Alzira proposa ajornar les Falles al pont d’octubre

 

L’Ajuntament d’Alzira (València) i la Junta Local Fallera han proposat a les nou comissions que van decidir celebrar la festa en 2021 ajornar les Falles al pont del 9 d’Octubre, el festiu de la Comunitat Valenciana. Estaven previstes entre l’1 i el 5 de setembre, dies en què celebren les festes josefines altres municipis com la ciutat de València.

 

En una reunió celebrada aquest dilluns, l’alcalde, Diego Gómez, va defensar que aquesta recomanació és «prudent» davant la situació sanitària actual, amb una incidència de 304 casos per cada 100.000 habitants, «a pesar que va en descens però de manera lenta».

 

La proposta té com a objectiu celebrar les Falles a l’octubre «d’una forma més segura», al fil de l’anunci del ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, que en aquestes dates la Comunitat Valenciana estaria immunitzada.

 

El 23 d’agost, data de la decisió definitiva

Tant l’Ajuntament d’Alzira com la JLF són optimistes i partidaris d’augmentar el nombre d’esdeveniments a l’octubre i així celebrar «una ofrena més normal, ‘mascletaes’ i alguna desfilada», encara que tot dependrà de la situació sanitària. També garanteixen la seua intenció d’ajudar a impulsar als sectors econòmics relacionats amb les Falles.

 

«Vivim un temps en el qual la situació és canviant dia en dia, en el qual la ciutadania s’ha anat adaptant contínuament a les mesures sanitàries i a una nova normalitat, una situació que també afecta en les nostres festes, tradicions i cultura», resumeix el consistori en un comunicat.

 

A partir d’ací, els presidents de les nou comissions tenen previst comunicar als seus fallers la proposta perquè es pronuncien. L’objectiu comú és actuar conjuntament i prendre una decisió definitiva dilluns que ve 23.

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.