La Gran Fira de València: Torna la Batalla de Flors i la Nit de la Punxà després de dos anys

L’any passat la ciutat de València donava la benvinguda a la tradicional fira de juliol que tornava després de les restriccions de la pandèmia del coronavirus. I este any l’Ajuntament recupera completament esta festa sota el lema ‘Enguany sí’”, segons ha explicat hui el regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, durant la presentació de la programació de la Gran Fira de València 2022, que inclou més de 300 activitats per a tots els públics.

Enguany sí que tornem als Jardins del Palau, per a celebrar una multitud d’activitats, incloses les seleccions falleres; tindrem un aforament més complet als concerts de Vivers, i també gaudirem de la Batalla de Flors i de la Nit de la Punxa, que recuperem després de dos anys sense poder celebrar-les; i a més la Regidoria de Cultura Festiva ha organitzat vora 130 activitats, a les quals cal afegir unes 180 més impulsades per altres regidories i entitats. En definitiva, enguany sí que tindrem una Gran Fira de València completa”, ha afirmat el regidor Carlos Galiana.

Pel que fa a les activitats organitzades per la Regidoria de Cultura Festiva, l’edil ha destacat que la ‘Correfira’ visitarà 16 barris i pobles de València: Ayora, Campanar, Russafa-Malilla, Montolivet, Patraix, Sant Marcel·lí, Benimaclet, la Creu Coberta, el Cabanyal-el Canyamelar, Orriols, Nou Moles, la Creu del Grau, Benimàmet, Arrancapins, Sant Isidre, la Malva-rosa).

S’amplia l’escenari per a donar cabuda a més varietat en la programació, incorporant-hi teatre, dansa i actuacions de grups musicals, a més de les habituals sessions de contacontes, mags i monòlegs d’humor. I les funcions seran dobles: una a les 20 hores, per a públic familiar, i una altra a les 22 hores, per a públic adult”, ha detallat.

D’altra banda, Carlos Galiana ha ressaltat que també s’ha reforçat l’activitat temàtica organitzada als ‘Jardins del Palau’, on a més se celebraran les preseleccions falleres. Els dilluns seran els dies de la música folklòrica i popular; els dimarts hi haurà música amb gèneres tan diversos, com ara swing, soul o rap; els dimecres el protagonisme serà per a la dansa i el ball amb estil com flamenc, tango o dansa contemporània, i els dijous estaran destinats al teatre de companyies valencianes.

I a més, recuperem el Gran Ball de la Fira, sessions vespertines per a la gent gran”, ha afegit el regidor, que ha reiterat que “l’activitat de la Gran Fira arribarà a tots els públics”.

En este sentit, Carlos Galiana ha parlat de la ‘Menuda Fira’, “ja que a més de la programació familiar habitual en la ‘Correfira‘, es torna a oferir la programació especial en dos caps de setmana als parcs de Benicalap (8, 9 i 10) i Central (15, 16 i 17), amb actuacions musicals i teatrals, i jocs i instal·lacions”.

Pel que fa a la ‘Gran Nit’, que se celebra el 23 de juliol, ha indicat que hi haurà dos ubicacions per a gaudir-la: a la plaça del Pilar i a la de la Mare de Déu, amb una oferta de circ, teatre, música i dansa destinada a públic familiar i adult. “Com a novetat, hi haurà un espectacle itinerant a la plaça del Mercat. I també recuperem la plaça de l’Ajuntament com a espai per a un concert per a públic jove amb l’actuació de Nerea Sanfe DJ, Tito Pontet i El Diluvi”.

Esta nit també es podrà disfrutar ‘La Ruta del Carme’, que du la música dels grups i artistes valencians a les places de Ciutat Vella: Le Dancing Pepa a la plaça Redona, La Maria a la plaça de la Santa Creu, Vienna a la plaça dels Furs, The Dance Crashers a la plaça del Carme i Funkiwi’s a la plaça de Nàpols i Sicília.

Per últim, ha recordat el regidor, “eixa nit, els museus públics (IVAM, Centre del Carme, Muvim, L’ETNO, Museu de Prehistòria, Belles Arts), la Fundació Bancaixa i els museus municipals Museu d’Història i Casa Museu Benlliure, s’afegeixen a la Gran Nit, ampliant els seus horaris de tancament”.

Enguany també recuperem les Nits de Folk, on oferim una mostra de la música, cant i altres manifestacions de la cultura festiva recuperant l’habitual sarau de la fira (1 de juliol), la trobada de muixerangues (2 de juliol) amb més de 250 participants pels carrers del centre de la ciutat i el cant al ras (10 de juliol), que tindrà un protagonisme de dones, amb cantadores, versadores i músiques. I esta programació s’inclou dins del Festival Polirítmia, en col·laboració amb l’Institut Valencià de Cultura, que de l’1 al 10 oferirà a la plaça de l’Ajuntament una selecció de música d’arrel mediterrània i d’àmbits d’eixa àrea d’influència”, ha explicat.

Els Focs de la Fira

Carlos Galiana també ha parlat de la programació pirotècnica, “que aposta per recuperar i difondre modalitats antigues com la traca correguda inaugural del dia 2, el castell de pals del dia 10, la mascletà a l’antiga del 16 (les tres a la plaça de l’Ajuntament)”.

A estos espectacles cal afegir, una mini mascletà digital el dia 23 (a l’Albereda) i el ja tradicional correfoc de tancament del dia 29 (que afecta el carrer de les Barques i de Marqués de Sotelo, la plaça de l’Ajuntament)”.

Així mateix, el regidor de Cultura Festiva ha indicat que la Gran Fira de València 2022 també recupera la cavalcada inaugural (2 de juliol) i la Cercafira de la Gran Nit, amb grups d’animació i música que acompanyaran els personatges que identifiquen la Gran Fira: els gegants Quiqueta i Nelet i el ratpenat Valentí.

I molt important –ha subratllat- torna la Batalla de Flors al passeig de l’Albereda, amb trenta carrosses i nou cotxes de cavalls, que estaran tripulades per les falleres preseleccionades, les falleres majors i representants d’altres festes i entitats culturals”. Des d’estes carrosses, que hi compten amb un pressupost de 115.000 euros, es llançaran 1.500.000 unitats de clavillons. “I també torna el Sopar de la Punxà, amb el ball posterior, en la vespra de la Batalla, a la Ciutat de l’Artista Faller”.

En donar compte de totes estes activitats, el regidor ha destacat l’esforç de l’Ajuntament per recuperar la festa i per impulsar econòmicament amb les diferents iniciatives els sectors tradicionals i culturals de la ciutat. “En este marc, per exemple, hem destinat 295.000 euros per a les contractacions artístiques”.

I per últim, Carlos Galiana ha recordat l’oferta dels concerts de Vivers i ha explicat que el cartell d’enguany inclou díhuit propostes, sis de les quals estaran encapçalades per artistes internacionals. El programa “incorpora e integra artistes consolidats i emergents en una oferta paritària i amb un alt percentatge d’intèrprets valencians”.

Estos concerts començaran divendres 1 de juliol i s’allargaran fins al diumenge, dia 24. Cal destacar que Rigoberta Bandini, en cartell per al 20 de juliol, també actuarà el dia 19, per atendre la demanda del públic.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un llibre denuncia la guerra bruta judicial contra Mónica Oltra com una Inquisició moderna

Un treball acadèmic convertit en llibre sosté que el procés judicial contra Mónica Oltra és un cas acreditat de lawfare i una forma d'Inquisició moderna que danya la qualitat democràtica.

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.