Cau una xarxa que extorquia a usuaris de pàgines web de contactes a Dénia

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de l’operació Connor, ha desenvolupat una investigació per a desmantellar una organització criminal que es dedicava a extorquir a usuaris de pàgines web especialitzades en cites en línia i a realitzar estafes per mitjà del mètode phishing.

Entre els mesos de maig i juny, han sigut detinguts tots els membres de la banda en les localitats de Dénia i Ondara.

Les investigacions es van iniciar el febrer del 2022 arran d’una denúncia interposada en el Lloc de la Guàrdia Civil de Callosa d’Ensarrià. La víctima va manifestar als agents que, després d’accedir a una pàgina web de contactes, una persona havia començat a extorquir-li amb la finalitat que li realitzara uns pagaments, i per a això no dubtaven a amenaçar-li amb imatges d’armes de foc.

Davant la magnitud dels fets i amb la finalitat d’esclarir-los, el Lloc Principal de Callosa d’Ensarrià va donar inici a l’operació Connor.

En una primera fase de l’operació, després d’una anàlisi de tota la documentació obtinguda, els agents van identificar el modus operandi utilitzat pel grup criminal. D’una banda, seleccionaven a les víctimes, sempre homes, per mitjà d’anuncis de contactes en pàgines web especialitzades en aquesta mena de serveis. Una vegada seleccionada la víctima, la banda es feia passar per una dona que suposadament oferia serveis sexuals.

Els serveis finalment no eren realitzats però, no obstant això, el grup criminal iniciava unes maniobres de fustigació a la víctima, arribant-la fins i tot a amenaçar mitjançant l’enviament de fotografies d’armes de foc entre altres.

Els delinqüents no dubtaven a invertir més de 30.000 euros anuals en les pàgines web, per a així aconseguir que els seus anuncis foren els primers a aparéixer, aconseguint d’aqueixa forma augmentar el nombre de possibles víctimes.

L’extorsió no era l’únic mètode utilitzat per la banda, també s’havien especialitzat en estafes bancàries per la modalitat del phishing. Per l’enviament massiu de correus electrònics, obtenien les contrasenyes i la informació bancària de les noves víctimes per a seguidament realitzar extraccions en efectiu des de caixers automàtics sense coneixement dels titulars.

Finalment, per a blanquejar els diners obtinguts amb els il·lícits penals, utilitzaven la tècnica financera de diversificació entre comptes corrents, vehicles i articles de luxe.

Després de l’anàlisi del modus operandi i tota la informació obtinguda, van poder esbrinar que darrere d’aquest grup es trobaven dos homes: un de nacionalitat colombiana i de 25 anys i un altre de nacionalitat cubana i de 35 anys, i quatre dones d’entre 25 i 35 anys i nacionalitats colombiana i romanesa. Tots ells tenien antecedents policials per fets similars als investigats.

Una vegada obtinguts tots els indicis necessaris i davant la gravetat dels fets denunciats, la Guàrdia Civil va establir un dispositiu de cerca i detenció de tots els membres de la banda.

Entre els dies 27 de maig i 1 de juny, els agents, juntament amb companys de la Companyia de Calp, del Lloc de Xàbia, de la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Comandància (USECIC) d’Alacant i Servei Cinològic van realitzar dos registres domiciliaris a Dénia i Ondara, detenint en aquests registres a tots els components del grup criminal, imputant-los els delictes d’organització criminal, blanqueig de capitals, estafa i extorsió.

Dels registres realitzats en els domicilis a Dénia i Ondara, s’ha intervingut material informàtic i de telecomunicacions, claus de correus electrònics i d’accés a la banca virtual, joies de luxe, 2 vehicles de gamma mitjana, diners en efectiu, i documentació comptable d’inversions de l’organització criminal. També s’han bloquejat i lloc a disposició judicial un total d’11 comptes bancaris.

Les diligències instruïdes al costat dels detinguts han sigut posades a la disposició del Jutjat de Guàrdia i Instrucció de la Vila Joiosa (Alacant), el qual ha decretat llibertat provisional per a tots ells, amb mesures com la retirada del passaport i compareixences periòdiques.

Després de l’anàlisi de la documentació obtinguda en els registres, els agents, juntament amb l’ajuda de l’Equip d’Investigació Tecnològica (EDITE) de la Policia Judicial i de la Brigada de Delictes Econòmics i contra el Patrimoni, han pogut acreditar que la banda portava delinquint internacionalment des de l’any 2020, calculant el nombre de víctimes en més de 2.100, encara que bé per desconeixement o bé per voler mantindre el seu anonimat, fins hui, únicament han denunciat 25 víctimes residents a les províncies d’Alacant, València, Castelló, Tarragona, Madrid, Navarra, Astúries i Granada, i fins i tot d’Alemanya.

A més, per mitjà de l’anàlisi financera, els agents han calculat que la banda ha pogut obtindre de manera il·lícita una quantia econòmica superior al milió d’euros. És per això, que la Guàrdia Civil no dona per conclosa l’operació i continua amb les investigacions per a intentar localitzar i identificar a altres possibles víctimes amb la finalitat que es personen en el procediment judicial contra aquest grup criminal.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.