Programa d’actes de les Falles 2021 al setembre

 

Aquest passat dimarts, les comissions falleres de València es van reunir amb la Conselleria de Sanitat per a definir el programa d’actes de les pròximes Falles, que tindran lloc per primera vegada en la història de l’1 al 5 de setembre, a causa de la crisi sanitària del coronavirus.

 

La Generalitat i els fallers han arribat a un acord per a celebrar unes festes marcades per les restriccions de la pandèmia. Per a poder gaudir dels actes tradicionals de les Falles, s’han proposat mesures com veure la cremà asseguts i una Ofrena i mascletaes sense públic.

 

D’altra banda, serà impossible celebrar alguns actes, com les masclaetaes de la plaça de l’Ajuntament o els focs artificials de la Nit del Foc. En el seu lloc, s’ha optat per realitzar els trets de les mascletaes i els focs en diferents horaris i punts de la ciutat. Així mateix, l’Ofrena també s’ha vist afectada, amb diferents torns al llarg del dia.

 

Quant a la Cremà, des de l’Ajuntament encara no s’ha fet públic l’horari de la crema de les falles, que haurà d’avançar-se, pel toc de queda. S’espera que la setmana vinent el govern valencià torne a reunir-se per a detallar el programa de Falles 2021. No obstant això, de moment, així queda el calendari faller per a la primera setmana de setembre.

 

Calendari de les Falles 2021

 

Dimecres 1 de setembre 

08.00 h. – “Plantà” de totes les falles infantils.

10.00 h. – Clausura de l’Exposició del *Ninot.

10.30 h. – Lectura del veredicte popular i proclamació del “Ninot Indultat” del 2021.

11.00 h. – Recollida de Ninots per part de les comissions fins a les 20.00 hores.

14.00 h. – Mascletà des de diferents punts de la ciutat.

00.00 h. -”Nit de L’albà” (focs artificials) de les falles en tota la ciutat.

 

Dijous 2 de setembre

08.00 h. – Plantà de totes les falles.

14.00 h. – Mascletà des de diferents punts de la ciutat.

17.30 h. – Entrega Premis Infantils.Tribuna instal·lada a l’Ajuntament per a repartiment de premis obtinguts per les falles infantils en les diferents seccions, i llibrets de falla infantils.

 

Divendres 3 de setembre

09.00 h. – Lliurament de premis. En la tribuna instal·lada davant l’Ajuntament, repartiment de premis obtinguts per les falles en les diferents seccions i de llibret de falla.

14.00 h. – Mascletà des de diferents punts de la ciutat.

17.00 – 00.00 – Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats.

Via 1

17.00 h.: Pla del Remei – Gran Via.

18.15 h.: Benimàmet- Burjassot – Beniferri.

20.00 h.: Malva-rosa – Cabanyal – Beteró.

21.15 h.: Algirós.

22.15 h.: Poblats del Sud.

Via 2

17.00 h.: Campanar.

18.00 h.: La Roqueta – Arrancapins.

19.30 h.: Olivereta.

21.15 h.: La Saïdia.

22.45 h.: El Carmen.

23.30 h.: Cases Regionals.

23.40 h.: Juntes Locals.

23.50 h.: Falla de la FMIV Carla García Pérez la Falla Ramiro de Maetzu – Lleons.

23.55 h.: Comitiva Oficial delegacions de Múrcia, Castelló i Alacant.

00.00 h.: Últimes 5 Falleres Majors de València.

00.05 h.: Fallera Major Infantil de València i Cort d’Honor, components de Junta Central Fallera i Banda Municipal de València.

 

Dissabte 4 de setembre

09.00 – 00.00 Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats

Via 1

09.00 h.: Quatre Carreres.

10.45 h.: Ruzafa A.

11.45 h.: Ruzafa B.

Via 2

09.00 h.: Benicalap.

10.15 h.: Jesús.

11.30 h.: Mislata.

14.00 h. – Mascletà des de diferents punts de la ciutat.

18.00 – 00.00: Continuació de l’ofrena de flors a la Verge dels Desemparats.

Vía1

18.00 h.: Pla del Reial – Benimaclet.

19.45 h.: Canyamelar – Grau –Natzaret.

20.45 h.: La Xerea.

21.15 h.: Rascanya.

22.45 h.: Camins al Grau.

Via 2

17.00 h.: La Creu Coberta.

18.15 h.: El Pilar – Sant Francesc.

19.30 h.: Patraix.

20.45 h.: La Seu – El Mercat.

21.15 h.: Botànic – La Petxina.

22.15 h. Quart de Poblet – Xirivella.

23.15 h. Cases regionals.

23.25 h. Entitats convidades.

23.30 h.: Falla de la Fallera Major de València Consuelo Llobell Frasquet. Falla Albacete – Marvá.

23.35 h.: Ultimes 5 Falleres Majors de València.

23.40 h.: Fallera Major de València i Cort d’Honor, components de Junta Central Fallera i Banda Municipal de València.

01.30 h. – Nit del foc (Focs artificials) des de diferents punts de la ciutat.

 

Diumenge 5 de setembre

10.00 h. – Ofrena de flors de les Falleres Majors de València i les seues Corts d’Honor FMMV davant la imatge del Patriarca en el pont de Sant Josep.

11.00 h. – Homenatge al poeta Maximiliano Thous, en el seu monument, situat en l’encreuament dels carrers de Sagunt i Maximiliano Thous.

12.30 h. – Homenatge al mestre Serrano, que tindrà lloc en el seu monument de l’avinguda del Regne de València.

14.00 h. – Mascletà des de diferents punts de la ciutat.

18.00 h. – Missa solemne en honor de San José en la Seu de València, oficiada per l’arquebisbe de València, Sr. Antonio Cañizares, oferida per Junta Central Fallera i el Gremi de Fusters, amb l’assistència de les Falleres Majors de València i les seues Corts d’Honor

 

S’espera que la cremà se celebre el diumenge, encara que l’horari encara no s’ha establit. Des de la Generalitat han avançat que la crema dels ninots s’avançarà respecte a altres anys per a poder respectar el toc de queda, vigent a València i altres localitats.

Últimes notícies

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.

Aemet preveu les primeres nits tropicals en la costa valenciana la setmana vinent

Aemet anticipa un repunt de les temperatures nocturnes en el litoral de la Comunitat Valenciana en la segona mitat de la setmana vinent, amb mínimes que no baixaran dels 20 graus.

David López torna a l’onze del Girona en una final per la salvació davant l’Elx

David López torna a la titularitat en un Girona obligat a guanyar a l'Elx en Montilivi, mentres l'equip il·licità es reforça amb Buba Sangaré i Aleix Febas i li n'hi ha prou amb un empat per a aconseguir el seu objectiu.

Adrián San Miguel s’acomiada com a titular en el Betis davant el Llevant

El Betis introduïx sis canvis en el seu onze respecte al partit del Camp Nou per a l'última trobada d'Adrián San Miguel, mentres que el Llevant només dona entrada a Tunde per Iker Losada.

Pepelu actua de central i Duro lidera l’atac del València davant un Barcelona amb Szczesny en la porteria

València i Barcelona han confirmat les seues alineacions per al dol a Mestalla, amb Pepelu com a central i Hugo Duro en punta, i Szczesny defenent la meta blaugrana.

Milers de valencianistes marxen contra la gestió de Lim i assenyalen a les autoritats locals

Milers d'aficionats del València es van manifestar en la prèvia de l'últim partit de Lliga per a exigir l'eixida de Peter Lim i denunciar la passivitat de les institucions locals.