Cau una xarxa que extorquia a usuaris de pàgines web de contactes a Dénia

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de l’operació Connor, ha desenvolupat una investigació per a desmantellar una organització criminal que es dedicava a extorquir a usuaris de pàgines web especialitzades en cites en línia i a realitzar estafes per mitjà del mètode phishing.

Entre els mesos de maig i juny, han sigut detinguts tots els membres de la banda en les localitats de Dénia i Ondara.

Les investigacions es van iniciar el febrer del 2022 arran d’una denúncia interposada en el Lloc de la Guàrdia Civil de Callosa d’Ensarrià. La víctima va manifestar als agents que, després d’accedir a una pàgina web de contactes, una persona havia començat a extorquir-li amb la finalitat que li realitzara uns pagaments, i per a això no dubtaven a amenaçar-li amb imatges d’armes de foc.

Davant la magnitud dels fets i amb la finalitat d’esclarir-los, el Lloc Principal de Callosa d’Ensarrià va donar inici a l’operació Connor.

En una primera fase de l’operació, després d’una anàlisi de tota la documentació obtinguda, els agents van identificar el modus operandi utilitzat pel grup criminal. D’una banda, seleccionaven a les víctimes, sempre homes, per mitjà d’anuncis de contactes en pàgines web especialitzades en aquesta mena de serveis. Una vegada seleccionada la víctima, la banda es feia passar per una dona que suposadament oferia serveis sexuals.

Els serveis finalment no eren realitzats però, no obstant això, el grup criminal iniciava unes maniobres de fustigació a la víctima, arribant-la fins i tot a amenaçar mitjançant l’enviament de fotografies d’armes de foc entre altres.

Els delinqüents no dubtaven a invertir més de 30.000 euros anuals en les pàgines web, per a així aconseguir que els seus anuncis foren els primers a aparéixer, aconseguint d’aqueixa forma augmentar el nombre de possibles víctimes.

L’extorsió no era l’únic mètode utilitzat per la banda, també s’havien especialitzat en estafes bancàries per la modalitat del phishing. Per l’enviament massiu de correus electrònics, obtenien les contrasenyes i la informació bancària de les noves víctimes per a seguidament realitzar extraccions en efectiu des de caixers automàtics sense coneixement dels titulars.

Finalment, per a blanquejar els diners obtinguts amb els il·lícits penals, utilitzaven la tècnica financera de diversificació entre comptes corrents, vehicles i articles de luxe.

Després de l’anàlisi del modus operandi i tota la informació obtinguda, van poder esbrinar que darrere d’aquest grup es trobaven dos homes: un de nacionalitat colombiana i de 25 anys i un altre de nacionalitat cubana i de 35 anys, i quatre dones d’entre 25 i 35 anys i nacionalitats colombiana i romanesa. Tots ells tenien antecedents policials per fets similars als investigats.

Una vegada obtinguts tots els indicis necessaris i davant la gravetat dels fets denunciats, la Guàrdia Civil va establir un dispositiu de cerca i detenció de tots els membres de la banda.

Entre els dies 27 de maig i 1 de juny, els agents, juntament amb companys de la Companyia de Calp, del Lloc de Xàbia, de la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Comandància (USECIC) d’Alacant i Servei Cinològic van realitzar dos registres domiciliaris a Dénia i Ondara, detenint en aquests registres a tots els components del grup criminal, imputant-los els delictes d’organització criminal, blanqueig de capitals, estafa i extorsió.

Dels registres realitzats en els domicilis a Dénia i Ondara, s’ha intervingut material informàtic i de telecomunicacions, claus de correus electrònics i d’accés a la banca virtual, joies de luxe, 2 vehicles de gamma mitjana, diners en efectiu, i documentació comptable d’inversions de l’organització criminal. També s’han bloquejat i lloc a disposició judicial un total d’11 comptes bancaris.

Les diligències instruïdes al costat dels detinguts han sigut posades a la disposició del Jutjat de Guàrdia i Instrucció de la Vila Joiosa (Alacant), el qual ha decretat llibertat provisional per a tots ells, amb mesures com la retirada del passaport i compareixences periòdiques.

Després de l’anàlisi de la documentació obtinguda en els registres, els agents, juntament amb l’ajuda de l’Equip d’Investigació Tecnològica (EDITE) de la Policia Judicial i de la Brigada de Delictes Econòmics i contra el Patrimoni, han pogut acreditar que la banda portava delinquint internacionalment des de l’any 2020, calculant el nombre de víctimes en més de 2.100, encara que bé per desconeixement o bé per voler mantindre el seu anonimat, fins hui, únicament han denunciat 25 víctimes residents a les províncies d’Alacant, València, Castelló, Tarragona, Madrid, Navarra, Astúries i Granada, i fins i tot d’Alemanya.

A més, per mitjà de l’anàlisi financera, els agents han calculat que la banda ha pogut obtindre de manera il·lícita una quantia econòmica superior al milió d’euros. És per això, que la Guàrdia Civil no dona per conclosa l’operació i continua amb les investigacions per a intentar localitzar i identificar a altres possibles víctimes amb la finalitat que es personen en el procediment judicial contra aquest grup criminal.

Anuncios

Últimes notícies

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.

Barcala rebutja la taxa turística i acusa l’oposició de demagògia festera

L'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, descarta aplicar la taxa turística per a finançar les Fogueres i acusa l'oposició i a la Federació de Fogueres de fer demagògia amb el sentiment fester.

La Generalitat completa la retirada de residus de la dana a l’interior de València

La Generalitat dona per tancat el dispositiu extraordinari de neteja després de la dana d'octubre de 2024 a l'interior de València, després de retirar més d'un milió de tones de residus i clausurar els punts d'apilament de Sot de Chera i Utiel.

Pérez Llorca reivindica el cooperativisme valencià com a motor d’ocupació i solidaritat

Pérez Llorca subratlla en els Premis Pepe Miquel el paper estratègic del cooperativisme valencià en la creació d'ocupació i en la construcció d'una societat més justa i solidària.

CCOO veu en la possible entrada de Geely en Ford Almussafes una opció estratègica condicionada a l’ocupació

CCOO PV valora amb prudència el possible desembarcament de Geely en la planta de Ford Almussafes i el veu com una oportunitat estratègica sempre que es blinden l'ocupació i les condicions laborals.

El Circuit Ricardo Tormo i la VIU llancen la primera Càtedra Motorsport a Espanya

El Circuit Ricardo Tormo i la Universitat Internacional de València creen la Càtedra Motorsport, un projecte pioner a Espanya que unix seguretat viària, rendiment i salut en l'esport de motor.

Hosbec rebutja la taxa turística i exigix millor finançament i infraestructures

El president de Hosbec critica la taxa turística per no resoldre la saturació ni finançar els servicis públics i reclama un millor finançament autonòmic i inversions en infraestructures clau per al turisme valencià.

Simulacre per a comprovar el sistema ÉS-Alert a l’entorn de la central nuclear de Cofrentes

Protecció Civil i Delegació del Govern realitzaran el 13 de maig un simulacre del sistema ÉS-Alert en la Zona I del PENVA de Cofrentes per a comprovar la seua cobertura i funcionament en un radi de 10 quilòmetres.