La fallada de Tomás Gimeno que dona noves pistes sobre on estan Anna i Olivia

 

Les xiquetes de Tenerife, Anna i Olivia, i el seu pare, Tomás Gimeno, continuen en parador desconegut. La investigació continua avançant i el vaixell amb sónar, Ángeles Alvariño, es va sumar al dispositiu de cerca este cap de setmana del pare i les dos xiquetes desaparegudes a Tenerife. Va arribar al port de Santa Cruz durant el matí del passat diumenge i es van iniciar les labors de cerca.

D’altra banda, el dispositiu de cerca es va ampliar a escala internacional i la Guàrdia Civil prossegueix amb les seues investigacions. El cos ha trobat ara nous indicis en l’embarcació del pare que es va trobar a la deriva després de la desaparició.

L’objectiu és veure si va cometre algun error que els puga donar noves pistes sobre el seu parador. Es treballa amb les dos opcions més clares, que les xiquetes no isqueren de Canàries vives o que es troben en un altre país, principalment d’Amèrica. Mentrestant, Beatriz la mare les xiquetes tracta de continuar mantenint les esperances intactes de tornar a veure a les seues filles.

 

S’amplia la zona de cerca de les xiquetes desaparegudes gràcies a la llanxa

 

Els agents de la Guàrdia Civil han tornat a trobar un nou indici en l’embarcació de Tomás Gimeno que dona noves ales al cas. Va ser amb esta amb la qual se li va veure anar a la mar amb diversos embalums per a després tornar al port de Tenerife. Més tard es tornaria a embarcar i ja no seria vist mai més.

Una de les últimes anàlisis que han fet els investigadors és el depòsit de gasolina de la barca. Estan intentant esbrinar al fet que zona volia anar el pare després d’abandonar l’illa amb esta. S’ha pogut determinar que va utilitzar 150 litres de combustible. En esta mateixa llanxa s’havia trobat sang que finalment es va confirmar que era de Tomás però que era de fa bastants mesos.

Esta dada pot ser de gran ajuda per a la investigació. Segons explicava el periodista Nacho Abad en la COPE, serveix per a establir un diàmetre dins de les Illes Canàries. Es podrà saber de manera més precisa fins que llocs es va poder desplaçar eixa nit del 27 d’abril. El que apuntava també el criminòleg és que la zona de cerca s’hauria reduït bastant respecte al que s’estableix inicialment.

El que s’havia concretat és que les tasques de rastreig se centraren en Tenerife i les seues illes més pròximes. I és que el pare d’Anna i Olivia no va tindre en compte la informació que deixava amb la seua embarcació. Este error pot acabar sent clau per a tractar de localitzar a les xiquetes.

Des que va ser trobada a la deriva, la barca de Gimeno s’ha convertit en un focus central de la investigació. Sense ella, possiblement hauria sigut més difícil seguir tots els passos que va donar el pare de les xiquetes. Parlem que este va ser captat dos vegades per les càmeres de la marina de Tenerife embarcant-se en alta mar, abans de desaparéixer.

 

Un mes sense Anna i Olivia

 

Nacho Abad també va destacar per al programa de ràdio que les xiquetes poden haver canviat d’aspecte molt ràpidament i seria més difícil reconéixer-les i identificar-les a partir de les imatges difoses.

El dijous 27 de maig es va complir un mes des que es va perdre la pista de Tomás Gimeno i les seues dos filles, Ana i Olivia. El dispositiu per a donar amb el parador del pare de Tenerife i de les dos xicotetes d’un i sis anys es va iniciar el mateix 27 d’abril després que Beatriz Zimmerman, mare de les menors, va denunciar la seua desaparició.

Últimes notícies

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.

Tancament de tots els parcs naturals valencians durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha decretat el tancament de tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, dia de l’eclipsi solar, per l’alt risc d’incendis i la previsió de tempestes seques. També s’imposen restriccions de pas en terrenys forestals i es recomana observar el fenomen des de punts urbans i oficials.

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.

Sadiq torna a treballar sobre la gespa mentres el València busca un nou amistós

Sadiq Umar ha tornat a exercitar-se en solitari sobre la gespa de Paterna mentres el València CF intenta tancar un nou amistós i el fitxatge prioritari d’un lateral dret.

Elx dispararà 2,8 tones de pólvora en una Nit de l’Albà històrica

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà de rècord la nit del 13 al 14 d’agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 efectes pirotècnics i la tradicional Palmera de la Mare de Déu des del campanar de Santa María.

Pirotècnia Vulcano investiga l’incident del Castell de l’Olla d’Altea que va deixar diversos ferits

Pirotècnia Vulcano ha lamentat l’incident ocorregut durant la 40 edició del Castell de l’Olla d’Altea, on l’explosió d’una carcassa en l’arena de la platja ha deixat diversos ferits, i ha obert una investigació interna en col·laboració amb les autoritats.