Alzira proposa ajornar les Falles al pont d’octubre

 

L’Ajuntament d’Alzira (València) i la Junta Local Fallera han proposat a les nou comissions que van decidir celebrar la festa en 2021 ajornar les Falles al pont del 9 d’Octubre, el festiu de la Comunitat Valenciana. Estaven previstes entre l’1 i el 5 de setembre, dies en què celebren les festes josefines altres municipis com la ciutat de València.

 

En una reunió celebrada aquest dilluns, l’alcalde, Diego Gómez, va defensar que aquesta recomanació és «prudent» davant la situació sanitària actual, amb una incidència de 304 casos per cada 100.000 habitants, «a pesar que va en descens però de manera lenta».

 

La proposta té com a objectiu celebrar les Falles a l’octubre «d’una forma més segura», al fil de l’anunci del ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, que en aquestes dates la Comunitat Valenciana estaria immunitzada.

 

El 23 d’agost, data de la decisió definitiva

Tant l’Ajuntament d’Alzira com la JLF són optimistes i partidaris d’augmentar el nombre d’esdeveniments a l’octubre i així celebrar «una ofrena més normal, ‘mascletaes’ i alguna desfilada», encara que tot dependrà de la situació sanitària. També garanteixen la seua intenció d’ajudar a impulsar als sectors econòmics relacionats amb les Falles.

 

«Vivim un temps en el qual la situació és canviant dia en dia, en el qual la ciutadania s’ha anat adaptant contínuament a les mesures sanitàries i a una nova normalitat, una situació que també afecta en les nostres festes, tradicions i cultura», resumeix el consistori en un comunicat.

 

A partir d’ací, els presidents de les nou comissions tenen previst comunicar als seus fallers la proposta perquè es pronuncien. L’objectiu comú és actuar conjuntament i prendre una decisió definitiva dilluns que ve 23.

Últimes notícies

Sergio García es planteja tornar al PGA Tour i lluitar per la Ryder Cup

Sergio García estudia trencar definitivament amb LIV, no tanca la porta a tornar al PGA Tour i es marca com a objectiu jugar la pròxima Ryder Cup, almenys com a vicecapità.

Francis Mojica rep el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026

El microbiòleg de la Universitat d’Alacant Francis Mojica ha sigut distingit amb el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026, en la categoria de projecte científic, pel seu paper clau en el desenvolupament de la tecnologia CRISPR.

El PSPV proposa una declaració institucional per a reforçar l’autogovern i la diversitat el 9 d’Octubre

El PSPV-PSOE ha plantejat a tots els grups de Les Corts aprovar una declaració institucional pel 9 d’Octubre en defensa de l’autogovern valencià, la convivència i la diversitat, que exigix el suport unànime del Parlament.

Ángel Ayora reivindica que rebutjar LIV ha sigut ‘la decisió correcta’

El malagueny Ángel Ayora defensa que rebutjar l’oferta de LIV Golf ha sigut ‘la decisió correcta’ perquè el seu gran objectiu és jugar al PGA Tour i disputar la Ryder Cup amb Europa, i destaca el paper clau de Juan Carlos Ferrero en la seua preparació mental.

À Punt retrata Jaume I com l’influencer medieval que encara marca la memòria valenciana

À Punt ha produït el documental 'Jaume I, l’influencer medieval' per commemorar el 750 aniversari de la mort del rei i analitzar com va construir la seua imatge pública i el llegat que manté hui en la cultura i la memòria valenciana.

90.000 euros per a una nova exhumació en les fosses de Paterna

La Diputació de València ha concedit 90.000 euros a l’Agrupació de Famílies de Víctimes del Franquisme del quadre II del cementeri de Paterna per a finançar la quarta campanya d’excavació i exhumació, que podrà executar-se fins a setembre de 2027. Les actuacions han permés exhumar ja 30 víctimes i identificar noves possibles fosses comunes.

El València Basket posa a prova la seua ratxa europea davant l’Hapoel Tel Aviv

El València Basket rep este dijous l’Hapoel Tel Aviv al Roig Arena en un duel clau per confirmar el seu bon inici en l’Euroliga, després de sumar tres victòries europees consecutives.

Barrachina reclama sentit comú per a mantindre amb normalitat els actes del 9 d’Octubre a València

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha demanat sentit comú i ha instat la Delegació del Govern a garantir que els actes tradicionals del 9 d’Octubre a la plaça de l’Ajuntament de València, on hi ha una acampada per la vivenda, se celebren amb normalitat. Ha subratllat que la festa és de tots els valencians i ha exigit que es puga desenvolupar íntegrament la Processó Cívica i la mascletà.