Comença el viatge de l’exposició itinerant de l’AVL “Joan Fuster: una vida il·lustrada”

L’Ajuntament de Sueca i la Universitat Miguel Hernández d’Elx acullen, des del 17 de juny fins al 23 de juny, l’exposició itinerant “Joan Fuster: una vida il·lustrada”. La mostra, organitzada per l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en col·laboració amb l’Espai Fuster, està formada per catorze panells amb textos de Salvador Ortells i ha sigut dissenyada per Estudi Grafema. A més a més, va acompanyada d’un fullet explicatiu breu i d’un lot bibliogràfic que se cedeix a la biblioteca del centre que acull la mostra.

L’exposició recorre cronològicament la vida i l’obra de l’assagista, en catorze plafons expositius, a partir de diversos documents del seu fons —textos manuscrits i mecanoscrits, articles de premsa, notes de treball i fitxes de lectura, cobertes de primeres edicions dels llibres que publicà, etc.—, amb atenció especial al seu arxiu fotogràfic, que permet il·lustrar l’existència d’una personalitat tan observada, retratada i fotografiada.

Els títols dels panells de la mostra fan referència a l’extensa biografia de qui fou un dels escriptors i intel·lectuals valencians més importants del segle XX. Així, els plafons mostren les diferents etapes vitals i professionals de Fuster: “Sueca: l’espai geogràfic de l’escriptor”, “Orígens familiars i infància (1922-1936)”, “L’adolescència perduda: un parèntesi aflictiu entre la guerra i la Universitat (1936-1942)”, “Els estudis universitaris a València: un nou horitzó de perspectives (1942-1948)”, “La recerca d’una professió: de l’advocacia a l’escriptura (1948-1961), 1962: un any decisiu”, “‘Nosaltres, els valencians’: el llibre emblemàtic de Joan Fuster”, “La plenitud d’un intel·lectual sota la vigilància (1963-1975)”, “El personatge públic (1976-1982)«, “Els últims anys. Canvi de rumb professional: la docència universitària (1983-1992)” i “L’Espai Joan Fuster: un llegat de cultura”.

Durant els mesos d’estiu, l’exposició podrà visitar-se en la Biblioteca de l’Ajuntament de Quatretonda, entre els dies 19 d’agost i 2 de setembre, i en l’Ajuntament de Benifairó de les Valls, del 26 d’agost al 2 de setembre. La previsió és que la mostra “Joan Fuster: una vida il·lustradarecórrega una quarantena de municipis de la Comunitat Valenciana: tretze de la demarcació d’Alacant, quatre de la de Castelló i vint-i-set de la de València.

A més d’esta exposició, amb motiu de l’Escriptor de l’Any Joan Fuster, l’Acadèmia ha organitzat moltes altres activitats, com els cicles “Converses amb Joan Fuster” i “Mirades sobre Joan Fuster”, i ha editat diverses publicacions al voltant de l’escriptor de Sueca. Podeu consultar-les en el web de l’AVL.

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.