La Gran Fira de València: Torna la Batalla de Flors i la Nit de la Punxà després de dos anys

L’any passat la ciutat de València donava la benvinguda a la tradicional fira de juliol que tornava després de les restriccions de la pandèmia del coronavirus. I este any l’Ajuntament recupera completament esta festa sota el lema ‘Enguany sí’”, segons ha explicat hui el regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, durant la presentació de la programació de la Gran Fira de València 2022, que inclou més de 300 activitats per a tots els públics.

Enguany sí que tornem als Jardins del Palau, per a celebrar una multitud d’activitats, incloses les seleccions falleres; tindrem un aforament més complet als concerts de Vivers, i també gaudirem de la Batalla de Flors i de la Nit de la Punxa, que recuperem després de dos anys sense poder celebrar-les; i a més la Regidoria de Cultura Festiva ha organitzat vora 130 activitats, a les quals cal afegir unes 180 més impulsades per altres regidories i entitats. En definitiva, enguany sí que tindrem una Gran Fira de València completa”, ha afirmat el regidor Carlos Galiana.

Pel que fa a les activitats organitzades per la Regidoria de Cultura Festiva, l’edil ha destacat que la ‘Correfira’ visitarà 16 barris i pobles de València: Ayora, Campanar, Russafa-Malilla, Montolivet, Patraix, Sant Marcel·lí, Benimaclet, la Creu Coberta, el Cabanyal-el Canyamelar, Orriols, Nou Moles, la Creu del Grau, Benimàmet, Arrancapins, Sant Isidre, la Malva-rosa).

S’amplia l’escenari per a donar cabuda a més varietat en la programació, incorporant-hi teatre, dansa i actuacions de grups musicals, a més de les habituals sessions de contacontes, mags i monòlegs d’humor. I les funcions seran dobles: una a les 20 hores, per a públic familiar, i una altra a les 22 hores, per a públic adult”, ha detallat.

D’altra banda, Carlos Galiana ha ressaltat que també s’ha reforçat l’activitat temàtica organitzada als ‘Jardins del Palau’, on a més se celebraran les preseleccions falleres. Els dilluns seran els dies de la música folklòrica i popular; els dimarts hi haurà música amb gèneres tan diversos, com ara swing, soul o rap; els dimecres el protagonisme serà per a la dansa i el ball amb estil com flamenc, tango o dansa contemporània, i els dijous estaran destinats al teatre de companyies valencianes.

I a més, recuperem el Gran Ball de la Fira, sessions vespertines per a la gent gran”, ha afegit el regidor, que ha reiterat que “l’activitat de la Gran Fira arribarà a tots els públics”.

En este sentit, Carlos Galiana ha parlat de la ‘Menuda Fira’, “ja que a més de la programació familiar habitual en la ‘Correfira‘, es torna a oferir la programació especial en dos caps de setmana als parcs de Benicalap (8, 9 i 10) i Central (15, 16 i 17), amb actuacions musicals i teatrals, i jocs i instal·lacions”.

Pel que fa a la ‘Gran Nit’, que se celebra el 23 de juliol, ha indicat que hi haurà dos ubicacions per a gaudir-la: a la plaça del Pilar i a la de la Mare de Déu, amb una oferta de circ, teatre, música i dansa destinada a públic familiar i adult. “Com a novetat, hi haurà un espectacle itinerant a la plaça del Mercat. I també recuperem la plaça de l’Ajuntament com a espai per a un concert per a públic jove amb l’actuació de Nerea Sanfe DJ, Tito Pontet i El Diluvi”.

Esta nit també es podrà disfrutar ‘La Ruta del Carme’, que du la música dels grups i artistes valencians a les places de Ciutat Vella: Le Dancing Pepa a la plaça Redona, La Maria a la plaça de la Santa Creu, Vienna a la plaça dels Furs, The Dance Crashers a la plaça del Carme i Funkiwi’s a la plaça de Nàpols i Sicília.

Per últim, ha recordat el regidor, “eixa nit, els museus públics (IVAM, Centre del Carme, Muvim, L’ETNO, Museu de Prehistòria, Belles Arts), la Fundació Bancaixa i els museus municipals Museu d’Història i Casa Museu Benlliure, s’afegeixen a la Gran Nit, ampliant els seus horaris de tancament”.

Enguany també recuperem les Nits de Folk, on oferim una mostra de la música, cant i altres manifestacions de la cultura festiva recuperant l’habitual sarau de la fira (1 de juliol), la trobada de muixerangues (2 de juliol) amb més de 250 participants pels carrers del centre de la ciutat i el cant al ras (10 de juliol), que tindrà un protagonisme de dones, amb cantadores, versadores i músiques. I esta programació s’inclou dins del Festival Polirítmia, en col·laboració amb l’Institut Valencià de Cultura, que de l’1 al 10 oferirà a la plaça de l’Ajuntament una selecció de música d’arrel mediterrània i d’àmbits d’eixa àrea d’influència”, ha explicat.

Els Focs de la Fira

Carlos Galiana també ha parlat de la programació pirotècnica, “que aposta per recuperar i difondre modalitats antigues com la traca correguda inaugural del dia 2, el castell de pals del dia 10, la mascletà a l’antiga del 16 (les tres a la plaça de l’Ajuntament)”.

A estos espectacles cal afegir, una mini mascletà digital el dia 23 (a l’Albereda) i el ja tradicional correfoc de tancament del dia 29 (que afecta el carrer de les Barques i de Marqués de Sotelo, la plaça de l’Ajuntament)”.

Així mateix, el regidor de Cultura Festiva ha indicat que la Gran Fira de València 2022 també recupera la cavalcada inaugural (2 de juliol) i la Cercafira de la Gran Nit, amb grups d’animació i música que acompanyaran els personatges que identifiquen la Gran Fira: els gegants Quiqueta i Nelet i el ratpenat Valentí.

I molt important –ha subratllat- torna la Batalla de Flors al passeig de l’Albereda, amb trenta carrosses i nou cotxes de cavalls, que estaran tripulades per les falleres preseleccionades, les falleres majors i representants d’altres festes i entitats culturals”. Des d’estes carrosses, que hi compten amb un pressupost de 115.000 euros, es llançaran 1.500.000 unitats de clavillons. “I també torna el Sopar de la Punxà, amb el ball posterior, en la vespra de la Batalla, a la Ciutat de l’Artista Faller”.

En donar compte de totes estes activitats, el regidor ha destacat l’esforç de l’Ajuntament per recuperar la festa i per impulsar econòmicament amb les diferents iniciatives els sectors tradicionals i culturals de la ciutat. “En este marc, per exemple, hem destinat 295.000 euros per a les contractacions artístiques”.

I per últim, Carlos Galiana ha recordat l’oferta dels concerts de Vivers i ha explicat que el cartell d’enguany inclou díhuit propostes, sis de les quals estaran encapçalades per artistes internacionals. El programa “incorpora e integra artistes consolidats i emergents en una oferta paritària i amb un alt percentatge d’intèrprets valencians”.

Estos concerts començaran divendres 1 de juliol i s’allargaran fins al diumenge, dia 24. Cal destacar que Rigoberta Bandini, en cartell per al 20 de juliol, també actuarà el dia 19, per atendre la demanda del públic.

Últimes notícies

Pérez Llorca alerta que retallar el Tajo-Segura posa en risc el menjar a Espanya i Europa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, defensa en el VIII Congrés Nacional de l’Aigua a Elx que el trasvasament Tajo-Segura és clau per a la seguretat alimentària d’Espanya i Europa i acusa el Govern central de posar en risc milers de llocs de treball amb els retalls.

La UPV acosta la ciència a la taula amb la gastronomia valenciana

La Universitat Politècnica de València ha llançat 'Un mos de Ciència', una iniciativa audiovisual que explica els secrets científics de plats i productes emblemàtics de la gastronomia valenciana, amb la col·laboració de Consum.

Pablo Ruz acusa Pedro Sánchez d’haver anat a Elx per a ‘amagar-se’

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha qualificat de ‘un poc estranya’ la visita de Pedro Sánchez a la companyia aeroespacial PLD Space i ha insinuat que el president del Govern s’ha desplaçat a la ciutat ‘a amagar-se’. En contrast, ha elogiat la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a explicar una ‘inversió complitda’ i comprometre’s amb els regants sense aigua.

Els derbis de Buñol i Vila-real centren la segona jornada del grup VI

La segona jornada del grup VI de Tercera Federació estarà marcada pels derbis Levante B-Buñol i Villarreal C-Roda, amb diversos duels directes per l’estrena triomfal i la permanència.

Els servicis digitals ja impulsen les exportacions espanyoles per damunt del turisme

Les exportacions espanyoles de servicis digitals han crescut un 66,8 % des de 2019 i ja han superat les vendes turístiques, segons un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie. Els servicis professionals i informàtics concentren la major part d’estes exportacions, amb Espanya guanyant lleugerament pes en el mercat mundial.

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.