Alzira proposa ajornar les Falles al pont d’octubre

 

L’Ajuntament d’Alzira (València) i la Junta Local Fallera han proposat a les nou comissions que van decidir celebrar la festa en 2021 ajornar les Falles al pont del 9 d’Octubre, el festiu de la Comunitat Valenciana. Estaven previstes entre l’1 i el 5 de setembre, dies en què celebren les festes josefines altres municipis com la ciutat de València.

 

En una reunió celebrada aquest dilluns, l’alcalde, Diego Gómez, va defensar que aquesta recomanació és «prudent» davant la situació sanitària actual, amb una incidència de 304 casos per cada 100.000 habitants, «a pesar que va en descens però de manera lenta».

 

La proposta té com a objectiu celebrar les Falles a l’octubre «d’una forma més segura», al fil de l’anunci del ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, que en aquestes dates la Comunitat Valenciana estaria immunitzada.

 

El 23 d’agost, data de la decisió definitiva

Tant l’Ajuntament d’Alzira com la JLF són optimistes i partidaris d’augmentar el nombre d’esdeveniments a l’octubre i així celebrar «una ofrena més normal, ‘mascletaes’ i alguna desfilada», encara que tot dependrà de la situació sanitària. També garanteixen la seua intenció d’ajudar a impulsar als sectors econòmics relacionats amb les Falles.

 

«Vivim un temps en el qual la situació és canviant dia en dia, en el qual la ciutadania s’ha anat adaptant contínuament a les mesures sanitàries i a una nova normalitat, una situació que també afecta en les nostres festes, tradicions i cultura», resumeix el consistori en un comunicat.

 

A partir d’ací, els presidents de les nou comissions tenen previst comunicar als seus fallers la proposta perquè es pronuncien. L’objectiu comú és actuar conjuntament i prendre una decisió definitiva dilluns que ve 23.

Últimes notícies

Més de 5.500 demandes per clàusules sòl es poden quedar paralitzades a la Comunitat

El CGPJ ha advertit que, si Justícia no reforça els jutjats de clàusules sòl, es paralitzaran fins a 12.470 casos en Espanya, més de 5.500 d’ells a la Comunitat Valenciana, el territori més afectat.

El Consell Jurídic Consultiu bat rècord amb 900 dictàmens en 2025, sis de cada deu per responsabilitat patrimonial

El Consell Jurídic Consultiu ha aprovat 900 dictàmens en 2025, la xifra més alta dels òrgans consultius de l’Estat, i el 60 % són reclamacions per responsabilitat patrimonial, sobretot en l’àmbit sanitari i municipal.

El Consell Jurídic Consultiu bat rècord amb 900 dictàmens en 2025, sis de cada deu per responsabilitat patrimonial

El Consell Jurídic Consultiu ha aprovat 900 dictàmens en 2025, la xifra més alta entre els òrgans consultius de l’Estat, amb un 60 % relacionats amb reclamacions de responsabilitat patrimonial, sobretot en sanitat i ajuntaments.

Ajudes de la Diputació de Castelló per a Soneja i Azuébar després de l’incendi forestal

La Diputació de Castelló ha activat la línia de catàstrofes del pla Diputació Respon per a ajudar Soneja i Azuébar a fer front als danys causats per l’incendi forestal originat diumenge passat.

Fins a 58 nous jutges en la Comunitat Valenciana amb les 500 places aprovades pel Govern

El Consell de Ministres ha aprovat la creació de 500 places de jutges, 58 d’elles en la Comunitat Valenciana, i 200 de fiscals, amb una ampliació rècord de la planta judicial i fiscal gràcies al nou model de tribunals d’instància.

Onze morts atribuïbles a la calor en només sis dies de juliol a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat onze morts atribuïbles a la calor en els primers sis dies de juliol a la Comunitat Valenciana, una xifra molt inferior a les 54 defuncions del mateix període de 2025.

Cullera recupera el búnquer del Faro de la Guerra Civil i l’obrirà a visites

Cullera ha restaurat el búnquer del Faro, construït en 1938 durant la Guerra Civil, i prepara ara la seua musealització per a obrir-lo a les visites públiques.

Compromís acusa l’Ajuntament de València d’un contracte ‘a mida’ per als Bombers

Compromís assegura que l’Ajuntament de València ha adjudicat un contracte ‘a mida’ per a equipar camions de Bombers amb tabletes, amb el preu inflat i irregularitats assenyalades per l’Agència Valenciana Antifrau.