Alzira proposa ajornar les Falles al pont d’octubre

 

L’Ajuntament d’Alzira (València) i la Junta Local Fallera han proposat a les nou comissions que van decidir celebrar la festa en 2021 ajornar les Falles al pont del 9 d’Octubre, el festiu de la Comunitat Valenciana. Estaven previstes entre l’1 i el 5 de setembre, dies en què celebren les festes josefines altres municipis com la ciutat de València.

 

En una reunió celebrada aquest dilluns, l’alcalde, Diego Gómez, va defensar que aquesta recomanació és «prudent» davant la situació sanitària actual, amb una incidència de 304 casos per cada 100.000 habitants, «a pesar que va en descens però de manera lenta».

 

La proposta té com a objectiu celebrar les Falles a l’octubre «d’una forma més segura», al fil de l’anunci del ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, que en aquestes dates la Comunitat Valenciana estaria immunitzada.

 

El 23 d’agost, data de la decisió definitiva

Tant l’Ajuntament d’Alzira com la JLF són optimistes i partidaris d’augmentar el nombre d’esdeveniments a l’octubre i així celebrar «una ofrena més normal, ‘mascletaes’ i alguna desfilada», encara que tot dependrà de la situació sanitària. També garanteixen la seua intenció d’ajudar a impulsar als sectors econòmics relacionats amb les Falles.

 

«Vivim un temps en el qual la situació és canviant dia en dia, en el qual la ciutadania s’ha anat adaptant contínuament a les mesures sanitàries i a una nova normalitat, una situació que també afecta en les nostres festes, tradicions i cultura», resumeix el consistori en un comunicat.

 

A partir d’ací, els presidents de les nou comissions tenen previst comunicar als seus fallers la proposta perquè es pronuncien. L’objectiu comú és actuar conjuntament i prendre una decisió definitiva dilluns que ve 23.

Últimes notícies

Cinc ferits en un xoc entre una furgoneta i un autobús de l’EMT a El Saler

Cinc persones han resultat ferides en un accident entre un autobús de la línia 25 de l’EMT i una furgoneta a la CV-500, a l’altura d’El Saler, i han sigut traslladades a hospitals de València.

Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar continua hospitalitzat sota custòdia policial i encara no ha declarat.

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.

L’incendi de Soneja continua sense perimetrar amb 300 efectius desplegats i l’onada de calor com a principal amenaça

La Generalitat manté el desallotjament preventiu de Azuébar mentre 16 mitjans aeris treballen en la zona i el Seprona investiga l’origen del foc

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.