16.1 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

Programa d’actes de les Falles 2021 al setembre

 

Aquest passat dimarts, les comissions falleres de València es van reunir amb la Conselleria de Sanitat per a definir el programa d’actes de les pròximes Falles, que tindran lloc per primera vegada en la història de l’1 al 5 de setembre, a causa de la crisi sanitària del coronavirus.

 

La Generalitat i els fallers han arribat a un acord per a celebrar unes festes marcades per les restriccions de la pandèmia. Per a poder gaudir dels actes tradicionals de les Falles, s’han proposat mesures com veure la cremà asseguts i una Ofrena i mascletaes sense públic.

 

D’altra banda, serà impossible celebrar alguns actes, com les masclaetaes de la plaça de l’Ajuntament o els focs artificials de la Nit del Foc. En el seu lloc, s’ha optat per realitzar els trets de les mascletaes i els focs en diferents horaris i punts de la ciutat. Així mateix, l’Ofrena també s’ha vist afectada, amb diferents torns al llarg del dia.

 

Quant a la Cremà, des de l’Ajuntament encara no s’ha fet públic l’horari de la crema de les falles, que haurà d’avançar-se, pel toc de queda. S’espera que la setmana vinent el govern valencià torne a reunir-se per a detallar el programa de Falles 2021. No obstant això, de moment, així queda el calendari faller per a la primera setmana de setembre.

 

Calendari de les Falles 2021

 

Dimecres 1 de setembre 

08.00 h. – “Plantà” de totes les falles infantils.

10.00 h. – Clausura de l’Exposició del *Ninot.

10.30 h. – Lectura del veredicte popular i proclamació del “Ninot Indultat” del 2021.

11.00 h. – Recollida de Ninots per part de les comissions fins a les 20.00 hores.

14.00 h. – Mascletà des de diferents punts de la ciutat.

00.00 h. -”Nit de L’albà” (focs artificials) de les falles en tota la ciutat.

 

Dijous 2 de setembre

08.00 h. – Plantà de totes les falles.

14.00 h. – Mascletà des de diferents punts de la ciutat.

17.30 h. – Entrega Premis Infantils.Tribuna instal·lada a l’Ajuntament per a repartiment de premis obtinguts per les falles infantils en les diferents seccions, i llibrets de falla infantils.

 

Divendres 3 de setembre

09.00 h. – Lliurament de premis. En la tribuna instal·lada davant l’Ajuntament, repartiment de premis obtinguts per les falles en les diferents seccions i de llibret de falla.

14.00 h. – Mascletà des de diferents punts de la ciutat.

17.00 – 00.00 – Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats.

Via 1

17.00 h.: Pla del Remei – Gran Via.

18.15 h.: Benimàmet- Burjassot – Beniferri.

20.00 h.: Malva-rosa – Cabanyal – Beteró.

21.15 h.: Algirós.

22.15 h.: Poblats del Sud.

Via 2

17.00 h.: Campanar.

18.00 h.: La Roqueta – Arrancapins.

19.30 h.: Olivereta.

21.15 h.: La Saïdia.

22.45 h.: El Carmen.

23.30 h.: Cases Regionals.

23.40 h.: Juntes Locals.

23.50 h.: Falla de la FMIV Carla García Pérez la Falla Ramiro de Maetzu – Lleons.

23.55 h.: Comitiva Oficial delegacions de Múrcia, Castelló i Alacant.

00.00 h.: Últimes 5 Falleres Majors de València.

00.05 h.: Fallera Major Infantil de València i Cort d’Honor, components de Junta Central Fallera i Banda Municipal de València.

 

Dissabte 4 de setembre

09.00 – 00.00 Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats

Via 1

09.00 h.: Quatre Carreres.

10.45 h.: Ruzafa A.

11.45 h.: Ruzafa B.

Via 2

09.00 h.: Benicalap.

10.15 h.: Jesús.

11.30 h.: Mislata.

14.00 h. – Mascletà des de diferents punts de la ciutat.

18.00 – 00.00: Continuació de l’ofrena de flors a la Verge dels Desemparats.

Vía1

18.00 h.: Pla del Reial – Benimaclet.

19.45 h.: Canyamelar – Grau –Natzaret.

20.45 h.: La Xerea.

21.15 h.: Rascanya.

22.45 h.: Camins al Grau.

Via 2

17.00 h.: La Creu Coberta.

18.15 h.: El Pilar – Sant Francesc.

19.30 h.: Patraix.

20.45 h.: La Seu – El Mercat.

21.15 h.: Botànic – La Petxina.

22.15 h. Quart de Poblet – Xirivella.

23.15 h. Cases regionals.

23.25 h. Entitats convidades.

23.30 h.: Falla de la Fallera Major de València Consuelo Llobell Frasquet. Falla Albacete – Marvá.

23.35 h.: Ultimes 5 Falleres Majors de València.

23.40 h.: Fallera Major de València i Cort d’Honor, components de Junta Central Fallera i Banda Municipal de València.

01.30 h. – Nit del foc (Focs artificials) des de diferents punts de la ciutat.

 

Diumenge 5 de setembre

10.00 h. – Ofrena de flors de les Falleres Majors de València i les seues Corts d’Honor FMMV davant la imatge del Patriarca en el pont de Sant Josep.

11.00 h. – Homenatge al poeta Maximiliano Thous, en el seu monument, situat en l’encreuament dels carrers de Sagunt i Maximiliano Thous.

12.30 h. – Homenatge al mestre Serrano, que tindrà lloc en el seu monument de l’avinguda del Regne de València.

14.00 h. – Mascletà des de diferents punts de la ciutat.

18.00 h. – Missa solemne en honor de San José en la Seu de València, oficiada per l’arquebisbe de València, Sr. Antonio Cañizares, oferida per Junta Central Fallera i el Gremi de Fusters, amb l’assistència de les Falleres Majors de València i les seues Corts d’Honor

 

S’espera que la cremà se celebre el diumenge, encara que l’horari encara no s’ha establit. Des de la Generalitat han avançat que la crema dels ninots s’avançarà respecte a altres anys per a poder respectar el toc de queda, vigent a València i altres localitats.

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.