Alzira proposa ajornar les Falles al pont d’octubre

 

L’Ajuntament d’Alzira (València) i la Junta Local Fallera han proposat a les nou comissions que van decidir celebrar la festa en 2021 ajornar les Falles al pont del 9 d’Octubre, el festiu de la Comunitat Valenciana. Estaven previstes entre l’1 i el 5 de setembre, dies en què celebren les festes josefines altres municipis com la ciutat de València.

 

En una reunió celebrada aquest dilluns, l’alcalde, Diego Gómez, va defensar que aquesta recomanació és “prudent” davant la situació sanitària actual, amb una incidència de 304 casos per cada 100.000 habitants, “a pesar que va en descens però de manera lenta”.

 

La proposta té com a objectiu celebrar les Falles a l’octubre “d’una forma més segura”, al fil de l’anunci del ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, que en aquestes dates la Comunitat Valenciana estaria immunitzada.

 

El 23 d’agost, data de la decisió definitiva

Tant l’Ajuntament d’Alzira com la JLF són optimistes i partidaris d’augmentar el nombre d’esdeveniments a l’octubre i així celebrar “una ofrena més normal, ‘mascletaes’ i alguna desfilada”, encara que tot dependrà de la situació sanitària. També garanteixen la seua intenció d’ajudar a impulsar als sectors econòmics relacionats amb les Falles.

 

“Vivim un temps en el qual la situació és canviant dia en dia, en el qual la ciutadania s’ha anat adaptant contínuament a les mesures sanitàries i a una nova normalitat, una situació que també afecta en les nostres festes, tradicions i cultura”, resumeix el consistori en un comunicat.

 

A partir d’ací, els presidents de les nou comissions tenen previst comunicar als seus fallers la proposta perquè es pronuncien. L’objectiu comú és actuar conjuntament i prendre una decisió definitiva dilluns que ve 23.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre María Jesús Montero

Diana Morant afirma que el comentari de Jorge Azcón sobre el físic de Pilar Alegría i María Jesús Montero reflectix el masclisme encara present en el PP i el vincula amb el qüestionament de la violència de gènere.

Salven la vida a un operari després de patir una parada cardíaca en podar una palmera a València

Un operari de 41 anys va ser rescatat pels bombers a València després de quedar atrapat mentres podava una palmera, patir un esvaïment i entrar en parada cardíaca, que l'equip mèdic va aconseguir revertir abans del seu trasllat a l'hospital.

Morant titlla d’intolerable el veto a les dones en la confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig a les dones en la confraria de Sagunt i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la participació femenina.

Xoc entre tramvia i cotxe interromp les línies 4 i 6 a València i deixa cinc ferits

Un cotxe que se salta un semàfor en roig provoca un xoc amb un tramvia a València, interromp el servici en les línies 4 i 6 i deixa cinc ferits amb policontusiones.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón com a testimoni en la causa penal per la gestió de la dana i exigix responsabilitats polítiques en la Generalitat.

Pérez Llorca enaltix el talent de Generació Espontània en la UPV com a motor del futur tecnològic

Cotxes de Fórmula 1, coets i càpsules d'alta velocitat són alguns dels projectes de Generació Espontània de la UPV, que Pérez Llorca ha posat com a model de talent, formació pràctica i connexió amb el teixit empresarial.

Alacant aprova una ajuda de 300 euros per naixement o adopció des de 2026

L'Ajuntament d'Alacant aprova una ajuda de 300 euros per cada fill nascut o adoptat en 2026, duplicant el pressupost total i donant prioritat a les sol·licituds pendents de 2025.