Programa d’actes de les Falles 2021 al setembre

 

Aquest passat dimarts, les comissions falleres de València es van reunir amb la Conselleria de Sanitat per a definir el programa d’actes de les pròximes Falles, que tindran lloc per primera vegada en la història de l’1 al 5 de setembre, a causa de la crisi sanitària del coronavirus.

 

La Generalitat i els fallers han arribat a un acord per a celebrar unes festes marcades per les restriccions de la pandèmia. Per a poder gaudir dels actes tradicionals de les Falles, s’han proposat mesures com veure la cremà asseguts i una Ofrena i mascletaes sense públic.

 

D’altra banda, serà impossible celebrar alguns actes, com les masclaetaes de la plaça de l’Ajuntament o els focs artificials de la Nit del Foc. En el seu lloc, s’ha optat per realitzar els trets de les mascletaes i els focs en diferents horaris i punts de la ciutat. Així mateix, l’Ofrena també s’ha vist afectada, amb diferents torns al llarg del dia.

 

Quant a la Cremà, des de l’Ajuntament encara no s’ha fet públic l’horari de la crema de les falles, que haurà d’avançar-se, pel toc de queda. S’espera que la setmana vinent el govern valencià torne a reunir-se per a detallar el programa de Falles 2021. No obstant això, de moment, així queda el calendari faller per a la primera setmana de setembre.

 

Calendari de les Falles 2021

 

Dimecres 1 de setembre 

08.00 h. – “Plantà” de totes les falles infantils.

10.00 h. – Clausura de l’Exposició del *Ninot.

10.30 h. – Lectura del veredicte popular i proclamació del “Ninot Indultat” del 2021.

11.00 h. – Recollida de Ninots per part de les comissions fins a les 20.00 hores.

14.00 h. – Mascletà des de diferents punts de la ciutat.

00.00 h. -”Nit de L’albà” (focs artificials) de les falles en tota la ciutat.

 

Dijous 2 de setembre

08.00 h. – Plantà de totes les falles.

14.00 h. – Mascletà des de diferents punts de la ciutat.

17.30 h. – Entrega Premis Infantils.Tribuna instal·lada a l’Ajuntament per a repartiment de premis obtinguts per les falles infantils en les diferents seccions, i llibrets de falla infantils.

 

Divendres 3 de setembre

09.00 h. – Lliurament de premis. En la tribuna instal·lada davant l’Ajuntament, repartiment de premis obtinguts per les falles en les diferents seccions i de llibret de falla.

14.00 h. – Mascletà des de diferents punts de la ciutat.

17.00 – 00.00 – Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats.

Via 1

17.00 h.: Pla del Remei – Gran Via.

18.15 h.: Benimàmet- Burjassot – Beniferri.

20.00 h.: Malva-rosa – Cabanyal – Beteró.

21.15 h.: Algirós.

22.15 h.: Poblats del Sud.

Via 2

17.00 h.: Campanar.

18.00 h.: La Roqueta – Arrancapins.

19.30 h.: Olivereta.

21.15 h.: La Saïdia.

22.45 h.: El Carmen.

23.30 h.: Cases Regionals.

23.40 h.: Juntes Locals.

23.50 h.: Falla de la FMIV Carla García Pérez la Falla Ramiro de Maetzu – Lleons.

23.55 h.: Comitiva Oficial delegacions de Múrcia, Castelló i Alacant.

00.00 h.: Últimes 5 Falleres Majors de València.

00.05 h.: Fallera Major Infantil de València i Cort d’Honor, components de Junta Central Fallera i Banda Municipal de València.

 

Dissabte 4 de setembre

09.00 – 00.00 Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats

Via 1

09.00 h.: Quatre Carreres.

10.45 h.: Ruzafa A.

11.45 h.: Ruzafa B.

Via 2

09.00 h.: Benicalap.

10.15 h.: Jesús.

11.30 h.: Mislata.

14.00 h. – Mascletà des de diferents punts de la ciutat.

18.00 – 00.00: Continuació de l’ofrena de flors a la Verge dels Desemparats.

Vía1

18.00 h.: Pla del Reial – Benimaclet.

19.45 h.: Canyamelar – Grau –Natzaret.

20.45 h.: La Xerea.

21.15 h.: Rascanya.

22.45 h.: Camins al Grau.

Via 2

17.00 h.: La Creu Coberta.

18.15 h.: El Pilar – Sant Francesc.

19.30 h.: Patraix.

20.45 h.: La Seu – El Mercat.

21.15 h.: Botànic – La Petxina.

22.15 h. Quart de Poblet – Xirivella.

23.15 h. Cases regionals.

23.25 h. Entitats convidades.

23.30 h.: Falla de la Fallera Major de València Consuelo Llobell Frasquet. Falla Albacete – Marvá.

23.35 h.: Ultimes 5 Falleres Majors de València.

23.40 h.: Fallera Major de València i Cort d’Honor, components de Junta Central Fallera i Banda Municipal de València.

01.30 h. – Nit del foc (Focs artificials) des de diferents punts de la ciutat.

 

Diumenge 5 de setembre

10.00 h. – Ofrena de flors de les Falleres Majors de València i les seues Corts d’Honor FMMV davant la imatge del Patriarca en el pont de Sant Josep.

11.00 h. – Homenatge al poeta Maximiliano Thous, en el seu monument, situat en l’encreuament dels carrers de Sagunt i Maximiliano Thous.

12.30 h. – Homenatge al mestre Serrano, que tindrà lloc en el seu monument de l’avinguda del Regne de València.

14.00 h. – Mascletà des de diferents punts de la ciutat.

18.00 h. – Missa solemne en honor de San José en la Seu de València, oficiada per l’arquebisbe de València, Sr. Antonio Cañizares, oferida per Junta Central Fallera i el Gremi de Fusters, amb l’assistència de les Falleres Majors de València i les seues Corts d’Honor

 

S’espera que la cremà se celebre el diumenge, encara que l’horari encara no s’ha establit. Des de la Generalitat han avançat que la crema dels ninots s’avançarà respecte a altres anys per a poder respectar el toc de queda, vigent a València i altres localitats.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU