Castelló ampliarà els horaris per a esdeveniments a l’aire lliure i hostaleria per la Magdalena

Concert Festes de la Magdalena

Castelló ampliarà horaris per a esdeveniments a l’aire lliure i hostaleria a la Magdalena |

 

L’Ajuntament de Castelló aplicarà enguany els horaris establits habitualment durant la Magdalena i ampliarà l’horari per a la realització d’esdeveniments i actuacions que s’organitzen a l’aire lliure durant les pròximes festes de la Magdalena, en aplicació de l’Ordenança Municipal del Soroll de Castelló, que preveu en períodes de festes locals i patronals ampliar en dos hores el límit horari ordinari d’aquestes activitats.

A més, s’autoritzarà l’ampliació en una hora més a l’horari general, els divendres i vespres de festiu de la setmana de la Magdalena, en el sector de l’hostaleria, restauració i oci, entre altres, en aplicació de l’article 9 de l’Ordre 26/2021 de 16 de desembre, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, d’espectacles públics, activitats recreatives, activitats socioculturals i establiments públics, que permet concedir un horari excepcional per part dels ajuntaments en festes locals o patronals.

“Autoritzarem l’ampliació d’horaris per a esdeveniments i actuacions a l’aire lliure i per a les activitats d’hostaleria i oci com es fa habitualment amb l’objectiu d’ajudar al sector en la mesura que siga possible i facilitar a colles i gaiates l’organització i desenvolupament d’esdeveniments durant la setmana de la Magdalena”, ha explicat el regidor i president del Patronat Municipal de Festes, Omar Braina.

“Continuem treballant per a planificar unes festes amb les màximes garanties de seguretat davant la covid. Cal no oblidar que serà una Magdalena encara condicionada i adaptada a la pandèmia, en la qual busquem l’equilibri entre l’oci i la diversió i la prudència i responsabilitat de la ciutadania”, ha apuntat el regidor.

Per tant, durant la setmana de Magdalena, l’horari límit per a realitzar esdeveniments i actuacions a l’aire lliure serà a les 02.00 hores entre setmana i a les 04.00 hores els dies que siguen vespra de festius (ampliant així dos hores l’horari límit habitual, que seria a les 0.00 hores entre setmana i a les 02.00 les vespres de festius). Els esdeveniments que resultarien afectats per aquest horari són concerts, revetles o actuacions musicals que se celebren en via pública, tant dins com fora de carpes, organitzats per colles, gaiates, pubs, restaurants o altres.

I quant a l’horari excepcional per a activitats, l’Ajuntament autoritzarà una hora més a l’horari general, els divendres i les vespres de festiu de la setmana de la Magdalena, en espectacles públics, activitats recreatives, activitats socioculturals i establiments públics que recull l’Ordre 26/2021 de 16 de desembre, de la Conselleria de Justícia Interior i Administració Pública. Això afecta els horaris de cafés, cafeteries, restaurants, pubs o discoteques, entre altres.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.