de Carlos Mazón. L’entitat demana aclarir els fets i obtindre resultats concrets en la reconstrucció.

El PP convida Pedro Sánchez a vindre a València en AVE

Fernando Pastor ha convidat Pedro Sánchez a visitar València este divendres en AVE i no en Falcon. També ha demanat que José Luis Rodríguez Zapatero participe en un míting.

Una destral de 7.000 anys és la peça més antiga del Museo de Elda

El Museo Arqueológico de Elda dedica la seua peça del trimestre a una destral neolítica trobada el 1967. L’objecte és el més antic de la seua col·lecció.

El funeral de Jesús de Miguel serà a Navahermosa

Jesús de Miguel serà acomiadat a Navahermosa quan el seu cos puga ser traslladat. El CD Tenerife ha convocat un homenatge i demana ajornar dos partits.