11.6 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Cau una xarxa que extorquia a usuaris de pàgines web de contactes a Dénia

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de l’operació Connor, ha desenvolupat una investigació per a desmantellar una organització criminal que es dedicava a extorquir a usuaris de pàgines web especialitzades en cites en línia i a realitzar estafes per mitjà del mètode phishing.

Entre els mesos de maig i juny, han sigut detinguts tots els membres de la banda en les localitats de Dénia i Ondara.

Les investigacions es van iniciar el febrer del 2022 arran d’una denúncia interposada en el Lloc de la Guàrdia Civil de Callosa d’Ensarrià. La víctima va manifestar als agents que, després d’accedir a una pàgina web de contactes, una persona havia començat a extorquir-li amb la finalitat que li realitzara uns pagaments, i per a això no dubtaven a amenaçar-li amb imatges d’armes de foc.

Davant la magnitud dels fets i amb la finalitat d’esclarir-los, el Lloc Principal de Callosa d’Ensarrià va donar inici a l’operació Connor.

En una primera fase de l’operació, després d’una anàlisi de tota la documentació obtinguda, els agents van identificar el modus operandi utilitzat pel grup criminal. D’una banda, seleccionaven a les víctimes, sempre homes, per mitjà d’anuncis de contactes en pàgines web especialitzades en aquesta mena de serveis. Una vegada seleccionada la víctima, la banda es feia passar per una dona que suposadament oferia serveis sexuals.

Els serveis finalment no eren realitzats però, no obstant això, el grup criminal iniciava unes maniobres de fustigació a la víctima, arribant-la fins i tot a amenaçar mitjançant l’enviament de fotografies d’armes de foc entre altres.

Els delinqüents no dubtaven a invertir més de 30.000 euros anuals en les pàgines web, per a així aconseguir que els seus anuncis foren els primers a aparéixer, aconseguint d’aqueixa forma augmentar el nombre de possibles víctimes.

L’extorsió no era l’únic mètode utilitzat per la banda, també s’havien especialitzat en estafes bancàries per la modalitat del phishing. Per l’enviament massiu de correus electrònics, obtenien les contrasenyes i la informació bancària de les noves víctimes per a seguidament realitzar extraccions en efectiu des de caixers automàtics sense coneixement dels titulars.

Finalment, per a blanquejar els diners obtinguts amb els il·lícits penals, utilitzaven la tècnica financera de diversificació entre comptes corrents, vehicles i articles de luxe.

Després de l’anàlisi del modus operandi i tota la informació obtinguda, van poder esbrinar que darrere d’aquest grup es trobaven dos homes: un de nacionalitat colombiana i de 25 anys i un altre de nacionalitat cubana i de 35 anys, i quatre dones d’entre 25 i 35 anys i nacionalitats colombiana i romanesa. Tots ells tenien antecedents policials per fets similars als investigats.

Una vegada obtinguts tots els indicis necessaris i davant la gravetat dels fets denunciats, la Guàrdia Civil va establir un dispositiu de cerca i detenció de tots els membres de la banda.

Entre els dies 27 de maig i 1 de juny, els agents, juntament amb companys de la Companyia de Calp, del Lloc de Xàbia, de la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Comandància (USECIC) d’Alacant i Servei Cinològic van realitzar dos registres domiciliaris a Dénia i Ondara, detenint en aquests registres a tots els components del grup criminal, imputant-los els delictes d’organització criminal, blanqueig de capitals, estafa i extorsió.

Dels registres realitzats en els domicilis a Dénia i Ondara, s’ha intervingut material informàtic i de telecomunicacions, claus de correus electrònics i d’accés a la banca virtual, joies de luxe, 2 vehicles de gamma mitjana, diners en efectiu, i documentació comptable d’inversions de l’organització criminal. També s’han bloquejat i lloc a disposició judicial un total d’11 comptes bancaris.

Les diligències instruïdes al costat dels detinguts han sigut posades a la disposició del Jutjat de Guàrdia i Instrucció de la Vila Joiosa (Alacant), el qual ha decretat llibertat provisional per a tots ells, amb mesures com la retirada del passaport i compareixences periòdiques.

Després de l’anàlisi de la documentació obtinguda en els registres, els agents, juntament amb l’ajuda de l’Equip d’Investigació Tecnològica (EDITE) de la Policia Judicial i de la Brigada de Delictes Econòmics i contra el Patrimoni, han pogut acreditar que la banda portava delinquint internacionalment des de l’any 2020, calculant el nombre de víctimes en més de 2.100, encara que bé per desconeixement o bé per voler mantindre el seu anonimat, fins hui, únicament han denunciat 25 víctimes residents a les províncies d’Alacant, València, Castelló, Tarragona, Madrid, Navarra, Astúries i Granada, i fins i tot d’Alemanya.

A més, per mitjà de l’anàlisi financera, els agents han calculat que la banda ha pogut obtindre de manera il·lícita una quantia econòmica superior al milió d’euros. És per això, que la Guàrdia Civil no dona per conclosa l’operació i continua amb les investigacions per a intentar localitzar i identificar a altres possibles víctimes amb la finalitat que es personen en el procediment judicial contra aquest grup criminal.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.